Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
jaaa de uitverkoop ik kan niet wachten!
Dat klinkt als een aandachtige en opmerkzame juf RW, kun je blij mee zijn!

Corrigerende tankini slapstick met helpende man lijkt me erg grappig om van een afstandje te aanschouwen, ha ha.
Rw hoe was tien minuten gesprek ?

Mviool had rapport en had toch 8 voor topo dus die ene onvoldoende opgehaald. Alleen schrijven matig maar dat is bij de beide jongens altijd. Wat ik fijn vond is dat er extra opmerkingen stonden. Nml dat hij een rustige hardwerkende jongen in de klas is en dat hij veel beter kan met rekenen (9 en twee 7')

tip: zn werk secuurder doorkijken.

Ik had even angst dat hij op school ook dat lantefanterige had maar ik maak uit die opmerking op dat hij t op school anders aanpakt.

Ik zit er over te denken dit jaar geen sint te doen maar ( ookal waren we daar nooit van ) kado onder de boom. Ik bedoel, ze vieren het anders dubbel, dan ook nog dubbele verjaardag voor dviool week erop en oviool is toch nog zo klein.

Ik heb net heerlijk in bad gelegen, alleen jammer geen echt warm water ( ketel doet raar )

o was zo druk vandaag en dan durf ik niet in bad, kans groot dat ze hard gaat huilen.

Bekentenis: ik douche/ badder nooit meer ontspannen. Dit was echt voor het eerst. Heel gek, ik dacht, beneden ligt mijn babietje, wauw!!!

Snap je wat ik bedoel ? Juist als je iets voor jezelf doet realiseer je je hoe je boft en wat je hebt. Echt ik vind het prachtig.

Nu even haarmasker kunnen doen.

Man is gezellig thuis. Ik zit alleen in de andere kamer van de 2 :-) gezellig ben ik !
Sardegna mijn meiden gaan twee dagen naar de creche. Bij oudste had ik er heel veel moeite mee, maar ging altijd goed. Dacht dat tweede makkelijker zou zijn, maar dat was niet zo. Wat ik wel prettig vond is dat jongste naar een babygroep ging in tegenstelling tot oudste, die ging naar een verticale groep.

Baby gaat helaas straks ook naar de verticale groep omdat babygroep opgeheven wordt, heb er nu nog meer moeite mee dan destijds. Stom eigenlijk.

Nou ja, ze zwaaien me altijd vrolijk uit dus al met al vind ik het moeilijker dan de meiden zelf

Ik laat het hier ff bij vanavond, voel me k*t, heeft niks met zwangerschap te maken, gewoon niet zo'n leuke avond hier... alhoewel hormonen misschien?! Slaap helpt misschien dus duik er zo maar in.

Tot morgen!
Kijk nou !!! We hadden allemaal tegelijk gepost.

Ik weet niet wat ootje precies heeft, een soort ontstane stijfheid foor dat hoofdje heel de nacht naar een kant te hebben ( en overdag draait ze ook bij voorkeur naar die kant ) nu heeft ze zeg maar pijn en ongelijke spierspanning in haar nekspieren. Ze gilde het uit van de nekspieren aantikken en dat ze door bleef gaan was krijsen, rood koppie en ze vergat te ademen tijdens het huilen, daardoor veslikte ze zich steeds en zo. Heel zielig. Ze kan ook aardig brullen. Dat doet ze thuis ook wel als ze heel even de box in moet als ze niet wil. Dat gaat meteen in zn hoogste versnelling! Nou nu ook direct, heel zielig.

T is wel duur hoor. Als ik zie wat ik per uur verdien als erkende therapeut en dan met materiaal en vaak extra tijd nemen. Zij declareren meer per half uur als ik per uur. Ik krijg ook maar deel terug. Maar ik heb wel het idee dat ootje er baat bij zal hebben. Schijnt als je wacht dat ze soms rond 6 mnd een helmpje moeten en dat dat ook niet alles is.
jemig wat zielig zeg voor oviool, dat het ook echt wel helemaal vast zit fysio heb je al geprobeerd toch? ik heb een beetje info opgezocht over een helmpje omdat J op een gegeven moment een enorm scheef eef hoofd had, maar er is weinig onderzoek naar gedaan of het echt effect heeft, naar alle waarschijnlijkheid groeit het vanzelf wel goed, ook zonder helm (omdat ze op een gegeven moment niet meer de hele dag liggen) ouders die de keus krijgen voor een helm doen het meestal allemaal wel want tja je weet maar nooit, je hebt dus geen goede controle groep zeg maar. Maar de mensen die het toch niet hadden gedaan was het uiteindelijk toch goed gekomen.

Kan ze al wel een beetje op haar buik liggen en dan oprichten enzo?
Ja en ook recht ze haar rugje mooi.

Eigenlijk voor de rest niks bijzonders.

Daarnet kon ik haar op mn linkerschouder draairn en dan wang tegen wang zonder dat het meteen morren was!
Oh oh! Weer terug mn bed in. Ik werd om half 7 wakker en ootje lag toen al wakker ( huh ? Ze lag gewoon met grote ogen te liggen in het donker, niet roepen!) en ze heeft voor de derde nacht doorgeslapen. Ik wil niet te vroeg conclusie trekken maar ze is in elk geval in staat de nachtvoedingen door te slapen.

En ik denk als dat nog een paar keer zo is ik kan gaan bijtanken jeeeeeeaaaahhhhh

@ amalia wanneer ga je nou ook alweer naar NY? Hoeveel nachten ben je dan weg ?

Heb je alle voedingen dan nu? Spannend! Ben je zenuwachtig of eerder kijk je er nasr uit. Hoe is dat voor ( een ) man? Zijn die er ook mee bezig dat het een hele stap is, nachtje (s) zonder A voor het eerst, of kijkt hij er erg naar uit even zn meisje voor zichzelf te hebben? Het grote A meisje ?

Oh wat ben ik lui. Het bed is zo warm en lekkee mogen slapen daar ben ik nog luier van geworden. Wel heel de nacht half gedroomd gepiekerd over het familiegezeur. Want jarige vader van man en wat doe je dan ? Dviool is er al. Maar mviool wil ook met oviool maar man is werken en ik zou vroeger van mezelf geeist hebben dat ik dan mijl op 7 doe met het OV

maar nu denk ik kom op ! Viool doe normaal.

Maar bij beide opties voel ik me niet gerust, niet gaan, wel gaan. Dit is niks voor mij.

Ik droomde ook nog dat ik droomde dat ik een dikke bolle beer klappen gaf maar dat dat eigenlijk mn baas was. Maar hij zag er uit als een dikke beer. En dat het een beer was droomde ik dan weer kwam ik achter in mn droom.
Gaat lekker viool met die dromen. Als je het verklaard komt er vast iets raars uit .

Ik ga met man naar NY en de kinderen gaan maar m'n ouders, onee ouders komen hier. Heb pas 5 voedingen dus schiet niet op. Moet er 20 . Maar A komt rond half 7 en is nu ook sinds 3 nachten rond 10 uur onrustig. Dan heb ik geen kolf puf. En overdag... Tja met de jongens erbij komt het er niet van.

We gaan 9 dec voor 3 nachten. Ben nu nog relaxt maar stress komt nog hoor! Gister wel geweldig hotel geboekt!
Zwaai! Even heel snel, want ik moet over 10 minuten bij de tandarts zijn, en ook nog even mijn tanden poetsen...

Hier gaan de kinderen 3 dagen naar de opvang. Allemaal naar een verticale groep, middelste heeft bij de verhuizing van creche 3 maanden een horizontale groep gehad. Dat was wel flink wennen, maar goed, ze was toen 2, en een hoop veranderingen. Nu gaat het op zich wel goed, je moet alleen niet iets vergeten en dan later nog even komen, want dan is het meteen zwaankleefaan.

Met jongste gaat het op zich ook wel goed, die drinkt alleen wat minder op het moment, maar dat doet ze thuis ook.

Gewicht Ben vorige week begonnen met punten tellen, met een weight watchers cd. Maar gisteren en vanmorgen al weer flink aan het smokkelen en snaaien geweest... koekjestrommel is bijna leeg Was wel al een ruime kilo kwijt. Zit nu op 96, bij 1.78m... Dus ook wel flink te zwaar. Vroegah (toen ik ging studeren) was ik 72, streven is dat nu ook weer. Ben benieuwd of dat gaat lukken. Met een beetje geluk ga ik vrijdag wel weer sporten.

En sinds gisteren een nieuwe auto! meteen een mooie vuurdoop, in de mist weer terug naar huis Dat was echt wat minder...

Nu nog gauw even wat tandpasta rondborstelen, en dan gauw naar de tandarts!
Sommige koekjes mogen toch wel ??? Zeg ja !

Bijv de time out koekjes die ik de kinderen mee naar school geef, jammie die waren lekker. Dat krijg je als je niks koopt voor lekkers dan ga je zoeken ...

Ootje net in bad geweest. Straks wat opruimen. Zou leuk zijn als ze slaapje gaat doen ( is al een week niet meer, alleen nog maar hazeslaapjes)

haar nageltjes gevijlt en voor de lol eens voorgelezen, ze lachte er bij dus goed zo!

@ tieger in haar nieuwe auto ! En 3 kinderen op de achterbank.

Jaaa ook al zo'n snoepkont. Ik heb dat sinds ootjes zwamgerschap, serieus! Ik denk omdat ik het een soort huiselijk vind en nu veel thuis ben.

Wat dat punten tellen is ? Dat weet ik nog niet!

Weight watchers doet een vriendin. Daar kan ik dat aan vragen.
@ tieger vergeet ik nog : sucses bij de tandarts. Ik heb mn afspraak al 3 maanden afgebeld, ben bang dat ik door het snoepen gaatje heb

@amalia in december ohhh dan is ze alweer groter! Hoe groot is A nu ?
A was gister 5 mnd Viool!! Ik weet niet hoe groot ze is. 68 is te groot, 62 gaat nog net. Dus ik denk 63 cm ofzo? Gewicht geen idee.

Ik was wel een halve kilo kwijt vanmorgen, zelf na het taartje

Rikst geef jij nog bv? Dan moet je geen punten gaan tellen hoor, afvallen is niet goed met bv.

Kijk, daarom mag ik dus ook niet afvallen .

Lekker hoor de nwe auto!!

En gaatjes?
80.7 kilo.

Oh, we kunnen hier wel een soort afvalpoultje maken. Ik vind dat wel stimulerend.

Voor de zwangeren een aankompoultje en voor de gebaarde vrouwen een afvalpoule
Oh Viool, ik zie dat A bij de laatste meting vorige maand als bijna 65 cm was ha ha. Geen wonder dat 62 krappig zit.
heb hier niet eens een weegschaal...

een afvalpoule klinkt prima tenzij het mijn dakgoot en dergelijke zijn..

ik ben wel benieuwd wat ik weeg eigenlijk...

maar je moet je natuurlijk steeds op dezelfde weegschaal wegen.

trouwens lekkere dingen eten doe ik altijd, zo'n salade kauwend karkas daar heb ik echt niks mee he, ik was jarenlang kabouter spillebeen die je kon omblazen en ik vond zoiets als de lijn altijd belachelijk! Nu kan ik het me wel een beetje indenken nu ik merk dat er toch wat extra gewicht bijkomt maar ho! good food rules dus het zal mij niet gebeuren dat ik uit eten ga en de salade bestel maar de kaas en de vis en de dressing er uit laat omdat ik anders te dik wordt.. en oja dan ook nog heel happy erbij kijken van kijk mij eens verantwoord bestellen als ik dan vervolgens aan de buurt ben bestel ik: tapas, voor, hoofd en nagerecht
Oh, viool, dat herken ik wel hoor, die angst voor de tandarts. Ben ook echt een periode eens niet geweest (een paar jaar). Man gaat ook zelden, maar dat is volgens mij gewoon laksheid, die maakt niet meteen een nieuwe afspraak. Of hij wil niet toegeven dat hij bang is, dat kan natuurlijk ook Maar ik ga nu samen met de kinderen, en daarvan wil ik dat die echt 2 keer per jaar gaan, zodat zij niet die angst ontwikkelen. En controle vind ik eigenlijk ook nooit zo erg, alle andere behandelingen

Net was gelukkig alleen maar schoonmaken, maandag weer terugkomen om twee gaatjes te vullen, en over 3 maanden terugkomen voor de grondige reiniging van mijn gebit. Toch maar gewoon doen dan...

En koekjes... die time-out zijn gewoon heel lekker, vooral die met yoghurt. Hier betrof het speculaasjes, maar man had de euroshopper gekocht en die zijn niet lekker, te dun (dus tellen maar voor de helft ) en ik moest dus wel even proberen of ze lekkerder worden als je er genoeg van eet.

Amalia, ik denk dat je met mij in de war bent? Ik probeer flexibel punten te tellen En ik geef geen borstvoeding meer.

Viool, met weight watchers (tenminste, zo doe ik dat), krijg je een aantal points dat je op een dag kunt eten. Sommige voedingsmiddelen zijn veel points, andere weer minder. Soms is het combineren. Bij pasta mag je bijvoorbeeld onbeperkt eten, voor een vast aantal punten. Groenten en fruit is ook onbeperkt, maar na twee appels heb ik het ook wel gezien Je kunt dus op zich best veel eten op een dag, door creatief punten te tellen.

Net nog de stoeltjes in de auto gezet, ziet er wel stoer uit. Moet alleen nog even kijken wat de meest handige indeling is. Hoe hebben andere die? Heb nu jongste links in mc (groep 0), oudste in het midden in de rodi (groep 2/3), en middelste rechts in de tobi (groep 1). Vanmiddag de kinderen maar even met de auto halen van de opvang, zijn ze ook helemaal blij Wel suf, zo'n ritje van hemelsbreed 200 m en 3 minuten rijden Maar anders loop ik altijd, da's ook goed voor de lijn
@ Amalia ha ha en jij maar A in maatje 62 sjorren "meid niet zeuren dat pas je makkelijk "ürre urre urgghhh mama" hup beentjes erin ( ik zie het het al voor me)
bij pasta veel eten??? Hm niet gek
Veel pasta dan he, en weinig saus 't Moet niet leuk worden

Ach, jongste zit hier nog in maatje 1 luiers... Man had twee maanden geleden erg enthousiast ingeslagen in een aanbieding, terwijl ik erop gokte dat hij een mooie mengeling van maten mee zou nemen (bijvoorbeeld 1 pak maat 1, wat maat 2, wat luierbroekjes voor oudste, etc.). Nee, meneer nam 8!!! pakken maat 1 mee, dus die moeten wel op. Nog een half pak, dan mag ze over naar maatje 2 Vermoed dat ze dan meteen door kan naar maatje 3

En gewoon duwen bij die armpjes, dat past prima Is alleen bij winterjasjes een beetje vervelend... hier dus ook maar de grotere maatjes tevoorschijn getoverd, moet zeggen dat mijn kinderen wat dat betreft keurig de maatvoering van de winkels volgen tot ze een jaar zijn. Jongste gaat nu net over naar maat 62, maar dat is nog wat aan de lange kant. Maar 56 is soms bij de mouwtjes wat te kort, en bij sommige truitjes maat 50 heeft ze een half blote romper. Dat ziet er dan ook weer niet uit. Broekjes is wel nog 56. Ach, nu gewoon echt afdragen, er komt echt niet nog een vierde denk ik...

Nèh, dan moeten we wéér een andere auto
tieger een busje, net als wij

oohh bah bedoel je zo, ik dacht dat als je pasta eet dat je dan heel de dag veel mag eten...

met die maatjes ik snap het niet. Oviool weegt nu denk ik 5,5 kilo en 55 cm. Ze draagt 62 en bij 62 en 56 moet ik de mouwen omvouwen. vreemd. ze heeft echt geen rare korte armen hoor...maar ook niet lang dan denk ik.

ENfin maillot in maat 62 gekocht (wol) dat ding kan ik bijna zelf aan pffff
Duh, geen busje

het ligt er natuurlijk ook wel aan hoe de merken vallen...sommige vallen wat ruimer, andere juist weer wat krapper... Hier is het meestal zo dat wanneer ze voorbij de lengte van de maat zijn (1 of 2 cm), ze een grotere maat aanpassen. Ik zou Oviool dus nog maat 56 aantrekken, of het moet overduidelijk te klein zijn. Jongste was bij de laatste meting bijna 60 cm met 5 kilo, en ik heb voor haar maat 62 vorige week in de la gelegd. Maar daar is het nog mouwen omslaan, terwijl 56 soms kort begint te worden. Winterjas is ook al 62, maar dat is alleen maar om de kleine winterjas maat 50 is, en dat werd zo'n geprop bij de armpjes, en de mouwtjes werden wat kort. Tja, ik ga ook niet alles nieuw kopen voor haar, omdat ze net in een ander seizoen geboren is...
joh die maten zijn raar. Haar winterjas heeft zulke lange flapmouwen en is maat 56 maar wel weer heel makkelijk aan te doen, gekregen en geen mooi bijzonder jasje maar wel praktisch. Maar ze draagt echt geen 56 meer dat is gewoon geen gezicht vind ik, dat ziet er raar uit. Nouja sommige dingen zoals een jurkje dat kan hoog en laag. bijvoorbeeld van van A (dat witte kant) draagt ze wel nog, eigenlijk zijn jurkjes om die reden handig.
geen busje ? Jawel joh. Gewoon een busje nemen
Toch wel bellen... Om te feliciteren.. Dat kan ik dan toch niet laten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven