Februari 2010 !!! (met tabel)

28-08-2009 13:21 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha Vicky; ik ben kostwinner ja. Ze hebben me dus lekker in de tang Bedankt voor de knuffel!

Nu zal ik ophouden met hierover uitwijden: is ook niet goed voor mezelf om zo te graven in ontevredenheid. Ik ga de positieve dingen doen die ik me gister had voorgenomen!!!
Als je het fijn vindt je verhaal te doen... Wij zijn er! Veel plezier met je positieve dingen, hoop dat dat je zinnen wat verzet!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Dag dames!

Kom even hoi zeggen..... lees nog steeds met jullie mee hoor! Wat fijn te lezen dat het goed gaat met iedereen.... wel K*T voor je iemandanders, dat je zoveel gedoe rondom je baan hebt.

Ik heb inmiddels ook de 20 weken echo gehad en ben in verwachting van een zoon!! Super blij!

Wel grappig VickyP want we zijn allebei 4 februari uitgerekend en krijgen allebei een zoon! Leuk!

xx
Hoi dubbelfriss wat leuk om even van je te horen! Gefeliciteerd met je zoon.

Hee jammie; je hebt de tabel ook snel bijgewerkt zeg!

Mijn voornemen om positieve dingen te doen heeft goed gewerkt: ik heb lekker opgeruimd, de honden onder de douche gezet (doe ik bijna nooit maar het was nodig...) en nog wat andere nuttige dingen gedaan. Ben heel tevreden.

Zit nu heel gezellig te luisteren naar de nieuwe afspeellijst die ik gemaakt heb op mijn Ipod. Ik kan me bij heel veel dingen rondom dit kindje nog niet zoveel voorstellen, heb voorlopig geen kamertje om in te richten etc. dus ik ben lekker in de weer geweest met iets dat ik wel kan: ik zie een beetje op tegen slecht slapen en nachten op met een babytje dat gewoon soms niet kan slapen ofzo. Nu ben ik begonnen om in mijn muziekcollectie nummers te verzamelen die rustig genoeg zijn om 'savonds zachtjes op rond te lopen om mijn kindje naar te laten luisteren. Er zit echt van alles tussen, en ik ben nu al heel erg blij met deze verzameling; het is gewoon ook leuke muziek. Deze week kwam een collega terug van zwangerschapsverlof, en zij had net zo'n vreselijke nacht gehad. Haar vriend kan midden in de nacht al helemaal niet meer relativeren dus die was de wanhoop nabij en zag dit de komende maanden zo doorgaan. Ik merkte dat ik echt vol vertrouwen luisterde met het idee; "ik heb mijn muziek om de nacht mee door te komen" :-) Misschien is het helemaal niet nodig hoor (duimen!) maar ik vind het heel prettig om aan zo iets concreets te werken.
Dubbelfris, gezellig dat je nog steeds mee leest!

En gefeliciteerd met je zoon, volgens mij zijn er meer jongentjes op komt als meisjes?

Spannend ,wij weten het volgende week vrijdag jongen/meisje.

IemandAnders, jemig wat een klote situatie!! Niemand wil ruilen als je in deze positie zit. En dan ook nog kostwinner

Hoe gaat het straks als je de kleine hebt?

Mebi, helemaal herkenbaar de onzekerheid! Verschrikkelijk.

Ik ben ook zo blij als het volgende week vrijdag is, meer zekerheid hoe het is met ons kindje .Of het helemaal gezond is?

Vandaag ook een paar uur in het ziekenhuis gezeten. Al vanaf maandag bloedingen, en die werden steeds erger, bah! En wat kan het zijn?

Vanmorgen urine getetst en het was geen blaasontsteking zoals de VK had verwacht.

Toch maar even naar het zkh, en daar is alles nagekeken, wel gevoelige baarmoedermond en een gespannen baarmoeder.

Maar gelukkig met het kindje alles goed, en een kloppend hartje gehoord.

FIEUW! Want het is toch wel een spannend momentje.

Nu erg rustig aan doen is het advies van de gynaecoloog. Dus dat gaan we van het weekend maar proberen

So dat lucht even op, even de spannende dag van me af gepraat.

Bij ons krijg je met 30wkn een echo om te kijken hoe het kindje ligt... Ik las dat iemand dat niet kende?

Bij mijn dochter kreeg ik het ook nog niet... Maar het blijkt dat er toch veel kindjes ongunstig liggen voor een bevalling.

De onze lag vandaag nog lekker in stuit... Maar even toegesproken dat hij/zij wel moet gaan draaien over 20wkn.

Ga lekker in bad!Fijne avond
Hoi!

Wat leuk Vicky en Dubbelfriss: jongens!!

Ik heb mijn echo donderdag. ZOu het wel een stunt vinden als het toch een meisje is, dan stuur ik de reeds voorbarig aangeschafte jongenskleren naar jullie, okay!

Pluimke wat balen van de bloed. Gelukkig met het kleintje alles goed! Rustig aan doen maar!

Iemand: balen van je baan.... Ik ben personeelsadviseur, als ik meer tijd heb, lees ik je verhaal nog even goed. Maar het is heel frustrerend, sommige werkgevers handelen op het randje van de wet!

En relativeren is idd het toverwoord voor 's nachts. Ik kon dat heel goed, mijn man minder. Mijn man dacht alleen maar: ik moet nu slapen! En ik dacht: ach, dan slaap ik toch een keer minder. Ik zit hier met een gezond kind hoeveel mensen zouden niet met me willen ruilen. Hielp mij heel goed, moet ik zeggen.

He Mebi, jij ook HR? Grappig!

Fijn weekend allemaal!!!!!!!!!!!
Pluimke: fijn dat het kindje het goed maakt en wat zenuwslopend dat je steeds bloed verliest. Hoop dat rustiger aandoen helpt.

Kessie: aardig aanbod. Kijk maar of je er aan toe komt: denk niet dat je er veel mee kan hoor. het beste zou zijn gewoon een andere baan vinden. Dan kan ik nl. ook nog verhuizen (als salaris meevalt). Er moet nog een interne vacature verschijnen waar ik al maaaaanden geleden informeel voor gepolst ben,

dus daar schat ik mijn kansen wel positief in (als ik de herplaatsingskandidaten van "mijn" vacature weet weg te slaan; die hebben weer voorrang. Grrrr!). Ik heb goede hoop dat ik een heel fijn najaar krijg... En anders gewoon lekker huis opruimen met 3 dagen ww en proberen me niet te druk te maken om die 1,5 dag per week dat ik werk.
Kessie: Spannend donderdag de echo, ben jij de dagen ook al aan het aftellen?

Ikke wel hoor, vrijdag de echo....

Ennuh toch hoor je het wel eens hé, dat het dan ineens een meisje is. Maar volgens mij hoor je wel meer dat ze de fout maken door te denken dat het een meisje is en dan later blijkt toch een jongen.

M;n schoonmoeder werkt in het zkh en die heeft weleens een vader gehad hoor die is flauw gevallen tijdens de bevalling.

Bleek een jongen te zijn en alles maar dan ook alles hadden ze rose.

Kamer, kleertjes,kinderwagen... oh oooohh hoe moet je je dan voelen?

Dames site van de prenatal in de gaten houden hé, kortingsavond 23sept.

Je houdt wel goede moed Iemand Anders en dat is al heel wat!

Wat voor iets doet je man?
Haha Kessie, hou ik je aan, die jongenskleren! Ik hoop idd dat dat relativeren s'nachts een beetje lukt, ben ook erg op mijn nachtrust gesteld. Vooral als ik moet werken, ik merk dat ik anders veel meer moeite heb met geduld opbrengen bij ' mijn' patienten...

Fijn dat je donderdag de echo hebt, spannend!

Goeie tip, Iemandanders, die mp3 speler! Hoewel ik eigenlijk hoop mijn zoon () straks half slapend te kunnen voeden en dan zelf weer doortukken.

En Pluimke, fijn dat alles goed blijkt te gaan met de kleine, maar toch balen van dat bloed steeds... Gelukkig blijkt het niets ernstigs te zijn toch? Je hoort het idd vaker dat het dan toch wat anders is dan voorspeld was. Maar volgens mij klopt het wel wat je zegt, dat een meisje vaker een jongen blijkt te zijn dan andersom... Ik heb toch echt een piemeltje en balletjes gezien, raar meisje wordt dat dan
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
@pluimke: wat mijn man doet wil ik best vertellen, maar mensen vinden het best heftig en dan ben ik hier zo de toon aan het zetten met "drama" enzo.

Had gisteravond een feestje waarbij ik vroeg was: toen zat ik eerst met de vader van de vriendin die het feest gaf te praten. Ik ken haar al heel lang, en die vader wilde dus ook wel weten hoe mijn leven was gelopen nadat we allebei op de kunstacademie hadden gezeten. Dan vertel ik eerst mijn niet al te succesvolle verhaal (laat ik nog details van burn-out enzo weg), en na gepast medeleven komt dan de vraag naar naar mijn man... Daar wist hij niet meer zo op te reageren, behalve met heel veel goedbedoeld medeleven. We zijn al 13 jaar bij elkaar en vinden dat medeleven altijd een beetje lastig, hoewel het natuurlijk aardig bedoeld is: zelf groei je in de situatie mee met zijn tweeen, en wel hebben het ook heel leuk.

Met gepaste luchtigheid dus: mijn man is een superleuke, grappige, slimme en lieve jongen die een aantal jaar voordat ik hem leerde kennen, bij het oversteken een hersenbeschadiging heeft opgelopen. Grote carrierebreuk, en na een aantal jaar verdiende hij met 20 uur per week in een ander beroep de kost terwijl ik studeerde en een eigen bedrijf (en burn-out) had. Na een paar jaar werd het duidelijk dat ook 20 uur een te grote belasting was, en toen ben ik mijn bedrijf gestopt en kostwinner geworden als ambtenaar. Hij is nu huisman, en doet dat beter dan toen ik het deed . Het is niet altijd inspirerend voor hem, dus we zijn altijd aan het puzzelen hoe we hem een beetje kunnen "sparen" zodat hij ook nog wat leuke contacten kan onderhouden of met een hobby aan de gang kan. Zijn beperkingen zitten in energie en concentratie: fysiek is hij wel tot heel veel in staat, maar hij moet tijdig stoppen.

We hebben jaren geleden gekozen om niet aan kinderen te beginnnen omdat niet te overzien was hoe dat de situatie zou kunnen compliceren. In juli was er een verrassing, en nu zijn we blij dat er iets op onze weg komt dat ons leven kan verrijken, als zouden we uit verstandige overwegingen nooit zelf die keus maken: het leven met zijn tweetjes is ook heel erg leuk. We zien wel wat er gebeurt: ik ben alleen vast een beetje aan het inventariseren waar we de hulp zouden moeten aanvragen als huishouden + honden + kinderzorg samen te zwaar voor hem zijn. Hoop dat het voorbarig is. VK denkt mee en we staan ingeschreven bij kinderdagverblijven voor de zekerheid.

De voordelen: als ik van een baas nou eens ruimte krijg voor ontplooiing, krijg ik thuis alle ruimte en steun om lekker aan mijn carriere te werken. Verder is mijn man van ons tweeen echt een zorgdier, en krijgt ons kind dus wel een hele leuke stimulerende vader die veel thuis is. Nu ik tijdelijk meer tijd thuis heb (vanwegen ww), en we flink opruimen, wordt het ook veel gezelliger thuis; we pakken nu eindelijk klussen aan waar jaren geen tijd en energie voor was. Verder is het leuk om veel bij elkaar te zitten als je iets voor elkaar kan betekenen, en we zijn lekker voor elkaar aan het zorgen nu :-).
IemandAnders bedankt voor je verhaal... Je had het natuurlijk helemaal niet hoeven te vertellen, maar toch is het wel fijn zo leren we iedereen allemaal beter kennen, en ook jou situatie.

Hoe jij over je man verteld, heerlijk! Ik krijg er al helemaal een beeld van. Zo lief hoe jij over hem verteld.

Zo te horen hebben jullie ook een hele sterke relatie,en wat je zegt het zwanger worden is gebeurd en nu mogen jullie straks de trotse papa en mama zijn van een mooi kindje.

Snappen doe ik je wel hoor, dat je net als gisteren op een feestje zit en dat die vader dan even moet schrikken.

Dit is jou leven dus voor jou ook heel normaal hoe het nu verloopt. Maar niet voor iedereen.

Wat ik ook wel vindt is dat je het toch wel meer hoort hoor dat de vrouw kostwinner is en de man huisman ( die baan wordt trouwens ook vaak onderschat )

We gaan er gewoon vanuit dat het krijgen van jullie kindje je man helemaal ten goede doet.

Wonen je schoon/ouders in de buurt?

En sowiezo is mijn mening dat een kinderdagverblijf erg goed is voor een kindje, de ontwikkeling en leren samen spelen/delen.
Ach pluimke, na die geschrokken vader gister ws het ook wel leuk om het verhaal met wat meer nuance op te schrijven, al wordt het dan wat uitgebreider.

Het grappige is dat de omgekeerde verdeling van huishouden/werken ook gewoon goed past bij onze karakters. Ik wordt dan wel een beetje moe van die zeurberichten van tegenwoordig dat zoveel vrouwen financieel niet zelfstandig zijn en niet zoveel willen werken enzo. Wie zegt dat? Iedereen zit er over te zeuren, maar wat ze feitenlijk moeten doen is mij gewoon een leuke baan geven

Ook zo iets: mijn man kreeg gister heel lief een pakketje van een schoonzus voor mij mee met massageolie en een half promotie/ half informatief boekje over zwangerschap van Weleda. Daar stond letterlijk de tekst in: "Tijdens je zwangerschap praat je veel over zwangerschap, groeiende borsten, en je buik. Je partner zal het zeer waarderen als je hem ook af en toe naar zijn werk vraagt". Wahahah!

Oh ja: ze hadden het ook over afspreken dat je partner na de geboorte een rol kan spelen en zo zelf een band met het kind opbouwen. "Hij kan bijvoorbeeld het kind in bad doen en zo een vast vader-kind moment creeren." Mag hoor: zijn vader-kind moment duurt van 9-5!

Ik geloof dat het toch nergens meer zo traditioneel gaat, of is dat bij jullie wel het geval?
Haha grappig verhaal iemand anders van het cadeautje van je schoonzus.

Nee hoor bij ons gaat het ook niet zo traditioneel. Ik werk 20 uur waarvan verdeeld over 4 dagen, dus ben 1 dag in de week echt vrij ( en het weekend ) en verder heb ik een eigen schoonheidssalon, nu nog groeiend hoor. Maar ook druk.

Mijn man werkt 38 uur, maar zit bij de politie dus wisselende diensten, hij is sowiezo elke woensdag vrij en dan doet hij gewoon dingen in het huishouden.

Nu ben ik wel een poetsmiep, maar nu ik zwanger ben helpt hij gewoon mee.

Ook logisch toch.

Vandaag trouwens een mindere dag... Mijn man is een bezig bijtje, heeft veel hobby's en net een andere functie op zijn werk dus erg druk.

Advies van de gynacoloog was om het even rustig aan te doen dit weekend, en die heb ik maar aangenomen. Dus vandaag niks gedaan.

Maar pff net een dag dat hij sochtends naar de voetbal is, vanmiddag moest oefenen voor het zwarte piet ( jaja in December een zwart werker ) en vanavond naar een evenement hier in Breda met een vriend. En dan nog verwachtte dat het eten klaar staat, en daarna meteen weer weg.

Nou mijn maat was vol... Maar dat ben ik, ik had zo gehoopt dat hij zou zeggen: Ben heel de dag weg ( net zoals morgen ), speelt in een band en morgenavond oefenen, ik blijf vanavond thuis.

Zo had ik gereageerd, maar hij niet...

Nou die hormonen werken zo bij mij de laatste tijd, hij is om 18.30uur weggegaan en zit nu al een half uur te janken, echt erg.

Net als schoonouders voorbij gelopen komen en zwaaien naar hun kleindochter. Die moeten ook wel denken

Nou ben het weer even kwijt, sorry voor het gezeur hoor!

Ga maar lekker in bad zo met dochter, en als zij op bed ligt een boek lezen

fijne avond

PS, lukt het met zoeken op i-net iemand anders voor spullen?
oh ja, een vriendin van mij verkoopt baby/kinderkleding en slofjes/schoentjes etc.

www.kleineroos.nl echt een leuke site!
Waar zit die knuffelsmily als hij een keertje van pas komt?!

Kan me voorstellen met zo'n schema dat je best gewoon moe bent, en dan ben ik zelf emotioneel ook veel sneller uit het veld. Lekker rustig aan doen hoor!

Wij hebben hier voor weinig-energie dagen allerlei variaties van eten dat weinig moeite kost. Op dagen dat mijn man gaat oefenen met zijn band eet hij bijvoorbeeld om een uur of 5 twee broodje kroket met een tomatensalade erbij enzo. 's Avonds eventueel nog een koppie soep uit een zak van Unox en dan is het goed hoor. Zit die van jou ook in een band? Grappig! Die van mij speelt basgitaar.

Wat spullen betreft: heb wat dingen toegezegd gekregen van kennissen, en ben nog niet heel actief op internet aan het shoppen. Eerst nog een tijdje kijken wat er via-via allemaal nog deze kant op komt. Mijn zus wil in haar vriendenkring ook nog voor me vragen of mensen spullen te leen hebben. Nee: veel meer dan die liedjes selecteren doe ik nu nog niet...

En de honden flink trainen: over twee weken gaan we nog een keertje terug naar de ardennen voor een aanvulling op de vorige training, en ze zijn juist deze week nog ontzettend aan het etterbakken, dus we moeten nog echt een tandje bij zetten. Anders durf ik die trainers niet onder ogen te komen hoor
Heftig he Pluimke als je bloedverlies hebt. Verstandelijk gezien weet je wel dat je niet direct hoeft te gaan flippen, maar emotioneel gezien niet, althans ik had dat niet hoor...jij?

Wel heel fijn dat je goed bent nagekeken en alles helemaal goed is! Ik hoop dat je weer zorgeloos kan genieten, al lukt het mij niet zo goed na het bloedverlies......

Iemand Anders; mensen vragen vaak hoe het gaat en verwachten natuurlijk een standaard verhaal, wanneer dit afwijkend is schrikken ze zich rot. Dat merk ik ook nu mijn zwager is omgekomen. Mensen weten niet altijd hoe ze moeten reageren. Toch heb je wel gelijk, de tradionele rolverdeling leeft nog heel erg, we zijn nog lang niet zo ver.

Ik vind het knap dat jullie het zo wel lukt en dat zeg ik omdat wij het ook geprobeerd hebben. Mijn man voelde er wel wat voor om thuis te blijven en ik zag mijn studie door de vingers glippen dus wilde werken aan mijn carriere. Zo gezegd zo gedaan, ik werkte 4 dagen van 9 uur en manlief 2. Ik kreeg alleen een soort van depressie oid vanwege oa B12 te kort en bleek ondertussen ook 7 maanden na de geboorte van mij oudste weer zwanger. Om een lang verhaal kort te maken heeft het ons 2 jaar geduurd om een balans te vinden, ik bleek toch niet (meer?) zo'n carierre tijger als ik dacht en manlief wilde toch wel graag wat meer verantwoording op het werk. Of het zo moest zijn kreeg hij ook een mooie functie aangeboden en ik ben gefaseerd minder gaan werken, wilde het nog niet helemaal opgeven. Nu werk ik sinds 1 jaar 3 dagen en mijn man werkt ook 3 dagen, maar wel lange dagen. Nu voelt het goed, maar we hadden zulke andere verwachtingen. Daarom vind ik het zo knap dat het jullie wel gelukt is.

Zo zie je maar dat iedereen anders is, je moet het alleen wel durven toe te geven. En dat kan niet iedereen omdat de maatschappij er ook niet op ingericht is.

Je schrijft heel lief over hem! Heerlijk!

Kaboinki veel plezier vandaag, hoe laat mag je?

Dubbelfris ook een zoon en alles zag er goed uit, fijn meid!!

Leuk dat je af en toe komt kijken nog.

Pluimke heel herkenbaar hoor zo'n dag....ik heb dat ook soms, normaal zijn wij denk ik zelf ook zo druk, alleen doen wij nu misschien onbewust een stapje terug als zwangere vrouwen. Mannen voel natuurlijk niet wat wij voelen.

Ik merk ook dat ik me soms eenzaam voel, terwijl dat gevoel in mij zit en echt niet veroorzaakt wordt door anderen...Gooi het er maar uit hahaha, daar zijn wij dan weer voor :-)

Wat heerlijk dat jullie allemaal echo's in het vooruitzicht hebben! Ik mag wel vrijdag weer op controle, dat vind ik ook heel fijn. Denk nu toch af en toe wat te voelen onderin, maar moet er wel echt voor gaan liggen. Ben wel blij als ik het hartje weer heb gehoord hoor.

Vicky hoe gaat het met jou? Voel je je goed?

Jammie, hoe is het bij jou? Ook weer controle deze week toch of zit ik er naast? En top dat je het schema zo netjes bij houd! Txs

Wij weten nog niet of we willen weten wat we krijgen, wij zijn allebei nogal flapuits, dus de kans dat we het dan vertellen aan iedereen is vrij groot en dat ik wil juist niet.

Aan de andere kant is het voor de jongens wel heel leuk om te weten of ze een broertje of zusje krijgen denk ik....nou ja, we hebben nog effe en de gezondheid heeft prioriteit nummer 1!

Misschien vergeet ik te reageren op dingen, sorry! Zit van alles tegelijk te doen...:-)

Drukke week deze week, mijn zoon wordt 6 en dat betekent trakteren, kinderpartijtje en verjaardag. Maar manlief is deze week juist veel weg. Nou ja komt goed!!!!

Kom vanavond nog even kijken.......

Liefs!
anoniem_30394 wijzigde dit bericht op 21-09-2009 10:37
Reden: vergeten tekst
% gewijzigd
Oja Kes, vergeet ik jou schaam schaam! Ja grappig allebei HR, gelukkig hebben we dus ook leuke dingen gemeen met elkaar. (voor wie het niet weten; Kes en ik hebben begin dit jaar met elkaar geschreven op een topic omdat we allebei een curretage moesten ondergaan na een miskraam).

Ja hahah zou wat wezen als het toch een meid is! Nou ja, beter nu dan bij de geboorte denk ik dan maar.

Doei doei
Grappig om te lezen dat er weinig 'traditionele' thuissituaties zijn! Zo ook hier niet, man is net afgestudeerd (geschiedenis, met enige vertraging door allerlei redenen en omstandigheden) en heeft vooralsnog geen werk. Ik ben dus ook de kostwinner, met ook helaas geen top-inkomen... Ik vind het toch opvallend hoeveel mensen enigszins verschrikt kijken als ik dat vertel. Ja, nu is het idd wel even krap en dat levert ook echt wel eens stress op, maar het komt allemaal echt wel op zijn pootjes terecht. Lang leve marktplaats!

Kan me wel voorstellen dat het bij jullie behoorlijk puzzelen is iemandanders, maar het klinkt wel alsof jullie een sterke relatie hebben! Lijkt mij uiteindelijk belangrijker voor een kind dan veel geld. Mijn ouders woonden nog op kamers toen ik kwam, mijn vader nog in opleiding tot verpleegkundige en mijn moeder zonder werk... Ik ben toch ook echt goed terecht gekomen!
Hello!!

Wat een verhaal Iemand! Wat fijn dat je dat hier wil delen. Ik vind ook dat je heel liefdevol spreekt en ik denk altijd maar zo: omstandigheden passen zich wel aan!

Commentaar van anderen: ach ja, dat heb je toch altijd wel. óók als je het allemaal volgens het boekje (wiens boekje??) Dan geef je je kind een rare naam of weet ik wat. Lekker laten lullen hoor!

Ik werk 3 dagen en mijn man 4. Mijn man is wel de hoofdkostwinner trouwens (verdient ook omgerekend per uur veel meer dan ik!) Echt de perfecte combi voor ons zo. 3 dagen werken en 2 dagen thuis, ik wil nooit anders meer Fultime thuis zou ik gek worden en fulltime werken ook. Daarbij is mijn man dus 1 dag alleen met zoon thuis en die 2 genieten daar erg van, heel leuk om te zien: zonder moeders op pad!

Ik heb donderdagochtend de echo. En in dit soort dingen ben ik gewoon niet goed. Ik kan gewoon serieus janken als ik ga denken dat ze misschien iets gaan vinden wat niet goed is. Ik zou bijna niet naar de echo gaan, omdat ik het nu nog goed is en ik een soort onwetend ben. Aaarggh volgen jullie me nog.

Ik ben verder een positief en vrolijk mens en voor anderen ook altijd positief, maar dit soort gekke angsten zitten dus ergens in mij. Niet fijn!

Ik laat donderdag wel weten hoor hoe het was!
Vicky, volgens mij is het sowiezo een moeilijke tijd om een baan te vinden, en dan ook nog met zo'n bijzonder vakgebied, toch?

Hopelijk gaat het allemaal snel goed komen.

Maar kessie, heerlijk hé dat de papa's ook een dag hebben met de kids. Ik weet nog wel van vroeger dat mijn pa echt laat thuis kwam ik meestal al in bad zat of al in bed lag zelfs, en dan het weekend had maar altijd mijn moeder erbij was

Mijn man heeft de woensdag met zn dochter en daar genieten ze allebei volop van.

Hier ook zenuwen!!! Vrijdag 20wkn echo, snap wel hoe je je voelt hoor.Ben al zenuwachtig door het bloedverlies ( ja Mebi emotioneel doet het wel meer met je ). Ik eet sinds van het weekend ook erg weinig, of het smaakt niet. Kan om alles janken, maar ben zo zenuwachtig.

Man begrijpt het wel, maar blijft toch een man hoor, ik overdrijf en moet me niet zo druk maken.

Maar bij mijn dochter maakte me helemaal niet druk dat er evt ook wel slecht nieuws zo kunnen komen, nu wel.

Besef ik het allemaal zo anders?

Mebi veel plezier met je zoon deze week, ga je iets leuk doen met zijn feestje?

Lijkt me ook nog een kunst, dat verzinnen....
Ha allemaal,

Vandaag de 20 weken echo gehad! En het wordt een jongetje! Een broertje voor onze zoon dus. Moet ik nu wel een beetje afscheid nemen van het idee dat ik een dochter ook erg leuk had gevonden, dat zal er waarschijnlijk niet meer van gaan komen. Maar alles zit erop en eraan en ik vind mijn eerste zoon ook geweldig, dus die tweede is (natuurlijk!!!) ook helemaal welkom!

Ik vond het vooral heel prettig om te zien dat alles in aanleg er goed uit ziet en op de juiste plaats zit. Ook heerlijk om weer even binnen te kijken, al voel ik hem regelmatig (dat scheelt al).

Vind het wel leuk om wat meer over jullie achtergronden, zorgen , etc te lezen. Zo leer je elkaar wat beter kennen en krijgt de discussie meer diepgang.

Over rolverdeling: wij zijn redelijk traditioneel. Bij het bedrijf waar mijn man tot vorig jaar werkte, was het ongebruikelijk dat hij vier dagen zou gaan werken. Pas na een burn-out (jaar uit de running) zijn ze daarin overstag gegaan, maar toen had hij zelf eigenlijk al niet meer zo'n zin in dat bedrijf. Sinds januari van dit jaar is hij dan ook zijn eigen bedrijfje begonnen (ENG!!!!! vond IK met name..) en dat gaat super goed! Hij heeft meer dan genoeg werk en is ook nog eens meer thuis in de ochtend en soms op mijn vrije dagen, zodat hij onze zoon meer ziet dan voorheen. Hij werkt meer dan fulltime, maar wel wanneer het hem uitkomt en dat geeft hem veel vrijheid en plezier. Bovendien zijn we samen zo flexibeler. Goede beslissing geweest dus, voor ons allen.

Heel veel plezier bij de 20 weken echo's van de komende tijd! Geniet ervan en vertrouw er maar op dat het goed zit. In de meeste gevallen is dat tenslotte zo.

Liefs!
Nog een jongen! Gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is.
Jeahhh een gezonde zoon voor kaboinki!! Gefeliciteerd meid!

Ben je bij de VK of in het Spaarne geweest? Heerlijk hoor en 2 knullen zijn heeeeel leuk hihi.

Geniet ervan!

Pluim, ik herken je zenuwen, al is het bij mij nog ver weg en kan ik het nu nog "wegstoppen"maar als de gedachte toelaat krijg ik ook een nerveus gevoel. Ik denk dat je soms teveel kan weten, dus ook wat er mis kan gaan helaas..De ene is daar gevoeliger voor dan de ander. Wij zijn daar blijkbaar gevoelig voor. Ik denk dat het niets zegt over voorgevoel ja of nee, het is puur de angst die in je zit.

De boekjes staan ook altijd vol met drama verhalen, en niet met alle gelukkige verhalen want dat verkoopt niet. Nog een paar dagen meid. Bij mij helpt de gadachte dat ik er NU toch niets aan kan doen. Ik probeer mezelf met beide benen op de grond te zetten door te denken dat ik me nu wel druk kan maken, maar pas 15/10 weet of alles in orde is. Dat is zonde van deze weken. Misschien werkt dit ook voor jou???

Effe doorbijten meid, hoelaat mag je vrijdag? (mooie dag, mijn zoon wordt 6).

Oja, kaboinki, wat goed dat jouw man de stap heeft durven zetten voor een eigen zaak! Mijn man wilde dat ook,maar ik ben niet zo'n lefgozer hoor....

Haha Kes, ik zie dat jij ook bekend bent met het zenuwensyndroom! We lachen hier straks allemaal om, maar het voelt gewoon zo rot he? Je denkt dat het voorgevoel is, maar dat is het meestal niet. Nog even meid.....hang in there!

Vicky vroeger werden kinderen gewoon geboren,nu plannen we alles. Ik zei ooit tegen mijn oma dat ik na deze 3e geen slaapkamers meer over heb, toen stikte ze zowat in haar koffie; meid, we sliepen met zijn 11-en op een kamertje en ik ben ook goed terecht gekomen! Nu weet ik wel dat ze toen geen keuze hadden, maar de maatschappij is op sommige vlekken wel heel erg materialistisch en op de buitenwereld gericht. Ik bewonder mensen die daar vanaf durven te wijken.

Dat kindje van jullie komt vast heel goed terecht, 2 ouders die hem liefhebben, daar ligt de basis, de rest komt vanzelf.

Mijn ouders hadden het niet breed en ik ben er ook niet slechter van geworden. Sterker nog, ik leer mijn kinderen ook dat het helemaal niet erg is om speelgoed van een rommelmarkt uit te kiezen. Mits schoon en netjes natuurlijk, terwijl ik niet op mijn geld hoef te letten. En ze zijn er net zo blij mee, want vaak hebben ze iets unieks.

Mijn buurjongen van 8 heeft een Playstation 3 (lees: 599 euro!!!) wij hebben zo'n oude Nintendo 64 met supermario enzo (lees 20 euro) en wat denk je? Buurjongen wil elke dag bij ons op de Nintendo!

Nou ja, tot zover mijn maatschappelijke praatje voor vandaag haha. Ik weiger gewoon mee te gaan de massa en voel me gelukkig en trots als mijn kids blij zijn met He-man poppen die niet meer te koop zijn, maar wel "vet-gaaf" !

Tevreden kids krijg je niet per definitie door ze veel dure dingen te geven, althans dat is onze opvatting hoor. Ieder zijn mening hoor.

Volgens mij ben ik behoorlijk afgeweken hahaha.

Morgen ga ik de voorbereidingen voor het kinderpartijtje maken. We gaan Oud Hollandse Spellen doen. Dus spijkerpoepen, sjoelen, hindernisbaan met ei, zaklopen, ezeltje prikje, koekhappen, kegelen met flesjes water en kettingen maken van dropveters en nibbits. Ik heb voro allemaal een medaille gekocht en we sluiten af met zelf pizza maken (was niet mijn keus haha). Nu nog duimen op een droge vrijdagmiddag, want ik ga het park er voor benutten bij ons achter het huis. Maar idd; het valt niet mee Pluim om iets te verzinnen, en ook hier weiger ik naar de overdekte speelkastelen en andere pretparken te gaan. Ik heb leuke herinneringen aan vroeger en ik hoop dat de kinderen ook mee te geven. Mocht het echt niet leuk worden kan ik altijd nog ingrijpen en overstag gaan toch?

Nou ik ga weer aan het werk (schaam schaam) fijne dag, succes nog even met de zenuwen van sommige en tot later!

Liefs!
hey allemaal, hier weer eens een berichtje van mij . Wat grappig zeg, volgens mij krijgt iedereen tot nu toe een jongen. Of heb ik over iets/iemand gelezen...?

Ik gok ook dat wij een jongen krijgen, maar meer omdat bij ons de laatste tijd zoveel jongens geboren worden dat het toch op de een of andere manier rechtgetrokken moet worden haha.

Phoe iemandanders, heftig verhaal. Bij ons zijn we eigenlijk vri traditioneel, ik ga 3 dgn werken en mijn vriend vier dagen. de andere dag studeert hij. Het grappige is dat mijn ouders juist wel een omgekeerde rolverdeling hadden. Mijn vader vond zijn baan niet meer uitdagend en mijn moeder wilde juist weer gaan werken na een paar jaar avondstudie. Dus toen ik 7 was of zo is hij alle ochtenden gaan werken, in de middag stond mijn vader dan met de rest van de moeders de kids op te wachten. Mijn moeder werkte 40 uur per week. Nu werken ze beide in hun bedrijf en dat gaat prima. Vind ik nog altijd mooi om te zien!

Even iets totaal anders: we zijn gisteren op gesprek geweest bij een makelaar voor een nieuw huis in Rosmalen. Tot nu toe zijn wel alle kavels verkocht/ dan wel hebben een optie, maar er zit een kans(je) in dat iemand ervan af ziet/ financiering niet rond kan krijgen. Binnen een paar weken weten we meer. Vind het zooooo spannend. Mochten we erbij zitten dan duurt het nog tot midden 2011 voordat ze kaar zijn, maar das dan mooi op tijd voor de tweede haha.

Moet weer snel ah werk. Tot laters!
Ha Mebi, kan me helemaal vinden in je verhaal. Ik denk dat zelfs als we wel veel te besteden hadden, ik het nog erg moeilijk zou vinden zulke enorme bedragen neer te leggen voor al die baby / kinderspullen, als je op rommelmarkten e.d. vaak net zulke leuke, of misschien nog wel leukere dingen kan vinden! Wat klinkt je feestje trouwens leuk! Zo wil ik het later (duurt nog wel even...) ook! Klinkt net als de feestjes die ik als kind had, geweldig!

Spannend Chantal! Zal voor je duimen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven