Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
ghehe ... proef ik daar jaloezie ... nee hoor grapje Mikado ... ik zei gisteren ook al dat ik het stiekem echt wel jammer vind dat ik hele andere vrienden heb dan mijn nichtjes die allemaal wel overladen zijn met babyshouwers ... ach ja ... he laat ik maar zo denken :P ik heb toch al genoeg troep.

negen babywasjes (ik had er hiervoor met alles wati k al had gekocht ook al 4 gedaan :$) slaat ook nergens op. Maar zoals ik eergisteren al zei heb ik 5 dozen (verhuisdozen :S) VOL met kleding gekregen. Ik was alles en dan zoek ik het uit op maat ... en of ik het uberhaupt wel leuk vind :P wat niet in de smaak valt gaat gewoon weer door naar de volgende ;) Wel SUPER leuk al die verrassingen te lezen hier! Geniet maar lekker van al die aandacht!

@ Fietje ... volgens mij kunnen die kooka dingen best (ik krijg een zelfgemaakte variant) je moet ze alleen niet in het bedje gebruiken denk ik. Maar het is wel super lekker als kleine frummel uit bed is en lekker warm in zo een ding ligt toch ;).

In het kraampakket zit zo een kraak waterdichte molton ... niet om op te slapen zoals mijn zus uitlegde :P. Dus ik heb haar 1 persoonsmolton gekregen. Die had zij toendertijd gekocht. Als de dag zich voordoet dan leg ik dat kraakding er wel bij op (gezien er toch echt 2 matrassen zijn ;)).

Ik gaat vandaag de kast uit de gang leegruimen, en hopen dat vriendlief die vanmiddag wil slopen (tussen zijn werk door :P) dan kan ik alvast ruimte maken voor de box in de woonkamer (leuk zeg van die kleine huisjes :P)) en me bezighouden om maar niet te veel aan de telefoon te denken en hopen dat ze SNEL bellen met het verlossende woord over mn werk ;).

Geniet van vandaag!
Leuk hoor al die feestjes! Hoop er hier stiekem

Wel op maar geloof niet dat ie er komt hier wordt wel steeds geroepen niet te veel zelf kopen hè! Wij willen ook nog wat geven! Dus kadootjes komen wel goed:)

Hier ook goed geslapen! Heerlijk! Alleen wel jammer dat ALS ik goed slaap ik ook snurk en vriendje dus niet slaapt... Arme man!

Zometeen lekker de stad in om te lunchen. Even bijkletsen. Hij heeft het zo druk gehad de afgelopen weken. Helpt natuurlijk niet dat je dan ook van niemand nog aandacht krijgt en alles voor je vrouwtje moet doen omdat ze zwanger is.

Gaan jullie trouwens nog op visite of naar plaatsen die verder dan een uur rijden zijn? Mijn tweelingzus had drie hele snele bevallingen en aangezien ik op alles op haar lijk durf ik niet meer zo goed ver weg te gaan... Jullie?
ik heb bij de wehkamp een waterdichte moltn besteld. die zit nu onder de gewone molton. volgens mij moet je vooral (onder)lakens en dekbedhoezen extra hebben omdat ze elke dag je bed verschonen. ik heb van mijn schoonmoeder een stapel gewone lakens geleend kan ze die ook gebriuiken.

hier redelijk geslapen. omdraaien blijft lastig en uitslapen lukt helemaal niet

bord is trouwens uitgezaagd en weer verder geschilderd. nu eerst boodschappen doen!
Wat een fijne verrassingen van al die lieve vrienden en familie!

Dat doet je vast goed.

Hier zit de eerste babywas in het wasmachine. Ik heb alle kleding e.d. verplaatst in de babykamer. Omdat ik vond dat ze niet handig lagen.

Slapen lukt nog aardig, nu ik er goed op let dat ik veel op mijn zij ga liggen. Zelfs een beetje uitgeslapen vandaag!

Prinsesje: als ik verder van huis ga zorg ik dat ik mijn ziekenthuis tas, zwangerschapstas e.d. bij heb. Voor het geval dat...maar vaak komt het niet voor dat ik zo ver van huis moet.

Hebben jullie echt al spullen uit het kraampakket van de zorgverzekering op je bed liggen? Hmm...die staat bij mij nog ergens op zolder. Wat hebben jullie er al uitgehaald dan?

Hier nog een grote twijfel over het dopen van ons kindje.

Manlief is katholiek opgevoed maar doet er verder niets mee (het is meer gevoelsmatig) maar ik heb er dus totaal niets mee.

Nu zegt het gevoel van manlief: dopen.

Maar ik sta er nog niet echt voor open...ik krijg altijd een soort weerstand in de kerk...Wat nu? Bah, ik had liever gehad dat dit geen discussiepunt was geweest...
@dopen: waarom wil je man laten dopen? en laten dopen als het kindje het zelf wil?

@kraampakket::het staat gewoon naast mijn bed. op 2 van die onderleggers na. eentje ligt in de auto en eentje bij bij de bank.
Dopen; daar hebben wij het ook over gehad. Ikzelf ben katholiek opgevoed en heb dat heel fijn gevonden. Vriendlief heeft niets met geloof en is ook niet zo opgevoed. Hij weer niet eens wie Mozes is zeg maar. Maar we gaan op dit moment helemaal niet naar de kerk, dus gaan we ook niet dopen. Ik vindt dat namelijk een beetje hypocriet. Wel gaan we ons kind zo opvoeden dat ze heel veel weten over geloof en eventueel ook op een katholieke of christelijke school doen. Niet zodat hij weet wie Mozes is, maar zodat hij ook de normen en waarden meekrijgt van de kerk (10 geboden enz) maar zou het ook niet vervelend vinden als hij onderwijs krijgt in de islam of boedhisme. Liever dat dan dat hij er later niets vanaf weet.
Mikado: manlief heeft een tijdje getwijfeld omdat hij niet naar de kerk gaat...maar het voelt voor hem goed als we het kindje laten dopen. We zouden ook de eerste (in de familie van manlief) zijn die het kind niet laten dopen.

Dus het is een gevoelskwestie...
Hallo meiden, heel en wel weer terug uit de Ardennen. En meteen 3 pagina's bij te lezen natuurlijk :-)

Het was erg lekker om nog even buiten in de natuur te zijn. We hadden zaterdag stralend weer. De groep ging wandelen, ik heb een half uur meegewandeld en ben toen terug gegaan naar het huisje. Een uurtje lopen gaat nog wel.

Zondag ook een korte wandeling van 4 km, maar het pad was heel modderig en veel sneeuw dus dat was wel echt survivallen. Vond mezelf heel stoer met 8 maand zwanger zo'n tocht. Ik liep met stokken en heel langzaam en dan ging het prima. Was wel moe na afloop. Gisteravond ook nog even moeten overgeven... of dat nou door het eten kwam of door de vermoeidheid dat weet ik niet.... maar goed dit was het laatste weekeindje samen weg (met vrienden) vanaf nu slaap ik alleen nog maar in mijn eigen bed (of in het ziekenhuis).

Ga even niet op iedereen reageren maar op de highlights:

@juliet: wat fijn dat Ellis naar huis mag! ben erg benieuwd naar het hele verhaal en heerlijk dat je nu 'gewoon' kunt gaan genieten van je kraamtijd. Voordeel is dat je zelf alweer wat verder bent opgeknapt.

@mikado: heftig zeg, die weeen... wel geruststellen om te horen hoe je het vond. Spannend, nu weet je ook een beetje wat er komen gaat (en dan nog veel erger).

@douze: mijn avatar! Tja, ik heb ooit een reading gekregen, die dame zei dat ik een karakter had als kwikzilver: iets met vloeibaar en dat ik achter mensen hun masker kon kruipen. Toen werd dat dus mijn vivanaam en toen zocht ik een avatar en heb ik kwikzilver ingetoetst bij google afbeeldingen en toen kwam ik dit schilderij tegen. Het is dus een (abstract) schilderij...

Haha ik moet trouwens altijd twee keer kijken of een bericht nu van douze of van fietje is, die twee tijgertjes lijken ook al zo op elkaar.

@dopen: tja dat is een gevoelskwestie. Wij hebben dat doorlopen bij ons huwelijk: man is katholiek en ik ben niks. We zijn wel in de kerk getrouwd maar hebben als uitgangspunt genomen wat we daar die dag tot uitdrukking wilden brengen, welke waarden voor ons gelden en dergelijke. De indeling van de mis hebben we niet heel traditioneel gedaan, geen communie enzo. Wel muziek. Als het voor je vriend belangrijk is kun je het doen, maar dan wel op een manier waar jij je ook lekker bij voelt. Praat eerst over wat hij wil uitdrukken met de ceremonie, wat het voor hem betekent, wat hij verder wil met het geloof in de opvoeding van het kind. Af en toe naar de kerk? kerst, pasen? komt na de doop ook de communie en het vormsel e.d.? Wel belangrijk om het over eens te zijn....

Wij doen dat allemaal wel, maar ons kindje zal ook te horen krijgen dat mama niet gelooft. Dat dat dus ook kan. En het gaat naar een protestantse school dus we zullen het er wel eens over hebben dat er verschillende manieren zijn om in God te geloven of er tegenaan te kijken...

Hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen. Mijn ervaring is echt dat als je praat over de betekenis voor hem en wat jullie uit willen drukken, helpt. (en soms kan een gesprek met een pastoraal werker of pastoor daar ook nog bij helpen)
Even snel op het dopen ingaan ... of snel :S

Ik ben zelf christelijk opgevoed... als kind gedoopt ... catechese, belijdenis en later zelfs nog weer volwassen gedoopt. hele rattaplan en ik kan nog steeds niet om God heen zeg maar ... maar mijn vriend is om het cru te zeggen absoluut niet van het geloof, ja hij gelooft in zichzelf ;)

Hij vroeg mij ook of ik ons meisje wilde laten dopen, maar wij (ik dus :P) kiesen ervoor om dat niet te doen. Ik draag mijn meisje absoluut op aan God maar dat hoeft van mij niet in een kerk, met tradities of wat dan ook ... ik wil dat zij later kan zeggen dat ze zelf heeft gekozen wat ze wil. Of dat nu wel of niet met (een) God is, dat is aan haar. En zoals prinsesje ook zegt, ik vind het .. 'hypocriet' om alleen voor het dopen in de kerk te komen. Ik kom er nu ook niet ... is net als met trouwen, mijn vriend zegt me telkens weer dat hij voor mij wel in de kerk wil trouwen ... ik wil niet dat hij daar voor mij staat en ik voor God zeg maar ... als je snapt wat ik bedoel. Dus hier is het precies andersom ... maar ik vind het niet nodig. Maar vond het wel heerlijk om te weten dat mijn vriend er open voor staat om er over te praten en als het 'moet' hij met me mee zou gaan.

Ik denk dat dat h et belangrijkste is, om er samen over te praten en zoals kwikzilver ook zegt ... weten wat je er beiden van verwacht, ook voor de komende jaren.
Ik vind het fijn om te horen wat jullie er van denken. Het speelt namelijk echt in mijn hoofd. Mijn vriend hoor je nooit over het geloof. Hij leeft ook niet zo. Ik ben zelf niet opgevoed met een specifiek geloof en ben er pas mee in aanraking gekomen in zijn familie. Ik vond een doop van een kind erg beladen en was het totaal niet eens over de dingen die gepreekt werden.

Dat zijn mijn ervaringen.

Mijn vriend vindt het moeilijk om uit te leggen waarom hij het wil. Het voelt goed voor hem om onze baby dat stukje van god mee te geven na geboorte...maar hij heeft wel lang getwijfeld ivm het 'hypocriete' stukje. Hij vindt communie e.d. minder belangrijk en vooral afhangen van de situatie waarin het kind dan zit. (een katholieke school wel/niet e.d.)

Ik merk dat ik het vooral moeilijk vind om er open voor te staan en het voor mijn vriend te doen. Want ik geloof niet in de dingen die verkondigd worden bij de doop, en het voelt voor mij niet goed. Eigenlijk vind ik dat best erg dat ik er niet open voor kan staan. Maar ik heb een paar maanden geleden tegen mijn vriend gezegd: wil je ons kind dopen? Want mijn antwoord is duidelijk maar het is vooral belangrijk wat jij ervan vindt.

Het antwoord is dus: ja het voelt goed om het toch te doen.

Nu ben ik vooral aan het bedenken wat de beste ingang is om dit op een fijne manier te bespreken met hem, zonder dat ik erg bot over kom. zucht....
Wauw, we gaan de diepte in! Da's nog eens wat anders dan molton onderleggers....

Manlief is christelijk opgevoed (zijn vader is predikant...) en ik ben a-kerkelijk opgevoed. Ik heb ook niets met kerken, in tegendeel. "Gelukkig" voor ons is manlief helemaal uit de kerk gestapt. Dopen zou voor mij niet direct een optie zijn geweest, tenzij hij er nog erg aan zou hechten. Wat wij ook wel merken is dat we de eerste zijn in de familie die niet dopen, maar dat vind ik zelf niet echt een zwaarwegende reden. De familie van manlief trouwens ook niet, die zien dopen ook eerder als iets dat je alleen doet als je er echt achter staat.

@kraampakket: VK raadde ons aan onderlegger te gebruiken vanaf 3 wkn voor de uitgerekende datum, vandaar. Ben benieuwd hoe het slaapt. Ga morgen mss even voor zo'n molton.

@verre reisjes: Wij gaan zondag voor een paar dagen naar België (Antwerpen en Brussel). Misschien dat ik mijn ziekenhuistas meeneem, dat was ik eigenlijk niet echt van plan, maar het zou wel eens verstandig kunnen zijn. Zolang we samen gaan vind ik het niet erg om verder weg te gaan; er zijn overal ziekenhuizen. Fietjeman gaat nog wel een paar keer wat verder weg, maar ik denk dat hij wel met ong anderhalf uur thuis zou kunnen zijn, telkens. Als hij z'n mobiel opneemt, LOL. Ik weet niet of ik zelf nog ver weg zou gaan, zonder Fietjeman. Denk het eigenlijk niet, maar da's ook omdat langer dan 20 min autorijden niet meer echt een optie is, wegens druk verzet van de baby als ik dat doe (en pijn in mijn rib en rug daardoor...)
Jennifer: ik miste net jouw post. Ik weet dat vrienden van ons ook twijfelden en die hebben toen gezocht naar iemand die wel bevoegd is om kerkelijk te dopen, maar niet echt pastoor van één kerk is. Ik geloof dat het een studentenpastoor was (voor studenten dus, niet dat 'ie zelf nog student was). Ik zou als opening naar je man zeggen dat jij er heel veel moeite mee hebt en hem vragen of hij met je zou willen kijken naar andere manieren om te dopen. Wat ook zou kunnen is dat hij zijn kind ter doop brengt, maar jij niet - je zou dan wel in de kerk zijn natuurlijk, maar niet mee naar voren gaan... Voor mij is dat niet echt een oplossing, maar misschien kan jij er wat mee?

Sowieso zou je goed met de pastoor kunnen voorbespreken wat er gepreekt zou worden, ze komen dit soort situaties heus vaker tegen en vaak kan je veel afspreken over de inhoud.

Succes!
weetje ... ik snap jou punt wel hoor. Mijn vriend is ook zo a kerkelijk als de piep.. maar ondanks dat hij niet gelooft heeft hij zoiets van tja, als ik jou er gelukkig mee maak. En daarnaast als het toch allemaal waar is (waar hij dan weer echt niet in gelooft :P maar goed dat is weer een heel andere discussie) dan is dopen als het ware God vragen om jou kindje te zegenen met al het goede ... opzich is daar niets mis mee toch?

en inderdaad ... overleg binnen een kerk/met een pastor kan geloof ik altijd en misschien hebben zij wel een ideale oplossing!

succes nogmaals
kantineke als je he zo zegt klinkt het natuurlijk wel goed Ik dacht dat dopen ook een "toegang tot de kerk" was.. Maar inderdaad ook vragen om een zegen en om voor het kindje te zorgen.

Persoonlijk geloof ik wel, maar heb daar geen "geloof of kerk" voor nodig.. Wat wel grappig is, is dat als we bij onze vrienden in amerika zijn we altijd meegaan naar de kerk. De communitie is daar zo aardig en hecht en groot.. als we daar hadden gewoond hadden we ons kindje wel laten dopen. Manlief is dus echt A-geloof, maar daar niet. Daar is het meer een vorm van levenservaringen delen, ervoor elkaar zijn enz. Mis dat in nederland (tenminste hier waar wij wonen dan he) wel een beetje....

anyway ik heb me toch een last van maagzuur! denk ook dat de baby een beetje aan het indalen is, want ik heb af en toe steken in mijn onderbuik en rug en harde buiken.

Ook voel ik me af en toe beetje wazig/ druk in mijn hoofd. als ik dan anders ga liggen of zitten trekt het weer weg.. denk dat het dus ook met dat bloedvat te maken heeft.....

Donderdag weer naar de VK.
@dopen: het maakt wel verschil of je katholiek of protestants doopt. Bij de katholieken is het één van de 7 heilige sacramenten, daardoor wel aan een paar vormen gebonden. Bij de protestanten is het een ritueel maar geen sacrament, en daardoor niet 'heilig als handeling'.

Als je in overleg wilt over de vormgeving van de dienst (en dat kan bij dopen écht heel 'leuk' gedaan worden met kindermuziek enzo) loont het om, als je er in een gesprek niet uit komt, bij een andere pastoor te 'sjoppen'. Onze ervaring is dat een pastoor die gewend is aan de oekemenische dienst (twee verschillende geloven), en die wellicht wat ouder is, zich wat meer vormvrijheid permitteert. Jonge pastors worden vaak erg strak gehouden door de bisschop.
@Mooie baby: ik weet nog dat Dochter net geboren was en ik verliefd het ziekenhuiswiegje inkeek: Oh wat is ze mooi! Als ik nu die foto's terugkijk, is ze echt niet zo mooi, maar eerder helemaal ingedeukt

@Luiers: ik heb echt heel veel pakken... Ik wist niet dat ik al eerder had ingeslagen, dus heb nu mss wel 10 pakken (Koop pampers altijd in de aanbieding). Maarja, het gaat snel genoeg op. En met al die zwangere (schoon)zussen verslijt ik die pakken wel! (Heel veel luiertaarten maken!)

@Naam: ik geloof dat we eruit zijn! Naja, uit de voornaam. Niet uit de tweede naam / namen, die alleen voor officiële dingen gebruikt gaat worden en om de eerste letter niet zo alleen op het paspoort te laten staan. Ik wil graag mijn vader en schoonmoeder vernoemen, man niet. Bij de eerste hebben we mijn moeder en schoonvader vernoemd. We willen wel proberen de namen wel zo hip mogelijk verpakken.

@Babyshowers: wat leuk! Klinkt heel gezellig, soort vrijgezellenfeestje.

@Waterdicht molton: zweten jullie nu niet vreselijk in bed? Ik ga dat plastic ding alleen bij mijn kont leggen of slaapt wel met een maandverbandje. Er zal vast niet gelijk een hele plas uitkomen? Elke dag m'n bed verschonen omdat ik zweet van het plastic zie ik nmlk ook niet zitten...

@Dopen: Persoonlijk vind ik dat je je kind niet moet laten dopen omdat dat 'erbij' hoort. Maar omdat je vindt dat je kindje 'bij God' hoort. Mss is het makkelijk gezegd, ben zelf christelijk en ook zo opgevoed, man ook. Ons kindje wordt iig dus wel gedoopt!

Verder worden er toch doopvragen gesteld? Als je daar niet oprecht 'ja' op kan antwoorden... (Dit gebeurt iig in onze protestantse kerk).

Juliet, fijn om van je te lezen! En nu naar huis? Heerlijk! (Jullie moesten toch nog een hoop klussen of was dat een ander?)

Gelukkig waren we dankzij hyves een beetje op de hoogte!

Mikado, wow... Dat leek idd op een bevalling! Mss moet je in je ziekenhuistas ook maar een verlengsnoer stoppen

Kookaburra, bedankt voor je bevallingsplan! Ik heb m gelijk gebruikt!

Prinsesje, leuke naam Liz! Gefeliciteerd met je achternichtje.

Kantineke, nog gebeld door je 'nieuwe' werk?

Senshi, ik ga de foto's op hyves zetten als het bedje is opgemaakt. Staat net wat leuker

Jennifer, succes met de draaipoging!
@ Dopen: Man en ik zijn beide kerkelijk, dochter is gedoopt en deze baby wordt ook gedoopt. Wij gaan vrijwel elke zondag naar de kerk.

Wie zijn jij en ik om te bepalen wat geloven inhoud? Het geloof, in welke vorm of stroming dan ook, is iets persoonlijks en verschilt per persoon. De een hecht veel aan de kerk, de ander voelt zich daartoe niet aangetrokken. En zo zijn er vele tegenstellingen te benoemen. Iedereen gelooft op zijn of haar manier. Als dat betekend je kind laten dopen, maar geen vaste kerk bezoeker zijn is dat toch prima? Ik ben er van overtuigd dat God wil dat we gelukkig zijn, op welke manier dan ook. Het zou niet mijn persoonlijke keuze zijn, maar misschien wel van een ander. Als het je maar gelukkig maakt.

Ik denk dat daar zeker anno 2011 veel ruimte voor is, geloven op je eigen manier. Wat is gelovig zijn, wanneer ben je gelovig? Dat bepaal je zelf, vanuit je eigen overtuiging. Het heet niet voor niets 'geloof'.

En inderdaad goede tip om elkaars verwachtingen over het geloof uit te spreken. Blijft het 'alleen' bij dopen of volgen er verdere stappen e.d.
@ Meekletser: Wij gaan ook naar de PKN. Ik sta 100% achter jouw woorden. Vanuit mijn eigen perspectief en overtuigingen vind ik ook dat je doopt wanneer je oprecht 'ja' kunt antwoorden op de doopvragen.

Natuurlijk gelooft ieder op zijn/haar manier. Dus als er mensen zijn die zich gelukkig voelen bij het laten dopen van hun kindje, maar geen vaste kerk bezoekers zijn vind ik dat prima.
en zo zie je dan ook weer dat dopen voor een ieder anders is ... ik zou mijn kindje trouwens eerder opdragen dan dopen (heeft ook met de stroming te maken ... waarin ik meer achter volwassendoop dan kinderdoop sta ... weer een andere discussie ;)). Maar zoals Amelief ook al zei denk ik inderdaad dat anno 2011 ... maar sowieso een relatie met God, of je beleven van je geloof iets heel persoonlijks is! Iets wat je zeker mag delen, maar waarin iedereen zijn eigen bril op heeft!

Net als dat wij met onze man/vrouw een andere relatie hebben dan zijn of haar beste vriend(in). Niemand kent mij zoals mijn vriend mij kent, ondanks dat ik bij iedereen gewoon Tineke ben en ook echt mijzelf ben, ziet iedereen toch altijd iets anders in mij ... en ik geloof dat het met God/geloven ook zo is.

Het is iets tussen jou en God/geloof. Ik vergelijk het wel eens met een spiegel. Als God een spiegel zou zijn, en die spiegel zou in 100000 stukken breken representeerd ieder stukje God ... en toch ziet iedereen iets anders in het stukje dat hij/zij krijgt.

... en meekletser... helaas nog steeds niet gebeld .. hopen op morgen :P spanning en sensatie

wij krijgen hier woensdag de kraamzorg over de vloer en het is ECHT een PIEP bende in de kinderkamer met alle was :S (schaam me nu al kapot:P) wordt morgen hopen op heel snel drogende was haha
Goedemorgen ladies!!

@dopen: mijn vriendin is wel gedoopt (katholiek) en heeft ook de communie en zo gedaan maar meer omdat het hoorde/moest/kado-technisch handig was dan dat ze wilde. ZE gelooft verder helemaal niet. Ik ben niet gedoopt maar wel in een zeer christelijk dorp opgegroeid en weet meer van de bijbelse verhalen dan zij. dat is dan wel weer grappig. Ons kindje wordt dan ook niet gedoopt.

@maagzuur: hier ook gisteravond en vannacht veel nacht en nu zere rugspieren. hmmm zou ze aan het indalen zijn??? van mij mag het hoor!!!
Die zere onderrug heb ik ook, alsof ik ongesteld moet worden! Zal het donderdag eens aan de VK vragen.

Weet iemand of ik me druk moet maken over inwendig onderzoek? Lees nu op verschillende sites dat dames tijdens de controle van de VK inwendig onderzoek krijgen en het heel erg zeer doet... Merk dat ik me daar aardig druk om maak. Ik vindt een uitstrijke laten doen niet vervelend of pijnlijk.. Wat moet ik me erbij voorstellen?
hallo dames,

Poeh wat een diepgang hier, maar zeker iets om over na te denken,

Mijn vriend is als kind zijnde wel gelovig opgevoed, maar ik helemaal niet.

Vanaf het moment dat hij niet meer naar de zondagsschool gaat doet hij er niks meer mee.

Zijn oma moest dus ook even zeggen dat we eiegenlijk wel eerst hadden moeten trouwen hoor!! Uhm nou nee haha.

Mijn zwager is ook katholiek opgevoed en wilde graag dat mijn neefje gedoopt werdt, maar mijn zus heeft dat tegen gehouden omdat ze dat "schijnheilig" vond omdat zij er niks mee heeft en hij er helemaal niks mee doet. Zij zou ook eerst gedoopt moeten worden voordat ze bij mijn neefje zijn doop kon zijn???? (dacht ik)

Hebben jullie al over anticonceptie nagedacht???

Ik was al een half jaar met de pil gestopt voordat ik zwanger wilde worden omdat ik die hormonen gewoon beu was, maar omdat we toch binnenkort voor een kindje gingen waren we niet heel voorzichtig met condooms.....

En wat bleek ze waren nog geen 2 weken de deur uit en zwanger....

Nu wil ik natuurlijk niet gelijk weer zwanger worden, maar de pil heb ik geen zin in en ben bang dat we dat condoom ook niet al te serieus nemen. Ik ga geen borstvoeding geven anders mag je natuurlijk geen pil.

Vandaag even langs me werk, een kijkje nemen bij me kindjes en m'n collega is jarig dus eten we patatjes met de kids.

Gisteren ineens eens nieuwe labtop gekocht, ik heb geen nesteldrang maar koopdrang haha

M;n vriend heeft de zijne vaak mee naar zijn werk en onze vaste staat aangesloten op de tv, maar dat is niet zo handig als ik dacht gezien het beeld en de afstand tussen de bank en het tv scherm.

Gauw aankleden!!!
Haha die koopdrang heb ik ook;)

Ik ga zo ook even naar mijn Werk met de bus.. Op de terugweg kom ik langs de action... Zit nog te twijfelen. Ga ik daar uitstappen of niet:) kom er altijd met zo'n zooi vandaan, maar ik wil ook nog wat spulletjes voor de ziekenhuiskoffer hebben...
Goeiemorgen

Inderdaad wat een diepgang hier ;)

Mijn ziekenhuistas is ook bijna klaar! Haha ik vindt het wel spannend worden.

Fietje is gewoon al over 17 dagen uitgeteld! Kan niet wachten totdat de hyves volstroomt met al die newborn baby's.. jeej

Fijne dag allemaal met shoppen en gezellig kletsen enzo!
@prinsesje: nou ik heb zaterdag een inwendig onderzoek gehad (om te kijken of ik al ontsluiting had). ik vond het niet fijn (zeker niet toen er net een wee voorbij kwam), maar ook niet heel vervelend. Als je een uitstrijkje ook niet vervelend vind, dan valt dit ook mee hoor. Strippen is geloof ik een ander verhaal maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

@rugpijn: ik weet nu waar het vandaan komt : ik heb gisteren (in de zon jaja echte ZON) het kraambord staan uitzagen met de decoupeerzaag. voorover gebogen en zo..... wordt meteen "gestraft" maar het bord wordt zoooooo gaaf. eigenlijk moet ik nu een foto maken want nu staat er nog geen naam op

@koopdrang : ik wil ook winkelen. ik heb een hele leuke emmer gezien bij een soort action, maar ik moet vandaag ook al cakejes bakken en ik kan echt niet meer alles op een dag.....

@wiegje de geur lijkt na het wassen van de bekleding toch echt weg !!! donderdag komt mijn moeder de wieg opnieuw bekleden.

@ziekenhuistas/koffer: ik moet alleen nog wat lekkere dingen voor mijn liefje kopen. Ga ik denk ik vanmiddag even doen.

@kraamshower/vrijgezellenfeest: iemand nog een leuk idee wat mijn lief zou kunnen gaan doen? ze is best actief. een leuke wandeling zou kunnen maar ja als het dit weer is......... ik zat zowiezo aan een high tea te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven