!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Hai Ladies....

Wat leuk lein dat zoon ook al heft geknutseld! Heb je niks aan z'n voetjes gezien dat hij in de verf had gewandeld?

Floor een heel fijne dag morgen....

Hier iedereen helemaal van demik na een middagje bij schoonouders in de tuin te hebben gezeten. Mayte wel helemaal weg van het "bos" wat ze in de achtertuin hebben...heeft zowaar met opa een eigen kastanjeboom uit de grond geplukt en gepoot in een pot.

Fenna was gewoon d'r eigen zoete zelf...thuis wat uit d'r hum en vanavond veelhuilen omdat ze zooomoe was.

Ook Mayte was erg moe...ook geen zin om eten te maken vanavond dus lekkere broodjes met soep gehad.

Vinden jullie kindjes het ook niet leuk om de buik te liggen op jullie buik? of wanneer je ze op de grond legt er voor gaan liggen met een speeltje. Je moet het wel leuk en interessant maken...

O en ik krijg Mahjong niet aan de praat...moet ik live tegen andere hyvers klikken, of speel nu?
Goodmorning. Vandaag is mijn dag, hahaha.

Freek ligt graag op zijn buik, te slapen. Dat heeft weinig met de spieren van doen. Als ik hem op mijn schouder heb oefent hij ook heel druk met zijn hoofd naar achteren gooien. Hij kan wel van zijn zij naar zijn buik of rug draaien maar helemaal, dat nog niet. Fesa, ze zijn even oud maar ik denk niet even snel. Grappig dat dat er nu al aan zit te komen!

Gisteren een latertje, we waren uit eten (zus en moeder en ik) en freek om 22 uur nog 120 cc gegeven. Meer ging er niet in, het was extra, zo voor het slapen gaan. Hij had daar niet veel geslapen en was erg moe. Heeft hij lekker geslapen tot half 8 vanmorgen! Ik was al bang dat hij nu iedere 4 uur zou komen, maar nee dus. Om half 9 er weer in gelegd, ik dacht badje komt straks wel, hij leek nog erg moe. En weer sliep hij direct.

Zo fijn! Vanavond wordt ivm ophalen manlief ook een latertje, misschien kunnen we dit nieuwe ritme aanhouden? Wat mij betreft mag het.

Lastig soms hoor Ringel, dat kindjes door de vermoeidheid dan zo uit hun hum zijn en er geen land mee te bezeilen is.

Heeft freek nu ook al soms maar dat is erg vervelend. Zelfs slapen gaat dan moeizaam.

Voor de werkenden vandaag: werk ze!
Bagheera, jij deed toch aan babymassage? Hoe gaat het daarmee?

Nagels knippen doen wij hier gewoon met zo'n klippertje.

Moederdag was leuk hier. Seppe had een knutstel gemaakt op het kdv en vriendlief had twee dubbelwandige theeglazen van Bodum gekocht. Jammer genoeg is een ervan al overleden door onoplettend gedrag mijnerzijds en apengedrag van Seppe... 's Middags zijn we naar mijn schoonouders geweest waar Mila de hele middag in het grote bed heeft liggen tukken.

Ringel, hoe gaat het nu met de fles? Mila is ineens ook aan het krijsen als ze de fles krijgt, zucht... Maar de aanhouder wint, steeds na twintig minuten ongeveer wil ze het ineens toch.

Floor, nog heel eventjes en dan is je vent er weer. Veel plezier vannacht.

Hoofd ophouden, Mila heeft hele sterke nekspieren. Ze kon haar hoofd al vrij vroeg stabiel houden. Ze ligt bijna nooit op haar buik, dat vergeet ik gewoon steeds en ze is ook steeds maar zo kort wakker. In de draagdoek zit ze wel gewoon met haar hoofd omhoog, dus het oefenen lijkt me ook niet zo nodig.

Skoempie, wat een verschil dan met T. zeg, dat ie nog in maat 56 past.
Hallo Iedereen,

Ik ben van de week een weekje in het zuiden geweest en had geen tijd om hier te kijken Jullie hebben al zoveel geschreven. Ik ga het straks allemaal eens bijlezen.

Meisje is vandaag voor het eerst naar het kdv, vond het wel moeilijk maar ze lag rustig in de box dus toen ben ik maar snel weggegaan. Dan hoef ik ook niet een huilend kindje te herinneren. Maar goed nu moet ik dus aan mijn scriptie gaan werken... Dus even een kort berichtje. Meisje houdt haar hoofdje ook goed omhoog, maar ligt niet vaak op de buik. Vind ze niet zo leuk. Wel leggen we haar altijd met verschonen eventjes op de buik dus ze heeft wel kleine oefen momentjes door de dag heen. Ook zet ze zich behoorlijk af als ze op de schouder ligt dan gaat ze gezellig rondkijken.

Vinden jullie niet ook dat het soms zo snel gaat? Eerst keek ze een beetje doelloos rond en nu merk ik dat ze soms echt dingen ziet die haar interesseren. Zoals bijvoorbeeld haar spiegelbeeld daar kan ze echt gefascineerd naar kijken als we haar aan het verschonen zijn.

Zo ben er weer vandoor anders komt dat ding nooit af.
Ibbel, dat ligt niet aan jou, maar aan de theeglazen. Ik heb ze ook en ook bij mij is er al meteen 1 gesneuveld op de dag dat ik ze kreeg. Lag ook zeker niet aan mij...

De kraamverzorgster heeft er ook nog 1 laten vallen, kwetsbare glazen dus, maar o zo mooi!!
Mara, succes met je scriptie! Waar schrijf je over?
oooh gelukkig Lein, dat ze bij jou ook kapot gaan. Ik durf ze eigenlijk helemaal niet te gebruiken, ze zijn zo dun. Ik ben nogal een ruige afwasser , al mijn borden en schaaltjes missen stukjes
Heb een heerlijk en druk weekend achter de rug en moet weer een heleboel bijlezen. Even reageren op datgene wat ik nog weet ...

Nageltjes knippen vind ik ook een ramp en laat ik mijn vriend doen. Ik knip geheid in zijn vingertjes. Neuspietjes vind ik geen probleem want daar gebruik in zo'n ballonflesje voor.

Vier flessen per dag...daar zit ik nog niet aan hoor maar er is wel regelmaat en er wordt goed doorgeslapen. Wat ontwikkelen die ukkies van ons zich snel. Straks wordt er al geschreven dat een van hun is gaan zitten Zoon wil wel graag rechtop zitten en wordt narrig als we hem daar niet bij helpen. Hij wil niet zo graag meer als een echte baby op de arm gedragen worden, nu al niet meer :(

Haha Frans, hier hebben we zoon ook gewogen en hij kwam ook op de 6,5 kilo. Kun je trouwens ook wel merken als je hem optilt . En dat gehaast voeden herken ik wel. Heb wel het idee dat ik ruimschoots de tijd neem voor het voeden maar blijkbaar merkt zoonhet toch dat ik ergens anders naartoe wil en stopt hij eerder met drinken. Gevolg is dat ik vaker moet voeden en zoon minder tevreden is. Win ik dus helemaal niets mee.

Ach Floor, je geduld wordt wel op de proef gesteld maar hopelijk is je man nu bijna thuis en anders is het scht aftellen geblazen.

Summer, ik leg zoon niet op zijn buik in de box. Hij vindt het helemaal niets en oefent zijn nekspieren wel biji het optrekken vanaf mijn schoot. Als T's nekspieren best al wel sterk zjn zou ik me er niet druk over maken. Woh en Y. heeft zich al omgedraaid van buik naar rug. Dat zie ik hier nog niet zo snel gebeuren

Zoon is vandaag wat uit zijn humeur (misschien wel een regeldag) en moet daar behoorlijk aan wennen. Tot nu toe hebben we dat niet gehad en heb hem nu maar in ons bed gelegd en lig ernaast te internetten. Hij slaapt nu wel en wordt hopelijk blij wakker. Flesdrinken gaat super goed. Alles gaat helemaal leeg..geen wonder dat hij zo zwaar is
ik vond die theeglazen bij Lein heel mooi, en nu lees ik dat ibbel ze ook heeft! ik dacht direct: die ga ik ook kopen. Maar als ze zo kwetsbaar zijn laat ik het maar. Ik heb die supergrote theeglazen van Bodum en die gaan tenminste niet snel stuk.
Floor, ze zijn niet enorm kwetsbaar hoor, ze voelen erg fragiel, maar ze kunnen best wat hebben. Je moet ze alleen niet laten vallen.
Buikliggen doen we hier ook bijna niet. V vindt het niet leuk en gaat na een minuut grommen wat vrij snel daarna huilen wordt. Ik oefen het alleen op het aankleedkussen. Dan hurk ik zelf en steeds als ik omhoog kom zeg ik "piep muis". Dat vindt ze 3x leuk en daarna wordt ze boos. In de box zakt ze steeds met haar gezichtje in dat zachte boxkleed. Hoe doen jullie dat dan? Op de grond zou wel kunnen, maar met zachte ondergrond zakt haar hoofdje er in en harde ondergrond lijkt me niet zo veilig...
Woow. Zit met mijn haren in de verf nu, kan ik ff bijlezen.. denk niet dat ikkan schrijven voor het uitgespoeld moet..
Al 3x een lap tekst getypt en 3 x weg.

Dus nu weer een nieuwe poging. Gister op moederdag kadootje van T gehad. Ook met de voeten in de verf geweest. Niets van gezien want lief heeft T vrijdag opgehaald bij kdv. Ik had een erg gezellig nascholing/personeelsfeestje. Van Lief mag ik een ring met inscriptie uitzoeken ter ere van eerste moederdag.

Zaterdag met schoonfamilie wezen uit eten bij de italiaan was ook gezellig. De ingelijste foto's werden zeer gewaardeerd.

Gister naar mijn eigen moeder geweest. Lekker relaxed ge-bbq

Van de week heupfoto laten maken. Is helemaal goed gelukkig .

Vandaag op de poli de buurkindjes van de zieke zuigelingen gezien. Het waren allebei knoeperts geworden. Lekker met de mama's bij gekletst.
geniet nooit met mate
Morgen krijgt Tessa de 4 mnd prikjes.

Op de buik liggen in de box vind ze meestal niets aan.

Maar haar nekje in altijd al erg sterk geweest van af het begin.

Ze is zo nieuwsgierig ze wil alles in de gaten houden. Soms lijkt het net een uil.

Floor hopelijk heb je een leuke verlate moederdag.;0)
geniet nooit met mate
Konela, hoe doet Veerle het eigenlijk bij de oppas?

Kabouter, wat goed dat Tessa's heupjes helemaal in orde zijn.

Hoe gaat het eigenlijk met jullie ontzwangeren? Voelen jullie je al weer helemaal de oude? Ik merk dat mijn weerstand enorm laag is. Nu heb ik weer vier aften in mijn mond, zeer dat het doet. Het hele erge labiele is er nu wel een beetje van af, en gelukkig slaap ik heerlijk.
Haha Sjaanie, niet gaan Mahjongen nu want anders wordt je net als die vrouw van de cup-a-soup reclame met die verf in je haren!!! Vergeet je de tijd en breekt alles af ;)

Ibbel, het ging vandaag hartstikke goed! Zaterdag enorme dip (weet niet of ik dat hier al geschreven had). Maar wij dagje weg en Veerle bij Opa & Oma de boel de hele dag bij elkaar gekrijst. Niet te troosten, weinig geslapen, zoooo veel gehuild. Zondagavond was ze bij ons ook nog van slag en vandaag heeft ze het ontzettend goed gedaan. Veel geslapen, veel gelachen en gespeeld en natuurlijk af en toe ook wel een jengeltje / huiltje maar niet gekrijst. Misschien een sprongetje?

Moest wel lachen want nadat ik haar had opgehaald bij de oppas ging ik de hond uitlaten met V in de wagen en toen we stil stonden bij het veldje begon ze een beetje te huilen. Zegt iemand die daar staat "ah, dat babytje heeft ook een bescheiden huiltje". Sow, ik was TROTS!! Ze moet haar thuis eens horen, hahaha, maar mijn lieve meisje heeft gewoon voor het eerst eens normaal gehuild!!! Jaja, we gaan vooruit!

Pfff zo druk gehad dit weekend dat onze website nog steeds niet online is. Hadden het al uitgesteld naar zondag, maar denk nu dat het nog een paar dagen duurt. Zooooveel werk! Maar wel leuk.

Nu naar bed, morgen om 5.30 gaat de wekker weer hier i.v.m. werken.

Slaap lekker allemaal!

OH, Floor, HOE IS HET??????????????? Was tie knap toen je hem weer zag, hihihi!!! En wat vond hij van Freek?
Kabouter, wat fijn dat Tessa's heupen goed zijn! En wat lief van je man dat je een ring mag uitzoeken!

Konela, wat lekker dat Veerle het goed doet bij de oppas. Ga je nu vandaag voor het eerst werken? Ben erg benieuwd naar je website!!

Ibbel, mijn ontzwangeren gaat dramatisch. Ik blijf erg moe en ook mijn weerstand is nog niet goed. Gisteren voor de zoveelste keer zomaar koorts. Ik ben ook de hele dag duizelig, zelfs als ik alleen maar zit. Ga vandaag weer even de huisarts bellen. Ik slaap ook nog steeds niet goed, Zoon wil het doorslapen nog niet ontdekken...
ontzwnageren sja.....hier ook nog steeds best moe, opgeblazen buik(je) m'n haar dat met bosjes tegelijk uitvalt, rare pukkeltjes op bovenarmen (waar ik dan niet van af kan blijven met alle gevolgen van dien) droge huid, snel groeiend haar (OVERAL!) het hele labielerige is er wel af, maar kan nog wel met vlagen op komen zetten.......en een continue ibbelig gevoel....een soort jeuk, maar dan niet fysiek.....kan het niet uitleggen, lijkt wel alsof ik constant paraat sta om te kunnen vluchten ofzo. Hoor alles ook als het erniet is....Dus ja heftig aan het ontzwangeren.....

mams komt straks weer oppassen, moet naar de revalidatie arts.

Floor hoe was de hereniging? (zo'n slow motion idee uit de film......hahahaha) is dan weer een voordeel dat hij zolang is weg geweest, je mist elkaar verschrikkelijk, dus de thuiskomst is een feestje.....(voor zover er van voordelen is te spreken dan he)
Kabouter: Super dat Tessa goed gekeurd is!

Konela: Ik ben ook benieuwd naar je site. Ben dol op sieraden

Sjaanie: Verf jij je haar zelf?

Ibbel: Ik ben ook nog steeds sneller moe dan voor de zwangerschap, haren vallen sinds een aantal dagen heel erg uit en ben nog wat kribbig soms. Verder gaat het wel goed eigenlijk. Heb wel nog steeds m'n zwangerschapsstreep. Die begint nu een beetje vervagen.

Floor: Vertel!!

Net met Y. bij CB geweest. Ze is nu 61 cm en weegt 6380 gram. Er is ons geadviseerd om toch voor die voorkeurshouding nog naar de fysio te gaan, dus die moeten we even bellen. En ze heeft d'r tweede prikjes gehad. Vond alleen dat deze mevrouw niet erg zacht handelde. Ramde zou die naald erin (voor m'n gevoel dan)... Maar goed, nu ligt ze lekker te slapen.
JAAAAHHH!!!

Het is me gelukt om filmpje op hyves te krijgen!! Als je een baaldag hebt, dan even dit filmpje kijken en je bent weer helemaal vrolijk...:)

(ik althans)

Nu even bijlezen...
JAAAAHHH!!!

Het is me gelukt om filmpje op hyves te krijgen!! Als je een baaldag hebt, dan even dit filmpje kijken en je bent weer helemaal vrolijk...:)

(ik althans)

Nu even bijlezen...
Oeps, 2x en ik krijg het niet gewijzigd, dan loopt pc vast...

Hier nog even de link...

http://www.youtube.com/watch?v=2o6Gjz1KTeo
Het was super om manlief daar te zien, moe, afgepeigerd maar blij was hij. En natuurlijk fijn dat freek er ook bij was en hij lachte direct naar hem, smelt.

Onderweg gestopt om freek te voeden, manlief dan. Heel fijn.

Ik kon gewoon zelf wat eten, ipv freek eerst!

De nacht was heerlijk. Om 6 uur freek samen gevoed in ons bed.

Daarna geslapen tot half 9, helaas belde mans werk toen alweer voor telefonische hulp. Maar ja, hij is thuis, dat is het belangrijkste.

Hij is niet knapper geworden , helaas. Wel ouder, volwassener, heel gek.

Y alweer zo zwaar! Ben erg nieuwsgierig wat freek er volgende week van maakt.

Ah, konela wat zielig voor veerle. Maar idd huildagen komen voor als ze een regeldag hebben. En een bescheiden huiltje is voor haar een compliment! Hier is het normaal. Hard huilt hij alleen bij de prikken of als hij erg schrikt.

Ontzwangeren: ik heb enorm last van haaruitval en mijn geheugen werkt niet altijd optimaal. Maar dat is het wel, geloof ik. Maar we hebben nog 6 maanden ontzwanger-tijd!
even ego,zoon wil alleen maar slapen -lurkend aan m'n borst..

hier alles goed voor de rest,alleen nog heel erg moe. maar niet misselijk dus ga er maar van uit dat het een ontzwangerkwaaltje is ;D

liefs bokito
Floor, wat heerlijk dat je man er weer is. Hij heeft een behoorlijk stuk achter zich moeten laten de afgelopen weken, kan me voorstellen dat hij daar 'ouder' van wordt. Het was niet niks, zeg maar...

Skoempie, wat een leuk filmpje. Ben jij dat die zoon vast heeft? Dan snap ik namelijk ook waar hij zijn looks van heeft!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven