!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Oh veel te lang niet geweest. Even een hoop bij te lezen dus!

Bokito ik ben dr weer hoor! Ben helemaal gevleid dat het opvalt haha.

Lein77 allereerst een hele dikke voor jou.

Konela... haha! Crystal Clear Super dat je hebt ontdekt dat het met bronwater beter gaat.

Bluester, super dat het met een flesje helemaal goedgaat.

Skoemp, je klinkt supergelukkig Word ook helemaal blij van jouw posting.

mientje28 hopelijk komt alles goed met Guus. Het klinkt allemaal goed. Hoe heeft hij die wervel goedgezet? Gewoon door zijn hoofdje te bewegen?

Floortje maat 68 alweer, jeetje. Wat gaat dat toch hard he? Vind het soms onvoorstelbaar. Van zo'n hulpeloos, klein wurmpje tot een kindje die al heel wat zintuigen heeft ontwikkeld in 3 maandjes.

Hier alles goed, geniet met volle teugen. Inmiddels ook weer (thuis) aan het werk. Soms wat lastig te combineren, maar dan zet ik T gewoon in haar schommelstoel naast me en gaat het prima. Of ik werk 's avonds.

Zit nu op 5 flessen van 165cc per dag (voorheen ging er niet meer dan 100cc per keer in, en kon ik om de 2/3 uur fles geven. Dat is gelukkig over nu). Om 21.00 a 22.00 is ze helemaal kapot en dan slaapt ze tot 07.00. Soms wordt ze weleens wakker 's nachts omdat ze zich uit haar inbakerdoek heeft gewurmd. Gelukkig slaapt ze daarna weer door.

Kijk er nu al tegenop om het af te bouwen. Hebben jullie daar al ervaring mee?

Pak vaak wat tijd voor mezelf laatste tijd. Dan neem ik de auto en rij ik naar het bos met hond en ga ik even een uur wandelen met mijn verstand op 0. Echt erg lekker.

Dacht gister heel stoer een optrekwedstrijdje te winnen bij het stoplicht, zonder baby. Heel kinderachtig, ik weet het (wel leuk). Maar goed, er ging zo'n kneus naast me staan, ik kon het niet laten. Ik won -uiteraard- maar mijn achterbanden slipten alle kanten op. Ik schrok me echt een ongeluk. Het zag er ongetwijfeld heel stoer uit, maar ik doe het niet meer. Zie mezelf al een rondje tollen, brrr..
haha, summer, stoer optrekken. Heel herkenbaar!

Je kijkt nu al aan tegen het afbouwen, het afbouwen waarvan?

Naar 4 flessen? Dat bevalt hier supergoed! Er zit zoveel meer regelmaat in en hij slaapt snel in en lang.

Mijn man al een paar dagen niet gesproken, vanavond weer niet, zo irritant.

Hoe gaat het bij Bojan 4 keer voeden?
Geweldig goed nieuws Mientje! Waarom moet ik altijd meerdere keren posten??
Konela: lees net iets soortgelijks over de pil op ander topic. Zie:

Er staat alleen dat je na één vergeten pil in de eerste week 7 dagen een extra voorbehoedsmiddel moet gebruiken. Heb ik ook gedaan. Ben ik dan gewoon vanaf de eerste pil van de volgende strip beschermd tegen zwangerschap?

Ja
Oh, ik heb vandaag een dramaqueen in huis en heb gewerkt, dus ben op nu.. Morgen vrij (nouja, huishouden en tuttelen met Linn) dus dan meer. Maar ik zie dat er al meer op 4 flessen over zijn, denk dat wij dat morgen ook gaan doen. Ze drinkt nu 4x150 en 1x 180. Maar hoe kan ik dat het beste doen? Vanaf de eerste fles 's mrogens 180 (zonder af te gieten wordt het 195) geven en dan kijken hoe laat ze weer wil?

Gister heeft ze er ook nl. 1 overgeslagen en geslapen van 20.45 tot later dan 06.30 (toen ik weg ging..).

Welke tijden geef jij nu Floor?
Hai Bojan heeft ook weer 4 keer gegeten vandaag. Dus tenzij hij strax nog komt, maar dat denk ik niet, zitten we nu al bijna een week po 4voedingen. Ik weet natuurlijk niet hoeveel hij uit mijn borst drinkt, maar ik gaf hem net een fles en daar dronk hij 210 ml uit.

Mientje, ik hoop dat het werkt!

Haha Summer ik wil ook altijd optrekken . Nu heb ik een oldtimer, dus dan is het extra leuk om als eerste weg te scheuren. Ik heb een automaar, dus dat lukt altijd wel, alleen word ik daarna altijd weer genadeloos ingehaald

Poeh ik ben moe. Gelukkig komt man overmorgen weer thuis. Bojan zat vanmiddag te drinken toen Milena om de hoek van de kamer op het potje ging en riep dat ze poep had. Men Bojan afkoppelen, Milena verschonen, poep ruimen, schreeuwende Bojan negeren, eigenwijze ik wil het zelluf doen mama negeren, handen wassen, Bojan weer aanleggen en alle boze mensen in huis negeren. Haha tvalt niet mee soms
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Zwwwwwaaaaaaai haaai Frans!!!
Oh lekker, was ik hier tegelijk met jou, Frans, doet ie het niet goed en zet ie alsnog na 10 minuten m'n bericht neer..
Oei, das nogal een klus met dat gepoep en gedrink zeg!

Hoe lang doen jullie kindjes trouwens over het drinken?
Nee Floortje. Heb het over het inbakeren afbouwen of iemand daar al ervaring mee heeft en dat ik er tegenop kijk.

Ben dus niet de enige fan van optrekwedstrijdjes haha.

Wat lekker Frans, 4 voedingen .

Sjaanie, ik heb het inderdaad vanaf 's ochtends geprobeerd. En dan afwachten wanneer ze weer wil. Meestal is het gewoon zuigbehoefte en is een speentje gewoon voldoende.

Heb echt een pechdag.. ik wilde net iets uit mijn kast pakken en de reiswieg staat daar bovenop. Klettert dat ding keihard op mijn hoofd en nek. Au! Mijn vriend schrok zich te pletter.

Vanmiddag stootte ik met mijn hoofd tegen het plankje boven de commode. Beng, alles viel eraf en het talkpoeder viel boven op T en kreeg ze zo een hoopje talkpoeder op haar oog. Echt precies op haar rechteroogje. ZO ZIELIG! Gelukkig deed ze hem in een reflex dicht. Maar krijsen! En ik huilde mee, zo zielig vond ik het.
Sjaanie, 10 minuten hooguit. Geef Nutrilon Omneo met een medium speen van Difrax (S-fles)
Ben blij om te lezen dat er meer kindjes zijn die al op 4 voedingen zitten.....met 3 maanden. Fenna krijgt er 4,5 ofzo. Geef s'avonds vaak nog ff een slokje tussendoor alszoethoudertje tijdens het eten of als ik eerst Mayte op bed wil gooien.

@Mientje, wat fijn dat Guus zo goed reageert op de behandeling!

verder alles ok, pols is nog steeds zwaar piep, maar met brace om kan ik "gewoon" huishouden doen. alleen met dweilen doe ik het ding weer af, want wil niet dat ie nat wordt.

hahahaha Lief is sos Sonja aan het kijken!!!!
o ja, hoelang drinken....ik denk dat ik in totaal om en nabij de 15 minuten voor 1 borst zit. Wil het nog wel eens verlengen omdat ze na even sabbelen weer doordrinkt. Drinkt ze m'n borst goed leeg iig. want dat doet ze niiet altijd. met name de 1e voeding drinkt ze 1 borst wel leeg, als ik dan de 2e aanbied, is ze veelte druk met om zich heen kijken en d'r zus observeren...wil vanalles, behalve drinken.
Ik zit ook te twijfelen om naar 4 flessen te gaan. Ze krijgt nu om de 3 uur ongeveer en heeft dan eigenlijk helemaal niet zoveel trek. Drinkt d'r fles eigenlijk alleen 's ochtends helemaal leeg. Dus denk dat ik ga doen wat jij zegt Sjaanie. Morgenochtend geven en dan kijken wanneer ze komt. Ze had vandaag een erg rommelige en huilerige ochtend/middag. 's Avonds was ze weer hartstikke vrolijk, terwijl ze normaal gesproken juist 's avonds wat zeurderig is. Elke keer als ik denk dat ik d'r nu goed ken, doet ze weer iets anders

Y. (is toch makkelijker dan steeds dochter, meisje, ukje etc ) doet ongeveer een kwartiertje over haar fles, inclusief een boertje of twee tussendoor. Ze krijgt net als T. Omneo, sinds vandaag met een m speen ipv een s speen. Ze moest er wel even aan wennen, zoog veel te gulzig in het begin Nu gaat het goed.

Pff wat een gedoe Frans met je kids! Fijn dat je man weer snel thuiskomt.

Ahh wat zielig Summer voor T. Heb je het uitgespoeld ofzo? Of was er niet zoveel echt in d'r oogje gekomen? Haha leuk he wedstrijdje doen.

Zie ook wel op tegen het afbouwen van de puckababy. Gelukkig hoeft het nog even niet. Vanaf 5 maanden toch? Of eerder als ze zich van rug op buik gaan proberen te draaien.
Konela wat een bak met de crystal clear ik was er nooit achter gekomen want heb de voeding nog nooit geproeft.

En denk ook niet dat ik dat ga doen.

Mientje wat fijn dat het goed is gegaan hopen dat Guus er ook blij mee is.

Het blijft ook moeilijk met die kleine mensjes ze kunnen ook niet vertellen wat er is.

Floor wat fijn dat je man weer snel thuiskomt en gelukkig er ook is met moederdag.

Is toch special zon eerste moederdag.

En klopt ik kom uit Almelo, wat grappig jij uit Borne had ik nog niet eerder door gehad.

Box vind hij denk ik gewoon niks aan na 5 minuten begint hij te jengelen en na 10 minuten te krijsen.

Daarnaast is hij ook tussen 16.00 en 21.00 erg jengelig/huilerig.

En krijg hem niet anders stil dan bij me te houden.

Iemand nog een tip om dit te doorbreken.

Wij geven hem om 23.00 de laatste fles anders komt die midden in de nacht weer.

Hier ook nog 5 flessen nu 3 x 165 en 2 x 135 en denk dat ik die laatste twee ook ga ophogen na de 165.
Fesa, waarom krijgt Y. Omneo? T drinkt het sinds een week nu omdat ze slecht poepte en ze had vandaag voor het eerst uit haarzelf een poepluier sinds lange tijd. Voorheen hielp ik haar met de thermometer, heel voorzichtig op en neer bewegen, dan kwam het vanzelf. Het blijkt dus te helpen.

Had het ook met de M speen, dat het eerst te hard ging. Maar daar was ze gelukkig snel aan gewend.

Zit de jouwe ook wel eens verstopt door die Omneo?

Trouwens, gelukkig zat het niet in haar oogje, alleen erop. Ze had hem optijd dichtgeknepen gelukkig. Had het met een nat wattenstaafje weggehaald om haar oog.

Konela heb jij trouwens al de goede speen gevonden?

Hebben baby's straks minder melk nodig trouwens? Op dat pak flesvoeding staat vanaf 6 kilo 4 x 200 ml en uit mn hoofd bij 5 kilo 5 x 200 ?
B12, maak je je zoon wakker voor die laatste fles? Wij deden dat ook en toen deden we het een keer niet en bleek ze gewoon door te slapen. De 'schade' haalde ze de dag erna in en zo kwam er vanzelf een ritme.

Misschien eens proberen weer?
Wij gebruiken ook omneo samen met nutriton en dan met de 123 speen gaat wel wat sneller maar gaat goed.

Hij is alleen heel huilerig vanavond, hij heeft al twee dagen niet gepoept dus denk dat dat het dwars zit.

Ben benieuwd hoe de nacht gaat.

Slaap lekker allemaal!
Sjaanie hier ongeveer 10 minuten over een fles.
B12, misschien de thermometer truc even proberen. Is soms echt even de uitkomst (beetje vaseline erop).

Hier ook vaak een huilbui door een verstopping en daarna een hele vrolijke meid ervoor terug.
Oeps, hier duurt de fles soms wel een half uur, als het niet langer is..

Wij geven nu een cocktail van friso 1 (3 scheppen) en friso 1 comfort (2 of 3 scheppen). Maar meeeeen, wat stinkt die melk sinds we die comfort gebruiken zeg, getverrrrrrrrr..

Ik heb nog een s fles staan, maar eerst kwam daar veel te snel te veel uit, misschien nu met die dikkere melk dat ik hem zo de volgnde voeding maar even uit de kast ga halen..

Hihi, ze ligt zo heerlijk te kletsen in de box nu.. eigenlijk moet ze naar bed terug... (en ik ga dan stiekem ook nog eventjes..)
Mogge!

Hier weer een topnacht, wat is dat toch een heerlijkheid!

Alleen de oudste wakker met groeikrampen, zielig!

Merle is zowaar in de box in slaap gevallen, ze ontwikkelt zich echt als een volleerd slaapkop. Normaal houdt ze het zo'n 30 min vol en dan gaat ze jengelen.

Vanaf vandaag begint er hier een heel gezellig weekend, allemaal familie en vrienden komen over met veeeeel kinderen.

Wordt dus gezellig en druk.

Ga maar wat doen, ligt nog genoeg (helaas ben lui )
*zwaait vanuit luie stoel naar sjaanie*
Goeiemorgen!

Wij hadden gister ook maar 4 voedingen!

6.50 - 12.15 - 15.45 - 18.15 zoiets. Ja en meneer moest nog poepen en dat doet hij (bijna) alleen maar aan de borst dus om half 9 nog een 'opwekkertje' Mén wat zat die luier vol! En hij maar lachen

Summer leuk dat je er weer bent! Hahaha moest echt leachen om je optrek verhaal, doe ik ook als ik zonder kids in de auto zit. Moeten we dan iets bewijzen ;-p

Gister zaten de jongens bij elkaar in bad. Zoon wou water over de haren van zoontje gieten en hij laat zo de beker op zoontje z'n voorhoofd vallen... Oh die kleine man brúllen!

Hier was het dus ook gezellig!

Floor wat balen dat je je man al zolang niet meer hebt gesproken.. wanneer kwam hij nou ook alweer terug?

B12 heb je een goede nacht gehad?!

Mientje wat fijn dat ze gelijk zagen dat er iets was! Hoe heeft je mannetje geslapen?

Fesa hahaha je denkt toch niet dat kinderen je leven mákkelijker maken

Wacht maar totdat je een keer iets leuks hebt gepland, 9 van de 10 keer zijn ze dan ziek/hangerig.. (bij mij dan tenminste!)

Ga mezelf weer even nuttig maken! (lees mahjongen )
Ok ik ben niet ff op bed gekropen maar ga wel mee met Bokito spelletje doen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven