FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
O ja, het is Valentijn. En Knorrie is precies anderhalf vandaag. Toch nog iets om vrolijk van te worden .
Ik ben weer terug hoor! Sinds gister maar de kinderen waren allebei ziek. Japie vannacht ook gespuugd en vieze broeken dus we hebben ook samen gedoucht (schrijf je dat zo?) want hij zat helemaal onder inclusief zijn hele bed. We moesten dus meteen aan de bak.

Gent was erg leuk, veel geslapen, lekker gegeten en door de stad gewandeld. We misten de kinderen al op dag 1 en waren blij dat we zaterdag terug naar huis 'mochten'. Ook al hebben we ons prima vermaakt zo met zijn tweeën, lekker veel gelachen en we waren er echt even uit. Ik heb ook mijn mobiel uitgezet want ik bleef gebeld worden van mijn werk ondanks dat ik had ingesproken dat we gesloten waren vanwege vakantie.

Wij hebben ook schaatsen gekeken en ik vond het spannend.

Normaal ben ik niet van het schaatsen maar vond het wel leuk en mooi om te zien. Apie was ook heel even wakker en herkende Sven van het schoolontbijt. Schattig.

Vandaag pompoensoep gemaakt en ook al gegeten. We zijn dus wel erg vroeg. Was wel goed gelukt, Mille. Zelfs voor een receptfoob

Even posten om na te denken wat ik allemaal gelezen had...
Oja, ik vind HP ook leuk hoor LLL! Ik hou sowieso van engelse films en HP valt daar ook onder. Vooral Snape zijn stem

Wat vervelend voor Dim zo'n start met zwemles. Gelukkig heb je wel vertrouwen in de begeleiding. Het komt vast goed als hij zijn draai gevonden heeft maar het blijft naar om te zien. Hoe oud is hij nu: 4,5 jaar?

Wat goed dat BRS nu zonder speen slaapt. Bij ons is het plan dat hij er uit gaat met de 3e verjaardag. Japie slaapt trouwens al heel lang niet meer overdag dus misschien is BRS er ook gewoon aan toe?

Verder klinkt het alsof ZCHT (op wat regelen na) zo meedraait in het gezin. Want nu al met zijn allen naar een binnenspeeltuin, wow! Petje af hoor!

Ik heb met Peb als voorbeeld ook wat dingen verzonnen die Apie zelf kan doen. Zoals zelf de gordijnen opendoen. Nu doet ze dat dus en ze vind het nog leuk ook.

Apie was er heilig van overtuigd dat het vandaag Vadertijndag was en ondanks 10 miljoenkeer VaLENtijnsdag oefenen zijn de tekeningen met hartjes nog steeds voor Aap.

Goed dat je die opdracht met je eigen voorwaarden binnen hebt Morrie! En ook goed dat je de administratie hebt gedaan. Komt inderdaad heel vaak voor bij Aap. Die kan een debiteur herkennen aan een overvolle brievenbus (want die legen ze gewoon maanden niet).

Hoe was de verjaardag, Lien? Heb je BNJMN kunnen bedwingen?
Het lijkt me ook lastig om die muur in stand te houden, Pebbles. Dat gaat vast de ene keer beter dan de andere keer. Maar de situatie blijft jammer genoeg hetzelfde vooral als hij zelf niets verandert. Moeilijk hoor. Ik zou er ook echt van wakker liggen in jouw plaats.
Oja, slikfoto van Wind. Het zal misschien niet fijn zijn (geen idee want nog nooit gedaan of iemand over gehoord) maar Wind: je bent zo'n bikkel die drie bevallingen achter de rug heeft. Het zal vast meevallen.
Weekendje klinkt heerlijk Nathje! En ik ben dól op Harry Potter, maar vooral op de boeken. Snape is ook mijn favoriet in de film, en inderdaad vooral zijn stem . En Lucius Malfoy vind ik ook geweldig, zo fout en zo goed gecast. Maar die zat niet in deze film, jammer hoor .

High tea was gezellig. Lekker, maar wel veel zoet en daar ben ik ook niet zo van net als Lien. En het hartige was vooral veel zalm en ei, en van ei word ik misselijk. Nou ja, het was wel heel erg gezellig en de locatie was prachtig, in een oud kasteeltje hier in de buurt. En naast ons allemaal gelukkige valentijnskoppeltjes, en een meneer die op de piano only love van nana moskouri speelde . Beetje gezapig maar met wel gezellig dus.

Nu filmpje kijken met Sjaak, lekker knus op de bank met een soepje.
Even snel want zit onhandig.

Morrie, had je al gebeld maar je bent natuurlijk bij dat optreden!

ZCHT is onrustig en wil niet in bed, box of wieg en alleen bij ons (sinds gisteren). Vanmiddag de Lodger uit de Maxi Cosi gehaad en ZCHT er in gelegd en om gedaan. En hij slaapt al sind sik dat ding om heb! Dat was om 17.00 uur. Geloof dat hij het lekker vindt

Maar... is het niet een beetje warm voor in huis? Ik bedoel.. dat ding is van fleece en hij is er helemaal ingewikkeld. Vind het ook een beetje eng geloof ik en ik spiek af en toe of hij nog leeft

Zit nu FR te doen met ZCHT op mijn schoot. Wel handig dus

Gent klinkt relaxed, Nahje!

BRS heeft uiteindelijk geslapen vanmiddag dus geloof dat hij de middagslaap (thank God) nog niet skipt.

Muurtje dat afbrokkelt klinkt niet fijn Peb. Je hebt even genoeg aan je hoofd. Kun je er met Pebblo over praten. Dikke knuffel meid.

Nu even kijken of ZCHT wakker wil worden. Kan hij eten. Komt mooi uit met de laatste voeding om 23.00 uur.
Brrr film is veel te eng dus ik ga maar een beetje forummen en met half oog kijken.

Wind ik zeg maar een ding: inbakeren . Ik heb mijn doeken trouwens weer terug dus mocht je ze willen lenen... Ze hebben alleen wel een roze randje .

Kan me goed voorstellen dat je muurtje afbrokkelt Pebbles, ik vond het al zo knap dat je het zo bij hem kon laten vorige keer. Maar moeilijk te veranderen, kan/wil hij niet op de zaak helpen? Jullie een paar extra handen en hij even eruit? Of gaaat dat niet werken met hem?

Ik ben echt een doos dat ik deze film heb gehuurd, Knowing met Nicholas Cage.
He Wind, wat goed dat je dat bedacht hebt. Knorrie vond het ook altijd heel fijn, tijdens het huiluurtje bij het avondeten heb ik hem er vaak in gehad zodat ik lekker kon eten.

Dat was in de zomer, en vaak ook warm. Ik heb hem er nooit zo lang in gehouden als jij nu geloof ik, meestal legde ik hem dan in de box met zak en al, en vouwde de zak dan voorzichtig open ivm de warmte. Maar Knorrie heeft het dus in de zomer ook altijd gered, dus als je hem goed in de gaten houdt moet het wel lukken. Leuk hoor, dat hij het zo lekker vindt, en heel logisch, hij ligt helemaal in de foetushouding lekker tegen zijn moeder aan, wie wil dat nou niet .

Optreden was echt heel leuk, niet in de laatste plaats omdat het gewoon heerlijk is om even met je man alleen eruit te zijn. We hebben weer eens tegen elkaar gezegd dat we dit vaker moeten doen...... Eenmaal thuis de kindjes snel in bed gelegd en toen samen gegeten, wat ook een verademing is zo op zijn tijd. Ik ben niet meer chagerijnig .

Harrie is nu aan het flyeren, dus ik kan weer even lekker forummen. Ben een kopje thee aan het zetten en neem er een lekker koekje bij als toetje.

Nathje,klinkt wel heel lekker hoor, jullie paar daagjes Gent. Heb je nog leuke dingen gekocht?

Zelf gordijnen open doen is een goed idee, ik denk alleen dat Schorrie er niet bij kan, zijn gordijnen hangen heel hoog, moet ik even passen met hem dus . Misschien kan ik hem vragen zijn bed recht te trekken, al boeit dat me nou net niet zo. Maar dan merk ik wel of hij taakjes kan onthouden enzo en kan ik het daarna uitbouwen!

Volgens mij ken ik die film niet, Knowing. Maar wel dat je een film te eng vindt. Soms kan je het ook gewoon niet handelen, of beter gezegd, heb je gewoon geen zin in de hele tijd bang zijn . Ik had dat met Hostel, kennen jullie die film? Toen ben ik echt afgehaakt en wat anders gaan doen.
quote:Pebbles schreef op 13 februari 2010 @ 08:54:

Aloha.

Ik ben er ook nog.

Druk. Pebblo krabbelt gelukkig wat op geloof ik en ik denk ook dankzij mijn 'harde hand'. Naats dat ik hem ontzie op sommige vlakken. Morgen mag hij weer gaan koken, komen weer vrienden eten. Paëlla en tapas.

Hee, wat grappig, wij hadden vandaag exact hetzelfde: vrienden die tapas en paella kwamen eten!

Wind, super zeg, BRS ineens zonder speen!

Nano ging de goede kant op, maar nu hij ziek is geweest is ie er weer even hevig aan verknocht. Maar alleen als hij gaat slapen hoor, overdag krijgt ie 'm nooit meer. Alleen: voor hij ziek werd liet ie dat ding 's morgens vrijwillig in zijn bed liggen, nu moeten we er goed opletten dat hij 'm niet stiekem meesmokkelt.

Zo, volgende bladzij. Heb er een stuk of 6 gemist dus ik doe het maar even zo
Aha, ik heb vooral veel OS gemist. Zie je wel dat ik niet zelf hoefde te kijken (hier een medestander LLL, ook liever HP hier).

En slikfoto.. hmm. Het ene klinkt als een eitje, de andere optie als serieus niet leuk. Maar even bellen en vragen wat het wordt?
Pebbles Wat de anderen ook al zeggen; logisch dat dat muurtje niet eeuwig stand houdt. Nu je een beetje uitgekraamtijd bent komen andere dingen weer meer op de voorgrond. Moeilijk hoor. Kun je er inderdaad niet met je zud over praten?

Nathje, klinkt heerlijk, jullie weekendje weg!

Nu nog even een rondje puinruimen nu de visite de deur uit is (wat gelukkig niet al te laat was, want het was wel gezellig maar ook zij hebben 3 kinderen dus er liepen er hier 6 rond waarvan er in elk geval 3 op een gegeven moment duidelijk naar bed moesten).
Kwartet!
Klinkt gezellig je etentje Mille. Ik vind etentjes met kinderen erbij altijd wel leuk, lekker veel afleiding .

Nou, hebben de film afgezet om CM te kijken, was niet veel beter. Ik kan er nooit tegen als het om kinderen gaat. Gelukkig liep het niet helemaal slecht af.
Haha, ik zie mijn Poppetje huilen -->

Echt grappig hoeveel dat kind op haar lijkt.
Oh, dat kind! Ik dacht even dat je die mevrouw hiernaast bedoelde

Ik vind etentjes met kinderen erbij ook helemaal leuk, maar op een gegeven moment zijn ze wel over hun hoogtepunt heen zeg maar. Vooral Nano kan echt nog zo onbedaarlijk moe worden.
Oh ja, hier gingen ze ook gewoon heel hard huilen dan. Dan vind ik het niet meer leuk .

Zoontje van vrienden waar we nog even wat gingen drinken vanmiddag viel op de bank in slaap, ook zo schattig.
Nano gaat niet huilen. Die gaat gewoon 'mama, nu moeten de mensen weg' zeggen. Luid en duidelijk
Wij hadden net etentje met kinderen... en ze waren op zijn zachtst gezegd aanwezig. Vooral de mijne, het meisje van 15 maanden zat meestal rustig te zingen (lalala) op de onderste plank van de boekenkast of op de balk onder de tafel. Erg schattig. Pebbeltjes lagen vooral op of onder elkaar en Moshje hing aan de borst of huilde. Moshje regelt ook vandaag denk ik, heeft om de 2 uur gedronken en uiteraard tijdens het eten erg onrustig. Ligt nu voor de 2e avond op rij in zijn wieg, al vanaf 20.45. Pebblo heeft gekookt en ik kon opruimen, mén, wat een bende!

Pebbeltjes hebben de volgende vaste dagelijkse taken:

- gordijnen op hun kamer 's ochtend open doen.

- pyjama onder kussen

- kleren die rondslingeren in de was

- zelf aankleden, wassen en tandenpoetsen (logisch, 6 en 8 jaar)

- meehlepen ontbijttafel dekken en afruimen

- GP moet zijn eigen brood smeren en wil dat niet

- KP hoeft dat niet maar wil het wel en doet het ook

- na school tas leegmaken en vaat op aanrecht bij vaatwasser

- jas aan de kapstok en schoenen er onder

Elke woensdagmiddag moeten ze hun kamer opruimen. Ze hebben te weinig opbergruimte dus het komt er nu op neer dat de vloer vrij moet zijn van speelgoed.

Groot Pebbeltje moet dagelijks 1x de hond uitlaten en op zaterdag soms 2x.

Verder helpen ze soms vrijwillig met tafel dekken, eten koken (komkommer snijden) en stofzuigen of swifferen.

Dat was het wel.
Wauw Pebbles, ik ben onder de indruk. Kan niet wachten tot mijn jongens 6 en 8 zijn .

Mijn kinderen hebben nog geen vaste taken. Ze moeten wel hun jas zelf ophangen en ik probeer ze te leren dat ze hun kleren in de wasmand gooien. Maar omdat wij ze uitkleden gebeurt dat nog niet heel regelmatig. En ze moeten zelf hun speelgoed opruimen. Of eigenlijk doen we het samen, ik geef ze een taakje (jij doet alle auto's in dit mandje en jij doet alle duplo in de ton. Dat doen ze altijd netjes.

En ze helpen graag met koken. Vooral Sum, die is zo schattig, komt de keuken in, pakt het trapje en zegt 'Zo mamma, ik kom je helpen. Wat kan ik voor je doen?'
Maxi doet de hond voor en na school, dekt samen met Mini en Nano tafel en ruimt met ze af, en houdt verder haar eigen kamer en badkamer qua opruimen bij, schoonmaken/ stofzuigen doen wij. En alle andere dingen van het lijstje van Peb doet ze ook zelf

Mini en Nano moeten jas en schoenen zelf opruimen, en speelgoed. En ze dekken vaak samen met Maxi tafel, vooral Nano vindt dat erg leuk, maar hoeven dat eigenlijk niet per se.
En Maxi doet een hoop dingen wel eens maar niet standaard. Bv. boodschap doen, vaatwasser leegruimen, even oppassen enz. Hoort niet tot haar vaste takenpakket, mar ze heltp wel als het gevraagd wordt.
Zo, das een lijst Pebb! Schorrie is eigenlijk maar een verwend nest . Jas ophangen moet hij wel, maar zie ik niet echt als een taak, dat gaat gewoon vanzelf. Verder hoeft hij niets.

Ja, zichzelf aankleden natuurlijk, maar ook daarbij moet ik vaak instrueren.

Ik ga maar eens wat voor hem verzinnen, want het grappige is dat hij het wel heel leuk vindt om dingen te doen, zoals zelf zijn spullen naar de keuken brengen enzo. Ik moet het alleen wat meer als structureel zijn verantwoordelijkheid gaan brengen zodat het meer vanzelfsprekend wordt.

En Pebb, misschien kan KP het brood van GP smeren? En dan kan GP in ruil daarvoor iets voor KP doen wat hij vervelend vindt .
Aan en uitkleden enz. doen ze ook zo veel mogelijk zelf, al heb ik op doordeweekse dagen 's morgens vaak wel heel erg de behoefte om te helpen. Vooral bij Nano. Sokken, onderbroek en broek lukt hem nog wel aardig, al gaat het niet snel, maar voor de bovenkant heeft hij volgens mij gewoon nog te korte armpjes
Ik kan er met mijn zusje redelijk over praten. En met mijn broertje (Noorwegen). Met mijn broer minder. En met Pebblo dan weer wel. Pebblo trekt zich zijn eenzaamheid wel aan, in die zin dat hij toen ik maandag op kraambezoek bij Wind was bij mijn vader koffie heeft gedronken.

LLL, mijn vader is 77 en een oude man. Meestal negatief en chagrijnig, alleen wij, zijn kinderen enkleinkinderen stemmen hem nog even vrolijk. Bij ons komen helpen gaat niet meer.

Hij kan nog nauwelijks lopen van de dichtgeslibte aderen in zijn benen. Die kunnen gedotterd, maar dan moet hij eerst het anyeurisma in zijn buik laten opereren en dat wil hij niet. Hij wil sowieso niets. Vanwege het geen gevoel hebben in zijn benen kan hij maar een klein stukje autorijden. Leiden haalt hij niet meer. Hij komt alleen bij mijn broer.

Hij heeft van de week een ecg en echoscopie gehad bij de cardioloog. De huisarts had 'vreemde geluiden' gehoord in zijn hart. Ook een kastje dat alles registreerde en hij moest een dagboek bijhouden. In dat dagboek staat niets meer dan slapen, lezen, tv kijken en naar de supermarkt. Misschien moet hij een pacemaker (zegt hij) en dat wil hij dus ook niet. Donderdag heeft hij afspraak om uitslagen te bespreken. Slapen doet hij overdag in beetjes, 's nachts ligt hij wakker. Hij heeft totaal geen ritme meer. Zijn huis is echt vuil aan het worden. En hij heeft de tv de hele dag zo hard staan dat ik me plaatsvervangend schaam voor de buren.

Toen ik vandaag aankwam sprak ik de buurvrouw die aangaf dat je 'verdraagzaam' moet zijn met zo'n eenzame oude buurman, want hij heeft het zo moeilijk sinds mama er niet meer is. Toen mijn vader de deur open deed zei hij tegen mij "Zo. Ben je daar." Ik was door onze drukte 3 weken geleden voor het laatste geweest. En hij had een hele vieze broek aan met een vlek bij zijn kruis (en dat stemde me geloof ik nog het meest triest).

Ik wil dat hij een werkster neemt. Maar die wil hij alleen 'zo' en niet via thuiszorg. Maar hoe vind je die als je de deur niet uitkomt anders dan naar de supermarkt?

En ik wil dat hij ook 'medisch' doet wat nodig is. Toen ik zei dat hij anders een rollator moet aanschaffen, keek hij me echt aan alsof ik gek was geworden. Is zijn eer te na.

En ik zou willen dat hij wat meer moeite zou doen zich weer aan de 'mensheid' aan te passen en weer een rol te spelen, weer mee te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven