Foliumzuur
dinsdag 3 maart 2009 om 12:38
dinsdag 3 maart 2009 om 12:47
Ze smaken nergens naar, het zijn gewoon kleine gele ronde tabletjes. Stukken kleiner dan paracetamol en nog smakelozer. Ik had ze in een slok water naar binnen, dus proefde er nooit wat van. Tenzij je erop gaat lopen kauwen misschien, maar dat lijkt me onzinnig.
anoniem_69819 wijzigde dit bericht op 03-03-2009 12:48
Reden: -n vergeten
Reden: -n vergeten
% gewijzigd
dinsdag 3 maart 2009 om 12:49
Letten jullie er wel op dat jullie geen gewone multi vitaminen tabletten slikken? Daar zit nl veel te veel vitamine A in. Niet goed voor het kindje.
Ik slik gewoon foliumzuur, losse tabletjes van Etos eigen merk. Smaakt naar helemaal niks, wel wat korrelig. Maar die zijn zo klein (formaat zoetje) dat je met een slokje water niet eens merkt dat je ze slikt.
Ik slik gewoon foliumzuur, losse tabletjes van Etos eigen merk. Smaakt naar helemaal niks, wel wat korrelig. Maar die zijn zo klein (formaat zoetje) dat je met een slokje water niet eens merkt dat je ze slikt.
Ja, dat vind ik echt.
dinsdag 3 maart 2009 om 13:11
dinsdag 3 maart 2009 om 13:14
Ik heb even voor je gegoogled. Foliumzuur is een vitamine. Vitamines worden makkelijker opgenomen als je ze tijdens een maaltijd slikt. 's Avonds kan dus ook, of 's middags bij de lunch. Tussendoor zelfs, alleen wordt er dan minder opgenomen.
Slik vitaminepillen zoveel mogelijk tijdens of direct na de maaltijd. De aanwezigheid van voedsel in je darmen bevordert de opname van vitaminen en mineralen uit supplementen. Voor aminozuren geldt het omgekeerde. Deze werken juist beter als je ze op de nuchtere maag inneemt, dus minimaal twee uur voor of twee uur na de maaltijd.
Slik vitaminepillen zoveel mogelijk tijdens of direct na de maaltijd. De aanwezigheid van voedsel in je darmen bevordert de opname van vitaminen en mineralen uit supplementen. Voor aminozuren geldt het omgekeerde. Deze werken juist beter als je ze op de nuchtere maag inneemt, dus minimaal twee uur voor of twee uur na de maaltijd.