!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
en ik heb er eignelijk helemaal geen last van dat ik het forum wordt afgegooid! Heb dan ook geen idee waar jullie het over hebben. Ook geen idee waar deze pc op draait, heb idd ook zo'n handige man in huis die er het 1 en ander van af weet.
Thanx Ringel. Het komt vast wel goed. Wat goed dat Fenna uit de fles heeft gedronken!

Ik ben ook aan het SOGgen, want ik moet een artikel schrijven over een hele saaie basisschool.

Ik word ook niet van het forum afgegooid, want ik heb Safari ipv Internet Explorer.
Jaaa Ringel, eindelijk uut de fles! Super! Hulde voor jou, doorzetter!

Mientje, oei dat is moeilijk zeg! En echt zo balen als je dan bij m komt en hij is lekker in slaap.. Ik vind je niet overbezorgd, want als de GO zegt dat ze echt denkt dat er iets is.. Dat zegt ze toch ook niet zo maar?! Trouwens wel vervelend als ze Guus niet kan tillen.

Oja, leuke foto's van de vakantie! Hihi die in de wasbak..

Bokito, wat een leuke foto's zeg! Echt schatjes hoor! Op die ene foto kijken ze allebei recht naar jou toen je de foto maakte! En allebei blauwe ogen zeg!

Ringel, ik heb ook gelijk op die thuishuis site gekeken, alleen is het alleen in de noordelijke provincies, helaas. Zoiets zou ik ook wel willen hier in midden nl. Je hebt wel thuiscreches, maar ik kan er niet veel vinden. Die thuishuizen heb je best veel!
Kijk nou hebben wij ook eens iets hier in het "hoge noorden" wat ze in de rest van het land nou ook wel eens zouden willen hebben :-D

Er was er eerder geen hier in het dorp maar sinds deze week wel en ze is al helemaal vol!!!!

ENn og steeds aan het SOGgen.

Werd net gebeld door leidinggevende...en meteen wordt het koud in m'n lijf, toch maar ff brieffie doen.
Zo hee, nu mag ik ineens blijven op het forum, word er niet na 1 bericht afgegooid.

Hhmm, Mientje, werk jij trouwens thuis? Saaie basisschool? Das niet zo geweldig he! Daar gaat Guus dus niet heen..

Hier hebben we trouwens vorige weeek ingeschreven voor de basisschool! Gelukkig duurt het nog even.

Ik mag even forummen. Van mezelf. Ik heb al Linn haar kamer gesopt, gezogen en bed verschoond, beneden aan de voorkant ramen gezeemd en de keuken een grote beurt gegeven. Aardig wat dacht ik zo. Lijkt bijna wel nesteldrang. Maar ja, nu moet ik ook de rest van de kamer nog opruimen, anders kan ik niet genieten van die schone keuken!
Hihi Ringel, dat is wel een goede motivatie om aan de brieven te gaan!
Ringel: Jeeeejj uit de fles gedronken!! Ik duim voor je dat het doorzet!

Mientje: Ik vind je ook helemaal niet overbezorgd hoor! Net wat Sjaanie zegt, de gastouder zegt toch niet zomaar dat er echt iets is? Ik hoop dat er toch niets aan de hand is en dat Guus gewoon moet wennen.

Sjaanie: Wauw dat klinkt inderdaad als nesteldrang! Ik was al trots op mezelf dat ik de bedden had afgehaald en even de stofzuiger door het huis heb gehaald...

Net even met Y. naar het CB geweest. Ze weegt nu 7020 gram... En is 63,5 cm. Bolleke is het
Volgens mij hebben we al een tijdje niets van Konela gehoord? Gaat alles goed?
Fenna, kom eens aan Mila uitleggen hoe het moet!

Fesa, Y, is een lekker spekkie aan het worden.

Ik heb nog 101 ijzers in het vuur kwa sollicitaties, echt hoor, solliciteren is bijna een fulltime baan geworden, maar echt scoren doe ik nog niet, pfff.
Fenna, super meisje! Ga zo door!

Mientje, vind t eigenlijk wel een beetje raar van die gastouder. Het gaat nu eenmaal niet altijd makkelijk met een baby. Hoop wel dat er echt niks is!

Jeetje, Fesa, wat een spekkie!! Hier vanochtend bij kinderarts geweest en woog nu 5470. En dan is ie nog goed gegroeid ook

Net een spiraal laten zetten, wat een drama zeg. Maar goed, dan hoeven we in elk geval niet meer aan de rubbers.

@ sjaanie: goed gesopt hoor. Hier komt morgen de poets weer gelukkig.

@ ibbel: jammer van je sollicitatie, maar gelukkig heb je nog meer ijzers in het vuur!

@ bagheera: je staat volledig in je recht hoor! Ik zou dit niet pikken! Idd het hogerop zoeken.

Hier ging het gister beter, maar dat kwam ook omdat ik ze op tijd kon halen, dus voor 17.30. Had helaas wel wat slechter geronken en wilde dus om 14.30 weer en was vanaf 5 uur wakker. Ben ook wel een beetje brak nu.

Volgens mij als ze in juli naar een andere creche gaan, is het probleem van verschillende groepen opgelost.

Werken is weer leuk, lekker om weer eens wat anders te doen. Was heel raar, net of ik niet weggeweest was. Was wel meteen heel druk, dus ff wennen. Werk altijd een lange dag op di, dat scheelt in de file staan en zo kan ik 26 uur werken in 3 dagen.

Gister meteen een spoedoperatie, dus kon niet op tijd weg. Was gelukkig nog wel op tijd bij de creche.

Zo, ff koken, hele lekkere pasta met zalm, rucola, oljven, groene pesto en gepofte tomaatjes! Hmm, heb ewr nu al zin in!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Bokito: Waar ik heen ga en met wie bepaal ik gelukkig zelf. Ik hoop dat jij het laatste woord hebt.

Ik zal jannes bollie zo eens bekijken.

Hier ook blijdschap: twee ondertanden! Wat een trots, terwijl het doodnormaal is. Heb verder niks gemerkt op het handen kauwen na.

Fesa: super zo'n cijfer voor zijn scriptie! Terugspringstand: de gordels van het stoeltje zijn stijf en staan altijd zo dat je kind erin kan. Je hoeft ze niet te zoeken.

Bagheera: kun je de inhoud van die drie flessen niet over twee verdelen? Zodat het qua hoeveelheid niets uitmaakt? Ik kan me voorstellen dat dat niet het fijnste idee is maar ja wat moet je anders? Is een ander kdv een optie of wil je het gesprek nogmaals aangaan? Hoe duidelijk moet je zijn om daar binnen te dringen? Van Freek iets krijgen? Uh een lachje? Nee niks. Zelfs van manlief niet... Vind ik niet erg hoor maar attent was het ook niet.

Mientje hoe gaat het dan bij de gastouder?

Ibbel balen van je sollici

hier na 4 nachten slapen tot 7 uur, vannacht ineens weer om 5 uur voeding. Net als vorige week in de nacht voor mijn werkdag, grrr. Gelukkig sliep ik snel weer tot 8 uur. Weer de 10 uur gehaald, jippie!

Hey Mara: vanwaar de washand met water? Ik dacht dat ik de enige was, niet dus.

Wauw Ringel: Fenna uit de fles, chappeau.

eerst even posten voordat het ondanks firefox mis gaat.
Hey Ibbel, ik had ff niet meegekregen dat Mila ook niet wou drinken uit de fles.. Dacht dat het juist goed ging bij jou..

Floor, 2 tanden en dan tegelijk.. cool!

Ik ga ook ff jannes' bollie kijken..
Frans getver zon knobbel ik zal voor je duimen dat het goed is.

Wat zul je zenuwachtig zijn, hoe laat mag je morgen bellen voor de uitslag?

Bagheera wat vervelend van het kinderdagverblijf.

Kan me voorstellen dat je woest bent zou ik ook zijn.

Hun horen zich toch aan jou aan te passen en jij niet aan hun lijkt me?

Hopen dat het gesprek morgen wat helpt.

Jannes en ik dacht dat Jesse een van de dikste zou zijn met zijn 6700 gram. haha

Komt vanzelf wel allemaal goed.

Ringel fijn dat Fenna een fles heeft gedronken hopen dat ze het nu door heeft en dat het goed blijft gaan.

Mientje wat rot dat Guus zo moest huilen, hopen dat er echt niks aan de hand is anders toch weer naar de huisarts gaan.

Hier is eigenlijk alles wel rustig.

Jesse eet, poept en slaapt goed dus mag niet mopperen.

Ben zelf nog wel erg moe maar dat zal er wel bij horen.

Mag morgen weer is bellen voor nog een bloeduitslag en als er weer ontstekingen zijn wil ik dat ze iets gaan doen.

Verder post ik weinig omdat ik elke keer foutmeldingen krijg en dan alles weer opnieuw moet typen.

Erg irritand.
Nee Sjaan, Mila vertikt het. We zijn op tijd begonnen met oefenen, maar zomaar ineens gaf ze er de brui aan. Dussssss Ringel, vertel me eens, hoe heb je Fenna zo ver gekregen nu? De hoeveelste keer pakte ze hem en na hoe lang, moest ze eerst huilen? Tell me.

Op het moment dat de fles bij haar in de buurt komt begint ze te brullen, echt krijsen. Heeeeeel af en toe neemt ze per ongeluk een slokje, maar ze is heel volhardend in het nee schudden en tong uitsteken.Rondlopen hielp in die zin dat ze niet begon te krijsen, maar ik vrees dat we nog heel lang moeten oefenen en een hele lange adem moeten hebben. Tenzij ze morgen op het kdv zomaar ineens besluit dat het de normaalste zaak van de wereld is om melk uit een fles te drinken.
Frans, helemaal jou vergeten. Jeetje, wat eng een knobbel in je borst. Ik duim dat alles ok is!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
MILA!

Nu moet je eens even naar mij luisteren. Als je dit leest, doe je mama dan een plezier en drink lekker de flesjes leeg. Je mag wel even pauze tussendoor, maar het is echt net zo lekker hoor, de melk! Onder het drinken kan je ook lekker spelen met de vingers van degene die de fles geeft, is erg leuk.

Groetjes van Linn
Ringel, super zeg, dat ze nu drinkt!!! Wat is zo'n "breast-flow" (of hoe het ook heet)? Ik krijg van die meet-the-fokker- beelden, zo'n rubberen borst waar je de fles in hangt of zo. Of is het iets heel anders???

Bagheera, ik snap echt dat een kdv geen rekening houdt met allerlei gekke wensen van iedereen. Maar wat jij vraagt is toch dóódnormáál???? Ieder kind heeft een ander ritme en 3 flessen is toch niet raar? Zeker nu hij om een nachtvoeding is gekomen zou ik helemaal woest zijn. Zou het idee van Floor nog een optie zijn? Dat je de voeding van 3 flessen verdeelt over 2? Sterkte hoor, lijkt me echt balen dat je nu al in zo'n conflictsituatie zit.

Mientje, wat vervelend wat er bij de gastouder is gebeurd! Wat wordt je daar onzeker van he? Het is zo herkenbaar. Veerle zet soms echt de boel op stelten bij anderen (deze week eerst bij mijn ouders, krijsen en weigeren te eten, daarna bij de ouders van vriend, alles bij elkaar gebruld). En dan krijgen wij heel de week te horen "er is iets mis met haar, je moet naar het zkh, dit is niet normaal, je heeft pijn", etc.... En dan eenmaal thuis; lachen, goed slapen, etc. En dan zit je zo in dubio. Want aan de ene kant weet je gewoon dat ze niet voor niets huilen, aan de andere kant wordt je door artsen niet echt serieus genomen. Ik laat me dan ook, net zoals wat jij schreef, "wegsturen" en dan voel ik me vreselijk onzeker.

Wanneer gaat Guus nu weer naar de gastouder en heb je wel het idee dat zij hem stil kan krijgen als er iets is? En heb je nog een vervolgafspraak bij de osteopaat?
Bagheera ik heb net even met mijn moeder gepraat over de kdv perikelen en ze werd toch kwaad. Ze snapt echt niet waar ze moeilijk over doen aangezien bij huhn alle kindjes 3 keer per dag voeding krijgen. Ze staat op de peuter groep en die hebben ook 3 voedings momenten sommige zelfs vier. Maar wat het belangrijkste is, is dat het dagverblijf vertrouwen moet geven naar de ouder toe en dat gebeurt dus niet echt als ik het zo hoor.

Daarnaast is het al knap dat je je kindje al zo goed aan het doorslapen hebt, dat betekent dat je thuis een goed ritme hebt. En dat zou het kdv aan moeten houden. Ze vertelde dat ze ook wel eens kindjes uit hun slaap haalde omdat ze anders 's nachts thuis niet meer sliepen. Als de moeder dat graag heeft dan doen ze dat. Ze raadt je aan om echt met de leidinggevende hierover te praten en misschien alvast verder te kijken naar een ander dagverblijf. Ze (en ik ook ) vind dat je op een weinig professionele manier behandelt bent en daar moet je zeker melding van maken.

Het is hun werk om de kinderen te voeden en ze snapt echt niet waarom ze er zo moeilijk over doen. Ze vroeg zich af of er misschien te veel kinderen op de groep zitten?

Nja je hebt er misschien niet zoveel aan. Maar het is even bedoeld als steuntje in de rug. Er zijn dus ook leidsters die het roerend met je eens zijn.

@floor. I. wordt gewassen met washandjes omdat ze een zeer gevoelige heid heeft en uitslag krijgt van de billendoekjes. (Er zit daar ook altijd parfum in om de een of andere reden). Je bent dus niet de enige
Oh en trouwens mijn moeder was er faliekant op tegen dat je 3 voedingen in 2 ging proppen omdat het zulke slechte leidsters waren. Grote kans dat je zoontje dan overvol zit, gaat spugen al dan niet in zijn bedje of niet slapen kan doordat hij zo vol zit. Ze moeten gewoon hun werk doen, punt uit. (Ze heeft er wel een uur over gepraat en ze vond de hele situatie heel vervelend voor je.)
fijne mensen zijn dat he, moeders!

@Ibbel, had het ook al op m'n eigne topic (heu ik heb een "eigen" topic) getikt, maar wat hier de tric was, is inrollen in een deken en haar heel dicht tegen me aan houden, oogcontact, beetje keuvelen en haar met m'n vingers laten spelen. O ja en de speen op net zo'n manier geven als dat het met je tepel gebeurt. Dus het gehemelte prikkelen (met de top erover heen gaan) en haar d'r mondje zo wijd mogelijk open laten doen. En wonder boven wonder begreep ze het. Wel met wat huilen en kremeneren, maar ze heeft hem toch maar mooi leeg gedronken en........HET TWEEDE FLESJE OOK!!!!!! Je hoorde haar gewoon drinken. Het zal wel niet haar grootste hobby worden, maar ze pikt het iig. man wat een opluchting! Nu morgen en de dagen erna stug doorgaan.
De stoeltjes op de fiets van nu zijn idd bevestigd aan de stuurpen Floortje. Je heb ook speciale moedersturen. Dat zijn sturen die je op je gewone fiets kan zetten. Ik heb een gewone fiets (volgens mij wel iets bredere instap en iets breder stuur) en dat gaat ook prima.

Wij hebben een Romer King stoeltje en nu een Romer Kid. Zijn wij zeer tevreden over. Zitten niet van die ‘openklap’gordeltjes op, maar als je ze eerst om het stoeltje heen hangt is het prima. Het is maar net wat je gewend ben denk ik. Ik las bij mijn ouder de consumentengids of de kampioen met een autostoeltjes test. Ik zal nog eens een keer goed kijken. Tweede kans zou mijn keuze niet zijn, omdat je niet precies weet wat er met het stoeltje gebeurd is.

Nog gefeliciteerd Floor. Sorry.

Bedankt voor de tip Ibbel over het knopen. De knoop die ik doe lijkt daar op maar dan begin ik voor ipv achter, zodat ik nog een stuk stof over de kruisbanden kan trekken. (Snap je het nog ) Deze is wel minder warm denk ik. Ik bedoelde niet dat ik C op mijn kruis draag, maar dat hij met zijn kruis in een kruis zit. Maar dat is hier ook zo. Hmmm handig knopen op papier uitleggen :-S. Volgende week op vakantie maar proberen.

Zo wat een super cijfer Fesa. Gefeliciteerd

Toch te gek voor woorden Bagheera van het kdv. Als hij 3 flessen nodig heeft, heeft hij er 3 nodig, punt. Ik zou echt heel giftig worden van hun argumenten.

Jammer dat de sollicitatie niks geworden is Ibbel. Maar toch bedankt voor het compliment toch.

Daarom doet viva het bij mij altijd wel, wij gebruiken nl standaard firefox. (Ik heb er ook de ballen verstand van hoor Barrel, maar ja vriend zit in de software).

Goed bezig Mara. Ik heb echt nog niks gedaan. Alleen wandelen. Zaterdag ga ik 20,5 wandelen, want bij ons in de buurt is een wandeltocht die door het dorp van mijn ouders gaat. Gezellig.

Als je gastouder ook zegt dat ze vindt dat er iets aan de hand is, dan ben je echt geen over bezorgde moeder hoor Mientje. Hopelijk gaat het de volgende keer beter.

Wat vervelend van je gevoel over je gastouder Mientje. Heb er geen ervaring mee, maar ik kan me wel vinden met de argumenten van Ringel.

Wat super dat Fenna uit de fles heeft gedronken. Heb even op die fles gegoogled, echt een apart ding. Maar als het dan wel lukt, boeien.

Jij ook misschien weer aan de studie Sjaanie. Ik ben naar de infodag geweest van de opleiding en bij de open dag hebben ze me voorgehouden dat er voldoende plaatsen waren voor de aanmeldingen, maar nu blijkt dat er 25 plaatsen zijn en 35 aanmeldingen. Baal echt als een stekker. Heb nu een portfolio ingeleverend en nu maar afwachten.

Jee nu al ingeschreven voor een basisschool Sjaanie. Ik heb vandaag gebeld om T in te schrijven en die wordt over een half jaar 4.

Balen dat Mila niet uit de fles wil drinken. Misschien ook de fles van Ringel proberen?

Morgen ga ik met meiden (en hun kinderen) die ik ken van het forumvan T een dagje naar de speeltuin. Echt super veel zin in. Moet wel een beetje creatief zijn, want de achterklep van de auto is kapot en de kinderwagen moet echt mee. Maar zien als een uitdaging ipv van een probleem toch.

En s avonds naar Guus Meeuwis (net als de rest van de provincie volgens mij). Als er iets te doen is gaat iedereen volgens mij. Behalve vriend, die blijft thuis bij de mannen. Had toch geen zin. Nou prima, ik vermaak me wel :D.
I looooooooooooove Firefox...
Floor nog gefeliciteerd!

Sjaanie als Jesse ooit niet luisterd mag jij hem toe spreken dat doe je zo lief! haha
Hihi B12.. Over een paar jaar zal het af en toe ook wel anders gaan denk ik.. Ga nu ineens nadenken over opvoeden.. Hhmm, hoe doe je dat?

Ik zat trouwens (na lange lange tijd) weer ff mee te lezen met januari 09. Was flinke discussie daar.. Hoop dat wij dat niet krijgen hoor, ik vind jullie veels te leuk!

Ik ga ons schema even updaten met mijn heppiedepeppie firefoxie..
Ok als iemand nog aanpassingen/te melden bijzonderheden voor in de tabel -lees zwangerschappen- heeft, hoor ik het graag..

Wanneer was Seppe ook alweer geboren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven