Februari 2010 !!! (met tabel)

28-08-2009 13:21 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
He hallo ladies!

Zo ik laat ook weer even wat van me horen ....

Ik heb echt knallende knallende ruzie met mijn man gehad en dat was heerlijk! Ik heb alles eruit gegooid, dat ik bang was dat er voor mijn zwangerschap geen ruimte was etc etc. Mijn zorgen over het negatieve zwarte gat waar iedereen in zou vallen blablabla. Maar wat blijkt; ik onderschat mijn man. (schaam schaam) hij is juist na de dood van zijn broertje ng meer bewust dat zijn geluk bij ons ligt, zijn gezin en heeft eigenlijk al mijn zorgen weg kunnen nemen. Nou ja, zo snel ging het allemaal niet, maar ben enorm opgelucht. Hij zal ook wat meer egoisctisch zijn omdat ik dat gewoon niet zo goed kan nu. Ik vind dat ik mee moet naar de familie enzo, maar feit is dat het me gewoon opbreekt. Dat negatieve, dat zware, en niemand die ook maar enigszins probeert om moeite te doen om het voor mijn kids toch leuk te laten zijn. Ik ga daar echt geen hele kerstdag slijten met mijn kids, dat hoort feest te zijn. Ik snap het wel, ontken het verdriet niet, maar waarom met Kerst?? Dus ben ik blij dat mijn man daarin eerlijk is. Ze zijn mijn schoonvader al aan het begraven terwijl hij er nog gewoon is en nog niet duidelijk is hoe en wat. Dat het er niet zo best uitziet is wel zeker.....

Verder gaat het wel heel goed. We hebben een pretecho gehad en dat was echt zo mooi!! Ze heeft al een bos haar joh! En bolle wangen, dikke buik en al een onderkinnetje met een klein wipneusje! Echt we kwamen op een roze wolk terug van die vrouw. Ze komt op 18 februari uit...

Bij de VK was ook net alles goed, ze ligt alleen nog in stuit.

Kan nog wel draaien natuurlijk maar goed, ze heeft nog 5 weken hahaha. Wat zouden jullie doen als ze in stuit blijft??

Iemand, wat goed dat die bevordering er eindelijk doorheen komt!!! Gefeliciteerd! Wel balen dat je zo'n last hebt van je lijf met werken.

Ik slaap juist als een blok, maar dat is volgens mij meer een uitzondering hoor....

Marijo, die Sinas tik heb ik ook, maar ik koop nu Orangina Light, meid dat is zo lekker!!! mmmmmmmm

Kaboin ik heb eindelijk een plekje bij die therapeut, ben benieuwd! Al zie ik er ook tegenop, zó'n gedoe....

Nou ja ik moet alweer vliegen ze hebben zwemles, lees ik later de rest wel weer..doeiii liefs!!!!
Mebi, fijn dat de lucht geklaard is met je man. Een goede ruzie op zijn tijd kan wonderen doen. Ik kan me voorstellen dat je dat negatieve niet trekt. Lijkt mij dat je zo lang mogelijk probeert het gezellig te houden (zeker als het misschien de laatste keer zou zijn).

Leuk dat je je dochter zo goed heb kunnen zien. En een bos haar ! Mijn jongens hadden ook zo'n bos (zou je zien dat deze kaal is).

Mijn dochter ligt ook nog in een stuit. Ik hoop dat ze nog draait anders weet ik het ook even niet. Mijn oudste lag ook in een stuit en is met een ks geboren, maar een stuitbevalling kan nu ook.

Ja zwemles, dat begint hier ook vanaf januari. Oudste krijgt volgend jaar via school zwemmen dus de middelste moet ik wel zelf brengen. Hij gaat twee keer in de week van 12.15 tot 12.45 (di en vrij). Dat wordt een heel gesleep.

Vanavond sint vieren bij schoonouders en morgen bij mijn zusje met mijn famillie. Ik hoop dat daarna de rest weer een beetje terugkeerd. Wat zijn die kinderen hyper....
Fijn Mebi, wat goed dat je zo opgelucht bent! Soms moet er eerst wat knallen voordat de rust kan wederkeren...

Wat grappig dat je zelfs zo´n bos haar kan zien op de echo! Gelukkig heb je nog wel even voordat ze uit de stuit ´moet´ zijn. Ik denk dat ik dan voor een KZ zou gaan, het levert moeder en kind zoveel extra stress en moeite op, een stuitbevalling (tenminste dat hoor ik). Ik weet t eigenlijk niet, ik heb me niet genoeg verdiept daarin, Bumpie ligt al sinds week 27 met zn hoofdje naar beneden.

Haha, grappig verhaal Jammie, idd gewoontedieren die peuters! wel leuk hoor, Sint met kinderen... Bij ons dit jaar niet, mijn zusje heeft er weliswaar twee, maar die zijn bij de schoonfamilie. Haar zwager had een halfjaar geleden acute leukemie en heeft nu net een beenmergtransplantatie gehad. Het was voor hen een beetje teveel ook nog bij ons Sint te vieren. Volgend jaar weer!

Iemand, spannend solliciteren! Ik zal voor je duimen! Iig een bevordering, gefeliciteerd daarmee.

Gister en vanmorgen bij de VK geweest, had gistermorgen steeds buikpijn en harde buiken. Ik heb toen toch maar gebeld en ze wilde dat ik langs kwam. Gelukkig lijkt het allemaal wel los te lopen, maar ze maakt zich wel zorgen (en ik dus ook!), ze adviseert me nu halve dagen te gaan werken tot mijn verlof. Daar ben ik stiekem wel een beetje blij mee, het begon me allemaal erg zwaar te vallen. Gelukkig is het nu weer wat rustiger in mijn buik...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Goed hoor, Vicky om halve dagen te gaan werken, als je lichaam het aangeeft moet je luisteren.

Zo, twee keer Sinterklaas achter de rug. De kinderen waren erg blij met hun kadootjes. Helaas vroeg de middelste vanmorgen om 5.30 al waar zijn skateboard was. Hij heeft gisteren wel de hele avond met hand, knie en elleboog beschermers om gelopen.

Ik merk wel dat dit soort avondjes zwaarder worden. Ik heb ook voor de kerst afgesproken dat ik geen hele kerstdiners wil. Ik kan niet de hele avond aan tafel zitten en heb ook geen zin in het gesjouw met de kids. Alles is me snel teveel op het moment. Ik kan nu al opzien tegen de kerstvakantie, als ze alldrie twee weken thuis zijn. Misschien is manlief wel vrij, of werk in ieder geval weinig zodat hij met het eten thuis is savonds.

Morgen weer een echo. Ik heb het idee dat de baby gedraaid is. Ik voel geen hoofdje meer bovenin en heb het idee dat ze wat meer naar beneden ligt. Ik heb niet zo'n benauwd gevoel meer, laten we het hopen.
Goh: het derde trimester valt dus iedereen zwaar. Zijn er hier nog dames die fluitend 36 uur doen? Ik wil nog niet tornen aan mijn 3 dagen per week omdat ik dan alleen maar ad-hoc dingen kan doen. Ik heb dus gevraagd of het mogelijk is om een laptop met draadloze verbinding naar het netwerk van mijn werkgever te lenen, zodat ik halve dagen thuis in een ontspannen houding op de bank kan zitten werken. Dat zou heel veel schelen. Werk is 3 min. fietsen hier vandaan, dus voor een overlegje ben ik heel snel in de buurt, en dan is er natuurlijk ook nog telefoon en internet.

Mebi: goed dat er wat meer ruimte voor je is gekomen! Een wat lijkt zo'n echo me bijzonder! In vind het ZO lastig dat er een kindje in mijn buik zit waarvan ik niet weet hoe het er uit ziet... Zijn naam gebruiken we al maanden, maar zijn gezichtje ken ik nog niet, en dat hoort natuurlijk bij die naam. Ben heel nieuwschierig om kennis te maken :-)

Jammie, jij bent nu iets van 30 weken? Is het dan al nodig om te kijken met een echo hoe het kind ligt? Dat kan toch nog alle kanten op draaien? Ik heb de indruk dat die van mij horizontaal ligt: de meeste porren krijg ik rechts in mijn zij, en soms is hij juist in mijn linkerzij bezig: dat zijn echt zijn favorieten. Gelukkig dus nog geen geschop tegen ribben en maag enzo.

Ben bezig met twee sollicitatiebrieven, want de aangekondigde vacature zou bestaan uit een combinatie, maar nu hebben ze er twee aparte functies van gemaakt: projectsecretaris en communicatie adviseur. Weet nu nog niet wat me leuker lijkt: ik doe nu ook delen van allebei. Heb de leidinggevende al even gesproken, en wat hem betreft is er misschien ook nog een mogelijkheid om toch te combineren, dus het kan nog helemaal alle kanten op. Aan zijn reactie te horen krijg ik de indruk dat hij erg positief tegenover me stond. Nu nog wachten hoe hij er over denkt als hij er achter komt dat de gevraagde functies allebei 4 schalen boven de schaal zitten waar ik nu naar toe gepromoveerd wordt: hopen dat hij zich daar niet door laat afleiden...
Iemand, ik krijg deze echo niet om te bepalen hoe de kleine ligt. Vanwege die verdikte nekplooi wilden ze nog even kijken of er nog iets raars te vinden was. Gelukkig was alles vreselijk normaal. Ze was best wel hard aan duwen om het hartje goed te kunnen zien en daar was de kleine het absoluut niet mee eens. Ze zat keihard te schoppen. Alles was prima, helaas lag ze nog wel met haar hoofdje naar boven. Maar ja, ze kan nog draaien......

Spannend, Iemand, die nieuwe functies.
Aha: dat was me alweer ontgaan, die nekplooi. wordt je nu verder onder controle gehouden daarvoor, of is een goede echo nu al heel duidelijk en is het risico helemaal weg?

Vind mezelf wel extreem vaag voor details trouwens de laatste tijd. Grappig dat vorige week iedereen elkaar op de zwangerschapscursus een handje gaf en zich voorstelde, terwijl ze allemaal binnnen 2 minuten elkaars naam weer volledig vergeten waren :-)
Op zich is er geen risico meer, alles ziet er normaal uit. Voor de bevalling hoef ik niet meer terug te komen. Drie weken na de geboorte moeten we nog wel even naar de kindercardioloog om het hartje te laten controleren.

Zwangerschapsdementie noemen ze dat ! Ik heb er niet extra veel last van, maar waarschijnlijk is het nooit meer goed gekomen na mijn vorige zwangerschappen.
Ik ken de term en vond eerder nog dat ik er niet zoveel last van had (ben altijd wel een beetje vaag) .

Hoe erg het echt is, vergeet je blijkbaar ook
Jammie heb je er geen last van of ben je vergeten dat je er last van hebt hahahaha (ik weet het, zooo flauw!)

WIlde even alles bijlezen, maar gaat alweer niet lukken, hoor net dat manlief laa is dus nu moet IK koken (en dat doe ik dus zelden...hmmm).

Nou ja, morgen doe ik nog een poging....fijne avond!
Herkenbaar die zwangerschapsdementie.. Ik vergeet zoveel.... Had ik vanochtend gevraagd of man zoon wilde ophalen en boodschappen wilde doen, kom ik doodleuk thuis met boodschappen. Effe vergeten dat ik hij dat al zou doen, hihi.

Leuke sinterklaas gehad? Wij hebben een overkill aan sint gehad, maar het was wel een goede voorbereiding voor zoon op de zondag, een sint in de thuissituatie: vrijdag op de creche, zaterdag waren er pieten en een sint op de peutergym en zondag kwam de echte sint langs bij zijn nichtje en was het daarna pakjes ochtend, hihi. Zoon was nog wat verlegen, maar gaf wel braaf handjes en zijn tekening aan sint. Ik was al apetrots. Alles op video gezet natuurlijk, heb gisteren nog even van die beelden zitten terug genieten!

O ja jammie, die nekplooi. Fijn dat alle ser goed uitzag!!!

En die functies kloinken goed, iemand. Houd ons op de hoogte!

Mebi, kan ruziemaken jou opluchten? Ik voel me erna altijd zo klote... Maar ben dan ook een harmonieus mens, ruzie maken vind ik verschrikkelijk. Aan de andere kant, in dit geval heeft het jou veel goeds opgeleverd. Misschien moet ik ook maar wat minder conflictvermijdend zijn....
Hoi,

ik ben ook niet zo'n ruzie-type. Dat hebben vrouwen volgens mij zowiezo: dat die er nog heel lang over na kunnen denken en zo terwijl die mannen ECHT allang zijn vergeten waarom er uberhaupt ruzie was.

Ik vergeet ook om de haverklap van alles en nog wat.

Mijn zus was hier dit weekend, uit Nederland. Hartstikke leuk, Sinterklaas/pakjesavond gevierd, Zaterdag hebben we nog Sinterklaas gevierd op de Nederlandse school, wie moest er weer als enige janken toen Sinterklaas binnen kwam......IK. haha, echt weer de hormonen. Iedereen dacht trouwens dat ik pas 4 of 5 maanden zwanger was....Morgenochtend vroeg vertrekt mn zus weer maar ze komt weer als ik moet bevallen: handig zo'n zus.
Ha meiden,

Even een teken van leven. We zijn verhuisd en alles is goed gegaan. Ik vond het lichamelijk wel heel pittig moet ik eerlijk zeggen, maar alles is over en we zitten nu lekker in ons nieuwe huis. Babykamer is nog lang niet af helaas.

Zit nu te internetten met een snoer uit de meterkast, dus ik hou het kort...! Hopelijk alles goed met jullie, ik probeer snel bij te lezen.

Oh ja, ik had steeds zo'n lage bloeddruk. Ben net bij mijn nieuwe vlos geweest en ja hoor, fiks gestegen. Goh, hoe zou dat nou komen. Nu moet ik weer in de gaten houden dat ie niet te hoog wordt. Tis wat!

Later!
Hoi,

er wordt niet veel gepost de laatste dagen.....zitten jullie ook een beetje in een dip? Voel me zoooo dik, kan nog maar met moeite bukken (en hoe vaak moet je niet wat van de grond rapen met een kind van 2....), schoenen vastmaken gaat ook niet meer zo, opstaan 's nachts als je ALWEER naar de plee moet gaat ook in fases....eerst stap je voor stapje want de botten in mn kont doen aldoor zo zeer......het gaat fantastisch haha....ben wel meer aangekomen dan vorige keer in mn hele zwangerschap....doe ook niets anders dan chocolade en koekjes eten...errug he? Hoe ist met jullie?
Het is ook de verkeerde tijd om zwanger te zijn, er is overal zoveel chocola. Nu weer heerlijke kerstkransjes..... Ik vreet me ook te pletter.

Ik begin ook last van die buik te krijgen. Zeker als mijn jongste niet zelf de trap op wil maar ik hem moet tillen. Ik merk echt dat ik niet lang veel kan doen. Vanmorgen even een uurtje in de stad geweest en dan weer bijkomen op de bank.

De klas van mijn middelste ging schaatsen vanmiddag en natuurlijk waren er hulpmoeders nodig. Normaal zou ik dat hartstikke leuk vinden, maar ik zag het nu echt niet zitten. Lopen naar de schaatsbaan, tig kinderen schaatjes onder binden.... nee, dat gaat me nu echt niet lukken. Ik ben momenteel blij dat ik de boel thuis redelijk draaiende kan houden.

Ik heb voor de kerst al een booodschappenlijstje bij Albert.nl klaar staan, wordt keurig donderdags voor kerst bezorgd, ideaal!
Ha: herkenbaar marijo

Kessie: fijn dat je verhuisd ben!

Ik voel me ook niet echt prima: veel last van misselijk en trekkend gevoel boven in buik en veel harde buiken. 'savonds enorm brandende maag. Doodop.

Gister bij VK geweest: wat ik positief vond, was dat zij een verband legde tussen mijn hele trage stoelgang, mijn maagklachten en mijn harde buiken: het kan allemaal op elkaar inwerken en elkaar versterken. Ik moet mijn doses vezeldrankjes dus flink opschroeven, (nog) beter op mijn eten letten en even een paar dagen rustig doen, maar wel een beetje beweging houden om mijn darmen bezig te houden. Ik was juist heel veel beweging aan het vermijden wegende de spanning in mijn buik... Met een beetje geluk gaat mijn buik veel minder gespannen voelen als mijn darmen weer op gang komen, en dan kan de misselijkheid en het maagbranden ook verminderen. Ben allang blij dat er misschien kans op verbetering is, want als alternatief moest ik van haar mijn werk misschien toch flink terugschroeven: als het niet door mijn darmen komt, doe ik te veel...

Straks ook even bloed prikken voor HB, en vandaag dus niet naar mijn werk gegaan: had deze week anderhalve dag overwerk gepland naast de standaarddag die ik moest werken, dus ik hoef me niet ziek te melden, want ik heb er al anderhalve dag opzitten. Volgende week heb ik mezelf een hele dag bij een mediatraining binnengepraat, dus ik wil heel graag volgende week wel mijn 3 dagen volmaken. Er zit ook nog een dag bij dat we 2 uur een kerstlunch in een restaurantje hebben met de afdeling. Ik wil niet de indruk wekken dat ik wel kom voor de "leuke" dingen en niet voor het echte werk.

Vanavond naar de stadsschouwburg: heb ik ook erg zin in.
Weer even een teken van leven,want het is weer echt TE lang geleden!

Het gaat slecht hier ( kom ook alleen om te klagen ) maar beloof me nu meer mee te lezen...

Slecht betekent dat ik di van de trap ben gevallen, en gelukkig heel goed terrecht gekomen ben voor de kleine, maar mijn bekken hebben zo'n klap gemaakt dat ik amper kan lopen.

Rolstoel in huis..Als er iemand wil duwen kan ik ff naar buiten. Verschrikkelijk!

Kan niet uit bed komen, en ook in/uit bad lukt niet meer! En dan heb je er nog een kleine rond lopen.

Gisteren heel de dag gejankt nu weer positiever.

Moet ook wel,want voor manlief is het ook niks zo...

Kruimel lag heel de zwangerschap in een stuit, en is gedraaid afgelopen dinsdag. Ze heeft zelf al een stuitenkoppie zoals de echoscopist vertelde.

VK waar ik di voor controle moest zij dat ze is gedraaid,moet 22-12 terug en dan kijken hoe ze dan ligt...

Ben je bang hoe het blijft liggen jammie? Evt voor een keizersnede?

Tot snel weer
Auw, pluimke! Heftig dat je zelfs even in een rolstoel zit! Doet het zitten in die rolstoel geen pijn als je zo beurs bent? Kn me voorstellen dat het huilen je wel nader staat dan het lachten. Heb ik al voor minder...

Dit topic moet maar niet doodbloeden, want bij maart is het doodstilt. Daar is iedereen denk ik een beetje verlamd door het vreselijke bericht dat een van de meeschrijvende dames waarschijnlijk niet lang van haar kindje zal kunnen genieten en per direct aan de chemo moet. Ik wilde er hier niets over schrijven om niet nog meer leed aan te slepen, maar ik vind het zo ontzettend erg voor haar. Ik blijk haar nota bene te kennen van een jaar of 7 geleden toen het forum veel kleiner was en ik hier ook een tijdje schreef. Ik weet al een week niet tegen wie ik zo'n vreselijk bericht kan vertellen omdat het me wel bezig houdt, maar ik kan er verder helemaal niets mee. Voelt wel machteloos.

Gister in mijn eentje naar de schouwburg geweest omdat mijn man veel te moe was en ik niemand last minute kon vinden. Ik merkte dat ik de voorstelling eigenlijk niet interessant genoeg vond, althans: ik begon vrij snel na te denken dat ik me helemaal niet zo super voelde en dat ik ook gewoon thuis op de bank had kunnen liggen. Ben dus in de pauze lekker naar huis gegaan. Er speelde alleen iemand die ik ken mee, dus ik hoop niet dat ik haar nog een keer moet vertellen wat ik ervan vond

Vannacht weer maar een halve nacht geslapen omdat mijn buik zo rot voelde, al had ik tenminste geen maagbranden. Minder avondeten helpt dus wel, maar als ik echt eet naar hoe ik me voel, eet ik bijna niets. Vandaag alleen even naar mijn werk gefietst (vlakbij) omdat ik nog bloed zou afgeven voor het onderzoek van de mexicaanse griep waaraan ik meedeed. Viel me heel erg zwaar, hoewel ik binnen 20 minuten weer thuis was. In de middag ben ik met de bus naar Utrecht gegaan en terug om een matrasje op maat te laten snijden voor in de hondenmand: ding lag al 3 jaar op zolder, aangeschaft voor een vorige hondenmand die vierkant was. Was een klusje van niets maar ben weer helemaal doodop, en mijn buik voelde vreselijk. Ik liep langs de sauna waar ik volgende week met mijn zus heen ga, en ging binnen toch maar even informeren: had gezien dat je ook een zwangerschapsmassage kon krijgen voor de flinke prijs van 65 euro. Toen ik vroeg wat ik me er bij voor moest stellen omdat ik in zo weinig houdingen lekker kan liggen, ging die masseur heel empatisch beschrijven dat we dan eerst gingen kijken waarom ik zo slecht lag en hoe ik wel lekker kon liggen, en dat het dus heel erg maatwerk zou zijn. Het is gewoon die man zijn werk om zo betrokken te doen, maar ik merkte dat ik bijna een huilbui voelde opkomen omdat ik echt wel HEEL erg moe ben en ik HEEL erg graag eventjes verlost zou willen zijn van het vervelende gespannen gevoel in mijn buik. Ik heb de indruk dat het nog steeds eerder toeneemt dan afneemt, hoewel ik de rest v.d. dag voornamelijk in bed heb gelegen.
Jeetje wat een verhaal pluim! Is ze gedraaid door die val???

EN wat een pijn moet je hebben zeg! Wat vervelend o zo afhankelijk te moeten zijn van anderen.....Hoe lang moet je in dr rolstoel blijven, en is er iets aan te doen nu???

Sterkte meid!!

He IEmand, dat klinkt ook naar! Dat belemmerd je hele doen en laten of niet? Graviscom is heeeeel ves maar helpt wel heeeel goed tegen maagbranden. En misschien willen deze rucjes bij jou ook helpen voor de obstipatie; op de nuchtere maag een kiwi en lauw warm water drinken. Ook heb je Activa pruim, dat is een yoghurtje wat ik elke dag eet. Heb een klisma gehad in het begin maar sinds ik dit doe gaat het goed. Wie weet heb je er iets aan, ik hoop het voor je!

Wat ga je kijken in de Schouwburg??? Veel plezier alvast!

Jammie, ik ken het ja, vreselijke tijd om zwanger te zijn, en ik ben al niet de magerste...Ik heb vorige week zelf gevulde speculaas gemaakt; stukje voor de visite, 2 stukjes voor Bianca...zo ging het ongeveer, echt erg! EN dan nog die sinas tik erbij....mmmm

Maak jij je zorgen om die stuitliggng? Ik heb tot week 34 hoorde ik van de VK, dan gaan we de opties bespreken. Maar ik ga NIET natuurlijk bevallen als zij in stuit blijft liggen. Mijn jongens waren ruim 8,5 pond en zij is nu ook al ong 500 gram zwaarder dan gemiddeld, no way dat ik dat zelf ga doen!

Kes ik zie je al helemaal zitten met de kabeltje bij de meterast hahah. Fijn da alles goed is gegaan met de verhuizing!

Moet je ng veel doen aan de babykamer??? Nou leuk dat je er weer even was, al kwam je uit de kast....:-)

Marijo, ik ken het wel ja, die buik en die bilbotten. Wist niet eens dat ik bot had in mijn kont hahaha. Voel me echt een krakemikkig oud wijf. Zegt net ook nog een moeder op school dat ik erbij loop alsof ik op het eindje ben...nou je zou zo iemand toch GRRRRRRRRRRRRR! Ben erg blij als ik met verlof mag. Kop op nog effe meid, straks lachen we hier allemaal om hahaha!

Kaboink, thanks nog voor de tip over de bekkentherapie, ik kan maandag terecht!

Wat leuk die Sinterklaas bij jullie, leuke tijd he? Ze geloven nog zo heilig!! Hoe is het verder in huis, alles af?

Nou hier loopt alles wel, maar nu was ons ene konijn zomaar dood, echt zielig. ALthans dat vond ik, ik heb harder gehuild dan de kinderen....... Mijn schoonvaders maken het op zich redelijk, beide in afwachting van de laatste uitslagen.

Oja, nog even iets uit de weg helpen; ik ben geen ruziemaker hoor, maar nu was ik zo compleet overstuur, had gewoon even niks meer in de hand en alle zorgen die ik me maak en de pijn in mijn rug, bekken en banden erbij. Ik knapte, ik huilde schreeuwde alle opgekropte dingen kwamen eruit, alle zorgen en wat ik allemaal al had lopen verzinnen. Alle doemscenario's, nou ja, een leegloop zeg maar. Manlief snapte er eerst natuurijk niks van maar later wel en dat liep weer uit op een supergesprek. Nu alles weer koek en ei. Sterker nog, hij heeft oppas geregeld, de kids gaan vanavond logeren tot en met zondag en wij gaan aar een hotel midden in de bossen, heerlijk!!!

Nou meer had ik niet te vertellen, ik ga de tassen pakken, want ja, dat moet ik natuurlijk wel doen hahaha.

Fijn weekend meiden, en klaag maar lekker hoor, daar zijn we voor!

Liefs
Geweldig Mebi wat een humor heb jij....kon zelfs weer even lachen ;). Dat van die speculaas bedoel ik en die sinas-tic erbij....en heerlijk hoor een weekendje weg.

En wat verschrikkelijk van die val.....ben daar ook als de dood voor. Was jij dat die toen ook al was gevallen met je kind in je armen? Ik ben een keer met een slapend kind van een marmeren trap gevallen, ze had er op zn minst hersenletsel aan kunnen overhouden.....was echt doodsbang die nacht......maar gelukkig heeft ze er niets aan overgehouden. Maar goed, het gaat natuurlijk een keer gigantisch fout.....we willen nu de trap laten bekleden (zoals in Nld bijna alle trappen) maar hier kennen ze dat helemaal niet dus daar doen de winkels gigantisch moeilijk over......ik wil het eigenlijk klaar hebben voor de bevalling maar of dat lukt?

Mijn man slaapt trouwens al maanden op de bank....hoe is dat bij jullie? Vind het op zich wel lekker want nu heb ik alle ruimte haha.

Dat van Maart en die chemo dat wist ik niet. Als ik straks in een huilbui-fase kom zal ik even gaan kijken....het was gister trouwens ook weer raak bij dat programma over Schiphol (met dat afscheid nemen en zo) en ook met dat verhaal over dat meisje van 2 uit Belgie dat zgn ontvoerd was maar uiteindelijk door de moeder onder een koude douche was gezet uit straf en zo is overleden.......moet je toch niet aan denken?

Kloteweer hier vandaag, heerlijk de kachel aan, kerstboomlichtjes, misschien zelfs wel lekker de open haard zo meteen.....mn dochter is heerlijk aan het spelen met mn man.....en mama zit lekker te forummen ;).
Ha Pluim, dat is shit zeg!!! Arme jij, je bekken kan natuurlijk al niet zo veel hebben ne dan dit. Sterkte!

Iemand, ik ga maar niet lezen op maart/april, ik trek het me dan veel te veel aan. Zo zit iknu ook al in mijn maag met het kleine stukje dat marijo net schreef over dat kindje in Belgie. Je moet er toch niet aan denken, wat een eenzaamheid om zo te sterven voor een kindje......

Maandag mag ik weer naar de gyn, ben heel benieuwd hoe mijn baarmoederhalslengtre ervoor staat (misshcien iets langer door de regelmatige rust?), hoe het kindje ervoro staat enzo.

Liefs voor jullie allen!
Ik wil jullie ook zeker niet naar het maart-topic lokken hoor; dat was niet mijn bedoeling! Ik heb het juist met zo min mogelijk details omschreven: alleen om aan te geven waar ik enorm van onder de indruk ben. Als ze het breed uit zou willen meten, zou ze wel een ander topic openen. Ik geloof ook dat ze niet meer komt schrijven, dus ze is ook niet meer te bereiken zo: begrijpelijk maar ook heel moeilijk.

Heb vanavond met een stevige doek heel strak om mijn buik geknoopt rondgelopen, en dat geeft zowaar wat verlichting! Weet niet of het wel goed is (of je buikspieren misschien teveel verslappen als je dat veel gebruikt), maar ik vind het een verademing. Nu nog bedenken of ik dat ook wat onopvallender naar mijn werk kan doen komende week. Voel me meteen een stuk minder klagerig.

Op marktplaats heb ik voor 35 euro een hangwiegje met anti-allergeen matras op de kop getikt ("zo goed als nieuw": ik moet het ter plekke even bekijken) en ook nog een schattig groen ledikantje voor 20 euro (zelf matrasje bij kopen). Zondag of maandag ga ik ze ophalen: dat zal me wel een beetje opluchting geven dat er tenminste IETS in huis is, naast 2 vuilniszakken en een doos met (veelal te grote) kleertjes, een gebreid dekentje van de Hema, een doos katoenen luiers en het kraampakket van de verzekering. Welke dingen uit dat pakket zijn trouwens handig om niet de hele auto onder te sijpelen op weg naar het ziekenhuis: hebben die onderleggers daar nut bij? Of kan ik beter op een vuilniszak gaan zitten ofzo? Niet dat je altijd leegloopt, maar ik heb geen idee hoe vruchtwater het doet op autobekleding ofzo...

Mijn kamergenote op mijn werk werkt niet op de dag dat we kerstlunch hebben, maar ze wil er wel voor langskomen. Voor haar dochter had ze een adresje, maar zoontje van een half jaar was nog niet onder de pannen... Mijn man mag dus twee uurtjes oppassen om te oefenen. Ze geeft een luier mee en een flesje, dus het wordt helemaal echt, hihi. :-)

@ mebi: veel plezier met weekendje weg en succes bij de bekkentherapeut

@marijo; man slaapt gewoon naast me in bed, maar heeft helaas wel last van mijn onrustige nachten. Als hij op de bank zou slapen, zou het een stuk onrustiger zijn met twee honden die voortdurend voor zijn neus komen staan of ze er bij mogen...

@kaboinkie: succes maandag! Voel je jezelf met al dat rusten beter, of voel je er verder niet veel van dat je al zo voorliep?
Pluimke, dat is schrikken zeg en dan ook nog zo'n last van je bekken. Zo erg dat je zelfs in een rolstoel moet. Ik hoop dat het snel beter gaat. Wel fijn dat de kleine gedraaid is. Op zich zou ik niet op zien tegen een KS (makkelijkste manier van bevallen), maar wel tegen het herstel erna met nog drie kinderen in huis en een man die er nooit is.

Mebi, een stuitbevalling vind ik ook doodeng hoor, zeker omdat ik er 30 km verder voor naar het zh zou moeten. Ik weet dat ze nog kan draaien, maar mijn oudste lag ook al vanaf week 20 in een stuit en is nooit gedraaid dus ik hou er wel rekening mee dat ze zo blijft liggen. Lekker zeg even een weekendje weg met je man, lief van hem geregeld. Ik zeg vaak dat ik wel een week weg wil (zonder kinderen).

Marijo, wel ongezellig dat je man op de bank slaapt. Mijn man wordt echt nergens wakker van dus die heeft geen last van mij.

Iemand, je hebt van die speciale buikbanden die je gewoon onder je kleding draagt en versterking geven. Ze zeggen dat je ze niet de hele dag moet dragen maar naar je werk kan geen kwaad of als je even naar de stad gaat ofzo. Leuk dat je man vast mag oefenen. Het gebeurt heel zelden dat de vliezen al gebroken zijn als je naar het zh gaat. Meestal beginnen gewoon de weeen en breken de vliezen pas veel later. Zo'n dik kraamverband is dan voldoende om het vocht op te vangen.

Kabloinke, ben benieuwd of de rus heeft geholpen. Succes!

Straks even met de jongens naar een levende kerststal. Vanavond uiteten met een vriend van ons die 40 wordt en morgen de 5e verjaardag van een neefje en ook nog een borrel van een vriendin die 40 wordt. Al met al een erg druk weekend.
Wat een rust hier, effe ons topic uppen door een ego verhaaltje...

Vandaag weer bij de gyn geweest: echo, meting van de baarmoederhalslengte en controle. De echo was prima, maar mijn baarmoederhals is weer korter. Zucht... Vorige keer 2,1 cm, nu nog maar 1,3 cm. Ze kunnen er niets aan doen, ik zelf ook niet, behalve rustig aan doen. Ik ben gelukkig nu al 32 weken, dus als het kindje zich aandient krijg ik wel weeenremmers en longrijpingsinjecties, maar de kansen zijn dan wel goed. Pfffff, voor mij is dit al een echte mijlpaal!!! Waarschijnlijk geen overplaatsing meer naar een academisch ziekenhuis (ivm beademing) als het kindje zich nu aandient. Maar goed, dat die baarmoederhalslengte zo snel afneemt, baart me wel zorgen... Het kan echt gewoon elk moment gebeuren, maar nogmaals: het zegt niets en 40 weken uitdragen is nog steeds mogelijk. Wat moet je daar nu mee, haha. Over twee weken weer controle en metingen, we zullen zien. Haal ik dat nog wel? Wordt het toch 2009 of 2010??

Liefs!
Iemand: Ik heb ook een speciale band laten aanmeten bij de TZ winkel, die ik dan draag. Vooral bij lopen heb ik zoveel profijt. ( Had ik zoveel,want nu draag ik dat ding niet meer )

Bekkentherapie al gehad?

Kaboinkie, wat fijn dat de echo goed is maar pff nog korter? Hoe verwachten ze het dan met 34wkn?

Ben je er gespannen onder? En staat je tasje al klaar voor het zkh?

ZIjn jullie al over de namen uit? Ik ben nu bijna 32wkn zwanger en zijn nog niet uit de naam.

Wordt er wel een beetje zenuwachtig van!!!

Ik lees de verhalen ook niet hoor bij de andere topics. Ik kan daar ook zo slecht tegen.

Ik droom er gewoon over...

Manlief slaapt niet op de bank hoor, al moet ik zeggen dat het niets uitmaakte,want ik kan alleen op mijn zij liggen naar de andere kant toe van manlief... Dus kroelen etc etc zit er echt niet meer in...

Pff kilo's vliegen eraan yoh!

Echt erg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven