Full House
woensdag 9 juni 2010 om 20:21
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!
07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!
10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!
16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!
10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!
15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!
02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!
07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2
Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010
Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!
10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!
16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!
10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!
15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!
02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!
07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2
Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010
Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
maandag 21 juni 2010 om 09:12
Viool, leuk idee, prutsen voor de babykamer. Alleen hebben wij voor de 3e keer geen babykamer. Wel zo makkelijk, spaart ook kosten
Nee hoor, zou best graag een babykamer willen, maar het is gewoon nog nooit zo geweest bij ons. 1e sliep net als wij achter de kast (woonden op etage in de binnenstad destijds, was 1 ruimte gedeeld door een kastenwand). 2e sliep als baby bij ons omdat we toen maar 2 slaapkamers hadden en oudste al in het kleine kamertje sliep. Inmiddels verhuisd, maar nog steeds 2 slaapkamers, dus jongens slapen al 4 jaar samen en baby straks weer bij ons. Ach, is in het begin ook wel handig met nachtvoedingen. En wie weet gaan we volgend jaar naar een groter huis op zoek, als de zaken goed lopen.
Nee hoor, zou best graag een babykamer willen, maar het is gewoon nog nooit zo geweest bij ons. 1e sliep net als wij achter de kast (woonden op etage in de binnenstad destijds, was 1 ruimte gedeeld door een kastenwand). 2e sliep als baby bij ons omdat we toen maar 2 slaapkamers hadden en oudste al in het kleine kamertje sliep. Inmiddels verhuisd, maar nog steeds 2 slaapkamers, dus jongens slapen al 4 jaar samen en baby straks weer bij ons. Ach, is in het begin ook wel handig met nachtvoedingen. En wie weet gaan we volgend jaar naar een groter huis op zoek, als de zaken goed lopen.
maandag 21 juni 2010 om 09:16
@pinkeltje, ik ben bang dat ik straks te chill ben. Eerst mn soap wil kijken, ontbijt op bed en iphonen
@sardegna wij hebben ook geen babykamer, de kleine ligt dan bij ons
- zo wat verheug ik me daarop - voor mij begint het dan
is dat raar ?
Ik vind het fijn hoor een ouder - baby kamer
oh...... Hyves..... Update
@sardegna wij hebben ook geen babykamer, de kleine ligt dan bij ons
- zo wat verheug ik me daarop - voor mij begint het dan
is dat raar ?
Ik vind het fijn hoor een ouder - baby kamer
oh...... Hyves..... Update
maandag 21 juni 2010 om 09:25
Ik vind het ook fijn hoor Viool, de eerste tijd babietje lekker naast me. Knus en veilig gevoel. Zou ik denk ik ook doen als ik wel een babykamer had Wij wonen nu in een (tijdelijk) huurhuis, dus ik ga geen muren enzo aanpassen. Maar een leuk idee is het wel. En als ze straks geboren is gaat zeker het dekbed met roze bloemen erop!!! Iedereen zal weten dat we een dochter hebben. Ik heb zo'n zin in dit kleine meisje Stiekem hoop ik een beetje dat ze op haar grote broers zal lijken.
maandag 21 juni 2010 om 09:40
Hoi Viooltje,
ik begreep van Amalia dat ze met 34 weken je kindje willen halen? Ik heb 2 keer een vroeggeboorte gehad, de oudste is met 32.3 geboren en de jongste met 27.4. Beide keren heb ik borstvoeding gegeven, oudste 7 maanden (die had last van reflux, dus daar moest ik kolven en dan met de fles voeden), jongste 1.5 jaar.
Ik weet niet precies wat je wilt weten, Amalia heeft anders mijn mailadres wel, maar als het makkelijker is kan ik ook hier antwoord geven.
Hoe ver ben je nu?
Sterkte, lijkt me niet makkelijk als je in het ziekenhuis ligt terwijl je thuis nog kinderen hebt.
ik begreep van Amalia dat ze met 34 weken je kindje willen halen? Ik heb 2 keer een vroeggeboorte gehad, de oudste is met 32.3 geboren en de jongste met 27.4. Beide keren heb ik borstvoeding gegeven, oudste 7 maanden (die had last van reflux, dus daar moest ik kolven en dan met de fles voeden), jongste 1.5 jaar.
Ik weet niet precies wat je wilt weten, Amalia heeft anders mijn mailadres wel, maar als het makkelijker is kan ik ook hier antwoord geven.
Hoe ver ben je nu?
Sterkte, lijkt me niet makkelijk als je in het ziekenhuis ligt terwijl je thuis nog kinderen hebt.
maandag 21 juni 2010 om 12:46
Hoi mamax bedankt dat je even langskomt hier
hier niet veel ervaring met kleintjes ook, dus 34 weken, oef, zo klein ! Wat kan zo n kleintje, hoe was dat met jouw babietjes ? Gingen ze lang in de couveuse en hoe zwaar / eng was dat ?
Mn man heeft het meegemaakt met mn stiefzoon ( 3 wk couveuse ) maar die weet er dan ook niks over " ja gewoon daar lag hij 3 wk in "
gewoon ????????
Maar goed. Ik begrijp bijvoorbeeld dat jij bv hebt gegeven bij beide en eentje aan de borst ging drinken. Bij hoeveel weken is dat gelukt en was dat erg ingewikkeld ?
Ik ben al blij met een beetje ervaringsverhaal
dank daarvoor !!!
hier niet veel ervaring met kleintjes ook, dus 34 weken, oef, zo klein ! Wat kan zo n kleintje, hoe was dat met jouw babietjes ? Gingen ze lang in de couveuse en hoe zwaar / eng was dat ?
Mn man heeft het meegemaakt met mn stiefzoon ( 3 wk couveuse ) maar die weet er dan ook niks over " ja gewoon daar lag hij 3 wk in "
gewoon ????????
Maar goed. Ik begrijp bijvoorbeeld dat jij bv hebt gegeven bij beide en eentje aan de borst ging drinken. Bij hoeveel weken is dat gelukt en was dat erg ingewikkeld ?
Ik ben al blij met een beetje ervaringsverhaal
dank daarvoor !!!
maandag 21 juni 2010 om 13:32
Wat dat betreft zit er een heel verschil in een kindje wat met 27 weken en met 32 weken geboren wordt. Aangezien jij met 34 weken bevalt zal ik het wel even bij het verhaal van de oudste houden. Hij heeft 2 weken in de couveuse gelegen. Het zal er bij jouw kindje aan liggen hoe ze het doet, maar ik zou er wel op rekenen dat ze eerst in de couveuse gaat. Misschien krijgt ze er een ademondersteuning bij, waarschijnlijk in eerste instantie nog een maagsonde omdat ze nog niet de benodigde hoeveelheid zelf kan drinken. Als jij bevallen bent begin je met kolven. In het ziekenhuis hebben ze waarschijnlijk wel een dubbele kolf (dat scheelt je enorm veel tijd) en zullen ze je helpen met kolven. Die melk kun je aan je dochter geven (ik weet niet of je natuurlijk bevalt of met keizersnee, het kan zijn dat je vanwege medicatie de eerste melk weg moet gooien). Als ze sterk genoeg is om zelf te drinken kun je zelf gaan voeden, in het ziekenhuis geven ze dat wel aan. Oudste kwam thuis toen ik 36.4 zwanger was geweest, toen dronk hij alles zelf. Voor het drinken moet je dan wegen, na het drinken weer wegen en als ze tekort heeft gedronken dan moet je navoeden met de fles. Ik heb ze allebei aan de borst gekregen, alleen Oudste had erg last van reflux, dus na een paar maanden ben ik weer gaan kolven en heb dat gemengd met johannesbroodpitmeel en uit de fles gevoed. Alleen toen liep m'n productie heel snel terug.
Eng is het niet, je kindje is al helemaal volgroeid, mijn oudste woog 2035 gram bij de geboorte. Zwaar is het wel, vooral als je thuis al kinderen hebt. Ik voelde me bij de geboorte van de tweede enorm verscheurd. Jongste lag in het ziekenhuis, daar wil je zoveel mogelijk zijn, maar je wil er ook voor Oudste zijn. Dat vond ik het allerzwaarste.
Waarom gaan ze je dochter halen met 34 weken?
Eng is het niet, je kindje is al helemaal volgroeid, mijn oudste woog 2035 gram bij de geboorte. Zwaar is het wel, vooral als je thuis al kinderen hebt. Ik voelde me bij de geboorte van de tweede enorm verscheurd. Jongste lag in het ziekenhuis, daar wil je zoveel mogelijk zijn, maar je wil er ook voor Oudste zijn. Dat vond ik het allerzwaarste.
Waarom gaan ze je dochter halen met 34 weken?
maandag 21 juni 2010 om 15:00
Dank je mamax, ze gaan er van uit dat mijn kleine fit is ( ctg echo groei goed ) en zijn bang dat mijn bloeddruk ( na 34 wk weer ) zal stijgen. Dat vinden ze voor mij niet veilig gezien het teveel belasting zou zijn voor mijn conditie als die bkoeddruk hoger wordt. Ze hebben nu besloten dat het ks met ruggeprik wordt. Geen ervaring mee ( vorige was natuurlijke weg )
dank je voor je uitleg. Het geeft een beetje een beeld
dank je voor je uitleg. Het geeft een beetje een beeld
maandag 21 juni 2010 om 16:51
Viool, ik zal Mamax even jouw mailadres sturen.
Ik geloof dat jullie het nog niet gelezen hebben, maar Chocoreep heeft een topic geopend omdat ze gisteren te horen heeft dat ze niet lang meer te leven heeft.
pff, heb al bijna 3x zitten janken en heb zelfs moeite het op te schrijven hier. Kippenvel staat alweer op mijn armen. Wat heeft die meid het te verduren.
Ik geloof dat ze niet meer langskomt op dat topic, want ze raakt ervan in paniek, maar misschien willen jullie het nog even lezen? Ik weet zo even de naam van het topic niet, maar als je op het loepje bij haar naam klikt in haar post van een paar dagen geleden, zie je welke topics zij heeft geopend/gereageerd.
Ik heb zo ontzettend met haar te doen. Afschuwelijk.
Ik geloof dat jullie het nog niet gelezen hebben, maar Chocoreep heeft een topic geopend omdat ze gisteren te horen heeft dat ze niet lang meer te leven heeft.
pff, heb al bijna 3x zitten janken en heb zelfs moeite het op te schrijven hier. Kippenvel staat alweer op mijn armen. Wat heeft die meid het te verduren.
Ik geloof dat ze niet meer langskomt op dat topic, want ze raakt ervan in paniek, maar misschien willen jullie het nog even lezen? Ik weet zo even de naam van het topic niet, maar als je op het loepje bij haar naam klikt in haar post van een paar dagen geleden, zie je welke topics zij heeft geopend/gereageerd.
Ik heb zo ontzettend met haar te doen. Afschuwelijk.
dinsdag 22 juni 2010 om 09:56
Choco...ik heb net het topic bekeken. Wat een ellende zeg. Hoe kan dat nou? Weet iemand wat er aan de hand is?
Sardegna: ik zeg: doorzetten Ik wil wel weer wat geboortenieuws hier.
Net het topic van 19wk zwanger en gebroken vliezen gelezen...en slecht nieuws bij pretecho. Dat zijn eigenlijk dingen die ik niet moet lezen...pff. Wat een ellendige verhalen zeg. Ik prijs mezelf nog maar gelukkig!
Sardegna: ik zeg: doorzetten Ik wil wel weer wat geboortenieuws hier.
Net het topic van 19wk zwanger en gebroken vliezen gelezen...en slecht nieuws bij pretecho. Dat zijn eigenlijk dingen die ik niet moet lezen...pff. Wat een ellendige verhalen zeg. Ik prijs mezelf nog maar gelukkig!