fruit eten
vrijdag 7 januari 2011 om 15:01
Wat is onbeperkt? Noem eens aantallen? Overigens denk ik dat je het vanzelf wel merkt waar de grens voor K ligt. Toen het mandarijnenseizoen net geopend was bleef Mini maar om mandarijnen vragen. Aan het eind van het liedje had ze op 1 dag het hele netje op. Verder wilde ze amper meer iets eten en die luier van de volgende dag was niet voor herhaling vatbaar. Dus sindsdien zijn wij wat terughoudender geworden met fruit, ze mag wel veel fruit, maar niet meer te veel, maar vraag me niet wat te veel is want dat weet ik ook niet precies.
vrijdag 7 januari 2011 om 15:22
quote:jacjac schreef op 07 januari 2011 @ 15:17:
K komt aan de 4a 5 stuks fruit. bij alle maaltijden en tussendoortjes. probeer haar wel andere tussendoortjes te geven maar die wil ze echt niet. vervolgens loopt ze naar de keuken en gaat naar de fruitschaal wijzen.Dan zou ik die bij de maaltijden minderen. 4 a 5 vind ik best veel voor een dreumes.
K komt aan de 4a 5 stuks fruit. bij alle maaltijden en tussendoortjes. probeer haar wel andere tussendoortjes te geven maar die wil ze echt niet. vervolgens loopt ze naar de keuken en gaat naar de fruitschaal wijzen.Dan zou ik die bij de maaltijden minderen. 4 a 5 vind ik best veel voor een dreumes.
vrijdag 7 januari 2011 om 15:22
quote:jacjac schreef op 07 januari 2011 @ 15:17:
K komt aan de 4a 5 stuks fruit. bij alle maaltijden en tussendoortjes. probeer haar wel andere tussendoortjes te geven maar die wil ze echt niet. vervolgens loopt ze naar de keuken en gaat naar de fruitschaal wijzen.
Een keer is dat echt niet erg, maar elke dag zoveel is te vaak.
Idd vanwege darmpjes en tandjes.
K komt aan de 4a 5 stuks fruit. bij alle maaltijden en tussendoortjes. probeer haar wel andere tussendoortjes te geven maar die wil ze echt niet. vervolgens loopt ze naar de keuken en gaat naar de fruitschaal wijzen.
Een keer is dat echt niet erg, maar elke dag zoveel is te vaak.
Idd vanwege darmpjes en tandjes.
Ja, dat vind ik echt.
vrijdag 7 januari 2011 om 15:26
Dat het slecht is voor tandjes geld eigenlijk alleen als ze het in meerdere eetmomenten eet. Niet als ze die 4 stuks in 2 eetmomenten zou eten.
En een (zoet) koekje is echt niet beter voor de tanden.
Eet ze qua gewoon eten wel goed? Als ze liever fruit eet dan haar gewone eten zou ik echt minder fruit gaan aanbieden, zodat ze meer van het andere gaat eten.
En een (zoet) koekje is echt niet beter voor de tanden.
Eet ze qua gewoon eten wel goed? Als ze liever fruit eet dan haar gewone eten zou ik echt minder fruit gaan aanbieden, zodat ze meer van het andere gaat eten.
vrijdag 7 januari 2011 om 17:11
quote:jacjac schreef op 07 januari 2011 @ 17:05:
we gaan het gewoon proberen haar iets anders dan fruit te laten eten.
Maar dat hoeft toch niet? K krijgt waarschijnlijk ontbijt, tussendoortje, boterham, tussendoortje, avondeten, nog een fles voor het slapen gaan?
Als de tussendoortjes dan fruit zijn, dan is het toch goed?
Klopt volgens mij ook wat GW zegt...het gaat om het aantal verschillende momenten dat er gegeten wordt, niet zozeer om de hoeveelheid.
we gaan het gewoon proberen haar iets anders dan fruit te laten eten.
Maar dat hoeft toch niet? K krijgt waarschijnlijk ontbijt, tussendoortje, boterham, tussendoortje, avondeten, nog een fles voor het slapen gaan?
Als de tussendoortjes dan fruit zijn, dan is het toch goed?
Klopt volgens mij ook wat GW zegt...het gaat om het aantal verschillende momenten dat er gegeten wordt, niet zozeer om de hoeveelheid.
vrijdag 7 januari 2011 om 19:19