Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
Lmeisje draaide gister in de box ineens van buik naar rug. Volgens mij toevalstreffer hoor, want vandaag heeft ze het niet meer gedaan.
Ze laten meestal een tijdje er tussen toch ? Na een nieuwe ontwikkelingsstap...

Ik ben erg gezellig op stap geweest met vriendin.

En volgens mij hoor ik net dat we vanavond bij vrienden eten ( ach ik voel me schuldig ik heb pas 1x voor hun gekookt )

ik kom er achter dat ik of heel energiek ben en veel doe of heel passief en geen piep doe ( behalve het dagelijkscnoodzakelijke )

ook voel ik me ineens heel somber dat ik een taal leren, een muziekinstrument leren, dansen, schilderen, een boek schrijven, en ondertussen een leuke en op school betrokken moeder en leuke mooie vrouw, met een dag of twee een baan, niet allemaal tegelijk kan zijn.

Aan de ene kant vind ik dat ik weinig doe aan de andere kant ik ben best snel teveel geprikkelt dus is her goed dat ik niet teveel doe. En ik zie toch wekelijks vrienden, pak mn creatieve dingentjes weer een beetje op. En het steeds weten dat er nog van alles geregeld moet aan ons huis en mn mans bedrijf ( leg ik later nog uit ) zijn ook dingen die het druk in mn hoofd en in het bestaan maken.

Aaarghh ik snap mezelf ook niet hoor want met alles wat ik wil op een dag dan kom ik ook weer niet aanbmn huis toe en dat wil ik ook opgeruimd enigszins aan kant en gezellig hebben.

Maar goed.... Welcome in the story of my life haha!!
Jeeeeee so you think you can dance
viool je legt de lat ook wel hoog hoor mens wat jij allemaal wil pfffff ik word al moe als ik er aan denk haha maar het is inderdaad wel belangrijk om iets voor jezelf te hebben tja er word veel van ons verwacht he deze tijd!!!! een goede mama, lieve vrouw, goed in je werk, etc etc

wij zijn vandaag naar vrienden in nijmegen geweest, s' middags naar een hele leuke speeltuin in het bos geweest, de kinderen vonden het geweldig, en J sjonge wat een makkelijk mannetje is dat toch! Af en toe een fles en een fruithap en je hoort hem niet! En dan was het eigenlijk ook nog zo dat hij dit weekend niet helemaal zichzelf was, hij heeft HEEL veel geslapen overdag en als hij wakker was veel gehangen op mij of zoals vandaag in de wandelwagen maar nog steeds een heel makkelijk mannetje! Hij had vuurrode wangen vandaag geen koorts ik gok op een tandje maar ik mag niet in zijn mond kijken?
RW was je in de Leemkuil? leuk he?

Sardegna draaien!! Knap. A draait dus al een week of 2 van haar rug op buik maar terug.. no no. Heel onhandig Terwijl dat me toch makkelijker lijkt.

Viool, story of my live; heel passief of juist echt heel veel tegelijk doen. Van actief doen word ik heel actief.

Nouja, heel passief klinkt wel erg zeg, ha ha. passief dan maar, de dagelijkse routine.

Ach mijn jongste ventje is ziek. Hartstikke vrolijk vandaag, maar gloeiend heet. Even tempen, tegen de 40 graden! Hij zakte ook opeens in elkaar en was zo in slaap gevallen op de bank. Zetpil hielp want opeens kreeg hij praatjes. Maar nu ligt hij weer te gloeien in bed. Bah, ben boven de 40 graden (hij had 40.3 toen hij naar bed ging) altijd huiverig. Maar ik durf ook geen pil te geven voor het slapen gaan met zulke hoge koorts, want als die pil dan uitgewerkt is schiet de koorts omhoog en ik ben bang voor een stuip. Liefst leg ik hem tussen ons in.. mss doe ik dat wel.

Mooie dag was het zeg, heerlijk zonnetje hier. Wel koud dus mijn nieuwe winterjas in ingewijd
Ach, wat zielig 40.3, beterschap voor B.

Heerlijk weer idd, lekker veel buiten geweest dit weekend. Je kunt hier in de omgeving zo mooi wandelen, bos, hei, en je komt geen kip tegen. We wonen hier nu ruim een jaar, maar ik geniet er nog steeds enorm van.

Lmeisje is nu al een dag of 4 aan het hoesten en snotteren. Vooral het hoesten is vervelend voor haar, ze valt daardoor wat moeilijker in slaap (hoest speentje uit).

Viool, effe tandje lager hoor! Dat lukt toch niet, alles tegelijk willen en dan nog voor 100%. Ik heb allang geaccepteerd dat veel dingen nu even op een laag pitje staan. En inmiddels weet ik dat het echt vanzelf allemaal weer terug komt, was bij de jongens ook zo.

Wat fijn dat J zo makkelijk is RW. Volgens mij zijn 3e kindjes altijd wat makkelijker? Er wordt relaxter mee omgegaan ofzo, weet niet wat dat is. Ze zijn ook meer gewend misschien, omdat ze gewoon in het dagelijkse ritme van het gezin meegaan.
Goeiemorgen. Mooi weer nog maar het zou vanmiddag gaan regenen. Ik zit nog met een ziek kind, 37,7 dus valt mee, maar daar ga ik toch niet mee naar buiten. Jammer.

Naast ons bed staat het ledikant van A. Daar leg ik haar af en toe nog in dus die staat er gewoon nog. Vannacht B er maar in gelegd, kind lag zo te gloeien! Echt grappig, een 3 jarige in een hoog ledikant ha ha.

Hij werd idd een paar keer wakker. En ik ook, fijn . Normaal doet man de jongens (waar hij zeer makkelijk vanaf komt want die worden echt nooit wakker) en ik A. Maargoed, ik werd dus om half 4 van B wakker, toch maar een zetpil erin. Toen kon ik niet meer slapen omdat ik verwachtte dat A om 4 uur wakker zou worden. Dat werd half 5 (had een fles gegeven om half 11, dat hou ik er maar even in), maar toen ik haar wilde pakken was ze weer stil. Ik weer naar bed, half half slapen en toen om 5 over 5 toch A wakker. Gevoed en daarna in slaap gestort tot half 8. Maar al met al wel anderhalf uur wakker gelegen dus -ja hoor, what's new?- weer hartstikke moe, zucht. En ook al ga ik vroeg naar bed, ik kan niet in slaap komen.

Genoeg geklaagd

Mijn dochter was zaterdag gewoon al 4 maanden!!! 4 maanden, wat gaat het snel! Ik droomde al van een nieuwe baby vannacht Het was een jongetje. Nou pff, hoe moe kan je zijn? Nee hoor, ik ben klaar ha ha.
@amalia,Ach wat zielig voor B ! Beterschap !

En ik denk toch dat van buik naar rug zwaarder is, dan rol je niet zomaar.

;-( moet ik nu of :'-) mn mviool schrijft weer ns een eigen nummer.. Speedmetal

ooookeeeeee nja 3x raden wie die herrie draait sinds m baby is ( hoe verzin je zoiets, ik heb nu weer een baby dus krijg nu al rolling bij het idee)

enfin zn muzikale opvoeding van mn ex heeft gewerkt.

Wel apart dat mijn smaak / muzieksmaak etc nooit effect heeft.

Nouja in elk geval wordt er geschreven
Oh 4 maanden !! Leuk al weer 4 maanden 3 kinderen amalia.

Ik ben ook zo gelukkig met 4 en met kleine o.

Wel heb ik weleens enge dromen, had ik bij m ook wel, dat ik hem liet vallen ofzo pff vreselijk.

Vannacht 3 of 4 x wakker. Er is dus geen pijl op te trekken.

Ik moet zeggen dat ik dat ook niet doe.

En vannacht had ze of iets nieuws of ik had meer haast maar ze keurde het 3x af al terug in t wiegje te gaan. Pas met extra bv toe wilde ze en anders iew mee waaa...

Ze voelt ineens erg zwaar aan hoor volgens mij is ze bijna vijf kilo ofzo.

@Amalia droomde jij van nog een baby hopelijk geen voorspellende droom hihihi

goed opletten

vanmiddag de kinderen tandarts. Ik spijbel voor het eerst.... Straks heb ik een gaatje van het snoepen... Steek mn kop in het zand

ik ben in shock.. Ik hoor boven terwijl ze spelen " kijk hoe lauw, check deze move, dat ga je echt te geil vinden, er is een hanglul gevonden en hij batst en spuit sperma " het slaat dus nergens op en ze weten de helft niet

( batsen is het woord momenteel ) en zonet zaten ze nog met knuffels en knutselverf te spelen, dat doen ze nml ook nog. :( erg he ik denk dat ze als tieners beide dingen niet zeggen en spelen hooguit doen aaaarghhh
ooh wat een taal Viool! Gisteren zat L ook te rijmen (hij is gek op rijmen ha ha) en zei ook lul. Toen heb ik meteen gezegd dat ik dat een woord vond wat niet netjes is en dat ie dat niet meer moet zeggen. Ik had nl wel door dat hij dat eens ergens had gehoord en niet zomaar met lul kwam. Wil er ook weer niet teveel aandacht aan geven, maar als ik hem serieus zoiets zeg dan wil hij het nog wel eens begrijpen

Droger kapot, balen zeg. Hangt nu al anderhalve dag heel ongezellig een wasje in mijn woonkamer ik heb geen andere plek ervoor nl. De droger gaat steeds op pauze. Nu blijf ik er maar naast staan en klik hem steeds weer aan. Doet ie het weer 3 minuten. Wat irritant zeg.

Sardegna vraagt zich nu af waar ik me druk om maak

Koorts is 37,7 valt wel mee dus. En praatjes voor 10. Rode wangen, dat wel. Ik zit maar lekker suf naast hem op de bank. Beetje mijn nieuwe computer inwijden. Net foto;s op Flickr gezet, op de schoolsite. Helemaal trots dat dat lukte .

Nou, alweer bijna tijd om oudste van school te plukken. Ga vanmiddag maar eens lekker knutselen met hem. Jongste mag de hele dag op de Ipod filmpjes van Bliksem, Sneeuwwitje en Nemo kijken. Lekker rustig. Slecht he? Nouja, als je ziek bent mag dat. Hij ligt lekker onder een dekentje. Heb net onder dwang een appel naar binnen geschoven en ik krijg nu de helft van zijn speculaasje. Als hij een koekje niet opeet wil toch wel echt zeggen dat hij nog niet ok is.

Hopelijk morgen weer beter, want ik moet naar het cb en de mt met A.

Hoeveel personeel kan je hebben? Ik heb nu:

2 bouwvakkers

2 tegelzetters

1 schoonmaakster die net weg is

1 glazenwasser die ook net weg is

En toen kwam er voor man ook nog een taxichauffeur. Ik heb gewoon een bedrijf joh, ha ha.

't Is eigenlijk heel erg...

Mijn overburen willen een boom kappen. Ben ik het niet mee eens dus ik ga bezwaar indienen. Zielig eigenlijk voor ze. Maarja, het neemt een hoop zicht weg voor mij op hele lelijke huizen die erachter staan, wel zo fijn. En daarnaast vind ik het zo zonde om mooie grote bomen te kappen. Is toch prachtig voor het straatbeeld? Anders was ik wel in een nieuwbouwwijk gaan wonen.
Lekker lang stuk. sorry. Lang leve het toetsenbord
Heb kunnen regelen dat ik de hele maand november alleen de avonden (2 per week) werk, overdag pas per 1 dec beginnen. Dus lekker nog een maandje thuis met Lmeisje, oh ik ben zooooo blij! Knoop die al weken in mijn maag zat is verdwenen!

En ze gaat dus pas over een paar weken verder met wennen op de creche Morgen lekker thuisblijven bij mama
Aaahhh ik mis t toetsenbord maar jullie missen vast geen viool met toetsenbord.

Amalia je hebt een heel team aan personeel je bent een prinsesje toch, als echte oranje hoort dat.

Tandarts ging goed, alleen vond ik ze beetje slordig dat ze de kinderen tegelijk deden. Ik kan me niet opdelen ! En dviool was voor het eerst niet bij de kindertandarts maar gewone dus daarom ben ik maar met hem meegegaan maar mviool was toen alleen en daar voel ik me dan weer schuldig over, globaal gezien is gewoon hoop aandacht die door dat het noodzakelijk qas destijds naar zn stiwfbroertjes gegaan van de een op andere dag. Maar.. Mviool zat er niet mee haha hij was niet bang en ik durfde dviool toch niet alleen mee te laten nemen dus heb even kort tegen m die in de stoel lag geroepen; ik ga nu met d mee.

Nu willen ze bij m een melktand eruit halen omdat er al een grote tand doorheen is gekomen. Bah ik heb nog geen afspraak gemaakt vind dat niks maar ja het moet.

Ze hadden geen gaatjes ! Goed zo !

M b t de woorden. Ik denk nu maar het is een ( poepie plassie ??) fase. En ik merk dat ik even nog niet heb uitgevonden wat nu werkt om het te stoppen. Gesprek/ boos worden / negeren/ eerder naar bed
jeeeeeeeeh voor l meisje en sardegna! Een heeeele maand rxtra !!
Wat een hoop personeel Amalia! Trek je het wel, al die drukte in huis terwijl je ook gewoon peuter en baby thuis hebt?

Fijn Viool, geen gaatjes. Hier vinden de jongens tandarts leuk, dus dat gaat altijd heel makkelijk.

Riiiiikst!!!!!!!!! Waar ben je???????????????? Meldplicht hè

Bengel hoe is het met je? Ik vind je wat beter klinken de laatste tijd.

Uma? Al een mooie prinsessenaam bedacht??

Ben blij blij blij dames! Met mijn maandje extra. Alleen ga ik me nu weer zorgen maken over de avonden, maar dat slaat nergens op zeg ik tegen mezelf, want ik hoef pas om half 7 weg, en die laatste 2 uurtjes voor ze gaat slapen is gewoon thuis met vriend. Kan hij lekker 2x/week flesje geven voor het slapen gaan, is ook leuk voor de vader-dochter band toch?
Was in de woonkamer zou ik ook ongezellig vinden hoor Amalia, dan maar droger
Roze wasjes daarintegen hang ik met plezier op in huiskamer hihi

sardegna is zeker de natuur dat als je dan nog 2 avondjes hebt je dan daar weer druk om maakt

zo zou ik donderdag alleen naar vriendin gaan maar nu gaat ze gewoon mee hoor, en daar heb ik me dus ookal druk om gemaakt
( van hoe moet dat als ik weg ben ) baby moeders zijn gek joh ( op de babies )
Wat heerlijk Sardegna een maand erbij. En die 2 avonden met man en meisje zijn natuurlijk een feestje voor de hechting van die 2 .

Viool als je O meeneemt naar vriendin, gaat ze dan later naar bed? Niet goed voor man om een avond de verantwoordelijkheid voor haar te hebben ofben jij daar nog niet aan toe ?

Ha ha personeel . Ik verstop de meeste op zolder en die gaan met de ladder naar boven en beneden buitenom. Buiten getimmer en een kop koffie af en toe geen last van.

Glazenwasser is buiten en schoonmaakster zie ik meestal niet omdat ikvaak weg ben op ma ochtend. Valt allemaal mee dus.
hoi hoi!

ja amalia de leemkuil zijn we geweest onwijs leuk! Zitten er geen onwijs knappe bouwvakkers bij

doe je altijd echt alles in de droger?

Fijn dat het met B weer beter gaat! Hoge koorts vind ik ook altijd eng!

sardegna wat fijn dat je een maand extra bij je meisje kan zijn hoera!!!!

viool wat een taal sjonge nouja misschien als je er juist een drama van maakt gaan ze het vaker zeggen en gaat het nu snel weer over? (zeg maar een euh soort faaaaase )

huh ik hoor dat het ministerie op herfstreces is????? ze zijn net begonnen????!!!!

ik heb er weer een dag werken opzitten en nu moe op de bank, ik moet de was nog uitzoeken leuk hoor die vakantie maar je komt tot niks haha morgen een dagje met 3 kinderen thuis, en hij staat al helemaal vol gepland! Wel allemaal leuke dingen gelukkig!

Baby was bij mijn moeder ook nog hangerig en veel slapen gek he wat er nu mankeert?
Ooo, wat fijn, Sardegna! Goed geregeld!

En vriend vind het vast hartstikke leuk, alleen met de kids!

Vioooool, niet leuk, dat taalgebruik van de jongens. Maar wel goed voor ons! Zijn wij in elk geval een beetje voorbereid op wat ons te wachten staat over een paar jaar!

En jippie, geen gaatjes!

Hihihi, lekker decadent zo, Amalia, met je personeel! Wordt het allemaal een beetje zoals je gehoopt had?

En is zoon alweer koortsvrij? Bah, ik vind dat ook altijd eng, van die hoge koorts.

Hier alles nog binnenboord.

Oudste is een paar daagjes logeren bij opa en oma. Hij blij en ik kan lekker 's middags even tegelijk met jongste mijn bed in! :-)

Morgen weer naar de vlk. En donderdag is dan alweer mijn uitgerekende datum. Verwacht echter nog helemaal niks. Nou ja, ik ga nog even opruimen en dan lekker het haardje aan en beetje bankhangen!
Alles binnen boord ???? Hm rikst je maakt me zo nieuwsgierig!

Die taal ... T z t zijn er weer nieuwe uitspraken hoor maar vast wel seks gerelateerd dat is dan heel spannend...

Man was vandaag met oviool bezig, ze wilde per se bij hem volgens mij! Leuk. Normaal is hij er niet mee bezig teminste niet zo als vanavond

gezellig zo. Hij vind het leuk dat ze groter wordt zegt hij.

Rw lekker op het bankje ? Dromend over

knappe bouwvakkers ? Was het pittig op je werk?
Riskt, je moet je sneller melden hoor, je maakt het wel spannend zo

RW ik doe bijna alles in de droger ja, behalve alle overhemden/bloesjes, een aantal broeken, jurkjes van A en wat andere kleine dingetjes. Maar wel veel. Wordt het ook lekker zacht van

Nouja, weet je, de wasmachine staat beneden, en ik heb geen echte ophangruimte. De droger staat naast de wasmachine dus is het snel gebeurd om het daar in te gooien.

In de zomer hang ik wel vaker dingen buiten hoor.

Aah Vioolmeisje bij papa, cute!!!
@amalia vind jij niet dat alles kreukt van de droger ?

Gezien de ruimte hang ik alleen de babykleding uit.

Ik ben zo zonder tuin blij met de droger zeker wel. Maar ik hang het later misschien weer uit als ik meer ruimte heb, dan maar in de huiskamer af en toe.. Deed ik vroeger ook toen ik nog die ( ruime ) studio woning had
Goeiemorgen!

Bij ons is herfstvakantie pas volgende week, en guess what: we zijn met z'n allen vrij! Vriend heeft voor het eerst sinds 14 maanden een weekje vakantie, hoera. We gaan lekker in eigen land een paar dagen weg, naar de kust. Jongens hebben er helemaal zin in. Wordt 1e vakantie van Lmeisje, leuk en beetje spannend, hoe zal ze het doen?

Lekker Rikst, paar dagen wat rustiger. En knus ook, met je jongste, heeft hij nog even de exclusieve aandacht voor z'n leventje straks op z'n kop staat.

Leuk, oviooltje bij vioolman. Hebben de meeste mannen wel denk ik, dat ze babies pas leuk vinden als ze ouder worden. Hier ook hoor.

RW, het klinkt zo heerlijk op de rails altijd bij jou. Je bent echt een fase verder merk ik altijd als ik je stukjes lees. Ik kan soms echt tegen alle veranderingen opkijken waarvan ik weet dat ze eraan zitten te komen. Zoals drinkritme dat verandert, beginnen met werk, baby naar opvang, baby ziek, bijvoeding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven