Full House

09-06-2010 20:21 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!

07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!

10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2

Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Verhaal op hyves geknald.

Iedereen lekker van warmte en zon genoten vandaag? De jongens hebben weer de hele middag zo heerlijk gerend en gespeeld met water enzo. Ze mochten het kleine trekkerstentje opzetten in de tuin, was ook groot succes. En nu bekaf heerlijk aan het slapen, lief.
Amalia, wat een verhaal, heftig hoor! Maar goed, ze is er, lekker genieten!

Choco, wat ben je toch een schat!
@mooi Amalia, heftig, maar mooi.

Kan me jullie helemaal voorstellen, met die navelstreng enzo ! Gelukkig zalig meisje nu
Klinkt inderdaad heftig, maar wel ontroerend... en je hoeft nóóit meer

Choco, knuffel voor jou!
Sardegna ( deels ) kunnen lezen!
Thanx Viool
RW, door alle extase rondom amalia's bevalling gister ben ik helemaal vergeten om je met je zoon te feliciteren, dus bij deze alsnog: hiep hiep hoera, van harte

4 jaar is ook wel weer echt een mijlpaal vind je niet? Start van een heel nieuw schoolleven.
Ohhh zo moe! Al heel de dag maar slapen ho maar.

Komt teveel op me af ofzo en kan mn draai even niet vinden.

Ben geloof ik nog nooit zo afgedraaid geweest
Ik ben ook moe Viool!!! Wat een nacht. Echt weinig geslapen. Onwijze stuwing maar drinken ho maar. Nu slaapt ze vanaf half vier, niet wakker te krijgen en mijn (.)(.) staan op ontploffen . Daar rol je van je wolk af hoor
mogguh!

Viool een beetje kunnen slapen door alle heftige emoties? hopelijk wel en zie je het vandaag weer wat zonniger!

Amalia niet geslapen erg he die slapeloze nachten pfffff ik kan er nog steeds niet aan wennen hoewel vanacht was heerlijk, ik lag om 22.30 in bed en baby kwam pas om 4.30 dus een lang stuk kunnen slapen. Voel me gelijk een beter mens.

Hoe reageren je kinderen op de baby?

aapje heel herkenbaar verhaal, mijn oudste heeft ook veel negatief gedrag laten zien toen de baby er net was. Heel vervelend je zit dan in een negatieve spiraal. Wat bij ons hielp was hem heel veel aandacht geven, hij mocht met papa boodschapjes doen, even mee naar zijn werk etc, als middelste op bed lag s'avonds deed ik nog een spelletje met hem etc. Na een maand was het over. En sinds een week plast hij ook niet meer in zijn broek gelukkig.

Zoon heeft gisteren heerlijk gespeeld met de playmobile, echt heel genant hij heeft de camper uitgepakt, een pirateneiland en een brandweer boot (allemaal van playmobile) en daar heeft hij de hele dag mee gespeeld. Nu staan er nog 4 doosjes playmobile en 7 dozen lego en dat heeft hij gewoon laten staan! Vind dat dan wel weer schattig dat hij gewoon tevreden is zo, ik zou alles open hebben gemaakt geloof ik! Heb nu 3 dingen van lego opgeruimd dat komt na de vakantie wel.

Vandaag zijn de kids bij opa en oma en ik ga maar eens voorbereidingen treffen voor de vakantie
@rw, heb me heel de nacht liggen opfokken en vanmorgen weer, man zei laat het nou los maar dat gaan vier leuke weken worden zo. Ik hoop dat ik iets kan bewegen in het gesprek vandaag. Ik zal wel stukje op hyves posten.

Is hier musschien nog een ervaringsdeskundige die bijv na bevalling ook even apart moest ( bijv vanwege eigen gezondheid ) en hoe lang en hoe is dat opgelost met borstvoeding of eerste contacten met de baby ?

Als alles goed gaat met de baby is er wel een mogelijkheid dat ze bv bij mij op de kamer kan, mits de goede bezetting hier ligt ( in de drukte wil het weleens anders gaan hier )

vannacht zijn ze ook heel de tijd met de buurvrouw bezig geweest

wat een nacht !!
Goeiemorgen!

Amalia en Viool allebei niet geslapen Misschien vandaag overdag even de oogjes dichtdoen?

Stuwing is echt rottig ja, vooral als je baby weigert wakker te worden om je van die melkovermaat af te helpen! Ik heb wel eens midden in de nacht de kolf gepakt om de ergste spanning er maar vanaf te krijgen.

Viool, succes vandaag met je gesprek.

Pinkeltje weer terug van vakantie, gezellig! Heb je ons al gevonden?
Amalia, als je erg last blijft houden zou je de spanning er af kunnen halen onder een lekkere warme douche. Dan kan je er zachtjes iets uit laten lopen. Ik weet niet of kolven in de kraamweek verstandig is? Je zou er maar zo je productie mee op kunnen krikken.

En doe mij maar die slaaptijden van jullie kinderen RW en Amalia! Mijn mannetje maakt er echt een zooitje van. Komt goed, komt goed, komt goed zeg ik maar tegen mijzelf. Maar ik moet nu wel aan de koffie want ik begin echt in te kakken. Heb alles vanmorgen alleen moeten doen en man komt pas rond middernacht weer thuis... Lange dag!

Viooltje, je weet dus wanneer er wat gaat gebeuren. Maakt het plots wel heel écht allemaal he? Eerst lig je maar te wachten en te wachten en nu kan je ergens naar toe leven. Ik kan je niet helpen met een ervaringsverhaal, maar wat ik altijd overal lees is dat de papa achter het kindje aan gestuurd wordt (met foto en video-app.) terwijl de mama nog verzorgd word.

Mocht het helemaal niet mogelijk zijn je kindje gelijk bij je te houden, ook dan is bv wel mogelijk. Ik heb een vriendinntje afg december bevallen met 35 weken, spontaan trouwens. Kindje was wel gezond maar moest eerst een week de couveuse in en daarna nog 2 wkn in ziekenhuis blijven. Bovendien was het nog te klein om echt uit de borst te kunnen drinken. Zij heeft heelde productie op gang kunnen brengen met alleen maar kolven. Dit volghouden tot de oorspronkelijk uitgerekende datum en rond die tijd was de baby sterk genoeg om echt te drinken bij haar. Ik weet niet of jij hier ook rekening mee moet houden? Vraag het eens en lees je er over in, dan weet je wat je kan verwachten en wat je zelf kan doen. Ik geloof dat er ook een site is van ouders van couveusekindjes waarop je veel info vind over prematuurtjes en borstvoeding. Ik zal later eens googlen voor je, nu een baby zien te stillen!
Voor Viool
Amalia, vervelend, niet slapen door stuwing! Hopelijk kunnen jij en A. alles gauw op elkaar afstemmen...

Viool ik hoop dat je een prettig gesprek hebt. Rest van mijn ervaring op hyves.

Nu gauw aan het werk, een hoop te doen!
Zo dames...ik heb jullie gevonden!! Wie verzint die nieuwe forumnaam??? ;)

Ik ga niet alles bijlezen hoor, van bijna 2 weken. Daarvoor wordt hier teveel gekletst

Ik heb een regenachtige vakantie gehad. Flink balen eigenlijk. Zit je daar in Zuid-Frankrijk (niet het extreme weer hoor) en kun je beter thuis zitten, want daar is het beter weer. Tel daarbij op dat we redelijk veel op de kids van mn schoonzus hebben gepast, eigenlijk weinig overdekte uitjes geschikt voor kleine kids en zwangere mama (1) en dan begrijp je misschien dat we heeeeeel graag weer naar huis wilden! Het was wel leuk om te zien waar mn schoonzus en zwager nu werken, dat wel. En de kids vonden het ook de eerste dagen leuk. Daarna begonnen ze, mede door het weer, elkaar steeds vaker de hersens in te slaan.... We weten iig hoe we niet meer op vakantie willen! Volgend jaar lenen we de caravan van mn schoonouders en gaan lekker trekken. Is het mooi weer in belgie, blijven we gewoon daar en anders karren we verder

Ik ga de hyves ook even bijlezen...
Viool, samenvatting van relaas op hyves.

Pinkeltje, jammer van de regen op je vakantie. Jullie gingen naar schoonfamilie die daar woont? Wel leuk om te zien dan, kan ik me indenken.

Blegh, helemaal geen zin vandaag, heb ook moeite met wakkerworden nog Hopelijk gaat het weer nog wat opknappen, vanavond nog een bbq met de afdeling....
Viool, ik heb wel ervaring, maar gelukkig kortdurend, dus misschien niet helemaal te vergelijken. Dochterlief was te vroeg geboren (ik was ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging). Een maand te vroeg. Ze heeft nog 4 dagen op de kinderafdeling gelegen. Daarna mocht ze bij mij blijven en op dag 5 gelukkig naar huis.

De borstvoeding ging bij ons ook heel moeizaam, na 8 weken had ik haar volledig aan de borst.

Wel fijn dat je nu een datum heb om je op te richten, maar kan me best voorstellen dat je er even doorheen zit, Het is niet niks allemaal!

Pinkeltje, welkom terug! Jammer dat je vakantie tegenviel.

Amalia, toch nog redelijk geslapen, lekker hoor.

En aapje nog steeds een spookje 's nachts...sterkte!
Even iets heel anders. Oudste had hier vanmiddag een meisje uit zijn klas te spelen. Ze was hier een keer of 3 eerder geweest. Vrijdagmiddag zijn ze altijd vrij. Dus eerst even een broodje gegeten en daarna gingen ze naar oudste zijn kamer om te spelen. Nog geen 5 minuten later staat het meisje weer in de woonkamer. Of ze een snoepje mogen. Huh?? Ik vind dat dus echt brutaal. Niet alleen hadden ze net hun eten op, maar mijn kinderen mogen echt niet om snoep vragen ergens. Vriend had zoiets van: zal wel van deze tijd zijn, toen ik het hem vertelde. Ben ik nou zo ouderwets??? Ik zou het echt niet prettig vinden als mijn kinderen dat doen.

Geen drama ofzo, vroeg me gewoon af of ik nu zo ouderwets denk of dat het gewoon normaal is als kinderen bij jou thuis overal om vragen...

Sardegna, leuke foto's heb je geplaatst! Ziet er uit als een gezellige middag!
Ik denk trouwens, dat ik HET kaartje heb gevonden!!

Nu nog een naam. Vooralsnog hebben we helemaal niks...
Rikst, ik vind dat ook niet leuk, maar helaas doet mijn dochter dat ook (om een koekje vragen dan), en ik krijg het er niet uit .
Ja, ok, maar jouw dochter is geen 6,5. Zoals dit meisje.
Mijn kindeten van 10 en 11 doen het ook

sterker nog soms zeggen ze echt ECHT iets brutaals

en dat hebben ze niet van mij
Ik vind dat ook brutaal Rikst, dat is echt niet ouderwets volgens mij. Alleen doen/zeggen veel kinderen brutale dingen tegenwoordig, en helaas nemen ze dat (natuurlijk) van elkaar over. Mijn jongens zijn gelukkig niet brutaal aangelegd, maar je weet nooit hoe het zich ontwikkelt en wat ze allemaal van vriendjes "leren".
Het broodjes bakken was idd heel gezellig

Heb al een paar uur steeds pijnlijke harde buiken, heel irritant... Zou je bij een 3e al weken van te voren voorweeën enzo hebben? Bij 2e had ik dat dacht ik pas een paar dagen van te voren, maar ik weet het eigenlijk niet zo heel goed meer, is weer bijna 5 jaar geleden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven