Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden!

Ik meld me even op D-day! Alles nog rustig hier, zo even de stad in met mijn zus, wie weet zet het wat in gang!! Zal vanmiddag even bijlezen en reageren!

MissB; gefeliciteerd!!!

Fem: heel veel succes!!!!!

Liefs Kupcake
@onderkantje: Wat fijn om te horen Mikado!!!

Ik slik en smeer me rot met Curanol, zou het beste moeten zijn, maar werkt volgens mij niet echt. Slik ook paracetemol ervoor hoor.

Stoere namen MB!!

Kraamhulp is net weg, vriendje is ook even de hort op, hij kreeg opdarcht om de burgemeester van Rotterdam rond te leiden in ons dorp.
@Prinses: Dat zoeken deed mijn meisje ook, toen dacht ik ook heel even...... Maar nee, ik ben vastbesloten. Bleef het ven zielig vinden.
zo dochterlief hangt heerlijk te drinken, dus ik ben even aan het bijlezen

alle meiden die bevallen zijn, GEFELICITEERD! geniet er van

frem, succes vandaag. ik hoop dat frummel er al is!

@ onderkantjes ...ik heb ook veel last gehad, vooral varm de katheter op 1 of andere manier ... wat mij hielp was als het brande op de stoel in de douche en lauw warm water spoelen en af en toe even zonder de grotew kraamlappen laten drogen (als dat lukt met de vloeiingen :P)

ik ga weer even knuffelen :D

ps .. nieuwe foto op hyves gezet ;)
Oooh fem! Je bent nu vast hard aan het puffen oid! Zet hem op!

Amelief: Poeh, jij hebt het ook zwaar zeg! Het is heel erg wennen hoor, een jochie! Vooral dat piemeltje bij het verschonen ha ha ha. Maar het is zooo leuk. Van die stoere kleertjes enzo.

Ik ben nu helemaal over op flesvoeding. Eergister voor het laatst de spanning eraf gekolfd en mijn borsten voelen nog steeds soepel zonder gekolfd te hebben gister. Dus dat gaat de goede kant op.

Onderkantje: Meiden het komt echt goed met die onderkant. Bij Lentekind was ik ook gehecht (niet heel veel, maar toch...) en idd over 2 weken voel je je een stuk beter!

Ik ga nog even een tukkie doen.
Hoi hoi ,

Dank voor de knuffels

Tja dat anderen hem eten geven, ach het is niet anders. Wij geven hem nu 3x per dag, en dat is goed zo. Ik mag er welk moment van de dag naar toe als ik wil maar heb zoiets van hij ligt daar lekker en ze zorgen heel goed voor hem.

Dokter is net geweest en alles ziet er prima uit.

Bloedwaardes waren goed. Oke niet helemaal maar dat komt omdat ie.matuurlijk een flinke.opdonder heeft gehad van de bevalling, maar dat.trekt nog bij.

Hij eet alweer iets meer ook nu al 25cc(jaja dat schiet op haha)

En met mij, tja ik hou me redelijk groot. Vannacht even flink verdrietig geweest omdat ik mn mannen zo miste.

Ik weet ook nog niet wanneer ik zelf naar huis mag, maar lig hier op zich wel rustig. En t voordeel is wij wonem zelf aan het eind van de straat dus man is er heel snel als ik wil.

Man zet als het goed is vanavond wat fotootjes op hyves. Mijn profiel foto is volgens.mij wel als met Laurens
pff douze jij klinkt zo dapper ... ik weetniet of ik ook zo dapper zou zijn geweest. Stoere mama hoor!

Ik lees trouwens over krampjes bij de newborns ... onze kleine meid had die ook HEEL erg zielig. Op advies van de wijkverpleegkundige Infacol bij de DA gehaald ... en HET WERKT

echt heerlijk. Ze scheet en boert nu heel veel :P maar ze heeft veel minder krampjes .. dus dat is misschien iets voor de andere mama's
Kupcake: Veel plezier in de stad! Lekker er even tussenuit.

Ik baal soms best wel dat iedereen om me heen gewoon werkt, 5 dgn in de week. Maar goed...ook wel logisch.

Ik zag op hyves een strakke kraamplanning voor jou.

Poeh poeh...goed geregeld!

BV/KV: soms heb ik weer even een twijfelmomentje over bv.

Ik kan me zo voorstellen dat ik straks al vrij snel 'gevoeld' heb dat het niks voor mij is. Ben ik dan zo sterk om dit kenbaar te maken en over te stappen...ben benieuwd!

Fem: Ik ben zo benieuwd, hoe het met je gaat! Spannend hoor.

Douze: voor een keizersnede staat toch altijd 3-5 dagen ongeveer. Maar ja dat is ook persoonsafhankelijk natuurlijk.

En hoe het met je kindje gaat...

Ik blijf veel bewondering hebben voor je! Het is niet niks meid!

Kantineke: Jeaah...wat groeit ze snel he! Zo lief!

Juuls: HEB JE AL EEN KINDJE? GAAT ALLES GOED?

Ik voel me nog steeds brak. Mijn hoofd tolt een beetje...draaierig/zwaar gevoel. Bah! Ik hoop dat ik me beter ga voelen...
jenn @ bv ... hier ook bv en geloof me de eerste dagen waren n iet grappig. maar nu geniet ik steeds meer

en.. het is ook risico velagend voor heel veel dingen

www.borstvoeding.com

staat heel veel info op
Kantineke: ik heb me er al volop in verdiept. En id. het is goed voor veel dingen! Maar toch blijft het praktische gedeelte me een beetje 'dwars' zitten. Ik zou het graag meer willen delen en kolfen lijkt me zo'n gedoe. Maar goed...eerst maar eens ervaren voordat ik echt oordeel.
Moet het hier echt afkloppen wat betreft het onderkantje. Ik heb misschien maar3 hechtingen ofzo en tot nu toe voel ik die niet echt. Merk wel dat veel drinken helpt, dan brandt het wat minder.

Vandaag wel echt heel veel last van stuwing! Echt om te huilen zo zeer. Kraamzorg heeft ze opgebonden, maar heb niet het ideedat het helpt. Zelfs m'n ventje vasthouden doet zeer!! :(

Blegh!
nou onze kleine meid plast af en toe ook hoor als we aan het verschonen zijn. verder doet ze rustig 1 of 2 dagen met het zelfde setje. mevrouw spuugt erg weinig. nu de ontlasting nog maar dat zzal nog wel een dagje duren.
Heey meiden,

Heerlijk al die babypraat! Nog even en de rest kan ook lekker meepraten.

Hier is het rustig, oma is net geweest en ze is weer lekker veel geknuffeld.

Voor het eerst niet naar bed in de middag, maar heb de hele ochtend boven gelegen dus kan wel hoop ik.

Qua onderkantje is het bij mij vooral die aambeien die zo zeer doen. De hechtingen voel ik daardoor minder denk ik.

Hoelang zal dat duren??

Vannacht heeft ze weer goed geslapen! Allen om 3 uur wakker voor een voeding.

Morgen maar is een rondje om het huis proberen te wandelen....

Ik ga even beginnen aan haar babyboek.
Prinsesje: opgebonden????
stuwing is niet leuk... dag 3 was hier ook een hel. wat mij hielp was warm douchen, leeg maseren en VEEEEEL aanleggen. mijn kraamhulp geloofde niet zo in opbinden ;)

sterkte iig
hier strakke bh (sportbh die toevallig een tikkie te klein zijn) en koelen tegen stuwing. maar ja ik was ook gestopt met BV. de productie lijkt nu eindelijk te stoppen. mijn pad in mijn bh zat eindelijk een keer niet vol!!!

hier naar het winkelcentruim gelopen met de wandelwagen en lekker kibbeling gehaald !!!

ik ben zo BLIJ dat mijn lief nog 2 weken vrij is~!!! heerlijk!!!! Ik kan rustig herstellen. en we kunnen samen genieten!!!!

hier ook last van een aambei. moet volgens de huisarts ook vanzelf herstellen. vooral na wc bezoek is het gevoelig/irritant. verder is lang stilstaan vervelend voor mijn onderkantje (we moesten vrij lang wachten op vers gebakken kibbeling)

maar het beste NIEUWS van de dag: de poep was een stuk zachter. YESSSSS!!!! ik heb het zelf nog niet gezien (lief heeft elke keer de poepluiers. goed getimed he :-))
Vanmiddag om 12.06 is onze dochter Rianne Milana geboren! 3440 gram en een prachtig tevreden meisje.

De bevalling zou ik anderen niet gunnen, ben flink gehecht en opgezwollen geloof ik.

Binnen 30 min lag ze aan de borst te zuigen, we gaan straks voor een tweede ronde.

Meiden ik ben helemaal bekaf, maar zo verliefd!
gefeliciteerd!!! geniet maar lekker van jullie mooie meisje
Fem, gefeliciteerd!

Hier blijft alles stabiel, als t zo doorgaat mogen we morgen naar huis!

Ze heeft nog wel flink last van slijm en snot dus er wordt veel gehoest en geknort door dat kleine lijfje...

Tot gauw!
Gefeliciteerd fem! mooie namen!

Tja, die hechtingen en zwelling: dat hoort erbij. Ben ook flink gehecht, heb onderhuidse bloeding gehad, en kan nog steeds niet lopen (nu dag 5) en ook heel erg aambeien. Echt een druiventros. VK zegt dat ik in hun top 5 van ernstigste onderkantjesbeschadigingen zit. Leuke eer he?

De kraamverzorgster masseert de zwelling en de aambeien en dat helpt wel. En kwarkcompressen. wss morgen de hechtingen eruit en dat schijnt te schelen...
Jeetje meiden, we zijn halverwege de maand en hebben op 5 na allemaal ons kindje al!

lieve zwangeren, hoop niet dat jullie nu voelen dat de bevallenen het forum overheersen.... het is natuurlijk niet leuk om als laatste over te blijven... maar straks zitten we weer allemaal in hetzelfde schuitje!

En laat je niet afschrikken door de verhalen, het is gewoon te doen.
Oh Douze heb even gezocht naar jouw verhaal omdat iedereen daar zp op reageerde... jeetje wat moet dat heftig geweest zijn!

Was je een beetje verdoofd voor de vacuum of was het 5x heel pijnlijk? Ik had ook vacuum maar dat ging wel in 1x goed kan me geen pijn herinneren.

Wat een roes he... zo'n bevalling....

Ik hoop dat het goed gaat met je mannetje! Dat is tenslotte het belangrijkste, je hebt er zo lang op gewacht! Dat het na alle tijd en pijn maar een mooie beloning voor je mag worden lieverd!
Fem hoera !! Gefeliciteerd meid! Mooie namen (mijn tweelingzus heet zo, ging de VK mij zo noemen tijdens de bevalling! Tot 3 x toe!)

Balen dat je zoveel hechtingen heb! Hopelijk herstel je snel!

Ik geef geen bv, dus masseren en leeg maken is geen optie!
Fem gefeliciteerd met jullie dochter! Geniet lekker!

Pijnlijk he dat hechten. Mij hebben ze ook van voor naar achteren gehecht..

@Douze: Lieve Douze.. ben jou gisteren helemaal vergeten te noemen in mijn post. Je hebt nogal wat voor je kiezen.. voor jou!

Hier alles goed.. ben alleen kapot. Snap nu pas dat de new born moeders niet zovaak online waren de eerste dagen
Fem: Gefeliciteerd!!!!Nu heerlijk genieten van jullie meisje.

en uitrusten!!

Ik ga hier rustig op de bank de avond en nacht in.

Ben nog steeds niet fit, wat draaierig/moe en een zwaar hoofd.

Hoop me morgen beter te voelen!

Tot morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven