Full House deel 4

28-06-2011 15:57 2550 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'1145157410 gr.

63,5 cmUmini

2-3-'1129805450 gr

60 cm7690 gr

68,5 cm8580

73,5

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2

Link naar het vijfde deel -> Full House deel 3
ja morgen de eerste schooldag! Gek weer he viool! Wij hebben de vakantie afgesloten met een dagje sprookjespark enkhuizen. Was heel geslaagd en super gezellig! En mooi weer gehad.

Hier ook een s'avonds-in-de-tuin-roker. (en feestjes) Vroeger een pakje per dag. Toen ik wist dat ik zwanger was van oudste er gelijk mee gestopt. Tussen de zwangerschappen door ook wel weer gerookt op feestjes enzo, ik rook NOOIT als de kinderen er bij zijn, dat is ook een stok achter de deur om nooit meer zoveel te gaan roken. Maar ik vind het heerlijk, ik ben gewoon een roker en dat zal ik altijd blijven. Ook al stop ik af en toe

Viool had je man ook geen nicotine kauwgom of pillen ofzo? Volgensmij anders echt niet te doen hoor van 60 naar niks!

o broodje mozerella is klaar, kids liggen in bed we hebben om 15.00 aan de patat en pannenkoeken gegeten dus nu nog iets kleins

heftig nieuws van je oude buurmeisje, verschrikkelijk zo jong! Was ze ziek?
Tragisch Auto ongeluk op haar vakantie, samen met vriendin, beide niet overleefd. Moest huilen toen ik de teksten van haar ouders las. Heel mooi maar ook heel hard. Alle herinneringen van baby, kleuter etc etc. en zo'n veelbelovend meisje en dan zoiets.

Jouw dag klinkt leuk Rw. Wat een gezellige afsluiter.

Wij waren even langs vrienden.
Samen wat gedronken en in zon gezeten, gezellig.

Man gaat mss naar huisarts.

Ik ga zomergasten ( proberen ) te kijken
Oeh, hier ook een oud-roker hoor. Gestopt om een auto te kopen Zonder dollen, het heeft er wel aan bijgedragen. Man en ik hadden allebei al meerdere stoppogingen gedaan, zo 's avonds om 8 uur de laatste roken omdat dan het pakje leeg was en we dan net zo goed konden stoppen. Om elkaar vervolgens om 11 uur zowat de hersens in te slaan van ontwenningsverschijnselen, dat ik man dan naar het station stuurde om een nieuw pakje te halen.

Uiteindelijk een leuk autootje gezien, en man had toen een rekentooltje gemaakt wat bijhoudt wat we (theoretisch gesproken) bespaard hadden met het stoppen. Daar konden we dus de wegenbelasting, verzekering en onderhoud van betalen,en nog een deel benzinekosten. Niet verkeerd dus.

Overigens zijn we coldturkey gestopt met kopen en bietsen, niet het met roken zelf. Maar de eerste sigaret die ik weer aangeboden kreeg was toen ik dus een half jaar gestopt was. En toen ik dat vertelde, kreeg ik die sigaret toch maar niet aangeboden, want dat was zonde als je zolang gestopt bent. Inmiddels al weer 7 jaar bijna.

Wel toen oudste geboren was heel sterk de behoefte gehad om weer te gaan roken, puur ter ontspanning, maar toch niet gedaan. En eigenlijk bevalt het wel goed, hoewel ik heel soms toch nog wel eens weer zou willen roken. Maar het niet doe.

Hier een redelijk relaxt weekend. Voor de kinderen dan, vrijdag bij de verjaardag van neefje geweest en 's avonds uit eten voor onze trouwdag, gisteren hebben de kinderen de halve ochtend in bad gezeten, en daarna een doorpassessie van alle kleding gehad. Heb nu een wasmand met te kleine kleding, dus binnenkort even wat nieuws bestellen of even de stad in.

Vrijdagavond trouwens mijn trouwjurk gekregen die nog bij mijn ouders hing, en hij past zowaar nog! Had ik niet verwacht Deze week dus nog even fanatiek lijnen, gaat op zich nog best aardig.

Gisteravond vrijgezelligfeestje van vriendin gehad, was ook leuk. Heerlijk gegeten, daarna naar de film met z'n allen. Uiteindelijk de laatste trein terug nog gehaald, koste wel wat moeite. En vanmorgen moeeeeeee. Straks dus maar op tijd naar bed.

Even ego, ga nu ook nog even door met een sollicitatiebrief schrijven. Van die andere niks meer gehoord, beetje jammer.
Leuk, vrijgezellenfeest en met vrienden lekker laat weg ja en nu moe.. Vanavond lig je er vast vroeg in!

Wel goed om de rokersstrubbelingen te lezen. Goed zeg dat stoppen en of minderen!

Vriend van ons gaat een pilletje nemen dat hij ziek raakf van rook of drank, wil zn leven omgooien. Ben benieuwd.

Tieger en je trouwjurk past ! Wauw lijkt mij een echte boost voor je zelfvertrouwen, dat na al die zwangerschappen.

Succes met de brief! Hoop dat er wat constructiefs uitrolt.
Eerste schooldag mviool, dviool nog een week.

Gek hoor. Heb nooit eerder zo scherp een verschil gevoeld ( geloof ik ) weet ook niet waarom ik zo dubbel voel. Dat heb ik wel elk jaar! Enerzijds blij ( ritme en structuur ) anderzijds sip ( weg van het vakantiegevoel en het ongestructureerde enzo ) werk begint weer, plannen, tandartsbezoeken, cb, ziekenhuis of de advocaat, verbouwingen en belastingaangiften..

nouja dit is wat overdreven opsomming nml over het hele jaar wat je zoal doet maar zo voelt het !
Ik wi nihiks doen lui op mn ligstoel, bbq aan
Oh Viool, wij hebben dat zowat de eerste maand allemaal al. Dinsdag komt de schilder langs (we gaan de zolderetage buiten toch laten doen, en de bg misschien ook wel als de prijs schappelijk is). Volgende week met oudste naar het ziekenhuis voor controle met onderzoek, over bijna 3 weken de b-day van jongste. Tegelijk is dan ook een straatbbq, en voor de verandering houden we de verjaardag dus mooi op dezelfde dag. Scheelt twee dagen drukte voor de andere twee, hebben ze nog een dag om bij te komen
Poeh, idd weer even wennen...de school is weer begonnen en middelste heeft zijn 1e ochtendje psz na de vakantie er alweer op zitten. Ik vind het wel fijn ook weer, hoor, het ritme. Alleen die wekker om 7.15 uur! Vroehoeg ineens weer.

Hihihi, de bengeltjes is hun onderhoed door de waterplassen. Raar weer was het idd!

Is echt weer een nieuwe fase dan, he, Viool. Dviool naar de middelbare! Had ie er een beetje zin in?

Oudste zit nu in groep 3. Vind ik ook zo'n stap. Klaar met lekker spelen. Nu is het echt aan de bak!

Wat een vreselijk nieuws van je oud-buurmeisje!

Tieger, trouwjurk paste nog! Hoera! Heb je hem aangehad naar het vrijgezellenfeest? Of toch nog zelf de jurk gemaakt?

Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag!

Jaaaaa, jouw jongste ook alweer bijna 1!! Hoe vind je dat?

Rs, klinkt als een gezellige laatste vakantiedag! Leuk, naar het sprookjespark.

Ik ga nog even lekker naar middslste in de achtertuin! Mooi weer ineens weer! Hopelijk blijft het nog even zo. Oudste is vrijdag jarig. 6 alweer! Zaterdag de visite dussss ik duim voor lekker weer!
Joehoe we hebben wifi bij de receptie dus daar zit ik nu. Niet bijgelezen dus even ego.

Reis was laaaaaang. Jongens trokken het prima en wilden zelfs bij de (vele) stops niet uit de auto . Aatje vond het minder leuk. Sliep kort. Maargoed, op het moeilijkste moment, zo'n 2 uur voor aankomst viel ze in slaap dus daar was ik erg blij om.

We hebben een spiksplinternieuwe caravan/huisje met airco. Heerlijk.

Lekker warm hier (32 graden) maat vannacht onweer en een stortbui!!! Oei.

Het waait hier verkoelend, heerl
Heerlijk, ik blijf hier wonen .

Sardegna hoe gaat het met de borstonsteking?

Paar kindjes weer naar school vandaag? Lekker hoor hi hi.

Ciao!!! Ik ga lunchen
Even snel gescrollt. Zonde van het roken viool!!!

Ik heb ook veel gerookt. Tussen zwangerschappen door ook (tijdens niets!!!) en sinds aatje 2x. Vond het vies gelukkig.

Bengel rook jij met de bv? Is niet goed toch?

Oja lunch. Arriverdecci!! Of 1 R? Hmm dat Italiaans...
Arrivederci

Letterlijk: tot elkaar weerzien.

Klinkt goed amaal, lekker genieten!

Hier gister prachtig, vandaag stortregen, voorspellingen rest van de week goed.

Reis was vrijdagavond ok, zaterdag k.... Heel veel file, blegh. Maar het is heer heerlijk hoor! Fijn gezellig groot huis, prachtige omgeving. En gister dus zonnig en warm. De jongens gelijk hun 1 e vergaande ING van de vakantie glansrijk doorstaan. Ze vinden het superleuk. Oudste loopt fluitend voorop, middelste moet wel flink zijn best doen maar liep zonder morren 3 uur door. Knap hoor, ik heb hem nu gepromoveerd tot mijn stoere bergpuppy

Borstontsteking was op reis echt vreselijk (adviesje van mij, ga nooit 1050 km in de auto met een dubbele borstontsteking )

Maar begint nu op te knappen, plekken zijn gereduceerd tot 3 kleine knikkertjes, wat beurs gevoel nog, en niet aanraken, dan gaat het goed.

Lmeisje heeft hier al twee nachten van 8 's avonds tot half 8 's ochtends geslapen! Ik blijf hier

Succes met oppakken van schoolritme, zal wel even wennen zijn.

Rikst oudtse al naar groep 3, groot worden ze dan hè.

Viool wat afschuwelijk van je buurmeisje

Bengel en tieger wat knap dat jullie destijds met roken zijn gestopt. Rookte jij nou ook rw?

Rest ben ik alweer kwijt....

Jongens zijn aan het plonzen in het plaatstelijke zwembad, lekker hoor. Morgen weer droog en zon, gaan we weer een mooi tochtje maken. Lmeisje vindt het gelukkig heel leuk bij vriend in de rugdrager.

We hebben de hele koelkast trouwens vol met heerlijke witte wijn, toch goed moment geweest om te stoppen met bv voor de vakantie
Vergaande ING??? Ik bedoel natuurlijk bergwandeling, die gekke iPad weer....
Wat heerlijk jullie vakantie verhalen!!

Sardegna een stoere bergpuppy lief, Amalia blijft in Italie, geweldig zucht hier weer eentje naar school en eentje bijna. Dus het echte dagelijkse leven is nog niet van start, nog wat onalledaags zo.

Rikst hoe ging de eerste schooldag ?

Tieger ben je al bezig met de verjaardag ?
o wat heerlijk om de vakantie verhalen te lezen! Jammer van de reis bij beide het was ook wel ver he maar nu lekker genieten!

hihi vergaande ING ik dacht al een af ander heel spannend parcour ofzo

Vanmorgen kwam oudste heel blij uit bed hij mocht voor het eerst naar zwemles! Ik ben benieuwd, fijn dat hij zo blij was. En op school zat hij ook met een grote glimlach weer op zijn stoel ik ben trots op hem! Er waren genoeg huilende kleuters die het afscheid moeilijk vonden.

Ik heb al de hele wk hoofdpijn, vanacht ook overgeven vanmorgen nog zo beroerd. Wel gaan werken ging naarmate de dag vorderde steeds beter. Vanmiddag moest ik aan de studie voor een groep die ik ga geven maar lekker naar huis gegaan en een uurtje geslapen. Even rustig aan doen ik lees het thuis wel door was prima.
Eh ja, Viool, is dat te vroeg dan? Jongste is over 2,5 week jarig, da's toch niet gek? Oké, het cadeau (keukentje) hebben we wel al een tijd in huis, dat was in de aanbieding bij Ikea

En het is meer dat jongste op vrijdag jarig is, we dan zelf moeten werken en dan dus geen feestje vieren, dat doen we het weekend erna. Op zaterdag hebben we dan bbq met de straat, was of dat weekend, of komende zaterdag. Had het er kort met man over, zo van, doen we die dag ook meteen de verjaardag, dan hebben de kinderen 1 dag drukte, hebben we niet en op zaterdag een hoop stress om alles klaar te krijgen, plus zaterdagavond tot laat wakker, en op zondag twee chagerijnige kinderen die te lang op zijn gebleven, en dan weer een hoop drukte. Dus nu tot 4 uur feestje, en om 5 uur de straat op Kunnen we zondag bijkomen van alles, en puinruimen. Plus dat we het dan ook wel basic moeten houden, om te voorkomen dat we vrijdagavond tot heel laat bezig zijn.

Fijn dat het beter gaat Sardegna! Lijkt me niks zo'n end en je dan niet fit voelen. Heb je zelf ook nog gereden, of vriend alles?

Amalia, balen dat Aatje de reis wat minder leuk vond. Hopelijk gaat het terug wat beter.

nu nog even wat doen...
Neee Tieger ik bedoelde of je er dus al mee bezig was ( dus al dingen bedacht had ) uit nieuwsgierugheid en hoe het voelt enzo ...

Dus je combineert het ? Fijn! Ik heb bij Ootjes verjaardag ook echt wat gehad aan het samen hebben over die dag en wat ik wilde. Had ik je daarvoor al bedankt ? Hierbij!

Ik heb Ootje al op bed, uit bad en met avondeten. Ik was snel vandaag. Handig want ze ligt ook echt om. Nu heb ik de pasta al klaar, die gaat zo met wat geraspte kaas hup de oven in of magnetron. En ze heeft door de slaap niet veel maar wel wat op. Vers, veel groente, vast goed.vandaag vreselijk gaar loom gevoel dus ik ga niet veel meer doen.

Helaas wel nog veel regelen.

Verbouwing .. Zucht.. Super hoor dat we straks de gevel erin hebben maar ons budget zit er door het uitbesteden min of meer door. Dus kans dat we blijven " hangen" toch ben ik trots dat straks het casco dan echt staat.

Maar wel alles in de grond enzo, niet netjes nog.

Deden sommigen hier dat niet zelf ? Hm ik ben nogal klodderig, geen taak voor mij !

@rw wat naar ! Je zou lekker moeten slapen en even ontspannen.

Wat fijn dat je kleuter zo stoer in de klas zat.

Hoezat dat met de studie of groep, rw? Ik begreep de zin niet
Ik ga een multi familie groep starten soort psycho educatie met 6 families ik zal er meer wel wat van op hyves zetten.

slim tieger 1 dag drukte. Is altijd wel heftig zo'n verjaardag en dan nog een straatfeest, hebben wij ook over een paar weken, moet ik tappen bij de tennisclub bah en ik had al geen zin.

zwemmen was erg leuk, zoon heeft drie kwartier met een big smile in het zwembad gezeten, hij vond de oefeningen nog heel eng (onder water iets pakken etc) hij durft echt nog niet met zijn hoofd onder water maar hij vind het in ieder geval leuk!

wel lastig om ze op tijd op bed te krijgen iets wat je wel wil door de weeks, hij zwemt van 17.15-18.00 we waren nu rond 18.30 thuis, dan nog eten andere twee in bad pffff meestal liggen ze hier om 19.00 in bed!
Oh, zo. Ja, ik ben er al mee bezig. In die zin, dat ik wel wat dingetjes aan het bedenken ben, en waarschijnlijk krijg ik 3 dagen van tevoren ineens regelstress enzo. Dus ik vermoed dat ik vrijdagavond de hele avond in de keuken sta

Maar jongste gaat op de creche trakteren op de uitdeelboekjes van Gonnie en Gijsje, en nog iets te eten erbij (waarschijnlijk een danoontje of zo).

Van ons krijgt ze het ikea keukentje, Oudste en Middelste spelen daar altijd onwijs leuk mee, we hebben heel veel keukenspulletjes, en we schatten in dat het wel een cadeau is waar ze lang mee kan spelen. Ik bedoel, oudste is nu 5,5, dus ze kan er nog 4,5 jaar plezier van hebben :-D Verder moet ik nog wat bedenken, voor oudste en middelste om te geven. Waarschijnlijk iets van dieren van Schleich, we hebben nog een zandbaksetje, of een boekje of zo. Maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Weet ook nog niet goed wat ik op het verlanglijstje voor familie enzo kan zetten, we hebben al zo veel Dus moet daar ook nog even over nadenken. Iemand nog ideetjes?
Hee leuk, vakantienieuws!

Fijn, dat je weer wat opknapt,,Sardegna. Zo te horen hebben jullie het naar je zin daar. Al lekker gewandeld en lmeisje die zo goed slaapt. Top!

Amalia, oooo, heerlijk, 32 graden! Ik wil oooooook! :-)

Rs, bluh, dat klinkt idd niet lekker... Voel je je alweer wat beter? Klinkt trouwens leuk, die groep die je gaat starten.

En schattig, je oudste stralend in de klas!

De zwemles was geslaagd dus! Goed zeg!

Balen, dat je moet tappen bij de tennisclub tijdens het straatfeest...

Wij hadden afgelopen zaterdag straatbbq. Was supergezellig.

Tieger, leuke uitdeelkadootjes, zeg!

En een keukentje is idd altijd geslaagd. Gek hè, alweer bijna 1. 1!!!

Helaas verder geen verjaardagtips voor je...Moeilijk vind ik dat altijd. Want idd, wat een zooi verzamel je in een korte tijd. Ik ga deze week maar weer es ruimen.

Viool, wanneer komt de gevel erin??

Oudste vond het leuk vandaag. Mijn grote kerel in groep 3. (nou ja, groot, ooooo, wat is ie dan weer ieniemini tussen de kinderen uit groep 4 en 5!) maar goed, het was leuk!
Tieger, lijkt me ook lastig als je al meerdere kleintjes hebt ! Heb je de habba blokken en aanvullingen ? En wat mooiere kwaliteit muziekinstrumentjes ( ook leuk, lang plezier van)

Bijenwasblokjes ( zelfde verhaal, prijzig maar blijft goed )
Rikst man overlegt op dit moment. We zijn er nog niet uit qua prijs. Willen we dit wel. Ohhh het kost zoveel geld en er moet zoveel gedaan. Man geeft nu wel eindelijk toe dat hij het niet allemaal kan naast werk. Dus ws zijn we toch afhankelijk van deze ( toch redelijke ) optie maar daarna us het dus ruw af, dus nog stucen, aftimmeren, verven...
Schoolspullen gehaald en boeken kaften OMG flashbacks van met consumptie pratendewiskunde leraren, briefjes halen bij de concierge en de cijferlijsten.

Maar was wel gezellig, samen bij Hema wat gedronken, Ootje olijk swingend in de wagen, op zoek naar etui, agenda en eastpak rugzak. Stoer. Volgende week op weg naar een baal huiswerk en de heuse school!
stoere viool! Ja kan me voorstellen dat het even weer allemaal terug komt haha grappig. Succes met boeken kaften! (hoe ging dat ook al weer)

vandaag geen hoofdpijn! Ik ben blij! vanmorgen lekker geshopt met J was gezellig een leuke winterjas voor hem gekocht moeilijk hoor die maat ik heb uiteindelijk 86 gekozen, was nu nog te groot en mouwen omslaan dus over 2 mnd zal die wel goed zitten hij groeit niet zo snel en een veels te grote jas is ook niet fijn.

Dochter is met opa en oma mee naar haar nichtje zijn even oud en zijn zo leuk samen.

J ligt al in bed, en oudste is met man nog even naar de zaak de uitnodigingen printen. Jaja ze zijn klaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven