Foliumzuur

03-03-2009 12:19 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik ga binnenkort beginnen met het slikken van foliumzuur.

Moet ik dan nog op een bepaald merk letten of maakt dat

niet uit? En hoe vaak gebruik je foliumzuur?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Elmie
Een keer per dag is prima. Merk maakt niet uit! Succes met slikken!
Ik heb multivitaminen voor zwangeren geslikt, eigen merk van Etos of kruidvat. De hele zwangerschap door en ook tijdens periode van borstvoeding. Daar zit genoeg foliumzuur in.

Succes met zwanger worden!
Ik had trouwens gravitamon maar je krijgt een gigapot en kan het nooit opmaken. Een kleiner potje is ook goed.
Ik heb ook gravitamon geslikt, beviel me beter dan de aparte foliumzuur die ik met de 1e innam. Op de verpakking staat de dosering.

Let erop, dat foliumzuur ook wel Vitamine B11 wordt genoemd.

Succes en veel plezier met oefenen
quote:Zwieber schreef op 03 maart 2009 @ 12:23:

Ik had trouwens gravitamon maar je krijgt een gigapot en kan het nooit opmaken.Nou ja, dat ligt er natuurlijk aan hoe lang je het gebruikt. Bij mij was die pot wel leeg geraakt, hoor!
Bij mij was de roze Etospot ook leeg toen ik eindelijk zwanger raakte. Ik gebruik nu multivitamines van VSM (puur mama oid). Hierin zit meer Calcium dan in de andere potjes - ik lust geen zuivel en hiermee maak ik het gebrek aan kalk dat het arme kind oploopt toch een beetje goed.
Bedankt voor jullie reacties. Dus het merk maakt niet zoveel uit. Ik zal eens kijken naar Gravitamon. Ik ben niet zo'n pillenslikker dus hoe kleiner de tabletten hoe beter.
Even een vraagje van mij: ik hoorde dat lossen pillen foliumzuur uit een potje ontzettend vies smaken, klopt dat? (niet om jou te pesten hoor Elmie, maar ik wil binnenkort ook beginnen, dus wil het wel even weten ;)).
Ze smaken nergens naar, het zijn gewoon kleine gele ronde tabletjes. Stukken kleiner dan paracetamol en nog smakelozer. Ik had ze in een slok water naar binnen, dus proefde er nooit wat van. Tenzij je erop gaat lopen kauwen misschien, maar dat lijkt me onzinnig.
anoniem_69819 wijzigde dit bericht op 03-03-2009 12:48
Reden: -n vergeten
% gewijzigd
Letten jullie er wel op dat jullie geen gewone multi vitaminen tabletten slikken? Daar zit nl veel te veel vitamine A in. Niet goed voor het kindje.

Ik slik gewoon foliumzuur, losse tabletjes van Etos eigen merk. Smaakt naar helemaal niks, wel wat korrelig. Maar die zijn zo klein (formaat zoetje) dat je met een slokje water niet eens merkt dat je ze slikt.
Ja, dat vind ik echt.
hey wat leuk, ik zat met precies dezelfde vraag. Dit levert toch meer wijsheid op dan de google-sessies.

En hoe lang van te voren moet je gaan beginnen met slikken? Heb ergens drie maanden gelezen...
Ongeveer vier weken voor je zwangerschap moet je begonnen zijn. Lastig inschatten natuurlijk, maar foliumzuur is niet schadelijk; je kunt gewoon een keer beginnen en afwachten wanneer je zwanger wordt.
Ik ga ook binnenkort beginnen met het slikken van foliumzuur, alleen op mijn potje staat dat je ze bij het ontbijt moet nemen.Weet iemand of hier een reden voor is en of ik ze ook gewoon 's avonds kan slikken??
Ik slikte ze gewoon wanneer ik eraan dacht, meestal 's avonds tijdens het koken. Ik geloof dat het handig voor je verteringsproces is om ze bij een maaltijd in te nemen, maar ik denk dat het niet dramatisch is als je ze gewoon slikt wanneer het je uitkomt.
Ik heb even voor je gegoogled. Foliumzuur is een vitamine. Vitamines worden makkelijker opgenomen als je ze tijdens een maaltijd slikt. 's Avonds kan dus ook, of 's middags bij de lunch. Tussendoor zelfs, alleen wordt er dan minder opgenomen.

Slik vitaminepillen zoveel mogelijk tijdens of direct na de maaltijd. De aanwezigheid van voedsel in je darmen bevordert de opname van vitaminen en mineralen uit supplementen. Voor aminozuren geldt het omgekeerde. Deze werken juist beter als je ze op de nuchtere maag inneemt, dus minimaal twee uur voor of twee uur na de maaltijd.
Erg handig deze tips! Dan neem ik ze wel voor het avondeten. 'S morgens ben ik meestal nog niet zo wakker dat ik eraan denk
Dankje Parnell!!

Ik denk dat ik ze dan maar gewoon 'savonds ga slikken, slikte mijn pil ook altijd 'savonds, dus dat ben ik gewend, anders vergeet ik ze ongetwijfeld, en dan word er helemaal niets opgenomen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven