Februari 2010!!!

30-05-2009 07:51 408 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_86605 wijzigde dit bericht op 07-08-2009 09:30
Reden: :)
% gewijzigd
Die eerste weken zijn zo vreselijk onzeker. Ik twijfel ook heel vaak of alles maar goed gaat, zeker omdat ik niet veel kwaaltjes heb. Als ik een vlaag misselijkheid krijg ben ik helemaal blij. Maar na een eerste echo wordt het allemaal makkelijker en zeker als je begint te groeien en het kind begint te voelen (maar dat duurt nog even).

Ik heb me gisteren opgegeven voor MvM en kan vanaf volgende week beginnen.

@iemand, het is ook prima te doen als je werkt. Gewoon thuis de urine opvangen, je hoeft het niet mee te slepen naar je werk (mag wel), maar alles is meegenomen.

@Louise, ik heb altijd begrepen dat bruin verlies 'oud' bloed is dus helemaal geen probleem zolang het niet helder rood wordt.

Laten we ons nog niet druk gaan maken over de bevalling dat duurt nog heel lang. Tegen die tijd ben je zwanger zijn zo zat dat je blij ben dat je mag bevallen. Zonder gekheid, daar leef je echt ook naar toe.
Jeetje wat een hoop geschreven, leuk! Ik ga proberen op iedereen te reageren..

Jammie: Zeker leuk, allebei zoons van 4 en 5, maar jij krijgt je 4e kindje toch? Leuk hoor, wij dus de 3e.

Die steekje links zijn volgens mij je banden die oprekken, dat heb ik ook af en toe als ik plots op sta ofzo. Verder heb ik net als jij ook weinig kwalen, maar goed we zijn ook net pas zwanger. Ook bij mijn andere zwangerschappe had ik weinig kwaaltjes. Dus ik probeer me er niet zo druk om te maken. Ik heb me ook opgegeven voor MM, net als jij is het iets psygisch, heb me gister opgegeven, dus ze zullen een deze dagen wel bellen, ben zaterdag pas 5 weken, dus dan mag je pas starten geloof ik.

Heb je je mond nog kunnen houden tijdens het partijtje haha?

Ilske: Tja, die zorgen meid, zo herkenbaar! Ik kan je de gouden tip niet geven, het zit ook een beetje in je aard waarschijnlijk, maar laat je niet gek maken door het internet. Onthoud dat mensen wel vaak hun verdriet delen op internet, maar niet hun geluk, je zult op internet dus vaak nare verhalen treffen. Hoe je je voelt zegt niet zoveel. Dit is mijn 4e zwangerschap en voelde me alle 4 de keren hetzelfde tot nu toe. Toch is de 3e in een miskraam geeindigd. Je kwaaltjes zeggen daar niks over. De een in meer gevoelig voor het hormoon HCG dan een ander. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer toch een beetje te genieten, straks heb je de 1e mooie echo en is het zo zonde dat je de eerste 3 maanden vol zorgen hebt gezeten. Die 9 maanden vliegen toch al voorbij, ook al zul je dat nu denk ik niet met me eens zijn haha. Misschien is een dagboekje iets voor je? Heb ik ook, heerlijk schrijf elke avond even de boel van me af....kop op meid, straks zul je hier om lachen.

Louise: Ik dacht juist dat bruinverlies niet erg was en helder wel, toch? Wat een domme actie van die vlos zeg, juist zij zou moeten weten hoe het moet! Ik heb dat gehad met een echo voor mijn curretage, toen wist ik al dat het mis was, maar volgens de procedure maken ze dan nog een echo. Zegt die vrouw: ja het is inderdaad niks meer, heeft u al kinderen? 2 ohhh, nou dan valt het allemala wel mee! Je zou ze toch grrrrr. Maar het stomme is, je bent zo flabbergasted, dat je niks zegt he? Mij is destijds verteld dat bruinverlies goed is en veel en helder met enorme krampen niet. Dus volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Maar als je echt bezorgd bent zou ik de echo eerder vragen. Ik mag nu met 7 weken een echo ivm de mk, hoefde ik niet eens om te vragen, zo hoort een vlos te zijn volgens mij...toi toi toi meid!

Marijo, of moet ik zeggen krolse kat hahaha, wat een grappig stukje! Wat een bevallingsverhaal zeg......gelukkig kan je er om lachen! Enne, misschien heb ik het gemist maar waar woon jij dan, Spanje ofzo???

Catoo: jeetje nu al een buikje, dat wordt nog wat hahhaa, TOETER!!!

Chantal: Hoe was het???

Iemand anders: wat een verhaal zeg poeh! Hoe gaat het nu? EN met je man? Snap de zorgen wel, maar voor alles is een oplossing denk ik. Maar het zal wel even de tijd nodig hebben.....hoop dat jullie goed in gesprek blijven en dat komt het vast goed. EN kom maar lekker spuien hoor hier!

Pluimke: balen die misselijheid zeg! Hoever ben je nu?

Ik heb goede ervaringen met een osteopaat, hopelijk voor je dochter ook, sterkte meid!

Nou hopelijk niemand gemist...anders SORRY!!!!

Hier gaat het prima, heb niet veel klachten, maar dat heb ik nooit. Daarbij zit mijn neus pot en pot dicht dus ruik en proef ik niks, dus kan ik ook niet misselijk worden van vieze geurtjes hahaha.

Toch merk ik dat de mk in nov me niet in de koude kleren is gaan zitten...de zorgen zijn er wel. Gelukkig mag ik 14 juli al voor een echo...duim duim duim.

Nog even een grappig verhaaltje: ik hoorde vannacht gestommel in huis, dus probeerde ik man wakker te maken, maar nee hoor die sliep lekker verder. Dus ik besloot zelf te gaan kijken, met bonkend hart. Wat denk je?? Staat mijn zoontje van 4 in zijn blootje in het donker in de badkuip te plassen!!! Hahaha, ik moest hem helemaal wakker schudden, gewoon in zijn slaap deed hij dat! Ik lag in een deuk, gauw aangekleed en weer in zijn bedje gelegd...heb wel het traphekje even dicht gedaan, voor het geval hij weer aan de wandel ging, maar wat een verhaal he?

Nou fijne dag allemaal!
Haha, mebi, wat een geweldig verhaal van je zoontje. Die van mij is ook 4 dus kan me helemaal voorstellen hoe dat is gegaan. Issie al helemaal zindelijk 's nachts? Hier nog luiers van 3 kilo 's ochtends.

Buik was toch echt van het eten, haha. Ik moet best veel moeite doen om op een bepaald gewicht te blijven en zo gauw ik daar niet op let, hup, een pens! Gelukkig is de mode een beetje wijd.

Ik heb veel problemen met inloggen en vooral met ingelogd blijven, daarom schrijf ik zo weinig.

Pff, nee hoor, de bevalling, daar schrijven we over een week of 30 wel over.

Hier misselijk, afwezig, lamlendig en ZWANGER (positief blijven he)
hee meiden!!!

tnx voor de geruststelling! Naar mijn idee is bruin bloed ook oud bloed en kan het geen kwaad! Ik heb geen krampen, en geen helderrood..bovendien is het zo weinig dat het eigenlijk niet noemenswaardig is! Ben blij dat jullie het ook nog even neerzetten.

VK begon namelijk gelijk van het ergste uit te gaan dat het een mk kan worden, of dat het vruchtje al dood is, dan schijn je ook bruin bloed te kunnen verliezen en verder niks merken..maar het kan tal van redenen hebben!:) Ben inmdidels al wel gekalmeerd, en ga volgende week donderdag voor de echo! :D zo spannend!

Ik vind het ook leuk dat iedereen hier zoveel schrijf, gezellig!

@mebi; hahahha ik moet er ook erg om lachen! Zeker omdat hij dat gewoon in zijn slaap doet. Wist hij het in de ochtend? neezeker?
@mebi, geweldig wat een story!!!

@Louise, gelukkig dat je ondanks het telefoontje wat gerustgesteld bent.. nog 9 dagen to go meid!!

@ kaboinke, thanks voor je lieve berichtje.. het gekke is dat toen ik het net las ik dacht ´waar heb je het over?´. sinds gisteren maak ik me dus totaal weer geen zorgen, tja hoe veranderlijk is een zwangere vrouw, haha! heb sinds gisteren weer volop klachten en donderdag tot en met zondag eigenlijk niet behalve heeel veel zorgen maken en huilbuien tot en met...

dag lieve mensen, wat een leuk idee dat we over 30 weken nog samen aan het schrijven zijn!

ps. eerlijk gezegd vind ik zwanger zijn tot nu toe helemaal niet zo leuk, wel het idee natuurlijk maar die klachten... pfff hier dus moeheid, chronisch misselijk, nergens meer zin in, geen eetlust, vieze geurtjes en futloos en op mijn werk komt er dus echt NIKS uit handen..
Hoi meiden!

Ik heb even niks van mij laten horen omdat bij mij de onzekerheid ineens in alle hevigheid aanwezig was, dus ik wilde even afwachten tot vandaag. Vanmiddag de eerste echo gehad en jawel een kloppend hartje!! We hebben het ook kunnen horen, echt geweldig weer! De uitgerekende datum is 2-2-2010, dus ik ben nu 8 weken zwanger. Echt superleuk!

Eindelijk kan ik nu even achteraf leunen en gaan genieten. Alhoewel dat lastig is met de misselijkheid en de extreme vermoeidheid. Ik slaap dan ook overdag alle slaapjes met mijn zoontje mee en dan red ik het wel :D

Ik blijf wel onder behandeling van de Gyn, want mijn bloeddruk was nu alweer 140/90 en dat is dus te hoog. De vorige keer medicijnen voor gekregen, maar daar willen ze nu nog even mee wachten.

Even reageren op wat mensen:

@ Louise, ik had ook wat rozige afscheiding en wat bruinige daarna... Als het niet helderrood is, dan je niet al teveel zorgen maken. Nog even en je mag je eerste echo! Hou vol meid!

@ Iemand, oef wat staat jou leven op zijn kop. Ik hoop dat je op den duur kunt gaan genieten van de baby in je buik. Sterkte iig met alles!

@ Ilske, zwanger zijn is ook een ommezwaai voor je lichaam. Doe vooral rustig aan en laat je niet gekmaken

@ Jamie, voor het schema: Ik moet 29/7 weer op controle bij de gyn.:)

Iedereen fijne avond en hopelijk een rustige avond voor de mensen met de onzekerheden (die overigens heeeeeeeel begrijpelijk zijn)
Ha lieve allemaal,

Ik kon niet slapen. En wat blijkt, dan krijg ik ineens geen enkele foutmelding, zo midden in de nacht! Dat leest fijn!!

@mebi, wat lachen van je zoontje!!!

@melissa, dus met 8 weken heb je een hartje gezien en gehoord? Stoer!! Was dat inwendig of al uitwendig?

Ik mag over een week, ben dan precies 8 weken, dus ik hoop dat het bij mij ook zo gaat.

Wel grappig: de vorige keer was ik helemaal niet zo moe en futloos en heb ik maar enkele keren me misselijk gevoeld. Nu zijn die gevoelens een stuk hardnekkiger.... Wat kan dat toch per zs verschillen....
Grom ik krijg elke keer een foutmelding. Dus hier even vlug mijn verslagje van de eerste echo

Wat gaaf is zo’n eerste echo!!!! Gisteren eerst naar de verloskundige geweest. Een uitgebreid intakegesprek gehad over evt ziekets in de familie etc. Helaas konden we nog niet naar het hartje luisteren omdat dat te vroeg is. Ook bloeddruk en gewicht waren goed (klein beetje overgewicht ). Toen op weg naar het echobureau. Daar in de donkere kamer op het bed mogen liggen. Broek naar beneden en spul op je buik. Dan drukt ze (vrij hard vond ik) op je onderbuik en dan opeens zie je een klein boontje met een kloppend hartje!!!!!! Werd er vrij emotioneel van, echt zooo vreemd om dat te zien. Volgends de meeting is hij/zij nu ongeveer 1.5 cm. Gisteren was het inderdaad 8 weken oud . Ben dus op 1 feb uitgeteld!! We hebben een foto meegekregen waarop het kleine garnaaltje te zien is (met een beetje fantasie hihi)

We hebben 17 juli een nieuwe afspraak gemaakt voor een combinatietest, en dan doen ze ook via een echo en via bloed. Dat heb ik gisteren ook maar meteen laten doen. Huppa 6 buisjes bloed minder, haha. Kan nu vol goede moed de vakantie in. We gaan aanstaande zaterdag naar Italië toe voor 3 weken.
@melissa. wat gaaf, je bent 1 dag na mij uitgeteld . Bij ons zij de VLK dat het nog te vroeg was om het hartje te horen, maar als ik jou verhaal lees dan was dat dus wel gelukt... Nou ja we hebben het zien kloppen, das net zo goed!

@kaboinki. ik denk dat ik ook maar in de nachten ga posten (of nog zo vroeg thuis) wat een ramp die foutmeldingen!!

@Ilse. fijn dat je nu weer lekker positief in de zwangerschapstaat.

@mebi: ook ik lag krom over je verhaal. Heb wel eens van vrienden gehoord dat hij na een avond nachtelijk stappen in de wasmand heeft staan plassen. Oftewel, het zal nooit overgaan haha.

Ik lees genoeg mensen over misselijkheid, moe ect. Gelukkig heb ik naast een constante verstopte neus en wat meer moeite met slapen (= understatement) weinig klachten. Even afkloppen haha. Oh ja, een ontzettende trek in allemaal slechte dingen, mama mias, borrelnootjes, chocolade, friet. Herkenbaar.....?
Ha slapen jullie ook zo slecht? Vind je het gek dat vrouwen moe worden als ze zwanger zijn: allemaal slaapgebrek! Gaap; weer midden in de nacht buikpijn gehad, naar wc gegaan en rest v.d. nacht half liggen denken/slapen.

Vanmiddag ga ik op kraamvisite bij een collega: vind het heel spannend om een kindje vast te houden nu ik weer dat ik er straks ook een krijg. Hoop maar dat ik het leuk vindt

Heb niet echt tijd om een kraamcadeautje te kopen (bezoek is in mijn lunchpauze): wilde een grote watermeloen meenemen: is ook lekker voor het kindje dat ze al heeft en een knipoog naar die dikke buik die nu weg is. Vinden jullie dat je altijd kleertjes ofzo moet meenemen? Als ik meer tijd had, zou ik wel iets uitzoeken maar goed...
Chantal en Melissa, wat gewelidig jullie echo's, gefeliciteerd!

Chantal ik ben ook blij te lezen dat jij ook niet zoveel klchten hebt. Ik heb dat nl. ook niet er hoor iedereen over extreme misselijheid ed...ik heb ook een chronisch verstopte neus, en kan moeilijk inslapen, maar slaap wel als een blok. Ik ben nomaal gek op chocola, maar nu meer in hartig, gister wilde ik worst??? Gelukkig had ik het niet in huis...

Ik denk dat die verstopte neus er ook voor zorgt dat je niet zo misselijk bent, want ik ruik dus ook geen vieze luchtjes haha.

Dus fijn dat even te lezen, stelt me weer gerust!

Ilse, wat fijn meid, je kunt er niks aan doen, die hormonen zorgen ook voor al die schommelingen..hou deze vast haha!

Catoo; haha, dat is dan een probleem wat ik niet heb, ik heb al een buikje van mezelf dus een kilootje meer of minder valt niet zo op haha.

Louise; het is naturlijk goed dat ze alle opties bespreekt maar de manier waarop is achterlijk! Daarbij is bruin bloed nou juist niet direct rede om aan een miskraam te denken, dus ik snap haar manier van handelen helemaal niet....Nou bijna echo, dan kun je gaan genieten daarna.

Ja, die kleine van mij, dat beloofd nog wat. Ik ben bang dat hij idd als volwssene ook nog in de badkuip kan plassen na een avondje kroeg. Het is zo'n dondersteen....

Catoo; het is zo gek, Senna is sinds hij 3 was van de een op andere dag overdag en s'nachts zindelijk. Terwijl zijn broer Djordi bijna 6 is en nog steeds niet volledig zindelijk is, die heeft er vanaf het begin al meer moeite mee, vergeet het gewoon en ik geef hem soms s'nachts ook nog een luier omdat hij regelmatig in zijn bedje plast. Agh, het komt wel hoor, laat je niet opjutten door andere mensen en het consternatieburo. Ik ken iemand die haar kids al met 16 maanden om het kwartier op de pot zet! Ze zijn nog zo klein en ze moeten al zoveel.....

Nou balen van die foutmeldingen zeg, hopelijk wordt het snel verholpen!

Fijne dag meiden!
Hoi meiden,

Elke keer als ik op het forum kom, krijg ik foutmeldingen, vandaar dat ik dus niets heb geschreven. Nu gaat het eindelijk een keer goed, maar zit ik op mijn werk.

Even snel dus: morgen heb ik een afspraak bij de gyn en krijg dan ook een echo. Dan weet ik dus ook wanneer ik ben uitgeteld. Spannend!

Doei!
Ha meiden!

Wat is er veel geschreven. En omdat ik steeds van het vf wordt gegooid, lukt het niet om alles te lezen.

Wat ben ik jaloers op de echo's die al geweest zijn. Ik zit met smart te wachten op de mijne. Zowel de vk als het echobureau zeiden dat ik met 10 weken zwschap mag komen want "daarvoor heeft het toch geen zin". Miskraam gehad of niet, 10 weken it is. Nu gaan we op vakantie en ik heb er een week af weten te snoepen, dus nu mag ik 10 juli komen en dan zit ik op ruim 9 weken.

Alleen als je bloedverlies hebt, mag je eerder komen bij ons. Wat gek he, dat het zo kan verschillen.

Aan zwverschijnselen heb ik: ochtendmisselijkheid, misselijk als ik niet op tijd eet en enorme trek in vet en ongezond eten. Ik zou op dit moment (9.15 uur 's ochtends) met liefde een frietje mayo kunnen verorberen. Het water loopt me in mijn mond!

Haha Mebi, wat een verhaal van je zoontje (ik wist trouwens helemaal niet dat je 2 zoontjes hebt, wat leuk!!!)

Bij mijn zoontjes zwangerschap heb ik meegedaan met MvM. Qua logistiek is het goed te doen. Ze komen keurig op tijd die flessen halen enzo (jammer alleen dat mijn buuf gelijk doorhad dat ik zwanger was maar ja).

Ik ben me er later in gaan verdiepen en heb besloten dat ik er nooit meer aan mee doe. Reden: MvM is onderdeel van een gigantische farmaceut. Deze farmaceut kan alternatieve methoden ontwikkelen om het zwangerschapshormoon te maken (dit doen ze in het buitenland ook!) Het zal echter goedkoper voor ze zijn om vrouwen te laten piesen. Ze schermen ermee dat er maar heel weinig bruikbaar materiaal uit al die liters pies wordt gehaald. Dat geloof ik op zich wel, maar ik denk dat ze vergeten erbij te vermelden dat er giga veel verdiend wordt aan de hoeveelheden die ze er dan wél uithalen.

En dan met MvM gaan inspelen op de sentimenten van de zwangere vrouw, bah! Want natuurlijk wil je als zwangere andere vrouwen helpen. Ik ben dus nu niet van plan om Organon/ Schering Plough te helpen in ruil voor een nijntje-serviesje.

--> mmmmm blijkbaar ben ik door de zwschap ook wat feller dan 'normaal'. Excusez!

Willen jullie trouwens met de 20 wkn echo weten of je een jochie of meisje verwacht?

heel veel liefs voor allemaal! Kessie
wat fijn om te lezen dat de echo´s goed waren.

volgende weewk donderdag heb ik hem...

kijken ze naar de aantal cm´s om te bekijken wanneer je uitgerekend bent of houden ze jouw berekening aan ahv laatste dag ongesteld?

en die combinatie/test, wanneer doe je die en waar dient het voor? om afwijkingen na te gaan toch? doen jullie dfat allemaal? heb geen idee of ikd at nou wel wil..

ja bleh dat slapen... zoo onrustig. ik ga tegenwoordig om 22u naar bed, dat houdt me een beetje op de been!
Soo, ik heb ook weer even bijgelezen.

Ik probeer op iedereen te reageren maar zal miss wel iemand vergeten.

@Mebi, ik ben nu 6.5week zwanger, erg veel last van mijn buik, urine ingeleverd en geen blaasontsteking. Dus toch maar even contact opnemen met de VK.

Met mijn dochter gaat het wel iets beter, al moet ik wel weer terug naar de KA.

@Catoo78: Mode is wijd! Helemaal met je eens, wat heerlijk zeg dat je ook nog in gewone winkels je kleding kan zoeken.

Vind positiekleding niet altijd leuk.

@Melisa 409! Hartstikke tof zeg van de echo en dat je al 9wkn zwanger bent! Rond 2feb is een mooie tijd, mijn dochter is van 31-1 en als het goed is ben ik uitgerekend 14-2. Dus zit er dichtbij elkaar.

@Chantal 1979: Erg leuk dat jij en Melisa zo dicht bij elkaar zitten met de uitgerekende datum

@Kessie78: 10 juli echo, duurt lang he. Ik heb dan ook een echo.. Wanneer ben jij uitgerekend?

En herkenbaar, ik ben ook zo misselijk als ik niks eet, en gisteren had ik zo'n zin in een Frikandel Speciaal dat ik naar de friettent ben gegaan.

Doe ik nooit!!!

Ik zou het graag willen weten een j of m maar nog niet met mijn man over gehad

Ga maar weer eens naar mn werk, grrr met dit mooie weer een late dienst
Fijn zeg dat alle echo's goed waren. Ik hoop dat ik ook met 8 weken mag. Soms helpt het om te zeggen dat je niet weet hoelang je zwanger bent (onregelmatige cyclus enzo).

Ik ga ook een combinatietest doen. Ilske, dat is een bloedtest in combinatie met een nekplooimeeting. Daar komt dan de kans uit op een kind met syndroom van down, open ruggetje en nog iets (ook wel triple test genoemd). De echo kan pas met 12 weken. Gezien mijn leeftijd (39) lijkt me dat wel verstandig (ik het het vorige keer ook laten doen).

@kessie, wat een verhaal over MvM, wist ik niet. Morgen komt ze dus ik zal het eens vragen. Maar ik doe ook mee omdat ik dat de vorige keren ook heb gedaan en toen is alles goed gegaan (gewoon psychisch).

@Mebi, wees blij dat hij het nog in de badkuip deed en niet bovenaan de trap ofzo. Bij mijn zoontjes is het precies hetzelfde. Nummer 2 was met 3 volledig zindelijk en nummer 1 nu eindelijk overdag en heeft snachts nog een luier aan.

Wat vervelend dat jullie zoveel foutmeldingen hebben, ik heb er gelukkig nog geen last van (afkloppen!).

Eigenlijk ben ik ook nog niet eens echt moe. Overdag gaat het prima. Alleen avonds als het spul in in bed ligt en ik op de bank zit merk ik dat ik moe ben.

Vanmiddag lekker met de jongens naar mijn zusje, die heeft een zwembad in de tuin dus kunnen ze lekker spetteren.

Ik wil ook zeker weten wat het gaat worden. Bij de eerste twee wist ik het niet en bij de derde wel. Ik hoop stiekum op een meisje dus dan kan ik helemaal los met het roze.
Hoi allemaal,

Ik wil deze keer graag weten wat het wordt. Vorige keer wilde mijn man hetniet weten, en dan is het niet zo handig als ik het wel weet... Nu wil hij me wel tegemoet komen, dus wil ik wel wetenw at het wordt!

Stiekem hoop ik op een meid, maar begrijp me niet verkeerd, een jongetje is net zo welkom hoor. Zou het leuk vinden om ook een kind van mijn eigen geslacht te hebben, maar als dat niet lukt, geen enkel probleem.

Hebben jullie ook een voorkeur? Er zit zo'n taboe op om dat toe te geven...
Wat is er weer veel geschreven. En wat heerlijk dat er al 2 een goeie echo hebben gehad! Echt een geruststellende gedachte.

Net weer heerlijke lunch gehad: 1 haring met uitjes, portie kibbeling met saus en halve zak (laatste helft natuurlijk...) mama mia's. Lekker he, Chantal!!

Ilske, die klachten worden echt minder. En helemaal als je een goeie echo hebt gezien, dan neem je het op de koop toe. Als het je eerste is, kun je je iig lekker ongegeneerd overgeven aan al die klachten. Misschien een (schrale!) troost. Ze kijken trouwens naar het aantal cm van kop tot staart. Je kunt er qua cyclus/menstruatie etc. nl nog wel 's naast zitten. De volgende keer kijken ze weer naar de lengte en kunnen ze zien of de groei op schema ligt.

Pluim, late dienst zeg je. Doe je werk waarbij je veel moet staan? Lijkt me pittig straks. Was gisteren in een restaurantt en daar liep ook iemand te serveren met 33 weken. Pffffff....

Mebi, ik maak me ook absoluut niet druk over dat zindelijk worden. Schijnt dat geen een kind expres in zn bed plast. Je schijnt een hormoon aan te maken dat ook in je slaap 'zegt' : 'druit, ik moet plassen!'. Bij de 1 duurt dat langer dan bij de ander. Hoewel ik die vieze mama-mia-luiers 's ochtends soms wel een beetje beu ben. Maar mini-me lijkt er soms zelfs wel trots op: 'ohhh, mam, moet je voelen, deze is wel zwaar!'. haha.

Ik wil ook zeker wel weten wat het geslacht is. Heb allebei de smaken al dus een grote voorkeur is er niet maar heeeeeeeeeeeel diep in m'n hart zou ik nog een meisje wel leuk vinden. Voor het eerst overweeg ik nu ook de tripletest. Eerder niet gedaan. Geen idee waarom nu wel en wat ik met de info moet doen mocht er een verhoogde kans zijn op 't een of ander.

Was trouwens net in een positiemodezaak. Maar dat voelde nog wel raar. Snel weer weg want voelde als een albino bij een afrokapper, zoiets..

En niet te vergeten de klachten: opgezette buik, lucht in darmen, buikpijn (omdat ik lucht lekker voor mezelf hou..), gevoelige borsten en misselijk als ik niet eet. Ohh, lekker he, zo klagen

Tot later! Blij met jullie, nu al!
hoi hoi

Ik vind het tot nu toe qua zwangerschap prima gaan: niet misselijk, alleen trage stoelgang , steekjes, af en toe buikpijn (lijkt minder vaak voor te komen gelukkig) en vannacht ook eindelijk een nacht doorgeslapen.

Nu wil ik eigenlijk kijken of ik een beetje kan gaan sporten: zeker romp-en buikspier oefeningen lijken me een nuttige voorbereiding, al zal ik even moeten ontdekken of dat lekker gaat. Bij alle wat meer "extreme" bewegingen (bv gewoon uitrekken in bed) voel ik steken in mijn banden.

Doen jullie (bewust) aan sport en zo ja; wat?
Hoi iemand,

Je kunt beter juist geen buikspieroefeningen doen. Tenzij je die vantevoren ook heel veel deed. Beter is om te wandelen, fietsen, zwemmen in een lage hartslagzone. Train je bij een sportschool of zelf?

Ik doe veel op de fiets en wandel eens wat maar de sportschool ga ik niet meer veel van binnen zien ben ik bang. Mss wel goed idee om te gaan zwemmen. Wil wel actief blijven iig totdat het goed gaat. Vorige zw.schap niets gedaan en dat was wel beter geweest als ik dat wel had gedaan.

Werk ze weer allemaal of geniet ze. Pas op voor de zwangerschapsmaskers he ;)
x
Hoi,

ja ik snap dat ook niet van dat apart op iedereen reageren, nemen jullie er dan echt pen en papier bij ofzo?

Hier heb ik het gevoel dat het weer mis is verdorie...vannacht weer wat donkere troep verloren. Geen rood bloed maar ook niet van dat spul waarvan je denkt dat geeft niet. We zien wel, om 13 uur zit ik weer bij de gynaecoloog. Eigenlijk zouden we nu echt het hartje moeten horen kloppen, de vorige keer was het alleen nog maar te zien. Ben hartstikke zenuwachtig verdorie.

O dubbelfriss....mijn buik is ook al hartstikke dik, zou best al in de 5e maand kunnen zitten haha. Misschien toch wat minder eten...ik had vannacht ook zo'n trek in borrelnootjes maar die hadden we niet in huis. Prettige dag allemaal!
Wie er voor een echo gaat? Ik moet zelfs nog teruggebeld worden doo de verloskundigenpraktijk om sowieso een eerste afspraak te maken! Zou binnen 3 werkdagen gebeuren maar tot nu toe niets... Nou ja: ik ben natuurlijk ook belachelijk vroeg (5e week). Wat maak je in een paar dagen een enorme ontwikkeling door met dit soort onderwerpen!

Vandaag vrije dag: eerst zometeen sollocitatiegesprek, en dan vanmiddag maar eens bellen naar verzekering, kraamzorg en kinderopvang etc.

@catoo; ik heb een boekje van de bieb gehaald waar zwangerschapsoefeningen voor zwangere vrouwen in staan MET buikspieren, en volgens mij als je niet overdrijft is dat niet verkeerd. Verder fiets ik, wil weer gaan skaten en ga misschien als ik puf heb weer een paar keer naar de klimwand. Maar eerlijk is eerlijk: ik ben toch wel moe, dus of er van al die voornemens ook echt iets terecht komt...?
Succes om 13 uur Marij!! Hoever denk je zelf te zijn?

En dubbelfris, wat geweldig dat je een hartje hebt gezien! Dan is de kans niet meer groot dat het alsnog misgaat, toch? Steeds kleiner iig. Logisch toch van die buik. Houdt ook vocht vast. En waarschijnlijk passen je broeken nog wel maar zitten pos.broeken gewoon lekkerder. ff kwijt of je al kindjes hebt maar dan gaat het helemaal sneller.

Succes met je soll.gesprek iemand! Zit je nu zonder werk of is het een nieuwe uitdaging?

Ik scroll gewoon omhoog af en toe, kijken wat iedereen heeft geschreven. En heb paar dagen vrij, dan heb je sowieso meer tijd ;) en kijk je regelmatiger. Doeg!
Ik wil me nergens mee bemoeien hoor Iemand anders, maar ik zou dat skaten en wandklimmen maar laten de eerstkomende maanden. Stel je voor dat je valt. Suc6 met je sollicitatiegesprek, ga je zeggen dat je zwanger bent? Ik zou braaf m'n mond houden ;).

Catoo, ik denk zelf dat ik nu net 8 weken ben. Andere meiden hier die een echo hebben gehad en rond dezelfde datum zijn uitgerekend hebben het hartje al horen kloppen dus het moet deze keer gewoon te horen zijn. Zou een leuk verjaardagscadeautje zijn vandaag ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven