ff vraagje over moedermelk

12-04-2010 17:17 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie weet hoe het zit met moedermelk en ziek zijn? ik ben nu ziek misselijk en overgeven aangezien ik borstvoeding geef vraag ik mij af of ik dit door geef via de melk of dat dit niet zo werkt.
volgens mij zitten er nu juist meer antistoffen in jouw voeding, omdat je lichaam hard aan het werk is om jou beter te maken. Maar er zijn vast borstvoedingsdeskundige die het wel weten.
Nee, je geeft het niet door via de moedermelk. Wat je wel door kunt geven zijn antistoffen tegen de ziekte (als het een virus is), juist goed om te voeden dus nu.

Beterschap!
dan geef ik deze melk gewoon, had voor de zekerheid al uit de vriezer gehaald!!

bedankt!!
Je kunt je kleintje gewoon blijven voeden. Beterschap!
Neem wel een bakje naast je als je voedt voor het geval dat je opeens niet lekker wordt tijdens het voeden
Ja, dat laatste... er was mij altijd verteld dat je oerinstincten het overnemen tijdens het voeden, en dat je dan niet hoeft over te geven. Nou... ik kan zeggen dat dat niet het geval is zit je met een huilende baby naast je te spugen, heel fijn.
Eh, Wen, weet je wat nog erger is? Over je baby heen spugen........ Ach, meestal is het andersom Hij betaalt me wel terug, hij is nu 1 en heeft al 3 keer zijn bed ondergekotst afgelopen 2 weken. Dus misschien toch beter een bakje
Oooh! Terecht dat hij het je terug betaalt
Jacjac, júist blijven voeden. En zelfs dan moet je er rekening mee houden dat je productie terug gaat lopen. Ten eerste vanwege het feit dát je ziek bent en ten tweede omdat je zelf door het spugen (en misschien ook wel diarree?) veel vocht verliest, waardoor je minder vocht over houdt om melk aan te maken.

Veeeeeeel blijven drinken dus, al is het maar theelepeltjes-gewijs. Slappe thee met suiker, bouillon, cola zonder prik, net wat je binnen kunt houden. Eventueel ORS gaan gebruiken, als je echt veel braakt. Niet te grote hoeveelheden in een keer eten of drinken, omdat je het dan waarschijnlijk weer uitbraakt. Even op blijven letten of je zelf nog wel plast en zo niet: huisarts bellen.

En natuurlijk ook in de gaten houden of je kind voldoende binnen krijgt (aan de hand van plasluiers). Ziektekiemen geef je niet door (niet via de melk althans ), wel juist antistoffen. Moedermelk werkt bovendien als ORS voor je baby, dus mocht je kind het ook krijgen, dan is moedermelk alleen maar goed juist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven