Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Ik had wel van alles in huis KV, kolfapp, speentje, maar ik was wel van plan BV te geven en gelukkig is dat ook gelukt ookal moest het via afkolven.

Aangezien ik hier niet naar een verloskundige ga en cursussen hier voor mij nogal lastig gaat heb ik een speciale masseur gebeld en voor do een afspraak gemaakt. Ben benieuwd. Een kwartier opwarmen en 30 min massage voor 18 euro! nou dat is toch wel het proberen waard nietwaar???

Dus ik hoop dat ze me wat verlichting geeft.

Vandaag viel Hidde met 2 knieen boven op mijn buik. Natuurlijk niet expres maar ik schrok wel. Maar ze trappelt er vrolijk op los dus het zal wel goed zitten.

Bijna weer naar de gyn. 27 okt, ben ik wel weer aan toe een beetje bevestiging dat het goed gaat.
Goeiemorgen!

Bokito, ik moest wel erg lachen om de bowlingschoenen. Is het al opgehelderd?

B12, ben je al van dat kastje af? Hopelijk valt het allemaal mee. Volgens mij heb ik wat gemist, want ik wist helemaal niet dat je daar zo'n last van had. Hier ook wel wa hartkloppingen, maar niet erg heftig.

Wel veel, heel veel harde buiken. Ik hoef maar te bukken en het is weer zover. Met een peuter in huis is het erg moeilijk rustig aan doen. Ik ga wel regelmatig even zitten, maar dat lost het niet echt op.

Floortje, wat slaap jij ongelooflijk veel en lang! Heeeeerlijk! Wat is dat lang geleden. Ik zou het niet eens meer kunnen volgens mij. Ben je straks wel lekker uitgerust als de baby komt. Wat ook wel nodig is. Wen er maar niet teveel aan, en geniet er extra van, want straks duurt het nog een jaartje of 12, 13 voordat dat weer kan!

Barrel, hier doet zoonlief ook graag aan wilde spelletjes. Hij weet dat hijj voorzichtig moet zijn, maar het komt toch weleens hard aan. Niet fijn he??

Sorry, ik heb alleen de laatste berichten onthouden. Dus ik zal vast iemand vergeten zijn.

Fijne dag iedereen!
B12, ik pas idd op, 3 dagen in de week. Ben ik lekker thuis bij zoon en verdien ik ook nog wat! Heb nog geen idee hoe ik het ga doen na de bevalling. Hoor veel verschillende dingen, de 1 zegt dat ik er wel een maand tussenuit moet, de ander weer 2 weken... Maar ik moet er toch uit voor zoon, misschien begin ik wel weer gewoon na de kraamweek als ik me goed voel.

De bowlingschoenen was hij idd vergeten uit te trekken... Haha echt een sukkel! Maar hij heeft ze weer omgeruild!

Vanmorgen voelde ik de baby ontzettend veel en hard schoppen. Dus ik op m'n rug liggen en kijken. Leuk joh! Ik heb nu ook iets meer spek dan bij zoon dus het dreunt ook iets meer door ;p

Ja ga er 1 aandacht geven! Fijne dag allemaal, hopelijk is deze beter dan gister!
Hoi,

Bokito, zou je niet gewoon ook een paar maanden de tijd nemen om aan je nieuwe kindje te wennen na de bevalling? Het kan vast allemaal best hoor, maar het is ook fijn om lekker even aan je nieuwe baby te wennen toch? Ik weet natuurlijk niet hoe hard jullie het geld nodig hebben en hoe het dan zit met vervanging voor de oppaskinderen enzo, maar als het even kan zou ik tijd voor julliezelf nemen.

B12, jee dat je zomaar aan een kastje hangt. Ik hoop maar dat alles goed is.

Floor, haha jij slaapt inderdaad lekker lang zeg, jee. Ik zou het niet eens meer kunnen echt niet. Als dochter uit logeren is, worden vent ik vanzelf om 8 uur wakker en dan hebben we het idee dat we heeeeel lang uitgeslapen hebben .

Harde buiken zijn bij mij weer weg. Die had ik vooral heel veel in de periode dat mijn schoonvader ziek was en overleed. T9och een vorm van stress dan neem ik aan. Nu alleen als ik druk ben, maar eigenlijk nauwelijks. Bij mij MIlena had ik ze aan het einde heel veel, bij iedere stap die ik zette zo'n beetje. Nu nog niet dus.

Wel dat ik echt duidelijk merk dat ik wat rustiger aan moet doen, dus niet rennen maar lopen enzo. Dus ik doe alles maar wat langzamer.

Origineel, das wel echt een heel lang weekend weg, lekker!! Geniet ervan!

Milena is niet zo wild eigenlijk, dus ik heb nog geen stompen oid in mijn buik gehad. Ze is wel vol van mijn buik (haha ik ook) en van de baby die erin zit. Dat is wel heel erg leuk. Ze is ook allemaal al speelgoed van haar aan het uitzoeken waar de baby dan strax mee mag spelen. Ahum, ik ben benieuwd hoe dat zal gaan als er strax daadwerkelijk iemand aan haar spullen zit

Gisteren op het plein op school komt een kindje uit mijn klas naar me toe: juf jij bent toch zwanger?

ik: ja

Kindje: mijn mama was ook zwanger

ik: oh?

kindje: ja eerst van mij en toen van mijn zusje

ik: ja

kindje: en toen had ze net 'zo'n

ik: ja.... gespannen stilte

kindje: kort haar als jij juf

ik

haha ik dacht die gaat dikke buik oid zeggen
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hallo,

Dat is wel heel lang geleden. Merk dat ik het moeilijk vind om hier te schrijven en op het forum van april 07. Maar lees wel altijd mee. Toch leuk om te lezen hoe jullie alles ervaren. Hier gaat alles ok. Wel weer last van ischias, net als de vorige keer, maar lijk baat te hebben bij een osteopaat. En verder ga ik zwangerschapscursus doen bij een caesertherapeute. Gewoon, omdat het deze keer lichamelijk zwaarder voelt.

Mag morgen voor een 2e 20 weken echo. De 1e was ons ventje, ja, we krijgen weer een ventje!!!, erg eigenwjs, liet alleen maar zijn rug zien en lag heerlijk met zijn kin op zijn borst. Helemaal niet erg, nog een keer kijken!

Zal proberen wat meer mee te schrijven.

groetje Draakjenoah
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
he J/M is nu toch weer in evenwicht, nietwaar?!

Draakje gefeliciteerd met je 2e knul! en lekker genieten van nog een 20 wkn echo!

Frans welke klas geef jij les? Maar wat kunnen kinderen toch heerlijke dingen zeggen he

Floortje WAUW een nacht van 13 uur!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tjeempig geniet er nu nog maar van dan hihi. Die zijn straks toch echt verleden tijd! Net als wat frans zegt, ook al slaapt hidde ergens anders dan nog word ik gewoon om 07.00 uur wakker terwijl ik me nog zo voorgenomen had om uit te slapen.

Heb eigenlijk niets te melden dus ga maar weer!
@draakjenoah, leuk dat je weer even iets van je laat horen. En ook een jongetje! Zo loopt het geloof ik weer een beetje gelijk op.

@frans, hahaha lekker bijdehand.

@biaha, wil binnenkort weer kijken of we ons oude tabelletje terug kunnen krijgen. Of misschien dat ik een van de viva-angels kan vragen of jij wellicht ook aanpassingen in de tabel kan maken die er nu staat. Ik houd je op de hoogte.

Nou hier op en top zwanger. Bekkenklachten zijn er volop. Tilde gisterochtend zoonlief uit bed... kon daarna de trap niet meer af en heb tot 's avonds laat pijn in mijn rechterheup / onderkant rug gehad. Vandaag heeft vriendlief zoontje uit bed getild en gaat het hier gelijk stukken beter.

Zojuist een afspraak gemaakt voor een pretecho. 29 nov... ben erg benieuwd ben dan bijna 30 weken zwanger. Bij vorige zwangerschap had ik er eentje bij 26 weken. Was echt superduidelijk. Toen zoontje geboren was zag je ook zo duidelijk overeenkomsten met die echofoto.

Meiden gezellige dag nog, ik ga gauw weer aan het werk!

groetjes!
B12; hoe gaat het nu wb de hartkloppingen?

Haha, bokito, die vent van je had echt te veel op! Ik heb me ook rot gelachen om die bowlingschoenen.

Fijn om van iedereen die een poosje weg was toch weer wat te horen en ook fijn dat er nu net zoveel jongens als meiden gemeld staan. Een tweede 20 weken echo is inderdaad leuk!

Sterkte Loewyz!

Auw Barrel!

Dat van die schrijffouten heb ik ook hoor Ringel! Alleen neem ik wellicht wel de moeite om het te veranderen. Ik haat nl rode krinkels onder de woorden.

Hier merk ik ook dat ik het soms rustiger aan moet doen. maandag was ik helemaal af omdat ik zondag te veel gedaan had. Gisteren lekker bijgetankt en het bezoekje aan de dokter bracht ook wel verlichting. Na naailes was ik pas om 21 uur thuis en in combinatie met er om half 8 uit gaf mij weer de vermoeidheid terug. Dus vanavond weer vroeg erin want ik moet morgen weer werken van 11 tot 19 en ook nog op kraamvisite bij een collega om 10 uur s'morgens. Morgenavond kun je me dan helemaal bij elkaar vegen. Jammer maar het is niet anders. Vriendlief snapt het al helemaal, ik eet en drink nog wat en vervolgens hijs ik me uit mijn luie stoel om weer in coma te raken.

Vandaag te lang, te hard achter een zware rolstoel gelopen, is ook niet het meest handige. Heb nu een beetje pijn in mijn buik en lopen en staan is verschrikkelijk. man mag zometeen helpen met koken en dan kom ik mijn stoel niet meer af.

Ik geniet inderdaad heel erg van het slapen. Ga er als de kleine er is om 21 uur in, man wil het laatste flesje doen en dan is om 6 of 7 uur opstaan ws niet echt een probleem want ik ben een echt ochtendmens. Man is nachtbraker dus dat is handig met flesvoeding. En ach voor zo'n lief kleintje is opstaan ook niet zo erg lijkt me. En anders als ik echt chaggie word van te weinig slaap, kan ik altijd nog een nacht oppas regelen.
Leuk dat je weer meeschrijft draakje en leuk weer een jongetje in de lijst.

Begint toch aardig 50/50 te worden zo.

Bokito geweldig van de bowlingschoenen zou denk ik helemaal in een deuk hebben gelegen.

En doe je dat oppassen zelfstandig of via een bureau?

Mischien dat het na de zwangerschap ook iets voor mij kan zijn.

Frans wat leuk he die kinderpraat.

Biaha wel rustig aan doen he met die hardebuiken.

Is vaak een teken van teveel doen.

Maar lijkt me ook erg moeilijk met al een kleine in huis.

Vind het nu al moeilijk om niet over mijn grens heen te gaan en heb nog niet eens een kindje.

Barrel hoop dat je baat hebt bij de massage.

Voor 18 euro zeker het proberen waard.

Floor heerlijk dat lange slapen ik kan het net zoals jij ook.

Slaap als het moet zonder pardon 12 uur achter elkaar, heerlijk.

Hier het kastje weer ingeleverd vanochtend.

Nu wachten op de uitslag die is telefonisch weet alleen nog niet wanneer, krijg ik nog te horen.

Ik heb vooral last van hartkloppingen als ik tot rust kom.

Zolang ik bezig ben heb ik bijna geen last.

Vanochtend weer voor de 2e keer de 20 weken echo gehad.

Maar helaas was weer niet alles te zien.

Het ruggetje dit keer wel maar het hartje niet helemaal.

Het kindje is zo beweegelijk elke keer als de echoscopiste dag nu ben ik er duikte het kindje weer weg.

Nu moet ik morgen voor controle bij de gyn en dan wil de echoscopiste nogmaal proberen het hartje te bekijken.

Hopen dat het kindje dan een beetje stil wil blijven liggen.

Maar tot nu toe ziet alles er wel goed uit dus niks om me druk om te maken.

Fijne avond allemaal!

En iedereen die morgen controle/echo heeft succes.
Aaah Frans, wat een lieffie, dat kind. Toen ik zwanger was van Seppe wilde de oudste zoon van mijn vriendin weten hoe de baby dat uit de buik kwam. Tja, hoe leg je dat uit aan een kind van vier. Gelukkig kwam hij zelf op het lumineuze idee dat het natuurlijk door de navel geboren moest worden, hihi.

B12, ik hoop niet dat je zoon voor de rest van zijn leven een dwarsligger blijft .

Ik ben vandaag maar weer eens naar mijn werk gegaan. Het ging hartstikke goed. Ik heb vier uur gewerkt en ben daarna weer naar huis gegaan.
heb hier de werkdag van vandaag er ook al weer opzitten, van 6.30 tot 10.00 ach.......er zijn beroerdere dingen.

Gisteren wel een pet dag op werk gehad, krijg nogal eens te maken met agressie van kids naar mij toe, maar was gisteren zelf ook des duivels.

nu een lekker rustig dagje.....meisje hebben we bij wijze van preof nu al in d'r bedje gelegd om te kijken of ze nu wel wil slapen. Heeft de afgelopen dagen s'middags nl niet geslapen en helemaal over de zeik. nu maar eens proberen of ze dan vroeger wil slapen.....tot nog toe is het stil, kan ik lekker iets voor emzelf doen.
echo was leuk. liet zich nu beter bekijken, heb zo'n close up van het aangezicht met neusje, zo lief! Hier wel een lastig mannetje. De hele tijd aan mijn broek kleven, veel huilen. Zag ook wat bleek, dus zal wel iets onder de leden hebben. Morgen weer werken en dan weekend weg met vriendinnen. Heb er zin in!

Ringelding: lastig he, als ze wisselen van ritme. Hier slaapt mennertje nog 1x en meestal lukt t om m op te houden tot na het middageten, zo rond 13 uur en dat gaat goed, hoewel hij vandaag nou niet echt opknapte van zin dutje
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
normala gesproken gaat ze ook na de lunch naar bed, alleen de laatste paar dgen is het een strijd van heb ik jou daar. Dus vandaag maar iets anders geprobeerd. Nu hebben we en vrij slim dametje (ahum) en ze is dus vanmiddag uit d'r ledikant gekukeld. We hebben een oud ledikant (heb ik zelf nog ingelegen) met van die kleppen aan de zijkant, ze heeft dus uitgeknobbeld hoe ze de schuifjes open kan krijgen+ ze weet hoe ze d'r slaapzak uit moet krijgen en dan kan ze idd zo d'r ledikant uit klimmen, alleen had ze nu geen rekening gehouden met het feit at er toch nog wel een afstand zit tussen de bovenkant e devleor. MEn ik heb nog nooit zo'n rotboink gehoord en wist niet hoe snel ik met die zwangere pokkel naar boven moest komen. ze heeft er (gelukkig) alleen een dikke buil en een baluwe plek aan over gehouden. en de schrik natuurlijk. Nu moeten we echt er voor gaan zorgen dat haar grote bed klaar is, dan kan ze daar naar toe.
Ringelding dat is schrikken! Hopelijk gaat het wel gewoon lukken in het grote bed! Wij willen zoon ook in een groot bed hebben als de baby is geboren, dan kan de baby in het wiegje en daarna in het ledikantje. ( hoeven we dus geen extra ledikantje te kopen) Ben benieuwd!

Zoon was vanmorgen half 6 wakker... En niét te genieten! Hopelijk blijft hij wakker tot 12 uur, heb met een vriendin afgesproken die ik al een tijdje niet gezien heb!

Ik heb steeds kramp in m'n bil... Als ik opsta of verkeerd buk trekt het als een gek! Is dat zsischias? Bij zoon had ik het ook wel, maar dat trok ook naar m'n been toe.

Verder niks te klagen!
Heb geen idee wat het is bokito, ik ben te onervaren.

Vandaag weer bij de vlos geweest. Kindje is een woelwater maar ja dat wist ik natuurlijk allang! Buik groeit goed en ook de zo gevreesde hoge bloeddruk blijft vooralsnog uit 130/70 dus heel mooi. Met die info kunnen we weer 3 weken verder. Dan ben ik bijna 28 weken en kom ik toch echt in het laatste trimester terecht, jeetje wat gaat het snel! Ze zei wel: doe het rustig aan dus misschien toch maar eens luisteren.

Probeer nog steeds iedere dag te genieten en me een beeld te vormen van hoe het zal zijn maar dat laatste blijft moeilijk.

Het was vannacht en vanmorgen echt koud, we gaan richting de winter. Maar met zo'n prachtig zonnetje erbij is dat ook helemaal niet erg. En ik hoef pas om 13 uur te beginnen en ben het weekend weer lekker vrij!

Da's genieten.
Jammer B12 dat je nog niet alles gezien hebt!
@floor, je kan het je nog zo hard voorstellen, maar er is helemaal niks waar je het mee kan vergelijken als je voor het eerst een kindje krijgt. Laat het allemaal op je af komen en je groeit vanzelf in je rol van moeder (en voel je vooral niet rot als je, je af en toe gewoon niet lekker of piep voelt)

op dit moment vind ik Mayte gewoon ook best irritant (en ik heb m'n humeur momenteel ook niet mee) ze doet steeds het tegenovergestelde van wat ik d'r vraag (grrrrr) maar als ze dan lekker naar de teletubbies zwaait en met ze kletst (dag daaaag po, laalaa dag vogul) dan kan ik daar toch ook wel weer van genieten hoor....tis een heerlijk opvreetmonster......

kan me ook niet voorstellen dat deze zwangerschap zo aan eht voorbij vliegen is. het gaat zo snel. KAn me ook geen voorstelling maken van een 2e kindje.....hoop alleen dat deze net zo makkelijk en snel doorslaapt als Mayte.
Haha, ringel. Ik heb precies hetzelfde als jij. De hoop dat de volgende ook zo snel zal doorslapen en dat hij ook zo'n goede slaper wordt. Met zoon hebben we in de eerste weken wel behoorlijke spooknachten gehad, maar met 3 weken kreeg hij gewoon keurig 1 nachtvoeding en met 6 weken sliep hij door.

*duim, duim, duim*
Vraagje aan de ouders met kinderen ouder dan 1: hebben jullie kinderen ook een fase gehad dat ze 's nachts vaker wakker werden en dat ze dan gingen huilen en moeilijk gerust gesteld werden en weer moeilijk in konden slapen?

Seppe wordt nu iedere avond een keer wakker, dan krijg ik hem er wel weer in met een liedje, maar 's nachts werkt dat dus niet. Dan moet er een fles melk aan te pas komen.
@ibbeltje

Merijn heeft het eerste jaar zo goed als doorgeslapen. Nu is dat al maanden van de baan. Gemiddeld slaapt bij 4x per week door, de overige nachten wordt ie wakker. Wil hij bij papa en mama liggen etc. etc. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd. Ik ga geen strijd aan 's nachts omdat ik mijn eigen nachtrust zeker nu heel goed kan gebruiken. Hoop eerlijk gezegd dat het wel een beetje over is als zijn zusje is geboren.

Maar goed dan hebben we een ander probleem: Merijn krijgt eind november zijn juniorbedje en kan dan dus zelf uit bed komen.... ben bang dat ie dan zonder dat we het merken lekker tussenin komt liggen haha.
Wij hopen ook dat ons kindje snel door zal slapen. Die wens zit er over het algemeen wel in denk ik. Net als een vlotte bevalling.

Maar goed we zien wel wat we krijgen. Zijn er heel open over en gelukkig praten mijn man en ik overal over dus ik neem aan dat we er wel door komen. Over een tweede wil ik nog niets eens nadenken. Maar goed uiteindelijk hopen we wel dat nr 2 ook ooit komt. Al is het alleen maar omdat zwanger zijn zo bijzonder is dat ik het zeker nog een keer mee wil maken.

Voor de tabel: volgende bezoek vlos 4 november.
@summerbreeze

hoe was je pretecho gister??
Hier idd ook wel een fase gehad dat zoon wakker werd. Alleen een andere tijd, half 5 snachts. En dan niet verder kunnen slapen, maar wel moe zijn. mijn tip; begin niet aan een fles om die tijd! die gewoonte is er zo ingeslopen, en dan wordt kind wakker om altijd die fles te krijgen. Onze tactiek was; 1 keer naar hem toe, ruiken of ie een poepbroek had, gerust stellen, aai over zn bol, en weggaan. En dan gaat kind hard krijsen, maar iets anders hadden we geen zin in midden in de nacht. En na een paar dagen begon hij het door te krijgen dat het geen zin had en viel hij stukken sneller weer in slaap.

Sterkte!
linkertiet doet pijn en ik moet zometeen gaan werken (gelukkig wel laatste late dienst)

wakker worden midden in de nacht, heeeeeeeeel soms. dan idd even naar d'r toe, luier check, aai over bol en weer lekker slapen. Laatst was ze wel helemaal over de zeik en hebben we haar eruit gehaald en getroost, duurde denk ik een half uur en daarna weer terug in d'r bed gedaan......verder eigenlijk nooit slaapproblemen met meisje gehad. behalve nu, dat ze s'middags een drama maakt met slapen.

Ze sliep met 5 weken door en op d'r eigen kamertje....Ze sliep tot die tijd bij ons op de kamer, ook uit nood omdat we geen extra kamer hadden. Toen ze 5 weken was zijn we dus naar ons huidige huis verhuisd en hebben we haar meteen op d'r eigen kamertje neer gelegd en dit is allemaal zonder problemen gegaan. Ben zelf ook beter gaan slapen vanaf dat moment, zo'n baby maakt toch nog best wel een hoop herrie s'nachts.

ga toch ff andere bh zoeken, dit is niks.
Heey meiden!

Pretecho staat op Hyves, alleen ze wilde dus niet haar handjes weghalen voor het gezicht, ook niet toen we na een uurtje terugkwamen. Volgende week 22okt mogen we het nog een keer komen proberen s avonds, goede service.

Niertjes waren nog steeds aan de grote kant, maar niet verontrustend. Als ik niets gevraagd had, had hij er ook niets van gezegd zei hij. Toch knaagt het wel Hoezeer iedereen ook zegt mij geen zorgen te maken. Echoscopist liet nog wel wat foto's zien van niertjes die écht te groot waren en toen zag ik het verschil wel. Maar goed, hormonen he?

19nov de extra medische echo. Probeer het van me af te zetten.

Krijg striae op mn tits...! Aaaaah! Die krengen groeien ook als (bloem)kool, dus niet zo gek.. Ach naja, hoort erbij he.

Biaha ik heb ook heel veel harde buiken! Maar dat is echt een teken dat ik teveel lichamelijke inspanning heb gedaan, dus dan ga ik ook echt ff plat als het ff kan.

Ringelding hoe is het met je tiet ?

Floortje, het gaat echt hard he? Dat viel me ook al op!! Nog eventjes en we zitten idd allemaal in het laatste trimester! Kan me er nog weinig bij voorstellen.

Kinderkamerplan is weer helemaal van de baan. De verf was echt spuuglelijk uitgevallen op de muur, dus we zijn weer naar de bouwmarkt gegaan en hebben iets heel anders uitgezocht. Dit weekend verven en vloertje leggen en daarna gaat mijn vriend de meubels ontwerpen en maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven