Februari 2010 !!! (met tabel)

28-08-2009 13:21 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
He meiden, hoe waren jullie kerstdagen?

Jammie hoe gata het nu met je buik? En wat balen van die auto! Heb je al wat anders op het oog?

Marijo ik herken die pijn, maar heb via de bekkentherapie wat oefeningen gekregen die wel helpen. Misschien heb jij ook zo'n therapeut in de buurt. 1x hielp bij mij al! Sterkte meid!

Wat heerlijk Vicky, dat je al vrij hebt!! Wat gaat dat toch allemaal snel he? EN heb je weer internet enzo?

Kes, ook hier een gewone kaart hoor hihi. Wel een leuke, maar ik let ook op de prijs. Eerlijk is eerlijk, de meeste gooien dat kaartje weer weg. Ik ben ook niet zo creabea, dus vond dit wel goed. Fijn dat je je weer beter voelt, natuurlijk hakt zo'n verhuizing erin!! Heb jij al verlof???

Wat bijzonder Iemand, vind het echt knap dat je zelf zo creatief bent en ideeen hebt om zo'n kaartje te maken. Wat ik al zei; ik heb dat niet, maar vind het wel knap van mensen die het wel kunnen. En ik ben nieuwsgierig, misschien kun je na de geboorte een exemplaar plaatsen???

Jeetje Kaboink ook al zo creatief! Knap hoor. Die van jou herken ik dan miss wel bij het geboortecentrum hahaha. Hoe gaat het verder met je?

Ringelding, wat leuk! Zo zie je hoe hard een jaar gaat he?

Moet wel lachen om je "bevalhouding", ik moest al lachen toen de houding werd beschreven, want ik ben behoorlijk visueel ingesteld, maar goed om te lezen dat het jou zo goed is vergaan.

Pluim, hoe is het nu bij jou???

Bedankt ook voor jullie lieve woorden, al begint 2010 ook niet goed; de uitslagen zijn binnen en mijn schoonvader is opgegeven. Ze kunnen niets meer voor hem doen. Het zit op zijn bot, in zijn prostaat en in zijn lymfen. Ze hebben geen tijd meegegeven, hij wil naar zijn zoon, dus ben bang dat dat ook niet lang duurt.

Weet je, ik heb af en toe het gevoel alsof ik in een slechte film zit, alsof het allemaal niet echt is. Ik merk ook dat ik me heel erg afsluit voor iedereen en me probeer te focussen op ons gezin, op het nieuwe wonder, want ik kijk daar ongelooflijk naar uit. Mijn man gelukkig ook, al heeft hij natuurlijk ook verdriet. Jaren ging alles zo goed, zo goed dat ik toevallig deze zomer tegen een vriendin zei; het gaat allemaal zo goed, ik ben zo bang dat er iets ergs gaat gebeuren. Nou dat heb ik geweten...3 weken later mijn zwager, daarna mijn oma en nu dit bericht.

Weet je waar ik me ook zorgen om maak; ik huil niet, ik voel me bijna gevoelloos, is dat normaal, of ben ik niet normaal???

Herkent iemand dit???? Of ben ik niet goed?

Nou ja, he komt vast allemaal wel goed, en we hebben nog steeds onze prioriteit bij onze kleine meid liggen, maar het is gewoon een soort rollercoaster gevoel...

Wat gaan jullie doen met oud en nieuw?

Ik wens iedereeen alvast het aller allerbeste met veel liefde en gezondheid!

Kus Bianc
Hoi meiden,

ik denk dat ik morgen al beval....hoor namelijk van ineens iedereen dat mn buik wel heel erg laag is gaan zitten. Morgen een gewone afspraak met mn gyn (nu elke 2 weken) en dan hoor ik meer maar waarschijnlijk haal ik Oud en Nieuw niet eens. Wil graag nog tot vrijdag wachten want mn zus zit nu in Spanje en die zou komen als ik in de kliniek ligt (wil mn kind niet bij mn schoonmoeder achterlaten....). We zien wel, begin het echter wel op mn heupen te krijgen! Mn dochter begint nu net een beetje te kwakkelen met een heet hoofd en zo dus waarshcijnlijk zit er ook nog een griepje aan te komen.....dus graag nog even wachten tot vrijdag.....

Sorry voor het ego-berichtje!
Marijo, dat de baby laag zit wil niet zeggen dat je al gaat bevallen. Kind is waarschijnlijk gewoon ingedaald en dat is toch goed ? Je hebt toch nog geen weeen ofzo ? Niet meteen het ergste denken, waarschijnlijk blijft ze nog rustig even zitten.

Mebi, ik vind het niet zo raar dat je niet huilt en gevoelloos lijkt. Dat is gewoon zelfbescherming, je prioriteit ligt nu bij de baby en dat moet ook zo zijn. Maar het wil niet zeggen dat je niet verdrietig bent.

Ik mag woensdag weer naar de vlos maar volgens mij is de kleine nog niet gedraaid. Ik hou steeds meer rekening met een keizersnede. Nieuwe auto hebben we al weer, gelukkig. De garage had nog een grote staan die wel beviel dus dat was snel geregeld.

Ik ga even eten koken, morgen meer over de kerst enzo.
Joh Marijo, dat is geen ego-berichtje hoor! Deze hele topic gaat toch juist over het krijgen van onze kindjes? Ik hoop heel erg voor je dat je het nog een tijdje volhoudt, dat je dochter niet ziek wordt en dat je zus rustig van vakantie kan terugkomen. Het scheelt of je kindje geboortejaar 2010 of 2009 heeft; is nog maar een kwestie van dagen. Volhouden, en anders heel veel succes bij de bevalling!!!

Hoe ver ben je nu?

@ mebi: wat een rotbericht van je schoonvader, en juist rond deze dagen! Volgens mij is het helemaal niet gek dat je even geen emoties voelt: je bent je enorm aan het schrap zetten om alles vol te houden. Huilen komt wel als je het gevoel krijgt dat je er ruimte voor hebt. Heel veel sterkte de komende tijd!

Jammie: al auto gevonden?

Voor de rest: vonden jullie de kerstdagen ook zo slopend? Ik ben helemaal doodop, maar had vanaf dinsdag ook een flinke verkoudheid die alles wat compliceerde. Vanavond naar zwangerschapscurus, maar ik ga het heel rustig aan doen met mijn hoofd vol snot. Volgens mij wil ze ons deze les nog flink laten sporten, maar ik kijk echt even uit. Heb net paar uur liggen slapen maar ben nog steeds moe. Heb ook hectische dagen achter de rug (bij maart geschreven).

Mijn collega heeft vorige week een dochtertje gekregen: hij belde om het hele verhaal te vertellen. Alles ging prima en het was nog net voor de echt heftige sneeuw, dus het ziekenhuis was 'snachts bereikbaar gelukkig. Leuk bericht, en zijn vriendin die heel erg opzag tegen de bevalling zei 15 minuten na de bevalling al dat het haar erg mee was gevallen :-)

Fijne jaarwisseling allemaal: wij gaan hier uitrusten, opruimen en waarschijnlijk ga ik het 31 dec. niet redden om tot 12.00 op te blijven. Dan blijft mijn man bij de honden tot na het geknal (die vinden al dat vuurwerk natuurlijk niets) en kan hij lekker de volgende dag uitslapen als ik om 7.30 met ze door een doodstille buurt nieuwsjaarsdag begin. Kan gezelliger, maar het is wel praktisch zo. Liever dat dan twee dagen beroerd van veel te laat gaan slapen.
Ha: gelijk op met jammie zie ik
@ Marij0, hoe is tie? Waarom zou je eerder bevallen denk je? Voel je al voorweeen/krampen? Het kindje kan aan het indalen zijn en daarom lager zitten? Zet m op daar, ben benieuwd wat je gyn zegt. Ben je bij je oudste ook te vroeg bevallen?

@ Mebi, ach meis, wat een ellende allemaal. Nu ook je schoonvader nog. Sterkte voor jou en je familie, tis echt heftig! Dat je niet enorm hoeft te huilen, betekent toch niet dat je minder verdrietig bent?

@ Ringelding, hmmm bevallen in die houding dus, sja ik weet het niet hoor. Het lijkt me zo gek om in die houding te persen. Maar ik zal m in ieder geval gebruiken om weeen op te vangen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen last heb van mijn bekken (lang leve mijn brede heupen!!)

Meiden, ik ben zo blij, ik heb nl VERLOF!!!!!!!!! Het was even doorbijten, maar alles is af en overgedragen, wat een heerlijkheid. Woensdag zit zoon1 op het kdv en heb ik zomaar een dag voor mezelf. Mezelf kennende zal ik behoorlijk druk zijn met van alles, maar vind het zo lekker om een hele dag zelf te bepalen wat ik doe.

Tot later!!
Kessie, lekker dta je verlof hebt en alles af hebt gekregen, nu kan je er echt van genieten.

Wij hebben een hele rustige kerst gehad. Eerste kerstdag op de koffie bij schoonouders, ';savonds met de jongens gegourmet. Ik geloof dat we om 20.30 in bed lagen. Helaas was zoon2 niet zo lekker en heeft de hele nacht lopen spoken (hoesten en koorts). Tweede kerstdag op de koffie bij mijn schoonzus met mijn famillie. 'savonds weer rustig thuis gegeten en op tijd naar bed. gelukkig maar want zoon2 kwam weer. Hij had er nu ook oorpijn bij en riep de hele nacht au au. Zondag zijn we even op bezoek geweest bij mijn zusje in het ziekenhuis (die is geopereerd aan haar been). 'savonds weer op tijd naar bed. gelukkig was zoonlief weer opgeknapt en konden we de hele nacht doorslapen.

Gisterochtend gin g ik even boodschappen doen met alle kids (dat gebeurd eigenlijk nooit). Ik voelde met net moeder Gans met zo'n sliert kindertjes die achter me aanliepen met ieder een eigen karretje, zag er wel grappig uit.

Oud en Nieuw doen wij ook niets bijzonders. Waarschijnlijk liggen we voor 12.00 al in bed. Ik denk dat we er om 12.00 wel even uitgaan met de jongens (als ze wakker worden) om naar het vuurwerk te kijken.

Tot overmaat van ramp word ik zondag ook nog 40. Maar ik vier het alleen voor de famillie (ik geef van de zomer wel een feest als ik 40,5 word).
Hoihoi,

Nou de gemoederen zijn weer een klein beetje bedaard,..we zijn weer geland zeg maar en kunnen niets anders doen dan afwachten.

Marijo hoe gaat het nu? Was het alleen de lage buik of zijn er meer redenen waarom je denkt dat je al gaat bevallen?

Hoe ver ben je nu en wat zei de gyn? En wat iemand ook zei, we zijn hier juist om over dat soort dingen te kletsen hoor, dus geen sorry!

Jammie, ben benieuwd of jouw dochter is gedraaid....Ga jij het laten draaien (althans proberen?). Ik denk niet dat ik dat ga doen. Ons meisje ligt al sinds week 18 zo, ze zal wel lekker liggen denk ik dan. Ze wisselt ook niet van links naar rechts, haar rug en billen liggen al die tijd ook al rechts. Maandag moet ik naar de vk en krijg ik te horen hoe dat zit met draaien, natuurlijk bevallen in stuit en een keizersnee. Maar ik heb wel gemerkt dat de vk erg voor een natuurlijke stuit bevalling is, maar ik niet hoor....

Laat je even weten hoe het ging?

Grappig ook dat beeld van jou en die kinderen achter je aan....ik zie het voor me hahaha. En 40 worden is toch prima?? Het leven begint toch pas dan zeggen ze? Leeftijd zegt niks, je bent zo jong als je je voelt, al is dat misschien niet zo handig vergelijk nu hihi....

Iemand wat klinkt dat heerlijk oud en nieuw zo...helaas hebben wij mensen over de vloer en zal waarschijnlijk best gezellig worden, maar ik zie er nu tegenop. Heb liever zoals jij het doet hoor, lekker pitten en s'morgens voor dag en dauw weer op. Heerlijk met de honden lopen als de hele wereld zijn kater uitslaapt....Ik ging altijd hardlopen op zondagochtend om 7.30, zo dat is echt zo'n heerlijk gevoel! Dus enjoy it!!!

Hoe gaat het me je verkoudheid? Misschien helpt even lekker stomen met munt of kamille? Zo ouderwets heerlijk boven zo'n pan kokend water.

Fijn ook dat verhaal van je vriendin. Ik ben ook enthousiast over mijn bevallingen hoor, dus als je meer postiviteit nodig hebt dan roep je maar. Mensen vertellen vaak alleen nare dingen, en dat onthou je ook beter, maar er zijn echt heel veel vrouwen die hun bevalling positief ervaren. Anders zou er geen baby meer geboren worden hahaha.

Oh Kes, wat heerlijk verlof!!!!! Kan me voorstellen dat je van de daken af kan schreeuwen. Het serieuze aftellen gaat nu beginnen...lekker! Geniet ervan, al doe jij dat volgens mij wel heel goed hahah. (weet je dat "onze"gesprekjes destijds alweer bijna 1 jaar geleden zijn??, zo zie je maar 1 jaar later :-))

Kaboink meid ik maak me zorgen, gaat alles nog ok bij jou???

Pluim, hoe trek jij het??

Nou ik ga weer aan de slag, nog 6 dagen werken en dan ook verlof, ben er echt aan toe....

Morgen ben ik druk met oliebollen bakken en hapjes maken enzo, dus wens jullie nu alvast hele fijne jaarwisseling en een TOP 2010 met lieve gezonde kindjes en superbevallingen!

Bedankt voor jullie enorme steun!

Dikke kus!
pff: verkoudheid is eerder opgeleefd dan afgezakt, en bij mijn man net zo. Ze zijn nu al aan het knallen in de buurt, dus hij moest vannacht hartstikke lang opblijven om de honden een beetje steun te geven (we negeren ze wel om het angstige gedrag niet te stimuleren, maar ze zijn een stuk rustiger als een van ons op de bank zit). Dat duurt dus nog een paar dagen en dat is funest voor zijn herstel: baal er zo van!

Heb me vandaag ziek gemeld voor mijn enige werkdag deze week: stond al netjes aangekleed last-minute boterhammen te smeren en te hoesten toen ik bedacht dat ik niet helemaal slim bezig was: we hebben er gewoon de rek niet voor. In plaats daarvan gaan we rustig aan doen, allebei een keer de honden uitlaten in het bos (altijd bang dat ik dan een bekende van werk tegenkom, maar we zijn allebei ziek en de honden moeten toch uit) en vanmiddag naar de VK. Ben eigenlijk nu al moe, dus ik ben blij dat ik mezelf niet groot hoef te houden.

Kreeg zojuist een brief dat ik a.s. dinsdag mijn (interne) sollicitatiegesprek heb: fijn! Nog fijner: van alle namen die er bij staan, is er niet een iemand van de afdeling communicatie bij, wat ik wel verwachtte, omdat ze een detacheringsconstructie met die afdeling wilden. Ik heb een jaar of 2 geleden al eens een orienterend gesprek gehad met het hoofd van die afdeling, zoals ik eerder schreef. Ze zei toen dat ik bij haar in een functie helemaal onderaan zou moeten beginnen terwijl ik zat relevante ervaring heb, maar in haar ogen niet de juiste opleiding. Ik heb haar vriendelijk verteld dat ik nooit in zou gaan op zo'n aanbod. dat is een jaar of 2 geleden ofzo... Fijn dat ze niet mee hoeft te beslissen :-)
Mebi, mijn dochter ligt ook al sinds week 20 op dezelfde manier. Hoofdje rechts boven en rug naar links, geen verandering. Omdat ik bij mijn oudste een keizersnede heb gehad, doen ze geen draaipoging meer. Mijn oudste lag ook in een stuit en die lag zo vast dat de gyn ook niet wilde proberen te draaien. Ik weet niet hoe de vlos er zelf over denkt, maar zij heeft er weinig over te zeggen omdat ze het hier in het ziekenhuis niet doen en we dus naar Slotervaart zouden moeten. Vanmiddag naar de vlos, ben benieuwd of ze gedraaid is maar volgens mij niet. Ik heb echt een blauwe plek aan de binnekant van het hoofdje.

Lekker dat je bijna verlof hebt !

Iemand, vervelend van je verkoudheid, erg lastig hoesten met zo'n dikke buik. Goed zeg dat je dinsdag een gesprek hebt en gelukkig niet met dat vervelende mens erbij.

Hoelang werk jij nog door ?

Voor iedereen een prettige jaarwisseling en een heel goed 2010 !
Ik heb geen idee hoe mijn uk ligt (vorige keer ondersteboven, maar hij is enorm beweegelijk). Leuk om vanmiddag weer te horen. Moet over ruim 2 uur naar VK. Ik ga zo maar even bijslapen: erg moe en volgens mij loop ik de hele tijd met een harde buik rond.

@ jammie: ik ben van plan om tot 1 feb. door te werken als ik me goed genoeg voel. Heb de verwachting dat dat met een contract van 12 uur wel te doen is, en anders krijg ik mijn schrijfklus echt niet af (ben nog een dossier voor op een website aan het schrijven). Als ik me goed voel, kan ik vanuit huis met de laptop extra uren werken. Ik moet dan wel zorgen dat ik geen ziekmelding (ook niet door verkoudheid enzo) in de laatste 2 weken hoef te doen, want dan moet ik verplicht mijn verlof laten ingaan.

Zeker met het oog op de sollicitatie wil ik het nog even volhouden: als ze me aannemen wordt het 32 of 26 uur, en dan ben je aan het eind van je verlofperiode wel blij met 2 extra weekjes.
Beterschap met de verkoudheid Iemand! En succes met de sollicitatie. En hoe was het bij de vlos vandaag?

Jammie en Mebi, jullie moeten dan dus beslissen of je natuurlijk of met keizersnede wilt bevallen. Ik geloof dat ik voor een keizersnee zou kiezen, maar ik ben niet zo'n held.

Morgen moet ik naar de vlos en ben ook benieuwd naar de ligging. Ook ik heb het idee dat mijn buik ' lager' hangt, dus dat ventje is ingedaald???? We horen het morgen wel.

Mebi, sja, ik zat er pas ook al terug te denken. Een jaar geleden was ik al zwanger alleen wist ik nog van niks..... Ik heb toen met oud en nieuw ook wijn gedronken en zelfs nog heel hard geroepen dat ik niet zwanger was. Hoe vreemd kan het gaan.

En nu een jaar later, al het curettage-leed weer voorbij en een nieuwe spruit op komst.

Mijn eerste verlofdag begon wat sloom..... Ik heb zoon1 weggebracht naar het kdv, een kopje thee gedronken en vervolgens ben ik in bed gekropen alwaar ik 3 uur (!!) heb liggen pitten. Ik denk dat ik het nodig had ofzo.

Ben heel benieuwd naar mijn bloeddruk morgen. Man gaat voor het eerst mee naar de vlos. Hij is wel mee geweest naar de echo's hoor, maar kon ivm met werk niet mee naar de controle-bezoekjes.

En WIE-O-WIE gaat als eerste bevallen straks??? Ben erg nieuwsgierig!!

Meiden, allemaal heel fijne jaarwisseling!!!! Ik wens iedereen alvast een voorspoedige bevalling en een gezond kindje in 2010.

Dikke kus, Kes

p.s. Marij0???????!!!! Levensteken??
Nou; was weer een avontuur bij VK. Was helemaal niet lekker toen ik er heen moest (twee uur in bed gelegen en ik bleef wegdommelen toen ik er uit moest) en fietsen viel ook al ZO zwaar. Kreeg ook nog onderweg een bloedneus die maar niet over wilde gaan.

Toen was mijn bloeddruk voor mijn doen hoog, en moest ik over een stickie plassen voor de zekerheid. Ik kreeg er maar drie druppeltjes uit, en toen oh jee: eiwit in urine! Twijfel of ik meteen naar ziekenhuis moest of morgen pas. Alspraak voor morgen gemaakt, tot ik na het afscheid nog even zei dat ik niet zo goed wist hoe ik onderscheid moest maken tussen misselijkheid om meteen over op te bellen (die instructie kreeg ik mee) en de "gewone" misselijkheid die ik de laatste tijd wel vaker heb omdat het met een supervolle buik in bed gewoon rot ligt. Toen moest ik in de wachtkamer wachten terwijl ze de mensen na me wegwerkte en belde met het WKZ voor overleg, want over die misselijkheid had ik het nog niet gehad...

In de wachtkamer werd ik van moeheid en misschien een beetje schrik nog minder lekker: wilde alleen maar naar huis naar bed in het donker. Na een hele tijd wachten werd ze teruggebeld dat ik over een uurtje in het WKZ moest zijn. Snel naar huis, even een bakje yoghurt eten, voor zekerheid logeertas inpakken en naar ziekenhuis, waar (na hele tijd wachten in felverlichte wachtkamer) zowel bloeddruk als urine helemaal normaal waren. Nog even met baby aan een monitor gelegen en dat was ook prima. Ze waren wel erg aardig, en hadden wat tips tegen harde buiken en andere klachten (warm douchen, flinke dosis paracetamol en lekker naar bed). Ik kreeg ook een ander (hopelijk) prettiger middel voor mijn trage ontlasting. Mocht na bloedafname weg en verwacht niet dat daar nog iets uitkomt (anders bellen ze).

Verder lag smurf bij VK netjes met hoofd naar beneden, rug aan linkerkant en pootjes in mijn rechterzij. Ze hoorde met de doptone wel een extra geluidje van een hartkamer: dat is normaal in deze periode, maar ze moet het wel in de gaten houden of het weer verdwijnt.

Zit nu weer doodmoe met een harde buik op de bank: moet mezelf zo mijn bed in werken (geen zin). Ga maar eens de paracetamol proberen...
Hey meiden, ik ben echt de afgelopen dagen niet op het forum geweest.

Ging niet zo lekker en had echt ff genoeg aan mezelf en aan de kleine. Onze kleine meid is sinds kerst een beetje aan het kwakkelen, al even verkouden maar sinds kerst ook niet willen eten. Vanavond voor het eerst, en vannacht ieder uur wakker worden! Erg vervelend als je zelf niet uit bed kan komen

Bedankt dat jullie nog zo lief aan me denken hoe het met mij gaat, terwijl ik niet eens reageer naar jullie!

Het gaat wel, ik trek het nog wel maar daar is alles mee gezegd!

Het is zwaar! En zoals ik de vorige zwangerschap er nog wel 10 bij wilde kan ik dat gevoel nu niet krijgen! Nooit meer een zwangerschap op dit moment.

Vandaag in het zkh geweest en bij de gyneacoloog gaat me over 4wkn inleiden. Ik moet 27jan terugkomen en dan gaan we voor een datum kijken. Ook heb ik verschillende medicijnen mee gekregen.

Medicijnen: Om rustig te worden,want hij merkte dat ik heel onrustig ben en slaapmedicatie + paracetamol met codeine...

Kreeg bij de apotheek de medicijnen niet mee omdat het niet goed zou zijn voor de baby... Best moeilijk hoor,want gyn zegt dat het echt geen kwaad kan, en apotheek wilde het liever niet mee geven., Lastig hé!

In het dossier staat ook dat als ik het even niet trek dat ik dan opgenomen mag worden, maar pff 4wkn nee liever niet. Maar hij gaf ook aan 1 nachtje ofzo om echt even bij te tanken,want ze gaan een afweging maken moeder en kind. Nu is het kind nog veel belangrijker maar naarmate je verder komt in de zwangerschap is de moeder ook heel belangrijk.

So, ik ben m'n verhaal even kwijt! Dank jullie wel,want pfff ik word moe van mezelf, en wil ook niet alles tegen manlief kwijt,want hij heeft het al zwaar genoeg.
Ik beloof echt dat ik morgen op jullie ga reageren maar ga nu lekker naar bed!

Liefs en tot morgen
Zo, ik ben er weer! We hebben weer internet

Mebi, allereerst sterkte voor jou. Wat een moeilijke tijd moet het voor je zijn, zo dubbel allemaal. Ik kan me best voorstellen dat je weinig voelt, op de automatische piloot leeft. Je moet wel doorgaan en je richten op datgeen wat nu het belangrijkst is. Volgens mij ben je hartstikke sterk!

Pluim, voor jou valt het ook niet mee, als ik je verhaal zo lees... Maak wel gebruik van het opnameaanbod als je het anders niet meer trekt! Je hoeft echt niet, zoals je zelf ook al zegt, 4 weken in het ziekenhuis te gaan liggen. Raar trouwens dat je die medicatie niet meekrijgt, ik dacht eigenlijk dat als het een recept is van een arts, je het wel zou moeten kunnen krijgen. Hebben ze geen contact met je gyn opgenomen? Spannend, dat inleiden, zie je er tegen op?

Moeder de gans Zie het voor me idd! Alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Ga je daar nog wat aan doen?

Spannend Iemand, maar wel fijn dat je op gesprek mag komen! Voel je je al een beetje beter intussen? Er heerst idd een rottige verkoudheid, ik ben er net een beetje vanaf na heel veel stomen...

Marij0, waar ben je? Hoop dat het goed met je gaat! Dat de kleine is ingedaald hoeft toch niets te zeggen? Tenminste, mijn verloskundige zegt dat het allemaal goed gaat en Bumps is ook al ingedaald...

Allemaal fijne O&N! Ga lekker bijzonder weinig doen morgen, genieten van ons nieuwe huis dat nu bijna klaar is!

Liefs!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Zo kan niet slapen dus kom hier nog even de laatste berichten lezen :-)

Best wel rotgevoel in buik (druk en misselijk), hoewel ik juist gerustgesteld ben dat ik pas een paar uur geleden helemaal ben doorgelicht. Moet het dus maar uitzitten.

Leuk dat je er weer ff bent Vicky. Hoe is het verder met jou?

Joh, arme Pluim. Kan me inmiddels alles voorstellen bij een nachtje bijtrekken in het ZH. Laat ze maar ff lekker voor je zorgen (thuis of in ZH). Sterkte!
Iemand, wat een paniek allemaal. Gellukig was er helemaal niets aan de hand en maakt de kleine het prima. Nu mama nog. Probeer het rustig aan te doen anders ziek je gewoon niet uit.

Pluimke, kan me zo voorstellen dat je het zat bent allemaal. Op zich wel fijn dat ze over 4 weken gaan inleiden, het einde is in zicht. Misschien is een paar nachtjes in het zh wel lekker om even bij te slapen, je moet wel uitgerust zijn om straks te kunnen bevallen en daarna weer te herstellen.

Ik hoop ook dat alles goed is met Marijo.

Vicky, gezellig dat je weer online bent.

Gisteren bij de vlos geweest. Alles was goed alleen de kleine lag nog steeds in een stuit. Ze zei wel dat ze sinds kort (sinds er wat nieuwe jonge gyns zijn in ons zh) wel stuitbevallingen doen als de omstandigheden goed zijn. Over twee weken moet ik weer terug komen. Daarna word ik overgedragen aan het zh. Ik moet perse in het zh bevallen dus de vlos van het zh neemt de zorg over.

Gisteravond was de kleine erg druk, mijn hele buik ging heen en weer. Ik had het idee dat ze gedraaid was. Maar vanmorgen voelde ik het bekende bolletje weer bovenaan. Dus of ze het nu geprobeerd heeft ? Volgens de vlos was er nog wel ruimte.

Mijn jongste zoon is erg gehecht aan zijn speen. Helaas had hij hem helemaal kapot gebeten dus ik heb hem weggegooid. Alleen meneer wil geen andere, vind ie vies (zelfde type, zelfde kleur), maakt allemaal niet uit. Dus is hij ineens van de speen af. Op zich wel prettig alleen als hij snachts even wakker wordt, begint hij meteen mama speen te gillen en wordt dan boos over de nieuwe speen. Heerlijk iedere paar uur. Ook overdag wilde hij gisteren niet slapen (daar gaan mijn kostbare uurtjes rust). Hopelijk accepteert hij het snel.......

Prettige jaarwisseling !
Hoi,

ik ben er nog hoor ;), de keizersnee is gepland op 21 januari, ik (of eigenlijk die tuthola's waar ik heb naar zitten luisteren) zaten er dus helemaal naast....heb nu echt een soort vakantiegevoel.....haha. Alleen nog wel druk met werken maar dat kan ik zittend doen (ik ben vertaalster).

Leuk Vicky dat je er weer bent.

We lopen nu wel echt op z'n end zo he, met zn allen? De een heeft dit, de ander dat ...

O Pluimke, het is vast weer een 'fase-tijd' voor de kleine kinderen...die van mij (vandaag trouwens jarig) wou de laatste drie dagen ook haast niets eten en al helemaal geen melk. Nu heeft ze net weer voor het eerst een grote fles melk op. Inderdaad het 's nachts op moeten staan voor een huilend kind....echt verschrikkelijk. Die van mij slaapt nu in het grote bed en dat is echt een gigantisch suc6.....ze slaapt makkelijk 12 uur achter elkaar (en 's middags haast niet meer, dus dat is minder).

Prettige jaarwisseling allemaal!
Marijo, fijn dat alles nog goed gaat. Gefeliciteerd met je dochter, is ze 2 geworden vandaag ?
Nog even klagen hoor, op de valreep van het oude jaar.

Het kleintje ligt in een stuit, shit!!! Lag met zijn koppie echt helemaal bovenaan, en ik maar denken dat de billen waren NOT. Volgens haar kan hij nog makkelijk draaien, nou ik weet het niet hoor, ik ben al ruim 34 weken. Gats, ik baal als een stekker, ik wil helemaal geen keizersnee, maar ik wil al helemaal niet natuurlijk stuit-bevallen.

Nou ja, afwachten maar!

En ik moet volgende week ook naar het WKZ. Ik heb nl last van jeuk, dus ik vertelde dat vrij argeloos. Moet mijn bloed worden onderzocht, omdat het met mijn lever te maken kan hebben.

Okay, genoeg geklaagd. Veel plezier allemaal. Ik prop mezelf gewoon helemaal vol met oliebollen, wie weet het helpt het!
He meiden! Allereerst natuurlijk het aller allerbeste voor jullie in 2010! Hebben jullie het leuk gehad? Wij hadden ouders en mijn broer met zijn vriendin, en hier en daar wat buren die in en uit liepen, het is hier net de Zoete Inval. Erg gezellig maar ondanks mijn middagslaapje lag ik om 2 uur te slapen hoor. EN nu dus weer op... Kinderen zijn enorm lief geweest en werden om 8.45 wakker. Netjes dus! Aangezien manlief iets te diep in verschillende glaasjes heeft gekeken laat ik hem maar lekker liggen, want ik heb echt geen trek in een saggo man vandaag.

Sorry maar ik moest eigenlijk best even lachen toen ik alle bercihten net las, pijntje hier, kraakje daar. Niet dat ik het onderschat hoor echt niet, maar ik zie gewoon altijd alles voor me en heb dan een soort beeld voor me met onze krakkemikkege lijven achter de pc.

Pluim, wat een heftig verhaal zeg! Jeetje, wat ga je nu doen? Een nachtje bijtanken lijkt me best lekker, maar of dat nu in een ziekenhuis moet? Kun je misschien je dochter uit logeren brengen, is dat een idee? Je voelt natuurlijk zelf het beste wat je graag wilt, maar misschien vind het juist fijn om thuis te zijn?

Wel fijn dat je nu kunt aftellen idd. Heel veel sterkte meid en vraag hulp he om je heen, hoe moeilijk ook......

Iemand, wat vervelend dat je je zo voelt. Hopelijk helpen de medicijnen en tips die je hebt gekregen. Heb je een bad, dat is misschien ook wel lekker? Doe je er een druppie mint in heb je 2 vliegen in 1 klap, ontspannen en voor je verkoudheid fijn. Die paniek bij de vlos is niet leuk, maar beter teveel dan te weinig controle toch? Ik hoop dat je je nu beter voelt...

Vicky, hee mobiele eenheid, je bent er weer! gelukkig maar! Fijn zo oud en nieuw in je nieuwe huis! Hoe gaat het verder met je?

Marijo, gefeliciteerd met je dochter! En ik snap je paniek wel hoor als iedereenhet zegt, maar zelfs verloskundige kunnen niet voorspellen wanneer je gaat bevallen, dus vrouwen om je heen al helemaal niet. Probeer op je instinct te vertrouwen hoor, komt helemaal goed! Wow jij hebt ook al een datum!! Lekekr zeg dat aftellen! Mag ik vragen waarom jij een keizersnee krijgt? Of heb ik iets gemist.....

Ja Kes, ik wist het wel al met oud en nieuw vorg jaar dat ik zwanger was, dus keurig aan de sapjes gebleven, achter af dus voor niets, want toen was het al mis. Nu weer aan de sapjes..volgend jaar los hahaha. Het jaar is omgevlogen zo he?

Oh ook jouw ventje in stuit! Mijn jongste lag tot week 35 in stuit en vlak voor de echo draaide hij alsnog. Dus ze hebben gelijk, het kan allemaal wel, maar kan me voorstellen dat je er toch van baalt. WIl je het kindje proberen te laten draaien?

Ik weet niet of ik iedereen nu gehad heb, maar ik ga even een bakkie koffie drinken. Straks weer "gezellig"doen bij familie, dus kan wel wat bakkies gebruiken hihi

Ik moet trouwens maandag weer naar de vk ivm de stuitligging, ben benieuwd....

En Jammie bedankt voor aanpassen van het schema!!

Fijen dag liefs!
Zo: allereerst iedereen gelukkig nieuwjaar! Het lijkt me een heel geschikt jaar om een leuk kind te krijgen

Ik hoop ook dat 2010 een goed wijn/port jaar wordt: dan hebben we nog iets lekkers te drinken als we iets te vieren hebben met onze zoon. Van ons trouwjaar (2000) hebben we ook een aantal kistjes port ingekocht. Mijn ouders hebben dat met mijn geboortejaar gedaan met wijn, en zo hebben we na mijn eindexamen en zelfs met ons trouwen (toen was die wijn al 25 jaar oud) hele bijzondere wijn gedronken. Wijn wordt tegenwoordig minder gemaakt om lang te bewaren, vandaar dat wij op de port zijn overgestapt.

Ik had gisternacht amper geslapen (tussen 2 en 6 uur beneden gezeten). Het was dus pech voor de jaarwisseling, maar vannacht ging ik met oordoppen naar bed om 22.00. Heerlijk geslapen! Ik voel me eindelijk weer een beetje ontspannen. Manlief slaapt uit, want die zat tot 3 uur met de honden op de bank tv te kijken: reu vindt het echt akelig, maar als hij bij mijn man ligt (zonder dat die veel aandacht aan hem besteed hoor: we doen ons best om zielig gedrag niet te belonen), dan ontspant hij toch. Pillen enzo zijn dan niet eens nodig, het kost alleen wat nachtrust...

Wat een stuitliggers allemaal. En wat worden sommigen van jullie al snel ingeleid. Als mijn jochie blijft zitten tot de uitgerekende datum, zijn jullie kinderen al meer dan een maand oud!

Ik hoop dat ik inderdaad nog een week of 8 heb: moet nog veel gebeuren, en ik merk dat ik ook nog steeds niet helemaal aan het idee gewend ben: eergister in het WKZ was het dat mijn dikke buik inmiddels permanant in mijn blikveld zit, anders had ik gewoon het idee gehad dat ik daar zat als bezoeker...

Tijd voor een ontbijtje :-)
Hoi meiden, slechts een enorm ego-bericht van mij: Ik heb nog nits van jullie gelezen...

Hoe kan ik zo dolgelukkig en diepverdrietig tegelijk zijn??????? Ik ben bevallen!! Mijn kindje is geboren op 24 december, kerstavond! 33 weken en 3 dagen, precies een dag langer dan mijn vorige zwangerschap. Zucht. Maar hij doet het zo ontzettend goed!!!!!!!! 2188 gram, 46,5 cm, prachtig ventje. Ik ben donderdag thuis gekomen, week erbij geweest in het ziekenhuis en hij is zelfs al uit de couveuse. Hij ligt nu in een warmtebedje, aangekleed en al. Hij heeft geen zuurstof of zo iets nodig gehad, hij is zo sterk en ik ben zo trots!!!

Maar alles wordt overschaduwd nu.... toen ik op oudjaarsdag thuis kwam, helemaal blij toch wel om weer thuis te zijn, was mijn man heel stil. En dat was hij ook gedurende de kraamweek al ik leek hem niet echt te kunnen bereiken. Toen ik daar naar vroeg kwam het hoge woord eruit: zijn gevoel voor mij is weg... Hij loopt schiinbaar al jaren met dit dilemma en we hebben het er anderhalf jaar geleden ook uitgebreid over gehad en daarna ging het even beter, maar de afgelopen week (toen ik dus niet thuis was) heeft hij als zo'n opluchting ervaren dat het hem dubbel aan het denken heeft gezet. Hij twijfelt nu ontzettend wat hij gaat doen. Want om bij elkaar te blijven voor de kinderen alleen, daar wordt hij ongelukkig van, want hij is nu ook ontzettend ongelukkig in deze relati. Ik weet dus niet hoe ik het heb........... Wat een ongelooflijk klote-zooitje...... Ik kan zijn gevoel niet draaien, als het weg is, als d eklik en de magie echt weg is en er niets over blijft behalve de kids, dan is er niet zoveel meer...Maar dit is niet wat ik wil voor mijn kinderen!!!!!!

Dat is tegelijk ook het verwijt van hem: sinds onze oudste er is, ben ik hem, mijn partner, gewoon vergeten. Hij heeft zich heel alleen en in de steek gelaten gevoeld. En hij hoopte dat dat bij zou trekken, maar nu met de geboorte van onze tweede beseft hij dat het niet echt anders gaat worden.

Nou ja, dan weten jullie wat er speelt.... Liefs!
Jeetje Kaboinkie....wat een verhaal.....ten eerste natuurlijk fantastisch dat je kleine is geboren maar wat een domper zeg met die man......sorry dat ik het zeg maar mannen kunnen soms zo stom doen op de meest moeilijke momenten.....had ie het niet eerder kunnen zeggen of voor mijn part wat later? Lekkere domper zo op de feestvreugde. Net als die van mij: ik heb echt de liefste vent van de wereld (gister bv na de verjaardag heeft hij alles gezogen, gedweild, wc uitgebaggerd (ze hadden zelfs tegen de muren aangepist, gatver) maar als bv mn dochter koorts heeft dan is hij NOG zieker......een soort van aandachttrekkerij zeg maar, maar dan van het onuitstaanbare soort....

Ik krijg een keizersnee omdat mn eerste kindje ook met een (spoed)keizersnee is gekomen. Hier geldt: eens een keizersnee altijd een keizersnee. Ik vind het wel prima, dat gepuf is nix voor mij.......

Heb met oud en nieuw 4 oliebollen gegeten maar ik ben er de hele dag strontziek van geweest......heb zelfs in bed gelegen en dat doe ik echt nooit overdag! Nu is het weer een beetje over maar vannacht had ik weer krampen linksonder, bij mn eierstokken zeg maar.....pffff. Heb er zelfs een boek bijgehaald om te kijken of het misschien weeen waren want ze kwamen met een bepaald ritme ook nog......nu nog last maar dat komt natuurlijk omdat alles iin de verdrukking zit. Deze zwangerschap is wel veel zwaarder dan de 1e hoor.....

Leuk trouwens, op Kerstavond een kindje! Laat je geluk nu niet overschaduwen hoor, wie weet trekt ie wel weer bij.....ik hoop het voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven