Full House

09-06-2010 20:21 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!

07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!

10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2

Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Tja, het is of de verkeerde beweging met het uitzetten van de wekker geweest (weet nog dat ik dat niet heel erg handig deed ), of ik ben verkeerd op de fiets gestapt, dat ging ook niet echt soepel. Gecombineerd met een uur in de trein is dat niet ideaal.

Maar het gaat vast vanzelf over Gewoon rustig aan doen...
Au Tieger. Sterkte. Man even lekker laten masseren?

Bengel ik moet zo lachen om jouw enthousiasme. Geweldig .

Gaaf hoor Uma. Heel pril maar op de goeie plek. Heerlijk
Goeiemorgen.
Borstontsteking is bijna weg, gelukkig.

Hoe gaat het Viool en Sardegna, met jullie en jullie dochters?
goedemorgen!

Uma gefeliciteerd!!! Wat super en inderdaad wat snel joh echt fijn ik ga ook heel hard meeduimen!!!!

Amalia borstontsteking, gelukkig is het alweer bijna over, ik vond het pijnlijker dan bevallen. Hier een tip; altijd magere kwark in huis hebben, bij de eerste pijn maak je een kwarkcompres (ja klinkt stom maar werkt echt super) je maakt van een hydrofiel een pakketje met 2 eetlepels kwark erin en houd hem 20 minuten tegen de plek aan. Dit herhaal je 3 keer op een dag. De kwark trekt als het ware de ontsteking eruit, heel bijzonder voel je ook een soort en na 20 minuten is de kwark helemaal droog en brokkelig geworden.

pinkeltje denken ze echt dat je baby al geboren gaat worden? jemig wat heftig allemaal zeg

viool heb je een beetje geslapen?

Wij zouden vandaag naar vrienden gaan in zwolle maar die belden af vanmorgen wegens ziekte en nu hebben we ineens een hele vrije dag! Zijn in huis aan het rommelen het regent hier nu toch, willen morgen misschien even naar het strand.

baby groeit als kool, hij heeft stapels kleertjes maat 62 meer dan de helft nog niet aan gehad want hij heeft het steeds zo warm, en de helft past nu al niet meer!!!!!! (vooral truitjes en shirtjes) echt zo zonde! Had ook stapels mutsjes maar ook nooit aangehad en hij heeft een vrij groot hoofd dus past ook niet meer.
Ha meiden. @amalia wat rot borstontsteking

en @ingeborg wat snel gaat dat zeg ik zag het ook op de foto, wat groeit hij snel !!

Ik mag naar de afdeling terug, gister eigenlijk al maarja altijd de een ja de ander nee, gelukkig nu wel. Een paar uur wordt dan ineens een berg he. Maar zou om 8 uur gaan en nu half 11, maar spiedkeizersnedes .. Dat begrijp ik.. T is daar altijd of niks of tegelijk !

Gisteren en vanmorgen wel gebeld met de kleines afdeling. Ze ligt nog steeds in het warmtebedje, verder gaat het naar tevredenheid.

Ik wil aanleggen voor de speelsheid gaan proberen, gisteren heb ik haar even gezien, ze zeiden een half uur, leek wel 1 minuut, ben helemaal betoverd en zie alleen nog maar haar, zoals ze sabbelt op haar handje. En ze maakt zoveel zachte geluidjes. Soms kijkt ze heel even naar me.

@tieger oeh dus ik ben niet de enige die zich oud omaatje voelt als ze opstaat? Mn buik lijk ik wel niet te kunnen strekken!!

@pinkeltje ja het klinkt zo cliche maar echt elke dag is weer een winst, wat een lieve foto zag io van jou en je kinderen. Knuffel
Nou jaaaaaaa, Umaaaaaaaaa! Waaaaaaa, wat een mooi nieuws!!! Ga heeeeel hard hopen op een goede afloop! Jeetje, dat is toch helemaal super??!!

Au Tieger, niet leuk...

Viool, jippie terug naar de afdeling! En fijn dat je toch nog even van je meisje hebt kunnen genieten gister!
goedenavond!

Rustig hier!

Niks bijzonders te melden eigenlijk haha dus ik zwaai alleen even
RW, ik heb nu ook 2 rompertjes die niet meer passen... dat valt nog mee natuurlijk, maar het gaat dus al hard in een maand. Ze hebben haar niet gemeten bij geboorte, maar vind dat eigenlijk toch wel jammer want ik ga woensdag naar het cb en ben toch wel benieuwd hoe hard ze gegroeid is.

Maargoed, niets meer aan te doen
Gisteren 3x bij de kleine, eerst alleen, toen met zn 4, daarna drie uur met haar op mijgelegen, een gelegenheid om te grijpen want daar gaat het thuis met het gezin niet van komen.

Zo schattig.

Vannacht gekolfd en nu 2 flesjes melk. Ik heb ze door de verpleging laten brengen met de message: vanaf nu dit geven.

Dat zullen ze toch wel doen he ?!

Ben na het douchen bekaf ! Waar zijn mijn buikspieren, mijn houding en balans???

Ik heb nu geen zin meer om op te staan! Erg want wilde naar beneden! Maar iets in mij wil ook platliggen maar als mijn man daar nu was lag ik geruster.

Dat is wel een verschil waar ik van schrik hoor als ik man was zou ik elk ochtendlijk en nachtelijk uurtje daar dan zitten als ik kon en fit was maar volgens mij ziet hij dat toch niet voor zich. Maar goed voor hem is het wat nuchterder denk ik.

Ks zelf viel zo mee, zo kort en ook bijzonder. Maar oei dat het zo voelt ??
Even een vraagje...

Gisteren dacht ik dat ik al ongesteld zou worden (ong. een dag of 4/5 voor ik daadwerkelijk ongesteld zou worden). Wat sliertjes bloed maar het zet niet echt door. Kan dat ook een innestelingbloeding zijn? Heb toch wel een klein beetje hoop...
Oh Uma, wat lees ik nu! Wat een geweldig fantastisch nieuws!!! Gefeliciteerd!
Oeh ADL dat zou wat zijn... Maar ik zou het toch afwachten. Ik hoor wel vaak over innestelingsbloed maar heb het zelf nooit meegemaakt.

Viool wat heerlijk drie uur met je meisje . En het kolven komt ook goed op gang .

Srdegna, helemaal op je wolk en geen tijd meer voor ons . Goed teken hoor.
En ik ben bevallen in het schema . Thanx Uma
Nee, ik heb het ook nog nooit gemerkt bij de andere 2.

Zo...de jongste wordt eindelijk wakker, wat een slaapkop!
Wat een rust hier, iedereen lekker van het mooie weer aan het genieten?

Wij hadden vanmiddag schoonouders op bezoek, lekker pannenkoeken gegeten.
@uma gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben n beetje bzzzzzzffftttttt zo voel ik me!

Later meer

lijkt wel of kolven me zo in beslag neemt samen met meisje wat heerlijk is.

Maar omdat ze niet naast me ligt moet het met de klok en zo allemaal heel prima- als ik me er op focus dat ik haar vast aan de borst ga krijgen
viool wat fijn dat de ks is meegevallen maar je zal nu nog wel veel pijn hebben, heb je nog pijnstillers? Raar he om dan recht op te moeten lopen enzo, alsof onder en bovenlijf gescheiden zijn van elkaar. Ik voelde me echt een vrouw van 80 de eerste paar dagen. Doe rustig aan hoor en tuurlijk ligt de focus nu op je mooie babymeisje en de bv! Lekker van genieten!

adl spannend??? geen idee of het innestellingsbloed is, heb ik nooit gehad eigenlijk.

Wij zijn vandaag naar het strand geweest, ik gloei aan alle kanten, er stond best veel wind dus het voelde niet zo warm aan dus dan voel je ook niet dat het best hard gaat met de zon!

De kinderen hebben genoten en baby is zo makkelijk die heeft lekker geslapen!
Oentje RW, niet goed gesmeerd? Oh dat klinkt zo eng, dat van je lijf niet voelen en gescheiden van elkaar..

Kwam vanmiddag in de speeltuin een moeder met een baby tegen, was ook haar 3e. Ze vroeg me of het goed ging, ik vroeg hoe oud haar kindje was --> maand of 2, 3? Ehh.. nee 5 weken. Ik schaamde me dood haha. Net zo oud als mijn meisje dus. Lekker lomp. Maar dat jochie zag er al zo wijs uit. Geen baby baby zeg maar.

Nouja, ze had het niet zo door geloof ik

Ik ga douchen en meisje in bad doen (hoewel ze nu lekker slaapt) en dan vroeg in bed. Ze snapte het niet helemaal vannacht (weer niet....oeps) en ik stort compleet in nu. Daarnaast mag ik niet snoepen van mezelf vandaag, helemaal niet meer. Maar ik heb al bijna 20x dat pak koekjes open gerukt of die zak nootjes. Beter als ik dan maar in bed ga liggen

Trusten!
Ja, wel spannend (het is nu ook niet echt een lekkere timing , maar als het zo is zijn we er heel blij mee!), alhoewel ik denk dat de menstruatie toch door gaat zetten. Heb wel wat meer kramp nl. Wel vreemd trouwens hoor, op dag 25 van cyclus ongesteld worden. Vorige maand 28 dagen en de 2 maanden ervoor tussen de 30 en 35. De cycli worden steeds korter...zit ik ook niet op te wachten.

Voel me best een beetje alleen nu ik de enige ben die nog niet zwanger is en een zwangerschap er voorlopig ook nog niet inzit , mag hier nog wel blijven schrijven toch....leef met jullie ook mee en wil dat wel blijven doen!
Oh lekker amalia! Helaas is het hier zo druk dat ik niet durf te vragen of iemand mn snoeo aan wil geven en ik ben te gaar. Vannacht weer kolven natuurlijk.

HELPIE ik voelde mijn BUIK er is iets te voelen van een streep ( jawel de ks) en dan.... Een hobbel vetbobbel en dan mijn buik !!!!!!

het voelt heel raar en ik zit helemallaa uit model. Niet dat ik zo' stre ber ben maar het verklaard wel waarom ik me zo vormeloos flubby voel, sorry dit klinkt echtvniet charmant maar mijn lijf voelt niet als normaal.

Ach mn meisje ! Zo lief en zo leuk ze heeft de borst geprobeerd en wat doet ze happen, zoeken, sabbelen.. Slapen.

maar ik ben wel blij als ze straks door de eerste weekjes heen wat groter gegroeid is.

Tot 35 weken moeten ze aan de monitor en daarna als alles goed gaat niet meer. Ze vinden haar fit en goed reageren.
Roze wolk 80 ?? Ik voel me 100... Echt je moet me zien lopen.. Schuifel schuifel .. En k heb heel de tijd de neiging dat ik mn buik wil vasthouden! Lieve rw hoe kwam jii zo gauw thuis en hoe zorg je dan voor 3 kinderen ??? Ik voel me echt niet mijzelf hoor!!

@adl ik vind het echt niet leuk dat je je nu alleen voelt! Wie weet volg je wel snel en anders moet je het zo zien- jij zorgt dat we in de zwangerschappen blijven okee... Die fases zijn bijzonder.. Die gaan wij gewoon delen ! Dus meeschrijven.. Ik wil er niks van missen.

@amalia welterusten !!! Lekker slapen meid

ik moet de geboortekaartjes volgende week ofzo gaan schrijven, nou eigenlijk denk ik dat ik het over 2 weken doe als ik thuis ben!

Ik mag nog extra blijven, vind ik heel fijn, voelde me toch wat uit balans door al die weken en dan een ks en je kindje is dan zo lekker dichtbij- dan zou ik eigenlijk mij gek reizen na een ks. Nu kan ik rustiger opbouwen en hoef ik niet met alle kinderen op en neer te reizen voor het kolven( want het is natuurlijk vakantie )
Ooh heb buikpijn... en bloedverlies En de echo was al niet helemaal conform 6 weken... bah.

Kan me altijd nog weer bij jou aansluiten adl. Alhoewel dat misschien niet nodig is, ik duim voor je dat het raak is!

@Viool, je knapt hopelijk snel weer op, z'n litteken kan ik me zo voorstellen verdeelt je buik vast nu, maar als de zwelling weer een beetje weg is voel je je vast weer meer jezelf!

@Amalia wees niet zo streng voor jezelf!! Lijnen pas als dochter doorslaapt, oke? Anders stort je straks echt in. Welterusten!

@Rw oei ja dat wil wel met dit weer, hopelijk is het ergste morgen weer weggetrokken.

Pff natuurlijk zijn de kwalen ook gewoon niet aanwezig nu, weinig hoop weer. Kunnen alleen maar afwachten.
oh nee, Uma niet weer...ik hoop dat het hierbij blijft en dat het toch nog goed blijft gaan. (en ik heb voor mezelf minder hoop, want bloedverlies zet toch door dus dit zal m'n 1e menstruatiedag weer zijn)

Viool, lief van je! Haha, langer in de zwangerschappen en babyfase blijven heeft ook wel wat ja (prent ik mezelf ook steeds in m'n hoofd), maar geloof me...al was ik nu zwanger dan had ik dat veel liever! Maar ja...eerst moet het met m'n lijf maar eens beter gaan, ben immers nog niet met de medicijnen begonnen.
Uma...hoe is het nu? Ik zouhet echt enorm balen voor je vinden als het weer verkeerd gaat...

Adl..i heb wel bij mijn eerste innestelingsbloeding gehad, maar dat was twee of drie dagen licht bloedverlies. Alsof de menstruatie niet door wilde zetten. Als ik jou hoor, zet het wel door?

Viool: lekker assertief geweest met je flesjes bv meegeven!! Heel goed! Ik vond je fotoś op hyves echt zo gaaf!

Vandaag krijg ik opnieuw een echo om te kijken naar debaarmoedermond en ontsluiting. Afhankelijk daarvan mag ik morgen naar huis. Als ik meer ontsluiting heb (had 1 cm, grens weet ik niet) mag ik waarschijnlijk niet meer weg, omdat ik de vorige keren zo snel ben bevallen. Verder voel ik het kindje heel erg laag zitten.. Hij trapt tegen mn endeldarm('ik moet NU poepen!) en beweegt tegen mn baarmoedemond (rotgevoel..) Ook voel ik zijn schoppen nu ten hoogte van mijn navel ipv onder mijn ribben. We zullen zien. Vandaag zijn we 28 weken en 6 dagen!! En hij zit er nog in...

RW: grappig dat je je zo vergisthebtin de leeftijd van die baby. Was het echt hollands welvaren ook zeker?

Ik kom vandaag hier wel weer even buurten. Gisteren had ik even niet zo'n zin...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven