fruit eten

07-01-2011 14:55 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoeveel fruit mag een kind van 1 jaar?? K eet het liefste maar fruit geen koek, soepstengel of dergelijke maar een mandarijn.kiwi.appel etc moeten we ergens een grens trekken of mag ze dit 'onbeperkt'?
Hoeveel eet je kindje dan? Ik zou aangeven dat ze op bepaalde momenten fruit mag eten, niet de hele dag door onbeperkt. Gewoon een aantal momenten inbouwen dus, en dan geef je zelf aan hoeveel je kindje mag hebben.
Wat is onbeperkt? Noem eens aantallen? Overigens denk ik dat je het vanzelf wel merkt waar de grens voor K ligt. Toen het mandarijnenseizoen net geopend was bleef Mini maar om mandarijnen vragen. Aan het eind van het liedje had ze op 1 dag het hele netje op. Verder wilde ze amper meer iets eten en die luier van de volgende dag was niet voor herhaling vatbaar. Dus sindsdien zijn wij wat terughoudender geworden met fruit, ze mag wel veel fruit, maar niet meer te veel, maar vraag me niet wat te veel is want dat weet ik ook niet precies.
K komt aan de 4a 5 stuks fruit. bij alle maaltijden en tussendoortjes. probeer haar wel andere tussendoortjes te geven maar die wil ze echt niet. vervolgens loopt ze naar de keuken en gaat naar de fruitschaal wijzen.
Te vaak zuur fruit op een dag is niet goed voor de tandjes. Het is het beste om de fruitmomenten te beperken tot twee keer per dag.
quote:jacjac schreef op 07 januari 2011 @ 15:17:

K komt aan de 4a 5 stuks fruit. bij alle maaltijden en tussendoortjes. probeer haar wel andere tussendoortjes te geven maar die wil ze echt niet. vervolgens loopt ze naar de keuken en gaat naar de fruitschaal wijzen.Dan zou ik die bij de maaltijden minderen. 4 a 5 vind ik best veel voor een dreumes.
quote:jacjac schreef op 07 januari 2011 @ 15:17:

K komt aan de 4a 5 stuks fruit. bij alle maaltijden en tussendoortjes. probeer haar wel andere tussendoortjes te geven maar die wil ze echt niet. vervolgens loopt ze naar de keuken en gaat naar de fruitschaal wijzen.

Een keer is dat echt niet erg, maar elke dag zoveel is te vaak.

Idd vanwege darmpjes en tandjes.
Ja, dat vind ik echt.
Dat het slecht is voor tandjes geld eigenlijk alleen als ze het in meerdere eetmomenten eet. Niet als ze die 4 stuks in 2 eetmomenten zou eten.

En een (zoet) koekje is echt niet beter voor de tanden.

Eet ze qua gewoon eten wel goed? Als ze liever fruit eet dan haar gewone eten zou ik echt minder fruit gaan aanbieden, zodat ze meer van het andere gaat eten.
ze eet verder haar brood en warme maaltijden goed alleen haar tussendoortjes anders dan fruit dus niet.

we gaan het gewoon proberen haar iets anders dan fruit te laten eten.
quote:jacjac schreef op 07 januari 2011 @ 17:05:

we gaan het gewoon proberen haar iets anders dan fruit te laten eten.

Maar dat hoeft toch niet? K krijgt waarschijnlijk ontbijt, tussendoortje, boterham, tussendoortje, avondeten, nog een fles voor het slapen gaan?

Als de tussendoortjes dan fruit zijn, dan is het toch goed?

Klopt volgens mij ook wat GW zegt...het gaat om het aantal verschillende momenten dat er gegeten wordt, niet zozeer om de hoeveelheid.
4-5 stuks fruit leveren ook echt teveel suiker voor een dreumes.
Conclusie...wat minder fruit geven, verdeeld over twee vaste momenten Dan zou ik me verder niet al te druk maken over het feit dat K geen andere tussendoortjes wil.
Het lijkt me juist positief dat K. fruit als tussendoortje wil.

Maar zoals al eerder gezegd, zou ik het wel beperken tot de vaste eetmomenten, en misschien max. 2 /3 stuks per dag.

Dus bv. 1 bij het ontbijt, 1 bij de lunch en 1 als tussendoortje (tussen lunch en avondeten)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven