FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
Jeetje Pebb, wat een verhaal. Ik vraag me gelijk af wat je daar nou mee moet. Ik bedoel in de zin van hoe zo'n man geholpen kan worden. Volgens mij is daar niet echt een oplossing voor. Behalve misschien een bejaardentehuis oid, zodat hij niet nog meer vereenzaamd en er in ieder geval toezicht is op zijn hygiene. Maar hij klinkt niet echt als het type mens dat zegt: Jippie, goed idee, ik ga naar een bejaardentehuis .
Oh ik had niet door dat je vader al 77 is Pebbles. Dan was hij wel een stuk ouder dan je moeder, of niet? Nee, dan is helpen ook echt geen optie meer. Ik vind het echt hartverscheurend klinken, en kan me heel goed voorstellen dat je er verdrietig van wordt.

Wat zeggen je broer en zus ervan?
Vreselijk verdrietig verhaal Pebbles. Zou jij wat dingen mogen regelen voor hem? Bijvoorbeeld een werkster? Of hulpmiddelen zoals een rollator (al is het maar voor in huis)? Geen idee maar misschien is hij wel blij als het geregeld is maar is de stap om het zelf te doen te groot.
Opeens schiet me binnen dat wij met mijn opa ook een soortgelijke situatie hebben gehad. Door verkeerd medicijngebruik ging hij heel snel achteruit.Hij was ook alleen en hebben toen naast hulp van de familie wat instanties ingeschakeld waardoor hij toch in staat was om thuis te blijven wonen maar dan met wat hulp, zoals Tafetje Dekje. Is dat misschien wat?

Sorry hoor, ik denk misschien te oplossingsgericht, ik leef erg met je mee. Het lijkt me zo naar om te zien, helemaal als het je vader is.
Ach, Pebbles wat verschrikkelijk triest! Jeetje, wat erg om zo aan de zijlijn toe te moeten kijken hoe je vader zich aan het afzonderen is en belangrijke medische beslissingen niet wil nemen (of eigenlijk wel neemt, maar niet echt wenselijk voor jullie, lijkt me). Kun je wat voor hem betekenen? Kun jij thuiszorg/werkster regelen? En is een bejaardetehuis of aanleunwoning een oplossing? Geen idee hoe zoiets werkt en of je vader zelf dat ziet zitten, maar niets doen lijkt me echt verschrikkelijk.
'Grappig' dat je dat zegt Nathje, van te oplossingsgericht denken, ik had precies hetzelfde over mijn post, zat nog te bedenken of ik me voor mijn mannelijke eigenschap moest verontschuldigen .
Ik dacht precies hetzelfde toen ik mijn bericht typte. Dat ik wel erg in de oplossingen zat. Maar als ik je post alleen al lees (als buitenstaander) heb ik de neiging om wat te willen doen. Lijkt me echt heel erg als je je vader zo ziet 'verwaarlozen' en het gevoel te hebben dat je niets kunt doen. Maar ja.. aan de andere kant; hij moet ook willen. Waar ligt de grens?
Succes morgen, Morrie met je eerste opdracht!
Goedemorgen!

Spannend hoor Morrie, weer aan de slag. Het zal vast weer even wennen zijn alsof je na een lange vakantie weer gaat werken.

Je kunt nu wel zelf meer aangeven wat je werktijden zijn dat scheelt wel in het wegbrengen en ophalen gebeuren of heb je dat bij deze opdracht nog niet gedaan?

Japie blijft vandaag nog een dagje bij mij. Straks eens naar de zaak met hem, kijken of er dingen geleverd zijn.
Goedemorgen!

Zal wel rustig worden hier nu Morrie weer aan het werk is

Ben zo benieuwd hoe het voelt! Toch wel echt hé.. zo voor jezelf aan de slag.

Nu jij Lien! Zit er al schot in?

Ben bezig met de aanvragen. Gaat echt lekker, maar merk wel dat we echt heel veel meer moeten omzetten om hier van te kunnen leven. We hebben zo'n Googlebedrijf ingeschakeld en staan op pagina 1 op een bepaald zoekwoord en dat merk je echt, maar de kosten zijn ook weer hoog (voor ons) dus echt heel veel meer houden we onder de streep niet over. Maar goed... na een weekend 30 aanvragen weg werken geeft wel een goed gevoel!

GW gaat zo zijn ondernemingsplan mailen. Spannend hoor!

Ziet er goed uit, maar UWV dame heeft al aangegeven dat de kans groot is dat ze hem niet goed gaan keuren(??) omdat de markt zo slecht is. Heb al tegen GW gezegd dat hij zijn eigen plan moet trekken op dat moment. Zo irritant.. ze kan zelf niet eens normaal een mailtje opstellen zonder spelfouten. En die beoordeeld dan een ondernemingsplan. ~ adem in, adem uit ~

ZCHT heeft vannacht weer zonder mokken in zijn wieg geslapen en ligt nu in zijn ledikantje. Na een zacht protest toch gaan slapen.

Vanmiddag komt mijn favoriete collega op kraamvisite. Leuk hoor!

Komt helemaal uit Groningen en blijft gezellig eten. Heb er zin in.

Ik ga even verder
quote:Wind schreef op 15 februari 2010 @ 10:48:

GW gaat zo zijn ondernemingsplan mailen. Spannend hoor!

Ziet er goed uit, maar UWV dame heeft al aangegeven dat de kans groot is dat ze hem niet goed gaan keuren(??) omdat de markt zo slecht is. Heb al tegen GW gezegd dat hij zijn eigen plan moet trekken op dat moment. Zo irritant.. ze kan zelf niet eens normaal een mailtje opstellen zonder spelfouten. En die beoordeeld dan een ondernemingsplan. ~ adem in, adem uit ~

Sorry Wind, geen grappig verhaal, maar hier moest ik stiekem toch even om gniffelen

Inderdaad voor zover mogelijk lekker je eigen plan trekken. Wat oppert ze dan als alternatief, werkloos thuis blijven zitten wachten tot er weer banen zijn?

Pebbles, wat verdrietig allemaal zeg. Je kan allerlei oplossingen bedenken maar ik krijg het idee dat hij ook niet echt geholpen wil worden he? Wat wil hij zelf dan eigenlijk? Ziet hij in dat bepaalde dingen niet goed gaan, of heeft hij het niet zo door zelf, bijvoorbeeld dat het huis vervuilt?
Oh, en vergat nog Wind veel plezier te wensen bij kraamvisite (klinkt gezellig)!
Mijn vader wil niets. Wil niet geholpen worden. Wordt boos om betutteling (zo noemt hij dingen voor hem regelen). Naar een werkster wordt voor hem uitgekeken zegt hij, hij ziet ook wel dat het vies wordt.

Bejaardentehuis, aanleunwoning, van ze lang zal ze leven niet. Hij wil persre daar blijven wonen (4 woonlagen, 5 slaapkamers...). Ik heb dagopvang geopperd. Onder de mensen, tussen de middag warm eten met zijn allen. Hij verafschuwt het idee. Misschien bel ik zijn huisarts eens op.

Moest van morgen naar cb maar daar was cv stuk dus werd afgebeld. Toen maar bakkie gedaan bij schoonmoeder.

Als ik Pebbeltjes uit school haal ga ik met juf GP praten. Hij is verveelt, ongeïnteresseerd en brutaal. School is saai, kind al gemakzuchtig van aard en ziet geen enkele uitdaging. Maak me steeds meer zorgen hoe dat op middelbare school moet straks.

Moshje worstelt zich van mijn schoot af, ga maar even lunchen.
Oh, als mijn moeder mijn vader nu zo zou zien zou ze witheet worden en hem een flinke schop onder zijn kont verkopen.
En mijn moeder was inderdaad 13,5 jaar jonger dan mijn vader LLL.

Pebblo heeft buikpijn, pijn bij plassen en moet veel plassen. Urine laten nakijken maar geen blaasontsteking.

Ik ben wel een zeur. Maar ik maak me momenteel zorgen om mijn vader, Pebblo en Groot Pebbeltje. Heb het gevoel dat er altijd wel iets is om me zorgen om te maken. Hebben jullie ook vaak zorgen?
Lastig hoor Pebb, je staat zo machteloos als iemand niet wil. Eigenlijk zou je je er bij neer moeten leggen, maar ik zou het ook niet kunnen.

Gaat Pebblo wel naar de huisarts met zijn klachten? Niet meteen het ergste gaan denken he?

Of ik vaak zorgen heb vind ik eigenlijk best een lastige vraag. Op het moment dat ik zorgen heb vind ik van wel, maar als er zoals nu niks aan de hand is kan ik me niet eens meer voorstellen waar ik me dan eerder zorgen over maakte. Maar nee, ik denk het dus eigenlijk niet.

Wij hebben Poppetje en Sum weer opgehaald en Dim nog een nachtje bij opa en oma gelaten. Popje slaapt (en is echt nog veel beter gaan lopen in die twee dagen!) en Sum kijkt samen met Sjaak naar 'wie is de chef' .
Om GP zou ik me echt geen zorgen maken. Hij is slim, sociaal, stabiel en komt uit een prima gezin, die komt er wel hoor. Dat hij zich nu verveelt en dat op deze manier uit is wel iets om wat mee te doen (vooral ook door de school!), maar geen drama. Meer een probleem voor/van de juf.

En wat de andere twee betreft: ik hoop dat het bij Pebblo snel over is of de huisarts dan ontdekt wat er wel is. Vervelend.

En je vader, ja, daar zou ik me ook zorgen om maken. Als je dat zou zeggen, dat je moeder laaiend op hem zou zijn, zou dat helpen of gaat dat te ver? Hij moet dus blijkbaar op de een of andere manier die schop van een ander krijgen nu..

Ik maak me over het algemeen weinig zorgen. Zit niet zo in mijn aard; ik kan goed relativeren. En daarnaast heb ik er gelukkig over het algemeen vrij weinig reden toe.

Toen Mini wat jonger was, met die blaas-niereflux en daarna het vele ziekzijn en slecht groeien heb ik me om haar wel een tijd flink zorgen gemaakt. Maar de laatste tijd gaat het gelukkig heel erg goed met haar.
Trouwens Peb, hebben ze die urine alleen met zo'n staafje getest? Kan best dat het dan alsnog een blaasontsteking is. Dat het over een paar dagen wel duidelijk is, of bij een kweek wel eruit zou komen. Heb ik met Maxi ook wel eens gehad, dat ze eerst dachten van niet en twee dagen later duidelijk van wel.
Ik maak me nu niet heel vaak meer zorgen. Hoewel ik soms 's avonds in bed wel eens aan vervelende dingen denk voordat ik in slaap val. Vroeger had ik wel heel veel zorgen, echt piekeren en niet meer uit die gedachte kunnen komen. Bij mij was het ook deels hormonaal. Toen ik stopte met de pil verdween die grauwe wolk als sneeuw voor de zon. Die link had ik niet meteen gelegd maar toen ik tussen Apie en Japie heel even aan de pil ging was, merkte Aap het meteen, gelukkig! Dus meteen gestopt en nooit meer begonnen.

Ik kan zaken steeds beter in perspectief zetten eigenlijk. Voorheen had ik daar echt anderen voor nodig en nu gaat het me steeds beter af. Geleerd van Aap, denk ik.

Ik zou me ook erg zorgen maken als mensen in mijn omgeving (weer) ziek worden. Dat kan ik moeilijk loslaten.

Lang verhaal maar als je kijkt wat je op je bord hebt liggen, dan vind ik het niet raar dat je je zorgen maakt. Vooral als zaken even uit balans zijn dan stapelen zorgen zich op, lijkt het wel. En misschien doen de hormonen er ook nog een schepje bovenop?

Ik denk dat het goed is als Pebblo naar zijn klachten laat kijken. Gewoon om dingen te laten uitsluiten, niet dat ik denk dat er iets ernstigs is, hoor. En sluit me aan bij Mille wat betreft GP. En wat betreft je vader, misschien hoopt hij wel op een schop onder zijn hol a la je moeder. Dat gaat net iets verder dan helpen of ondersteunen en kan hij dan ook geen betutteling noemen, toch? Ik weet niet of jij het wil doen, maar je lijkt me wel iemand die liefdevol maar ook streng kunt zijn voor hem. Misschien zet het wat in beweging?
Wind, ik denk dat je de omzet voortkomend uit 'hoog staan op google' niet alleen een op een moet toedichten aan het bedrijf, maar dat je ook moet kijken wat je aan spin off krijgt. Doordat je meer opdrachten hebt, staan er meer kaartjes van jullie op de schoorsteenmantel, wat ook weer meer reclame is, enz. enz. enz. Of merk je niet dat mensen ook kaartjes bestellen omdat ze iemand kennen die dat heeft gedaan cq omdat ze jullie naam op de achterkant van een kaartje hebben zien staan?

Ben benieuwd wat UWV van plan van GW gaat zeggen. Bij mij deden ze echt helemaal niet moeilijk, en volgens mij is het risico voor het UWV ook helemaal niet groot. Wel had ik al duidelijk omschreven waar ik opdrachten vandaag verwachtte en ook echt al wel wat in de pijplijn, dsat scheelde misschien wel. Wanneer heeft GW er weer een afspraak?

Pebbles, in deze de rol van je moeder overnemen is misschien zo gek nog niet, als je dat zelf ziet zitten? En dus die schop onder de kont geven? Of je broer of zus dit laten doen?

Ik kan me ook voorstellen dat het indruk op je vader maakt als je hem vertelt dat je moeder dit natuurlijk niet zo gewild heeft en dat hij het aan haar verplicht is er meer van te maken.

Ik vind het niet meer dan logisch dat je je zorgen maakt, vooral ook omdat je vader zelf niets er aan doet.

Ik weet niet of ik me veel zorgen maak. Soms wel, maar vaak ook niet. Als er iemand ziek is maak ik me meestal niet zoveel zorgen. Ik kan me altijd goed 'zoet houden' met de gedachte dat het vroeg genoeg is om je zorgen te maken als het écht' heel slecht met iemand gaat.

Ik merk wel dat als ik me zorgen maak, het mij helpt om er iets mee te doen. Zoals nu maak ik me zorgen over de 4 maanden dat ik ga werken, hoe dat dan weer moet met opvang van de kindjes, de vakanties, het werk dat Harrie dan hopelijk weer heel veel heeft, en mijn moeder die zich al een tijd niet goed voelt en laat merken het oppassen op de kleinkinderen de hele dag te zwaar te vinden. Daar loop ik al een paar dagen over te piekeren en vandaag heb ik bedacht een schema in Excel te maken mbt de opvang en dan ook mijn ouders daarover in te lichten. Ik weet nu al dat me dat rust geeft. Ik ben graag probleemoplossend bezig.

Het advies van Mille wat GP betreft vind ik een goede, dat zou ik ter harte nemen.

En Pebblo moet de huisarts verder laten kijken wat er aan de hand is, ik neem aan dat hij wel met een boodschap van de ha naar huis gestuurd is?

Is het bij jullie vakantie LLL?

Vandaag dus inderdaad weer gewerkt. Het ging prima, ik vond het leuk ondanks dat het saai werk was. Maar bedrijf en collega's waren leuk en ik kan bij deze opdracht mijn uren zelf indelen idd Nath, dus dat geeft rust. Ben om 9.15 gestart en om 16 uur gestopt. Harrie is thuis nu dus die heeft Schorrie 'gedaan'.

Bij andere klus kan ik denk ik minder mijn eigen uren indelen, dat maakt me wel benauwd. Ik merk dat ik echt heel gevoelig ben voor stress op het vlak van combineren werk en de kinderen, sinds Schorrie op school zit. Zie daar nu alweer tegenop en dat vind ik jammer want ik voelde me juist zo goed de afgelopen maanden. Eerder genoemd schema gaat me hopelijk rust geven op dat vlak, en ik hoop ook dat als ik er eenmaal werk, blijkt dat ik hier en daar een uurtje thuis zou kunnen werken zodat ik niet zo laat naar huis hoef aan het eind van de dag.

Schorrie heeft vandaag klusjes moeten doen, ik geloof wel dat hij er een beetje verbaasd over was dat hij zelf zijn kleren in de was moest gooien, moest helpen met afruimen en de tandenborstels voor hem en Knorrie moest halen. Hij had heel goed door dat het allemaal niet meer zo vrijblijvend was als voorheen .
Waar ik me nu zorgen over maak is de aanhoudende vorst icm de economie. Harrie kan al weken niet werken, maar er komt ook helemaal geen werk binnen doordat mensen niet met buiten bezig zijn. En om me heen hoor ik dat ook van andere mensen. Gisteren sprak ik een hovenier die al 3 maanden geen werk heeft, ik hoorde van een metselaar die al weken niet kan werken, een kweker die zijn spullen niet naar buiten kan brengen, enz. Dit icm de 'economische crisis' vind ik wel zorgwekkend. Een soort dubbelop klap.

Als ik dan op teletekst zie dat het de komende week nog vriest dan houd ik mijn hart vast. Het moet echt snel beter weer gaan worden maar dat vooruitzicht is er niet.
Moeilijk is dat hoor, met echte seizoens-dingen. Mmm, nu klinkt het net of Harrie asperges steekt ofzo, maar goed, je begrijpt .

Heb nog even met Linoleum naar onze financieen gekeken, maar we hebben stuuk- en gangtrap verven nog even uitgesteld en zo zie je inderdaad: ook wij schuiven door, dat is niet goed voor de economie. Maar als diezelfde economie mij nou een klus bezorgd, dan kunnen wij ook weer in anderen investeren.

Linoleum heeft vanaf april bedrijfsruimte hier in het dorp, dat is wel fijn, goedkoper en op fietsafstand. Heel lekker.

Morrie, goed dat je een excell hebt gemaakt, uiteindelijk als je bezig bent valt het allemaal doorgaans wel weer mee (hoop ik) en is het meer de zorgen die je er om hebt, dan dat het echt niet te doen is.

Pebb, sluit me aan bij Mille, ze heeft het mooi verwoord.

En Nath, moest lachen dat je de kindjes miste, idioot is dat he, maar ook wel fijn dat je dus ook van die lieve kindjes hebt en een reden om weer graag naar huis te gaan (zou wat zijn als je dat niet zou willen ). En ik heb je man net gemaild. Anders ben je misschien verbaasd als ik hem mail en het jou niet meldt .

En nu ga ik in bad plonsen, heb koude voeten.
Wat grappig dat je het merkte aan Schorrie dat de tijd van vrijblijvend over is. Ik moest er echt om lachen, zag zijn gezichtje helemaal voor me

En goed dat je bij deze klus je werktijden zelf kunt indelen. Ik zou proberen dat bij de volgende klus ook zo te doen als het werk het toelaat. Ik vind dat echt heerlijk van eigen baas zijn.

Dat betekent wel dat ik 's avonds ook soms zit te werken maar het geeft me wel de ruimte om de kinderen zelf en zonder stress weg te brengen.

Nou je het zo zegt, het zal de economie niet echt helpen. Hoewel, misschien zijn mensen nog wel veel met binnen bezig en dan komen de zaken bij ons terecht. Nee hoor, grapje.

Ik zou ook blij zijn als het lente wordt.

Lien, ik heb mijn man een seintje gegeven, hij zit nu zijn mail te lezen. Fijn dat Linoleum nu in de buurt zit. Gezellig ook!

En ja, ik miste ze echt

Wat schattig dat Sum samen met Sjaak "wie is de chef" kijkt trouwens

Je bent lekker aan het twitteren, Wind. Ik zie ze steeds langskomen want heb Tweetdeck openstaan

Ik ga nu lekker douchen en suffe mode programma's kijken. Heerlijk vind ik dat!
Pebbles, had je die info nog naar Aap gestuurd, vraagt hij net?
Het vervelende van dit seizoen is dat het normaal een weekje was dat Harrie niet kon werken. Nu gaat het echt om maanden. Dat is wel pittig want die buffer heeft hij niet en daarnaast werkt het gewoon niet fijn voor de moraal. Maar goed, we weten dat ooit de zon weer gaat schijnen en houden de hoop dat dan ineens iedereen gaat bellen. (En dan komen mijn zorgen weer om de hoek want hoe moet het dan met Harries oppasdagen.....). Harrie is wel constant bezig met flyers huis-aan-huis bezorgen en we hebben een logo laten ontwerpen zodat we een website in stijl kunnen laten maken nu.

Mijn Excel is af, heb mijn moeder al gebeld en voorbereid en ga hem zo doorsturen naar ze. Ik hoop dat ze de ingeplande dagen op zich willen nemen. Is dat ook weer geregeld.

Bij nieuwe klus is de bezetting op de afdeling een issue dat ik moet opvangen Natje (2 mensen die de afdeling tegelijk verlaten), vandaar dat het wat lastiger is mijn eigen tijden te maken. Maar wie weet als ik er zit kan ik 1 dag over 2 dagen verdelen oid.

Ik zie nu een reclame over inboedelreclame van Reaal, erg herkenbaar. Ene Joep van anderhalf zit overal aan, het is net Knorrie .

Vanavond is het schaatsen pas om 00.30 uur. Beetje te laat, jammer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven