Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
Amalia, hoe gaat het met oudste? Heeft hij vakantie, of volgende week? Zal hem (en het hele gezin) misschien goed doen, weekje thuis?
Mijn meisje moest net 2 prikken op het cb en ik wist het niet, boehoe.. En ze ligt nu te slapen maar om 11 uur heb ik een afspraak dus ik moet haar weer wakker maken. Als ik het wist van die prikken had ik die afspraak niet gemaakt Kan het niet afzeggen.

stom zeg van me.

Sardegna, ik dacht dat het beter ging, ging ook zo sinds donderdag. Vrolijk uit school, vrijdag thuisgehouden. Weekend wel boos maar 'gewoon' zeg maar. Mokken.

Maar ojee, gisteren weer helemaal mis Ik ging heel gezellig doen, voorlezen, daarna knutselen. Helemaal wat hij leuk vindt. Totdat hij een gezichtje op de kabouter moest tekenen en hij vond het oog niet mooi --> drama. Kabouter verkreukeld door de kamer, boos in de bijkeuken. Ik bleef heel rustig en heb alsnog (met veel pijn een moeite) een kabouter met hem gemaakt. Toen dat oog ook niet goed ging ging het bijna weer mis, maar ik heb het om kunnen praten naar een piratenkabouter en dat was toch wel erg stoer.

Maar wat kost dat een energie zeg.

Net op het cb even wat over gevraagd. Ik heb nu een folder mee van dat wat Aapje ook doet, nog een andere en ik heb het boek How 2 talk 2 kids van mijn zus geleend. Eens kijken wat het meest aansluit bij ons en mss ga ik wel een cursus doen ofzo.

Meisje goed in lengte (64,6) en gewicht (6,5 kilo geloof ik).

Hmm, moet haar nu wekken
Oooo, wat lekker, Sardegna! Zomaar ineens een weekje met zijn allen vrij. Leuk, dat jullie er nog even tussen uit gaan!

Prikjes... Nee, da's niet leuk, Amalia! Hopelijk niet te veel last?

En goed dat je wat info hebt omtrent zoon. Kan nooit kwaad, lijkt me. Hopelijk zit er iets voor je bij!

Viool, klinkt lief, man samen met Oviool! Hier trouwens hetzelfde, hoor. Vriend vindt het ook leuker als de kinderen wat groter zijn en is ook minder van het hele babygebeuren.

Pffff, al 2x een plensbui op mijn hoofd vandaag. Op de heen- én terugweg naar vriendin. Bah! En straks moet ik naar de vlk, dussss vrees dat het er niet bij die 2 blijft. Jongste ligt nog steeds wakker te zijn in zijn bed. Niet handig, want over een uur moet ie er dus weer uit. En van te weinig slaap wordt ie nu niet echt sfeervol...

Hihihi, nou ja, we zien het wel weer!
Ach Amalia ! Waren dat haar twee prikken ?

Ik moet over 3 weken voor de eerste, vorige keer wilde ik niet, had ik bij mviool ook en heb het schema opgeschoven, alles dus maand later dan gebruikelijk.

dat had ik bij mviool ook zo.

Sterkte met meisje ! Ik hoop dat ze niet hangerig zal zijn vandaag.

Wat goed dat je met je zoons gedrag aan het zoeken ben naar een oplossing en wat klinkt het gezellig wat je allemaal doet.

Oei meteen schaamte ik doe noh niet zo creatief, vanmorgen kraamvisite. Gister een gezellige opruimdag. Morgen komt vriendje en dan wilde ik donderdag een bakdag maken. Van het weekend dan dagje uit.

Dviool is een dagjes uit kind en bijna tiener, wil het liefst dus dagen weg, maar komt in de voorjaars en mei denk wat meer. Ik voel me vaak wel aan huisgebonden, ben niet zo gek op ov en lang van huis zijn.

Ik verheug me wel op bakdag hoor.

Vanmorgen waa zo gezellig !

Mn vriendin tijd niet gezien, haar ken ik weer van mn mbo. Het klikt dan erg nog steeds. Ik moet zeggen dat ik gewoon ook erg leuke meiden heb als vrienden.

We hebben het nog eens gehad over mijn werk.

Of ik niet op haar vmbo school kan werken en daar mijn faalangst trainingen bijv intern geven.

Het idee maakte me ook wel vrolijk ( leuk met mijn beroep tieners kunnen helpen die vastlopen )en tegelijk niet ( werk bij instelling en vast en

veel weg van huis )

toch zou ik wel met de doelgroep willen werken

Mn kind
Ehhh halve onafgemaakte zin maar weet niet meer wat ik wilde zeggen ( rode wangen)
Heb 2 jongetjes thuis. Ik haal B op van de psz en breng even bij L in de klas een kaart voor een ziek jongetje, wilde L mee naar huis. Hij wil wel altijd thuis blijven 's ochtends, maar nooit halverwege mee naar huis. Heel vreemd. Ik heb m maar meegenomen. Nu zitten ze heerlijk samen te schilderen en meisje ligt -eindelijk- te slapen. Goed bezig mam . Heb ik tijd voor mezelf hi hi. Al duren verfactiviteiten altijd maar kort. Hmm, oh, ik kan nog altijd de potten klei erachteraan gooien. Goeie!

Met A naar de MT geweest vanmorgen, ze staat helemaal recht Kijk daar worden we blij van. Ik merk ook dat ze lekker in haar vel zit. Alleen die naaaaachten!!!

Nog even op het cb aangekaart (ik heb nu een hele leuke arts en wvk, dus het kan wel!) en die zei dat ze met 5 voedingen echt wel genoeg binnen moet krijgen. Ik zit nu op 6 a 7. 7 als ze 2x komt s nachts. En ze hoort met 4 mnd echt wel door te slapen, hooguit 1x te komen. Haar advies (au au, mijn hart doet pijn!) laten huilen als ze voor 5 uur komt. En dan niet even, nee een half uur! Wel een aaitje geven, speentje eventueel maar niet uit bed halen.

Oooh dat gaat moeilijk worden. Maar mss moet ik er doorheen. Ik laat haar nu hooguit 10 min huilen. Meestal brabbelt ze wat en soms valt ze in slaap. Maar meestal gaat het brabbelen over in huilen en dan haal ik haar. Maar dat 'mag' nu niet meer.

Goed, daar gaan we weer
o wat heerlijk vanmorgen iedereen nog in pyama lekker aanrommelen en om 10.30 naar een vriendin gewandeld. Ik realiseerde me dat ik dat basisschool ritme helemaal niet leuk vind ik vind dit veel gezelliger met al mijn kroost thuis hoe ervaren de moeders die hun kind al langer op de basisschool hebben zitten? Went dat?

viool tieners is heel leuk om mee te werken, ik heb een tijdje op een arbeidstrainingscentrum gewerkt was erg leuk, allemaal van die aso's die van school gestuurd waren, wij moesten ze dan opvangen, normen en waarden aanleren, met ze werken, stage zoeken etc. Ik was alleen op een gegeven moment meer politie agent van huis uit kregen ze ook niks mee, dus dan kun je daar nog zo je best doen, als ze thuis waren hingen ze voor de rest op straat. Maar de doelgroep vond ik erg leuk.

amalia wat super goed dat je zoveel geduld had met je zoon en dat het uiteindelijk dus gelukt is, hoelang zit hij nu op de basisschool? Echt zielig dat hij dan zo gefrustreerd raakt als iets mislukt, is hij erg faalangstig?

sardegna leuk een weekje weg!!! Zal vast goed gaan! En die voorpret is ook zo leuk he met de kinderen! Hier hebben ze het nog steeds over die twee weken duitsland waar we in juni zijn geweest, en wanneer we weer gaan echt schattig het is ook zalig gewoon even met je gezin erop uit te zijn!

Leuk dat je dat zegt van dat ik alles op de rails heb, klopt ook wel volgensmij, nu heb je met flesvoeding ook wel een duidelijker schema volgensmij, maar als ze een half jaar zijn zijn ze gewoon ook zo leuk, die hele kleine babytjes zijn schattig hoor maar dit vind ik wel een leukere leeftijd! (alleen dat ze niet meer zo lekker in je armen slapen vind ik wel jammer!)

maar in de draagdoek vind hij heerlijk en valt dan ook nog vaak in slaap (dat sommige van jullie kindjes dat al niet meer willen?) en voorlopig blijft hij ook nog even op de kamer, vind het zo fijn hem dicht in de buurt te hebben

Maakt het geen borstvoeding geven wel weer goed he
gezellig iedereen thuis amalia wat doen jou kinderen creatieve dingen! Met verven ben ik altijd langer bezig met opruimen haha kleien erachter aan is een goed idee! Ben je zo weer een uur verder!

Ik moet zeggen dat ik het best vroeg vind dat ze met 4 maanden al door 'moeten' slapen, doe gewoon wat goed voelt hoor, een half uur laten huilen is best lang!

Oudste heeft tot 1,5 jaar een nachtvoeding gehad (!) en toen was het ineens over, zat ik hoogzwanger van dochter hem ene fles te geven hij paste nog net bij mij op schoot haha was natuurlijk meer aandacht dan honger maargoed.

kijk dat is dan weer een ander uiterste maar 4 mnd?
Ik vind ze ook streng hoor... Maar met bv zonder bijvoeding is tot 1 jaar drinken normaal dus daar stel ik me maar op in. Alhoewel ik best nieuwsgierig ben hoe die voeding voor hongerige babies werkt

rw hier ook een beetje ervaring met tieners in creatieve th.

Wat me fijn lijkt is dat ik echt doelgroep kan helpen die normaal niet snel op ons centrum komt. Maar ik wordt wel onzeker van wat het nou moet worden, luxe probleem missch

ga ik me daar in storten en op het college me hardmaken voor uren daar ?

Ga ik verder met alle doelgroepen zoals ik deed ? Of ga ik met goede vriendin voortaan een kindercursus aanbod doen i p v therapie??

De jongens gaan nu met de garage en autokleed, als gevolg van mijn thuisblijf actie en dat vind ik nou zo leuk eraan. Ze zitten bij mij in de vakantie gewoon brrrrrooooeemmmm op een kleed. Of maken een tent op hun kamer. Dan heb ik lol dat ik dat allemaal bewaar ( sommige vriendjes hebben alleen nog maar wii en computer en zulk soort dingen en speelgoed weggegooid ) ze hebben t houten pakhuis nu ook gepakt. Lief zo
@rw dat school ritme went maar het zorgt voor extra stress he dat moeten. Zo als nu, niks moet, voelt het warm en gezellig. Daarom geniet ik maar van de vakanties.
Nog iets leuks meegemaakt vanmiddag, later vertel ik t wel
Hmmm, je maakt me erg nieuwsgierig, Viool!!

En wat leuk, dat de jongens ook nog zo leuk met dat speelgoed kunnen spelen!

Moeilijk hoor, die keuzes wat betreft werk...

RW, tja, het schoolritme went wel. Oudste gaat nu een jaar naar school, maar vind zo'n weekje vakantie toch ook wel heel erg lekker, hoor. Idd, lekker rustig aan, joggingbroek aan. Ik hen nog steeds een hekel aan het gehaast 's ochtends. Dat went volgens mij nooit...

Net weer goedgekeurd bij de vlk. Ze beginnen met strippen met 40+5. Volgende werk dinsdag 'mag' ik dus... Brrr, hoop dat ik het niet ga halen...
Nu drummen op pannen en elektrische gitaar .. Ehh wanneer begint school ?
Joehoeeeee *zwaai* Ik ben weer online!! Laptop was afgelopen week doodgegaan, maar dankzij Uman kan ik nu weer verder forummen

Ik ga vanavond even hyves bijlezen en buikfoto erop zetten, heb zo eerst 20-weken echo. Spannend!
Oh wat spannend Uma !

Ik ga je buikfoto's vanavond bekijken
Leuk uma!

Half uur huilen is lang maar als je Ria Blom aanhoudt dan is dat ook het advies. Hard hè?

Ben benieuwd of ik het kan. Bij oudste heb ik het ook gedaan ( inbakeren, rust en regelmaat van haar boek)

Je maakt me ook nieuwsgierig Viool!
ik ben benieuwd naar je buik uma!

klinkt gezellig daar viool! Ik ga ook echt niet snel speelgoed wegdoen hoor, spelen ze ook niet meer met playmobile en lego?

bah man moest onverwachts overwerken niks aan kon ik het hele avondritueel doen. Gelukkig waren ze heel lief al de hele dag dus dat scheelde wel maar nu ben ik het wel zat!

Oudste vraagt zoveel aandacht echt niet normaal echt heel vermoeiend. En baby nog steeds een sprongetje ofzo hij slaapt heel veel en als hij wakker is wil hij alleen bij mij zijn, heb er pijn in mijn schouders van 8,5 kilo hihi vanmiddag naar een kinderverjaardag viel hij gewoon op mijn arm in slaap ach lief he!!!!

dus lekker niks meer vanavond en morgen shoppen in amsterdam!!!
@rw veel plezier morgen !

@amalia oei ik ben een looserig ria blom figuur ik laat oviool niet zo huilen maar afgelopen dagen ben ik wat onzeker omdat o erg veel borst vraagt en om mij en eerst was ze heel regelmatig. Maar ik denk dat dat veel borstsabbelen en drinken ook wel hoort bij een borstkind ?! In elj geval heeft ze vandaag nu van 5 tot 8 bijna onondoorbroken gesabbeld, daarvoor erg lang in de doek gezeten. Op hyves zette ik al dat ze wel van slag lijkt, jongens heel de dag druk om haar heen.

Okee

nu maak ik julie nieuesgierig maar voor jullie is het vast niet zo bijzonder.

Door de regen rende ik vandaag met vriendin de houten speelgoed zaak in. Vriendin en verkoopster kenden elkaar ergens van. Leuk gesprek kwam op gang, echt zo gezellig en met een klik. Ineens herken ik haar, ik zeg was jij niet degene met het 4e kindje als de kers op de taart? Ik ben dat gesprek destijds nooit vergeten. We hadden het toen spontaan ( door man geloof ik ) bij de kassa over onze kinderwens. Dat was eind september vorig jaar. Ze sprak met zoveel liefde over die 4e en het kriebelde zo bij mij, dat " kersje " was ook mijn kersje, een droom, volgens mij begon ik toen die week ook op ons forum ! Zij heeft dus heel veel aangeraakt. Ik zei dat haar en toen heeft ze O nog vastgehouden. Dat vond ik erg ontroerend en speciaal. Op een of andere manier ben ik dat gesprek nooit vergeten, ik wist toen gewoon dat er een kersje zou komen. Gek maar dat voelde toen zo, mn kindje voelde heel dichtbij.

En het meisje wist het ook nog en dat ik haar bedoelde met die opmerking.
Ik lees net het forum van 1 jaar terug op 1 pagina lees ik zo vluchtig ..sardegna en viooltje die nog aan t babbelen zijn dat ze er nog 1 bij willen!
Wat mooi Viool
Jullie kunnen snel, inmiddels al lang en breed met een mooie baby in armen

20 weken echo was helemaal goed!

Heerlijk zeg, al geeft het natuurlijk geen garanties. t grote genieten kan beginnen.
Wat fijn Uma! Had je nou 2 weken geleden een extra echo, of alleen voor het geslacht? Zagen ze nu weer een meisje Je hoort van die verhalen als je voor de 20 weken kijkt....

Heerlijk dat het er goed uitzag. Nee, geen garanties maar toch wel erg prettig. Het leven zelf geeft ook geen garanties, er kan zoveel gebeuren. Maar daar moeten we niet teveel aan denken.

Ga lekker genieten!
Aaah, wat een mooi verhaal, Viool! Bijzonder dat jullie elkaar weer tegenkwamen.

Oei, half uur huilen, Amalia. Hoe moeilijk ook, ik geloof wel, dat ik het zou proberen. Maar nu geef ik ook erg veel om mijn nachtrust! Hahaha!

Balen, dat man er ineens niet was vanavond, RW... Fijn, dat de kinderen zo lief waren vandaag. Zoals Sardegna ook al zei, het klinkt

allemaal zo heerlijk soepel en gesmeerd bij jou!

Uma, gefeliciteerd met de goede echo! Dat moet toch een goed gevoel geven! Ik ben echt superblij voor je!
Uma gefeliciteerd ! Was het nog steeds een meisje ?
uma wat super dat alles goed was wat een opluchting dan he!!!

Viool wat een mooi verhaal!

ik ga zo naar amsterdam o wat kun je daar zin in hebben he!!!

Ik zou eerst met J gaan maar toen mijn moeder dat hoorde vond ze dat geen goed plan (je gaat een baby toch niet meenemen???) dus hij mag nu naar haar! Ik had het niet gevraagd omdat ze deze week al 2 dgn de kinderen heeft maar ze vond het niet erg. Dus wel erg relaxt!

nou ik ga ff tutten!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven