Februari 2010 !!! (met tabel)

28-08-2009 13:21 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
@ Mebi: Ik wil zeker weten wat het wordt! Dan moet hij / zij er wel even gunstig voor gaan liggen natuurlijk... Ik vertel het jullie ook!

Ik wist met 17 weken zeker dat ik de baby voelde. Ik had al wel eerder het gevoel dat ik dat ik wat voelde, maar wist het niet zeker. Tot ik op een gegeven moment echt een soort duw onderin mijn buik voelde, toen wist ik het zeker!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
@ kessie: kopen is pas een optie als ik een nieuwe baan heb, dus nu is niets nog zeker...

Ik voel nog helemaal niets behalven dat mijn buik vervelend bol voelt alsof ik de hele tijd teveel gegeten heb. Morgen naar de VK; laat nou dat hartje maar eens horen! Deden ze bij de echo niet dus dat heb ik nog tegoed...

Hoop eind deze week eens een zwangerschapskledingwinkel van dichtbij te gaan bekijken. Ga maar beginnen bij de C&A en als ik daar niet slaag naar het wat duurdere segment.

Hier staat het al vast dat ik poliklinsch in het WKZ beval: dat zit bij de verloskundige praktijk inbegrepen. Als ik een ruimer huis met een ligbad had gehad, had ik dat nog overwogen, maar hier moet ik er niet aan denken om te bevallen. Als het dan toch poliklinsch gaat, vind ik het wel een fijn idee dat er 24h/dag pijnstilling beschikbaar is als ik dat wil. Geen idee of ik daar gebruik van ga maken, maar fijn als je het nodig hebt dat het kan.
@ iemandanders: als je bij c&a niet slaagt hebben ze bij de hennes ook veel leuke (en niet te dure) positiekleren.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
iemand anders: even tussendoor, ben eigenlijk aan het werkt, maar ik heb hele leuke positie kleding via Marktplaats.....misschien een tip?

En Miss Etam vind ik ook nog goed betaalbaar. Bij H&M Online kun je op je gemak kijken naar positiekleding.

Verder reageer ik later..........doei
Mebi: bedankt voor de tip. Heb er wel aan gedacht, maar moet dan wel wat dingen gepast hebben om een beetje in te schatten welke maat ik op internet moet bestellen.

Dat wordt natuurlijk pas duidelijk al ik echt een dikke buik krijg dus het zal in etappes moeten :-)

H&M wil ik zeker gaan kijken, maar om de een of andere rede heb ik daar ook nooit kunnen slagen voor gewone broeken, dus ik ben benieuwd of de positiebroeken beter zijn.

Zometeen weer iets verhullends aan over mijn strakke t-shirt: ga even naar een afscheidsreceptie van een collega. Het is wel geen werkdag, maar ik woon toch vlakbij...
Waarom verhullen, iemandanders? Weet nog niet iedereen het? Ik heb er juist lol in om met dikke buik binnen te komen en te kijken of mensen het aandurven om ernaar te vragen. En ik vertel het wel hoor, als ik blikken merk. Het is nu ook wel erg duidelijk, na 19 weken.

Gisteren heeft mijn man ons kindje voor het eerst voelen schoppen. Toch weer heel bijzonder en deze keer al 4 weken eerder dan de vorige keer. Het wordt voor hem dan ook weer een stukje echter. Over namen enzo wil hij nog niet teveel nadenken, tot we as maandag de echo hebben gehad en hopelijk weten wat het gaat worden....

Knuffel voor jullie!
Nee: nog niet iedereen weet het op mijn werk. Ik wacht nog op een interne solliciatieprocedure zodat ik zeker weet dat die nieuwe leidinggevende de blijde booschap van MIJ hoort op het moment in de procedure dat mij daarvoor het meest geschikt lijkt.

Ik heb het wel aan een selecte groep collega's verteld met daarbij iedere keer de boodschap dat ik het nog niet aan de grote klok hang. Als deze procedure niets oplevert, geef ik het op om het te verbergen: dat houd je toch geen 9 maanden vol.
Iemand, in principe koop je wangerschapskleding gewoon in de maat die je normaal ook hebt. Ze hebben er alleen extra buikruimte in gemaakt.

Kaboinkie, snel dat je man het al heeft voelen schoppen. Bij mij is het bij alledrie nog nooit van buiten voelbaar geweest. Ik heb gewoon teveel buikvet ofzo, bij de echo moeten ze ook altijd hard duwen (in het begin dan). Deze keer ligt de placenta achter dus dat verhoogd de kans weer.
Hallo allemaal, de echo van afgelopen maandag was gelukkig prima. Ze hebben ‘het’ uitgebreid bekeken en geen gekke dingen gezien. Volgens de echodame is het een bewegelijk en eigenwijs kindje (wilde nl niet stil liggen haha). Denk dat ie dat toch echt niet van mij heeft haha. Hebben een dvd gekocht bij het echobureau, met de hele echo erop. Laat ik iedereen tot vervelens toe zien, hihi.

Hier verder weinig nieuws. Begin dikker te worden, maar dat moet ook . Vind het wel vermoeiend om nog 5 dagen in de week te werken, maar ik heb uitgerekend dat ik nog 7 weken 5 dagen werk en nog 7 weken 4 dagen. Dus al bij al begint het al op te schieten!!

Iemandanders: ik merk dat jurkjes die ik laats heb gekocht bij de ladysting ook nog lang mee kunnen. Rekken goed mee en ik vind het heerlijk om niet zo’n irritante band over mijn buik te voelen. Op een of andere manier zit die altijd net op mijn piercing te friemelen.

Kaboinki: gaaf zeg dat jullie de kleine al gevoeld hebben. Net zoals Jammie heb ik ook nog niets gevoeld, maar bij mij ligt ie aan de voorkant, ik hoop wel elke dag dat ik iets voel

Mebi: Miss etam vond ik ook niet super goedkoop moet ik zeggen. Maar heb weer net na de zomer wel een leuk bloesje gevonden, die je makkelijk met een truitje eronder kan dragen!

Vicky: heb je al een voorgevoel wat het gaat worden….? Wij hebben er niet om gevraagd tijdens de 20 weken echo, en het is wel een klein beetje een raar gevoel dat zij het al wel weet en wij nog niet…

Kessie: ik twijfel ook nog waar te bevallen, maar ik neig juist naar thuis bevallen. Het lijkt me fijn om in een vertrouwde omgeving te zijn en daar ook te blijven wanneer alles goed gaat tenminste. Gelukkig ligt het diaconessen ziekenhuis op 5 minuten rijden met de auto.

Liefs C
Hallo allemaal. Leuk: al die goede 20 weken echo berichten. Ik ga morgen bellen voor een afspraak over 4 weken (lang!!!!)

Nou: heb me te pletter gelopen: eerst C&A, daar een aardige donkerblauwe spijkerbroek gezien (39 euro: nogal een "gewone" prijs - was jammer) en die maar meegenomen zodat ik vast wat had en dat ik bij twijfel in een andere winkel kon vergelijken. Daarna kwam ik langs de Prenatal en daar stond een broek in de etalege voor 27 euro, dus dat viel me wel mee. Eindeloos wel acht broeken gepast in een veeeeel te warme kleedkamer, en uiteindelijk 2 gekozen. Toen wilde ik de C&A broek terugbrengen, dus weer met de fiets aan de hand door de drukke markt geworsteld. Bij de C&A in de paskamer gewoon alle drie de broeken nog eens vergeleken (ik wilde er sowieso eentje aanhouden omdat de broek waarin ik gekomen was op de fiets behoorlijk knelde). Vond de C&A broek eigenlijk leuker dan die van de P., dus toch weer de markt over naar de andere kant om een van de twee prenatal broeken terug te brengen (zucht).

Toen op de markt nog een hele leuke blauwe harem-achtige broek gekocht voor 20 euro (had lange rekbare boord aan de bovenkant dus die is ook goed), en toen wilde ik nog naar H&M voor een leuk vest ofzo. Nou: de rij bij de kleedkamers was bizar lang, dus de leuke positiebroeken allemaal niet gepast, en de rij bij de kassa was ook al zo lang, dus uiteindelijk alles laten hangen... Ik was doodop van al dat gesjok.

Laat op de middag mochten we weer naar de VK. Kort bezoek, redelijk informatief. Ze voelde mijn baarmoeder en liet me ook voelen: hij was al veel groter dan ik dacht (halverwegen tussen schaambeen en navel). Hij lag ook redelijk dicht onder het oppervlak: ik hoefde veel minder hard te duwen dan ik verwacht had. Met mijn stugge darmen zit ik standaard op de wc met een vuist in mijn buik gedrukt, dus dat je met zo'n "zachte" aanpak al iets kan waarnemen was me totaal ontgaan. Ook hartje geluisterd en zelfs de hartkleppen gehoord. Gek: ik verwacht daar heel veel van, maar als het eenmaal gebeurt ben ik zo verbaasd over hoe "gewoon" alles gaat dat het voorbij is voordat ik goed doorheb dat DIT nou dat bijzondere moment is...
GRR onze internet heeft het een paar dgn niet gedaan en dan mis je ZOVEEL! Echt erg is dat!

En wij kunnen op ons werk helaas niet op dit forum, alle andere sites wel maar deze is geblokkeerd. Rara waarom……

Buikdrager, hebben wij bij dochter ook nooit gebruikt, maar misschien bij de tweede wel, aangezien dochter nog niet hele lange stukken kan lopen is bij de 2e de buikdrager makkelijker.

We zien wel….

Over de bevalling, ik ben er nu wel van overtuigd om voor een thuisbevalling te gaan, het was wel heerlijk hoor. Lekker onder je eigen douche en je stapt de douche uit en ligt weer lekker in je eigen bed.

Wij wonen op 10 min afstand van het zkh en als het moet dan rijden we daar zo naar toe. Weet wel dat wij bij dochter altijd zo’n beschermding voor het ramen hadden liggen, hartje winter en het moet maar vriezen, moet je eerst nog KRABBEN!

Ik krijg toch wel weer de kriebels hoor voor een tweede bevalling, met de eerste nog nooit zo mee bezig geweest.

Maar voor de dames die nog de keuze hebben thuis of ziekenhuis! Thuis is heerlijk!

VickyP, morgen je echo! Spannend spannend, en ook leuk dat je het verteld tegen ons.

Mebi ik voel de baby nu ook wel hoor…. Met 17 wkn was dit.

Heb trouwens veel last van bloedverlies, het blijft, vandaag VK gebeld en die denkt aan een blaasontsteking

Morgen urine inleveren… Ben benieuwd? Want wat is het anders? Ze had het ook over een gevoelige baarmoedermond.

Zwangerschapskleding is leuk he, terwijl ik idd ook nog mijn gewone jurkjes aan kan.

Ik heb idd ook jurkjes die ik wat langer kan doordragen,voordeel van de mode nu!

Al 1 miskoop gedaan, een spijkerrokje die te klein is, 2x aan gehad.

Gelukkig is een vriendin van me ook zwanger, dus ga die maar aan haar geven…

Hoor van meer mensen via marktplaats kopen, sommige hebben er zelfs dingen op staan die ze nog nooit hebben gedragen

Kaboinkie wat super dat je man de baby heeft kunnen voelen, dat is zon speciaal moment!

Chantal willen jullie het geslacht niet weten? Je krijgt toch nog een 30wkn liggings echo? Misschien dat je je bedenkt, hoor van vele verschillende reacties.

Ook in mijn omgeving, zijn toch ook nog veel mensen die het niet willen weten.

Pff 25e heb ik de 20wkn echo, als deze voorbij is kan ik helemaal genieten, toch echt spannend. Geslacht maakt me geen donder uit, maar dit is zo’n andere zwangerschap….

Man is weg dus ga lekker vroeg mn bed, oh wat erg yoh 21.00uur….
Vicky veel plezier, hoe laat mag je???

Ik zal aan je denken!
Ben net voor de echo geweest, was super! Alles gaat goed, das fijn en.... we krijgen een jongen! We hebben het bewijs goed kunnen zien haha! Ik vond t nog best wel een beetje spannend van te voren, dus toch ook wel opgelucht. Heb vandaag vrij genomen en heb net de eerste echte jongenskleertjes gekocht, zo leuk...
Gefeliciteerd Vicky! Wat leuk, een jongen!!!!

Vooral voor de papa's is dat zo bijzonder, haha al hebben wij geen ervaring, maar vaders hebben toch zo;n ideaal beeld van kunnen voetballen met ze....

En nu kan het shoppen gebeuren hé, leuk hoor!

Waarschijnlijk weten jullie het al, maar net een mail gekregen van de prenatal dat 23 september vanaf 17.00uur alles 20% korting is, en op positiekleding 25%.

Verder zijn er mazzaldagen, iedere dag een andere aanbieding.

Kreeg er een mail van maar zag het nog niet op de site staan, maar dat zal ook wel eerdaags komen neem ik aan.

Fijne avond
Ha allemaal,

Wat leuk dat het een jongen wordt Vicky!! Shoppen, shoppen, shoppen!

Chantal, dat was toch de 20 weken echo? Weet je dan ook wat het wordt, of wilde je dat niet weten (of niet vertellen?)

Iemand anders, ik leef ook al weeeeeken naar die 20 weken echo toe. Het lijkt soms zo langzama te gaan en soms ineens heel snel. Ik moest erg lachen om je shopperikelen, lastig he, wat leuks vinden.

Ik hoop jullie maandagavond te kunnen vertellen wat het wordt. Ik voel het kindje regelmatig, dus beweeglijk is het wel. Heerlijk!

Liefs voor jullie!
Ha vicky: een jongen. Wat geweldig leuk om te weten! Gaat het verder een beetje met je?

Hier wel wat ups en downs. Voeld me vandaag behoorlijk waardeloos: er wordt nog steeds gerommeld met mijn huidige contract (al echt JAREN) en ik wordt daar heel onzeker van. Alle rechten die je als werknemer hebt, zijn de afgelopen jaren wel een keer getart dus ik vertrouw nergens meer op, en ik zit in zo'n kwetsbare positie dat ik niet voor mezelf kan opkomen. Zit c.a 3-4 salarisschalen te laag voor ervaring en opleiding, en het gaat nu om EEN schaal omhoog. Het liefst zou ik ze er in laten stikken, maar het alternatief is dus helemaal nix. Mijn werkzaamheden zijn nog wel redelijk op niveau, en als ik er een conflict van maak, zullen ze me dwingen ook nog alleen taken te doen op het niveau van mijn huidige schaal, waardoor mijn kansen om weg te komen naar een normale baan enorm kelderen.

Heb vandaag toch maar een afspraak gemaakt met de vertrouwenspersoon van mijn organisatie omdat ik zo graag wil dat er iemand objectief meekijkt bij het bepalen van de nieuwe functieomschrijving, maar eigenlijk is dat geen rol voor een vertrouwenspersoon, dus ik moet het maar afwachten. Dat een organisatie mij zo behandelt, heeft behoorlijk invloed op mijn zelfwaardering merk ik. Ik hoop enorm dat het binnenkort verleden tijd is en ik een andere, "echte", baan krijg. Wil alleen niet in een diep gat vallen als ik wordt afgewezen. Wat ik vooral erg vind, is dat dit soort werkperikelen zo doorwerken in mijn prive-tijd. Heb vandaag wel weer een goed gesprek gehad met mijn man dat we zelf willen proberen op leuke dingen te focussen. Ga mijn best weer doen morgen :-).
@ allen: Dank voor de felicitaties!

Chantal, Wil je ook echt niet weten wat het wordt? Of krijg je nu toch een beetje spijt Ik heb trouwens nog nooit gehoord van die 30-weken echo?

Pluimke, goeie tip van dat beschermding, het is ten slotte hartje winter als we gaan bevallen!

Iemandanders, wat balen van je werk zeg, kan me voorstellen dat je op een gegeven moment een beetje lamgeslagen raakt, zeker als het al zo lang duurt... Heb je sollicitaties lopen op het moment? In welke sector werk je?

Leuk dat we allemaal richting de 20 weken echo gaan! Hoop dat iedereen zo'n mooi compleet (bewegelijk!) mensje zien als wij gister zagen!

Liefs
Vicky, fijn dat alles goed was en super dat het een jongentje wordt, nu lekker shoppen !!!!

Gister op kraamvisite geweest, babietje was een week oud, welw eer schattig zo'n klein poppetje, heerlijk !
Vicky een zoon! gefelicteerd meid! En alles zag er goed uit wat heerlijk voor jullie! Jongens zijn heeeeel leuk hahahha.

En shoppen shoppen shoppen!! Veel plezier meid!

Iemand Anders; wat vervelend van die baan dat dat zo rommelt. Weet je wel goed wat je rechten en plichten zijn? Ik werk zelf nl. op Human resources en daar kan je bij jouw bedrijf waarschijnlijk ook goed terecht voor objectieve hulp, of wil je dat liever niet?

Nou sterkte meid, laat je idd niet gek maken!

Shit ik kan niet terug lezen en nu weet ik niet meer wat er nog meer stond....

Wie hebben nu de eerstvolgende echo's? Iemand en ik zijn zeker de laatste??? (ik 15/10)

Spannende tijden hoor, ik hoor helaas allemaal nare verhalen om me heen, dus realiseer me maar weer al te goed hoe bijzonder een wonder is. Denk soms: vraag ik niet teveel dat ik na 2 gezonde kids ook nog een 3e wil?

Zal de onzekere ik wel weer zijn, zucht! Ik vind dit zo en zo onzekere weken, voel niks en nog 3 weken tot de 20 weken echo.

De dagen kruipen soms voorbij he?

Nou genoeg gemopperd! Het is heerlijk weer, het is bijna weekend en we zijn allemaal zwanger, wat een geluk!

Fijne dag meiden!
Hihi Mebi, we zijn echt de hekkensluiters he?

Heb gister een afspraak gemaakt voor 16/10 om 8:30 'sochtends (oef!).

Rechten worden helaas niet serieus genomen: juist HRM doet hele rare dingen, en aangezien ik geen baas heb die mij steunt, val je tussen wal en schip. Dinsdag maar eens met de vetrouwenspersoon praten. Toen het 2 jaar geleden echt kut ging (onderdeel van dit slepende verhaal was een vreselijke teamleidster) en ik vroeg of de toenmalige vertrouwenspersoon bij de gesprekken mocht zijn omdat ik het gevoel had in mijn eentje tegen een spervuur van (oneerlijke) beschuldigingen op te moeten boxen, kreeg ik botweg te horen dat er geen conflict was en dat de vertrouwenspersoon dus niet nodig was. Het is gewoon het beste als ik een andere baan vindt die wel normaal op mijn niveau is, maar dat is in deze tijd dus best lastig, en deze achtergrond helpt niet mee. Ik kan lang niet altijd zichtbaar maken wat mijn toegevoegde (hoog niveau) waarde is voor de buitenwereld. Ik werk trouwens bij overheid, en mijn werk valt nu onder communicatie / beleidsondersteuning. Er was me jaren geleden een baan als communicatieadviseur in het vooruitzicht gesteld...
Oh wat spannend Iemand Anders, 16/10 we kunnen echt samen aftellen dus!

Helaas ben ik 3 jaar geleden door een soortgelijk arbeidssituatie en ook bij de Overheid weggegaan na 7 jaar werken. Ik heb er uiteindelijk ook een vertrouwenspersoon bijgehaald en die nam ik wel overal mee naar toe. Als hij niet mee mocht ging ik niet op gesprek. Dat is je goed recht hoor.

Maar ik herken de onacht die je voelt, de Overheid is heel hypocriet en helaas ben je in je eentje vaak kansloos, ze "maken"hun eigen bewijs. Van mij zijn emails en verslagen "gevonden"waar ik zelf niks vanaf wist. Er is zelfs door mijn Senior in mijn pc ingebroken. Nou kan er nog uren over doorgaan, wil alleen zeggen dat ik begrijp en meeleef. Echt heel erg slecht dat HRM niet meewerkt, maar ben niet verbaasd nu ik hoor dat het de Overheid is. Ik werkte zlf nota bene op HRM en vond totaal geen begrip. De vertrouwenspersoon is wel mijn steun en toeverlaat geweest maar heeft uiteindelijk niet kunnen voorkomen dat ik aan het einde van mijn latijn door alle persterijen en flikkerige streken mijn akkoord heb gegeven op een voorstel. Ik begrijp wel dat de vertrouwenspersoon er niet bij willen, ze willen geen getuige. Ik ben nog een tijdje doorbetaald zonder dat ik hoefde te werken. Maar het knaagt nog altijd aan me dat ik zo onrechtvaardig ben behandeld. De Onbudsman heeft uiteindelijk mijn klacht op zich genomen maar daar is op hoge hand wel wat aan gedaan, dus er zijn wat regels gewijzigd, maar ik persoonlijk ben niet gezuiverd ofzo.

Echt meid ik snap je gevoel, en wil je absoluut niet teveel beinvloeden met mijn ervaring, maar bij de Onbudsman bleek dat vele in de situatie als die van mij zaten allemaal bij de Overheid. Het is nu niet het moment, maar mijn advies zou zijn: zodra je kunt gaan zou ik gaan, voor dat zij dat voor je gaan doen. Als je meer wilt weten wil ik je best een keer vertellen, alleen niet op het forum. Sterkte meid, laat je niet gek maken!
Mebi, balen he die onzekere weken. Heb ik ook ernstig last van. Eigenlijk moet je in het begin iedere week even naar de vlos, op het einde weet je meestal wel dat het wel goed gaat.
Superlieve reactie Mebi :-) Doet me goed, en gezien mijn eigen ervaring ben je me niet aan het demotiveren hoor! Ik heb twee jaar geleden behoorlijke gezondheidsklachten gekregen van de situatie en toen de stijd soort van opgegeven. Ook de bedrijfsarts sloeg trouwens niet met een vuist op tafel: onbegrijpelijk hoe beleid en realiteit van elkaar afwijken... Heb toen geprobeerd buiten de deur een andere baan te vinden, wat me ook een jaar relevantere werkervaring bij een stichting heeft opgeleverd voor 24 uur per week. Enige addertje was dat ze me daar graag wilden omdat de werkdruk onrealisitsch hoog was; mensen met meer keus zouden dat voor dat salaris nooit pikken... Alleen is dat contract nu afgelopen, dus hang ik (als zwangere kostwinner) helaas weer aan mijn K*T contract (nu nog voor 12 uur per week). Wat me al die tijd goed gedaan heeft, is dat ik ontzettend leuke collega's heb: afgelopen jaar voor het eerst in c.a. 10 jaar mijn verjaardag gevierd en er waren onder andere 5 collega's gekomen met wie het echt leuk is. Dat helpt. Maar nu ze weer gaan rommelen, hakt de frustratie er erg diep in: pas als ik ergens echt op mijn pootjes geland ben qua niveau en salaris, zal ik in staat zijn om dit helemaal af te sluiten. Wil nu vooral niet geleefd worden door rancune, maar het beheerst veel van mijn tijd en mijn gedachten, en mijn energiepeil helaas... Heb vanaf deze zomer een arbeidspsycholoog gevonden: nu het spannend wordt, heb ik haar achter de hand om me op de been te houden
Jemig iemandanders, wat een k*tsituatie... Lees ik dat je ook nog kostwinner bent? Nog een extra frustratie lijkt me. Helaas geen advies, maar wel een
Even ter nuancering: ze zijn trouwens niet bezig om me eruit te werken hoor. Zolang ik braaf aan het lijntje loop, krijgen ze ontzettend hoog niveau werk voor een achterlijk laag salaris. Functioneringsgesprekken zijn dus jubelend, al komen ze iedere week met een andere functiebeschrijving en kan ik dus nergens op vertrouwen of rechten aan ontlenen. Nu krijg ik de "fantastische kans' dat ik een schaal wordt bevorderd. Dat dat nog steeds geen recht doet aan mijn werk doet niet terzaken. Waar ik bang van wordt, is dat ze met al die vage functieomschrijvingen niet (tenminste) inzetten op een garantie dat de taken die ik nu doe, die niet op het niveau van ondersteuner zijn, op dit niveau blijven. Als ik dus concreet zou moeten stoppen met de eindredactie van de website waar ik onder andere aan werk (waar ik mensen die vele schalen hoger zitten aanstuur zonder dat ik hierarchisch boven ze sta), dan kunnen ze mij met de functieomschrijving in de hand, dwingen om archieven te gaan opruimen ofzo. Ze willen mijn functie nu in een pool van ondersteuners onderbrengen: die andere dames zitten vooral mailings te doen en telefoon opnemen enzo. Zogenaamd allemaal "praktische oplossingen die niets veranderen aan de situatie". Yeah right!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven