fopspeen
zaterdag 8 augustus 2009 om 15:23
Hallo,
Mijn dochter van 2 maanden sabbelt het liefst op een difrax dental fopspeen voor 6mnd+. Is dit eigenlijk erg voor de ontwikkeling van haar gebit oid? Moet ik haar deze speen weer ontwennen?
Helaas zat deze speen in een 0-6 doosje en toen hij aansloeg en ik dus meerdere spenen wilde kopen bleken die (echte) 0-6mnd veel kleiner te zijn.
Maarja, nu pakt ze die kleine echt niet en die grote dus wel.
Wat nu? Zo laten of andere speen gaan aanwennen?
Mijn dochter van 2 maanden sabbelt het liefst op een difrax dental fopspeen voor 6mnd+. Is dit eigenlijk erg voor de ontwikkeling van haar gebit oid? Moet ik haar deze speen weer ontwennen?
Helaas zat deze speen in een 0-6 doosje en toen hij aansloeg en ik dus meerdere spenen wilde kopen bleken die (echte) 0-6mnd veel kleiner te zijn.
Maarja, nu pakt ze die kleine echt niet en die grote dus wel.
Wat nu? Zo laten of andere speen gaan aanwennen?
zaterdag 8 augustus 2009 om 16:06
Waarom een andere speen aanwennen? Kun je niet beter beginnen met het afwennen van die dingen. Volgens mij is het inderdaad niet goed voor de ontwikkeling van enkele mondspieren en tong. (bij duimers weet ik dat ze er een luie/slappe onderkaak van kunnen krijgen) Ik denk dat twee een hele mooie leeftijd is om het af te wennen. Eerlijk gezegd vind ik spenen bij oudere kinderen echt geen gezicht.
zaterdag 8 augustus 2009 om 16:31