!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Hai,

Lein Ik zal zo eens kijken waar je woont, ver weg volgens mij. Das jammer anders zouden we even langskomen en kon Milena met je dochter spelen. Milena is nl dol op stoepkrijten. Je hart kan breken he als er iets met je kind is. Pas mocht Milena niet meespelen met 2 kindjes. Ik was bijna i tranen toen ik haar verdrietige snoetje zag. Men, opgroeien valt niet mee, vooral niet voor de mama's.

En meeeeeeeeeeeen jouw baas, eikel

Bluester, wat goed dat je gekolfd hebt! Je zag er zo tegenop toch? En knappe zoon die het zomaar snapt!

Ik weet niet precies hoe lang en zwaar Bojan is, op 18 maart was ie 5 kilo en 61 cm. Een lange slankerd, maar wel met flinke wangen en onderkinnen vind ik .

Ik heb ook niks aan cb gevraagd hoor. Als zoon honger heeft, krijgt hij eten. Dus tja als hij zich 4 keer meldt, dan krijgt hij 4 keer (tenzij ik merk dat hij heel weinig drinkt of plast ofzo, dan ga ik een beetje duwen ). Vandaag was een beetje raar, 2 uur, 11 uur, 1430 en 1730. Ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan.

Konela haha arme Veerle. Milena lag toen ze 3 maanden was bij mij op schoot terwijl ik aan het ontbijten was. Ze maaide met haar armpjes en mijn boterham met gekleurde hagelslag (of jee hoe heet dat nou, wij noemen het muisjes, maar zo heten ze niet) viel op haar gezicht. Haha en zij happen naar die dingen
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hmm, Lein je woont idd ver weg. Zou me normaal niet eens zoveel uitmaken, maar nu rijden we zondag naar Slovenie, dus ik wil Milena en Bojan niet te veel in de auto hebben deze week.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
** Zwaai Frans**

Dus dat gewicht en die lengte was van anderhalf maand geleden. Dan is hij vast aardig door gegroeid Hier ook een behoorlijk onderkin hoor. Hij ziet er soms echt uit als een Boedha. Zeker in de Maxo cosi haha
Ben er weer! Heb een heerlijk weekje achter de rug en het reizen met de kleine meid ging helemaal goed. Heb al een hoop bijgelezen hier, maar wat is er veel geschreven zeg..!

Mientje: Dochtertje is ook behandeld voor KISS zoals ik hier al verteld had. Deze man is fysiotherapeut/manueel therapeut en osteopaat alles in één en werd aangeraden door mijn verloskundige. Tot de 6e week huilde ze eigenlijk heel weinig en dat werd toen ineens veel meer. Na 1 behandeling merkten we al duidelijk verschil. Ze is nog een keertje behandeld en vlak voordat we weggingen nog op controle geweest. Het draaien van haar nekje gaat steeds beter en ze is hartstikke lief en vrolijk. Ben benieuwd hoe het gaat, morgen mag Guus toch?

Lein: Een knuffel voor jou! Heb gelezen dat het met dochter wel goed gaat! Maar 5 weken kunnen inderdaad enorm lang duren... En die baas van jou zeg... grmmppff.

Ik sluit me trouwens graag aan bij de groep die over ongeveer 1,5 jaar voor een volgend kindje gaat

Meeting ook helemaal leuk! Heb op hyves al gereageerd.

Skoempie: Meisje draait hier nog niet. Inderdaad wel veel babbelen enzo.

Nou ik ga even op rtlgemist de uitzending van xfactor van afgelopen vrijdag bekijken
fesa, bedankt voor je opbeurende bericht. Ik ben normaal ook niet van de alternatieve geneesheren, maar ik zie dit meer als een soort fysiotherapeut. Bij alternatief denk ik echt aan reiki enzo...

Enne, ik doe ook mee in de club van broertjes of zusjes over 1,5 jaar. Als vriend het daarmee eens is natuurlijk. kan het moeilijk alleen dien haha.
Mientje, ik ken ook veel mensen die gebruik hebben gemaakt van een ostheopaat (?) en ik heb daar alleen maar positieve verhalen over gehoord. Mijn beeld is ook dat zo iets echt kan helpen, laat je weten hoe het met Guus is gegaan?
Even een pil vraagje > ik had maandag weer moeten beginnen met de pil, maar vergeten... Dus di och de 1e genomen en daarna di avond weer. Is mijn pil nu veilig? Kan het niet helemaal uit de bijsluiter halen, misschien weet iemand het?

En over dat clubje over 1,5 jaar.....dan moet er hier eerst eens iets gebeuren in bed. Hadden de draad vrij snel na de bevalling weer opgepakt, maar dat is ook weer heeeeeel snel daarna gedaald tot onder het 0-punt. Grrrrr.
een heel verhaal getypt en weg, grrrr
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Goedemorgen!

Ik begin even met opscheppen, Bojan heeft geslapen van 1830 tot 730. En toen wakker gemaakt, want mijn tieten die sprongen echt. Men wat kan dat toch zeer doen zeg. Heeft 1 toet leegedronken en hoefde toen de andere niet meer. Ik dacht dat ik wel kon wachten op de volgende voeding, die hij vreemd genoeg al weer om 10 uur wilde. Maar toen heeft hij niet heel veel gedronken, dus net toch maar gekolfd. Maar nu blijft de borst pijn doen, strax toch maar weer hier aanleggen.

Grappig toen ik Bojan vanochtend uit bed haalde had hij een kuiltje in plaats van een buikje. Nu na 2 voedingen heeft hij weer een flinke buik

Ik ga niet meedoen met de over anderhalf jaar voor nog ene kindje club . Wij houden het, tenzij er iets gebeurt ofzo bij twee kindjes.

Is het bij jullie gisteren en vandaag ook zulk pisweer? Gatver heb helemaal geen zin om eruit te gaan zo.
Lein hele dikke knuffel voor jou wat een eikel van een baas.

Niet op je kop laten zitten want dan doe je jezelf tekort.

Hier is het vrij rustig, Jesse slaapt gelukkig elke ochtend tot ongeveer 07.30/08.00 dus mag niet mopperen.

Het weer is hier echt helemaal niks dus lekker een dagje thuis vandaag.

Kunnen jullie baby's zich goed vermaken in de box?

Ik heb het gevoel dat hij zich verveeld ik heb er wel van alles inliggen en een mobiel aanhangen maar toch.

En hoelang na de voeding wachten jullie met de baby' s weer naar bed te doen?

En een tweede kindje hoop ik ooit nog wel mee te mogen maken maar helaas zit dat er de eerste jaren niet in.

Gelukkig heb ik kwa leeftijd ook nog wel even de tijd.
Woh Frans, met 13 uur slapen zou ik ook een kuiltje hebben Geen wonder dat hij om 10 uur nog even wilde. Hij had gewoon afkickverschijnselen.

Zoon is gisteren ook om half 7 gaan slapen en kwam om 4 uur. Die drinkt hij dan heel geconcentreerd en heel veel. De voeding daarna is ook altijd wat minder maar heeft hij blijkbaar wel nodig om de schade van de nacht in te halen.

Hier is het redelijk weer en er schijnt een waterig zonnetje. Maar even afwachten hoe het later op de middag is en daar mijn plan op trekken.

Zoon kan zich vrij lang in de box vermaken. Hij is helemaal dol op zijn mobiel en is daar sowieso al een tijdje zoet mee. En als er dan buiten ook nog van alles gebeurd (ik zie niet wat maar hij wel) dan vind hij het prima. Hij is nu na een voeding wel zo'n 1 uur wakker en soms zelfs bijna een hele middag. Ach, ik ga er vanuit dat hij ook dit zelf wel regelt.

Een tweede kindje...dolgraag. Maar we moeten waarschijnlijk weer een medisch traject in en aan de hormonenspuiten. Wil eigenlijkk nog even ongestoord borstvoeding geven en optimaal van zoon genieten. Heb alleen niet alle tijd van de wereld. Best wel een dillema hoor.
Ha, ha, FRans, een kuiltje, jeetje, wat kan dat kereltje van jou maffen zeg!

Lein, wat een rotbaas heb jij toch, heb je al geen energie, moet je ook nog achter zo'n eikle aansjouwen! WAt naar voor je dochtertje, kan me voorstellen dat t je hart breekt. Gelukkig nog maar 4 en nog wat weken. Is natuurlijk best lang, maar het eind komt in zicht, knuffel voor jou!

Konela: ha ha, crystal clear met die vieze melk, bah, gelukkig kreeg Veerle die niet binnen. Fijn dat het weekendje zo leuk was! Hier maakt t geen verschil of we leiding of bronwater gebruiken, drinkt even slecht

Kabouter, wat zielig, jullie allebei zo verkouden, beterschap!

Mientje, ik hoop dat de osteopaat kan helpen dat Guus zich weer wat lekkerder voelt!

Ringel, balen dat jouw eigenwijsje niet aan de fles wil. Hopelijk helpt een voeding overslaan wel.

Floor, volgens mij doe je het harstikke goed door naar Freek te luisteren qua schema, wakker maken en niks drinken heeft ook geen zin.

Kleine T doet t wisselend, in elk geval lacht hij veel meer en huilt minder. Slaapjes overdag gaan ook goed, 's nchts is ie nog wel wat onrustig, 1 tot 2 x eruit, dus dat is pittig. De hoeveelheid drinken is eigenlijk gewoon te weinig. Drinkt max flessen van 120 leeg, bij uitzondering eens 150, in totaal dus 600 en zou 750 mogen drinken. Raar! Vandaag gewogen op cb en was wel redelijk aangekomen, weegt nu 5025 bij 59 cm.

Fysio gaat goed, voorkeurshouding lijkt al minder, afplatting is redelijk minimaal en achterstand valt ook mee gelukkig. Vrijdag naar de ka.

Zo meteen de intake op de creche en volgende week wennen, vind er niks aan
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Lein, een hele dikke knuffel voor jou! Wat een eikel zeg, die baas. Kan me voorstellen dat je het liefst gewoon meteen ontslag neemt, maar gelukkig doe je dat niet. Ten eerste omdat die vent dat gewoon niet verdient, om er zo makkelijk vanaf te komen, maar vooral omdat jij het niet verdient!!! Dan doe je jezelf echt te kort ook in financieel opzicht. Maar zo'n baas die zo laks is kan je er natuurlijk niet bij hebben.

En arme dochter... Mijn hart zou ook breken als je die spelende kinderen ziet en dan jouw eigen meisje wat niet mee kan doen. Gelukkig is het maar tijdelijk, maar wat zijn het toch zware, lange weken voor jullie zeg.... Heel veel sterkte!!!
B12, Veerle kan zich max. 30 tot 45 min vermaken in de box. Ze heeft 2 speeltjes > of ze zit in 't wippertje onder boxmobiel, of ze ligt op haar rug onder een stoffen spiraal waar 4 beestjes aanhangen. Daar zit een belletje in en zo'n kraakstofje. Dus als ze die raakt, dan maakt het geluid. Dat zijn de enige speeltjes waar ze zich zo lang mee kan vermaken.

Na de voeding is de max een uur wakker, maar meestal korter. Zodra ze gaat jengelen in de box neem ik haar op de arm en geef ik de speen. Meestal vallen de oogjes dan half dicht en dat is voor mij teken om haar meteen op bed te leggen.

Ze redt 30 min spelen in de box niet na iedere voeding. Soms is ze nog steeds moe en gaat ze na 5 min jengelen, dus verschilt echt per keer.

Is de box misschien te druk bij jullie? Dat Jesse zich niet goed op 1 speeltje kan richten? Hoe lang houdt hij het vol?
**** Joehoe, schoonzusje belt net... Wij gaan vanaf deze week samen sieradenparty's geven en hebben een webwinkeltje geopend en nu is onze eerste bestelling van de groothandel binnen. Joepie, joepie. Dozen vol kettingen en armbanden.... De ekster in mijn komt helemaal boven nu...****
Erg he frans die tieten na zo'n nacht! Hier beginnen ze er gelukkig al een beetje aan te wennen aangezien merle slaapt van ci 20.00 tot 8.30 u. Vanochtend lag ze om 09.30 u !!!! nog steeds rustig in bed lekker te duimen. Toen heb ik haar maar uit bed gehaald en aangelegd. Kon niet meer wachten

lein wat ontzettend balen zeg van zo'n eikel die het leven even wat minder gezellig maakt (om het maar netjes te zeggen)

Enne wat zielig voor je kleine meid (en jou!) mijn hart zou ook breken hoor als ik dat zie. ik kan me al druk maken om het feit of hidde wel vriendjes heeft en of ze wel met hem willen spelen. Terwijl ik me nergens over druk heb te maken, hij is hartstikke sociaal. maarja je wilt gewoon dat je kinderen blij en gelukkig zijn. Jaja mama zijn is niet makkelijk haha.

konela ach een vergissinkje is menselijk zolang het maar niet per ongeluk wodka is haha (mss wordt ze daar wel lekker rustig van)

Fijn DN dat het beter gaat alleen vervelend dat hij zo slecht drinkt maar ja zolang hij goed groeit moet dat niet zo erg zijn toch?

Oja Ringel morgen komt mijn schoonzus die tevens lactatiedeskundige is. Mss dat zij nog een ideetje heeft voor jou fles probleem. je weet nooit!

Bluester vervelend he dat mm traject. Maarja mss blijkt dat helemaal niet nodig. ik dacht ook niet spontaan zwanger te worden, nou zie nu een hollands glorie in de box

ik zou ook zo naar een osteopaat stappen hoor als ik dacht dat er iets zou zijn met merle. Ik heb heel veel positieve verhalen gehoord dus dan moet er wel iets positiefs aan zijn. Zeker omdat mensen toch meer geneigd zijn de negatieve verhalen te vertellen. Hoop dat het helpt voor guus .

Hier gaat het eigenlijk heel erg goed. Merle slaapt zich een tierelier (fijn!), na elke voeding is ze ongeveer een uurtje wakker en dan slaapt ze alweer. en dan die lange lange nachten.

Dus die theorie dat ze overdag niet teveel moeten slapen gaat hier echt niet op! Ik zou een hysterisch kind hebben als ik haar zo lang wakker zou moeten houden. Sinds ik haar standaard in haar eigen ledikant (geen wieg!) wegleg slaapt ze perfect.

In de wagen en wieg is het drama, best raar.

nou ga nog even kamers schoonmaken :(

anders komen die krengen nooit schoon.
He konela *zwaai* , wat is je website?
Hey Barrel *zwaai terug!!* website gaat vrijdag online, zal dan de naam doorgeven!!
Yeeee glimdingetjes!!!!

Man wat kun je veeldoen in 1/12 uur als er geen kinderen zijn. Heb gezogen, gedweild, was gedaan en nieuwe was erin....ondertussen de toiletten geboend en alles ruikt en glimt weer heerlijk fris! mag over 20 minuutjes m'n meisjes weer ophalen.

@Frans wat gaan jullie doen in Slovenie? vakantie?

@Barrel, als je schoonzus DE tip heeft, bak ik een appeltaart en kom ik hem brengen......(of ik eet hem zelf op:-))

Over slapen hier ook geen klachten hoor.....Fenna slaapt s'ochtends er veel (moest haar vanochtend ook wakker maken voor 2e voeding) en s'middags minder, leg haar dan idd ook in de box of in de box in het wippertje. Biven het wippertje hebben we een ezeltje hangen (weet ik veel met allerlei dingen erop en eraan) en die grijpt ze bij de lurven en probeert ze te verslinden. In de box ook een spiraal (HEMA) en dar wil ze ook alles waarbij ze bij kan vast pakken en opvreten. Zo grappig om te zien hoe dat bekkie dan open gaat en een zoekend tongetje onthuld...ze is dus al in de fase dat ze haar omgeving met haar mond gaat verkennen.

Ze is nu dus bij gastouder. Daar is ook een meisje van 7 maanden oud...maar als je fenna ernaast legt zijn ze even groot! Heb ik nu zo'n grote baby, of is die andere zo klein? (terwijl die ook normaal oogt) hmmmmmm....
Mientje het was helemaal niet m'n bedoeling om je het gevoel te geven dat je er niet goed aan deed om naar de osteopaat te gaan hoor!

Wou alleen zeggen dat als je het gevoel krijgt dat hij niet voorzichtig is/onzin verkoopt dat je dan gelijk stopt!

Heel veel succes iig!

Konela wat gaaf van je nieuwe hobby/werk! Kan ik me alvast aanmelden?!

Pff ben erg moe terwijl de jongens allebei doorgeslapen hebben! En die ploftieten.. men wat doet dat pijn! Heb ook maar gekolft, het liep er gewoon uit!

Zoontje kan zich ook niet zo heel lang vermaken in de box hoor. Maar hij slaapt ook zoveel.

vanmorgen was het 6.50>eten en slapen

12.15>eten en even kletsen bij mij op schoot en weer slapen

en nu slaapt hij nog.

Barrel voed jij je kids ook 2-talig op?

Schrijft Summer helemaal niet meer mee? Had nog wel een reactie van haar bij een ander topic gezien maar hier niet meer geloof ik he?

Fesa leuk dat jullie zo hebben genoten!

Ik ga nog even bankhangen en buizen en daarna weer aan de slag. Hier is het ook van dat kl*te weer, baal er echt van! Maarja een dagje thuis blijven is eigenlijk ook wel eens lekker, zeker omdat zoontje dan goed slaapt en zoon verschrikkelijk aan het mekkeren is. Z'n hoektanden komen door en hij loopt de hele dag met z'n hand in z'n mond en wil ook alleen nog maar koude melk en sap drinken terwijl hij echt verslaafd was aan z'n flesje warme melk!

Het lijkt me echt super om jullie allemaal te zien, zeker met zoon, hij is helemaal weg van baby's en de oudste kinderen schelen ook niet veel met hem dus ik heb er echt zin in!

Tijd voor wat lekkers!
irritant he, DN!

Konela: ik weet het niet, volgens mij is/ zijn de eerste (twee) weken wel enorm belangrijk voor de veiligheid van de pil.

Balen dat het gedaald is tot het nulpunt. Hier ook, hahaha, omdat man weg is maar anders... Geen last van gelukkig. Wat is de oorzaak? Schijnt veel voor te komen bij jonge ouders maar als je er van baalt moet je er eigenlijk wel wat aan doen.

Fijn dat je een leuke vakantie met de kleine meid had Fesa! Wat fijn dat ze zo goed geholpen is en nu veel minder pijn (geen) heeft.

Ik hoop dat het bij Guus ook gaat helpen.

Vandaag mijn laatste dag van mijn verlof! Ik hoorde goede berichten van de mensen die mij voor gingen. Ik denk dat de eerste dag/ week sowieso leuk is. Daarna moet het nieuwe ritme in mijn leven gaan passen. Da's nog niet zo makkelijk met al die onregelmatige diensten en de onzekerheid op het front van mijn mans werk. Maar ik heb er wel zin in!

Freek doet het nog steeds super! Slaapt nu. Het gaat goed op 4 maaltijden en maatje 68-shirts passen al! Hij lacht veel en ik word daar erg blij van. Man komt over paar dagen thuis, Jippie!

Zondag moederdag, ik weet wel wat ik het liefst wil: met ons drietjes in ons bed ontbijten en samen freek verzorgen ipv alleen. Als het mooi weer is: lekker wandelen.

Ik weet niet wanneer ik weer schrijf, maar tot snel.
12 nieuwe berichten, oeps, sinds vanmorgen geen update van de pagina gedaan. Ik begin opnieuw
bijgelezen! Hier ook niet zolang in de box, max 30 minuten denk ik vrolijk. Kijkt graag naar de mobiel. En graait lekker in het rond. Weinig speelgoed in de box.

Fijn he, Ringel, even flink er doorheen nu de meiden weg waren.

Hoe is het nu met je pols?
konela@ https://www.mijnapotheek.nl/content_read.asp?ID=68

Vandaag hadden ze op het kdv het doosje van de voeding niet goed opgemaakt. Was alles op de grond gevallen. Moest lief de extra voeding nabrengen.

Ik zal maar eens eten gaan koken.
geniet nooit met mate
even snel lieve dames, want we gaan zo met het inpakfestijn beginnnen.

Bij de manueel therapeut ging het goed vandaag. De beste man 'kraakt' niet en noemt zich daarom geen ostheo. Bij binnenkomst zag hij al meteen wat er met Guus was en zijn collega kwam het later bevestigen. Zijn atlas (bovenste wervel) zat scheef. Dat komt heel vaak voor bij zware bevallingen. Toen hij hoorde dat ik na een weeenstorm op eigen kracht heb geperst en dat het toen toch een ks werd, viel er voor hem een hoop op zijn plaats.

Hij legde uit dat guus door zijn behandeling 3 soorten huiltjes zou krijgen en dat klopte precies. Arme Guus. De man ging een beetje bewegen met Guus' kleine bolletje en kort daarna zat zijn wervel weer goed. 's Middags heeft Guus veel geslapen en werden zijn handje svoor het eerst helemaal warm. Rond 7 uur ging hij heel hard huilen, maar dat was een logische reactie volgens de peut. Hoop dat het werkt!

Dag! tot morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven