Geboorteteksten bezoek

13-07-2009 06:22 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op internet aan het zoeken naar leuke pakkende teksten voor op het geboortekaartje voor het bezoek. maar kan niet veel origineels vinden. We hebben wel al een lief gedichtje/tekstje maar ik kan weinig leuks vinden als pakkende tekst voor het bezoek, iemand suggesties???

Groetjes!
Deze komt er bij ons op te staan:

Je bent van harte welkom om beschuit met muisjes te komen eten, maar bel even van te voren.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:Nadine 409 schreef op 13 juli 2009 @ 07:38:

Bel, kom en bewonder!

Deze tekst hebben wij ook...en eerlijk gejat van het viva-forum

Hoewel wij er ook van uitgaan dat je normaal gesproken even belt voordat je op kraambezoek komt, nemen wij dus ook het risico niet. Van verschillende mensen al gehoord dat bezoek het echt niet altijd zo nauw neemt...
Wij hadden het er ook op staan. Maar ik denk dat het ook een beetje aan jezelf ligt. Ik heb al van tevoren aangekondigd dat ik mensen gewoon op de stoep zou laten staan mocht het niet uitkomen. Dus hier belde iedereen netjes. Of ze vroegen het via via. Bij mijn beste vriendin stonden ze inderdaad ook allemaal op de stoep nog voor het kaartje verstuurd was, leek mij heel vervelend, Maar ze lieten ze wel gewoon binnen en echt dat zou bij mij gewoon niet gebeurd zijn. Misschien wel wat hard maar ik ben er achteraf enorm blij om. Nu hadden we gezellig tijd voor het bezoek en geen gestress eromheen. Dat hadden we toch al genoeg met een kleintje dat slecht dronk.
quote:Broedkippetje schreef op 13 juli 2009 @ 10:00:

Dat er mensen zijn die onverwacht op de stoep staan..... belachelijk! Ik neem aan zelf kinderloos?Zo ging dat in de tijd dat ik kinderen kreeg . Dan stond er op wanneer moeder en kind rustten ( meestal tussen 1 en 3 en na zo en zo laat 's avonds ) . Dus zo gek is dat niet ....of wás dat niet .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Broedkippetje schreef op 13 juli 2009 @ 10:00:

Dat er mensen zijn die onverwacht op de stoep staan..... belachelijk! Ik neem aan zelf kinderloos?Ja dat zou je denken. Bij een vriendin van mij haar oom en tante met twee kleine kinderen op dag drie. (Pff ik word er nog plaatsvervangend boos over )
Hey laal

Ik vind de bezoek? tel.nr. ook een hele goede. Qua stijl zou het helemaal passen, lay out technisch niet

Wij hebben geen gedichtjes, plaatjes oid. De opmaak van de tekst `maakt` het kaartje dus das wel lastig. Ook als dochter het in haar hoofd haalt om pas in augustus ter wereld te komen hebben we lay out technisch een probleem
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 juli 2009 @ 10:14:

[...]

Zo ging dat in de tijd dat ik kinderen kreeg . Dan stond er op wanneer moeder en kind rustten ( meestal tussen 1 en 3 en na zo en zo laat 's avonds ) . Dus zo gek is dat niet ....of wás dat niet .

Echt waar?

Is dat een generatieverschil (verschillen wij zoveel in leeftijd, Bianca?) of een geografisch verschil (anders in de randstad dan in het gastvrije brabant bijvoorbeeld)?

Het is denk ik ook mijn referentiekader; zowel vanuit privé als vanuit mijn werk weet ik hoe intensief/spannend/rommelig/heftig een kraamtijd is en ga ik daar zelf altijd heel voorzichtig mee om.

Zelfs bij mijn zusje bel ik even of het uitkomt en of ze er uberhaupt zin in heeft.

Net als de vraag hoe snel je komt na de bevalling.

Als het mensen zijn die ik normaal hoogstens een paar keer per jaar zie, zou ik bijvoorbeeld ook pas na een maand of zo eens gaan bellen of ik een keer langs mag komen; terwijl ik ook voorbeelden ken van vrienden-van-schoonouders die al in de eerste week willen komen. Dat snap ik dan ook niet.

Maar ja, dan ga ik op mijn eigen -binnekort te versturen kaartje- toch ook maar een hint geven dat het fijn is als er eerst gebeld wordt!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Hey Mard!

Even tussen ons...je dochter gaat echt niet pas in augustus komen hoor...dat doet ze je vast niet aan en je geboortekaartje ook niet

Staan mensen nu al serieus bij je zus op de stoep... Daar zou ik het dus echt helemaal benauwd van krijgen, alsof het al niet genoeg wennen is zo'n eerste kleintje.

Ik wilde het in eerste instantie ook niet in het kaartje zetten, maar man wilde het risico echt niet nemen.
quote:Broedkippetje schreef op 13 juli 2009 @ 10:25:

[...]

Als het mensen zijn die ik normaal hoogstens een paar keer per jaar zie, zou ik bijvoorbeeld ook pas na een maand of zo eens gaan bellen of ik een keer langs mag komenDaar ben ik ook erg benieuwd naar...het zal me niets verbazen als er ineens familie belt die "snel" langs willen komen, terwijl we ze normaal gesproken alleen zien bij oma op nieuwjaarsdag ofzo
quote:Broedkippetje schreef op 13 juli 2009 @ 10:25:

[...]

Echt waar?

Is dat een generatieverschil (verschillen wij zoveel in leeftijd, Bianca?) of een geografisch verschil (anders in de randstad dan in het gastvrije brabant bijvoorbeeld)?

Ik kom uit Rotterdam en ik ben voor in de 40

. ( off topic : Dat gezever over Brabantse gastvrijheid altijd .... wist je dat veel Brabo's na de oorlog naar Rotterdam zijn verhuisd trouwens ? Maar nee ; geen Brabantse roots )

Misschien heb ik oudere kinderen , dat het tóch een generatieklooftechnisch iets is ....

Het is denk ik ook mijn referentiekader; zowel vanuit privé als vanuit mijn werk weet ik hoe intensief/spannend/rommelig/heftig een kraamtijd is en ga ik daar zelf altijd heel voorzichtig mee om.

Zelfs bij mijn zusje bel ik even of het uitkomt en of ze er uberhaupt zin in heeft.

Net als de vraag hoe snel je komt na de bevalling.

Als het mensen zijn die ik normaal hoogstens een paar keer per jaar zie, zou ik bijvoorbeeld ook pas na een maand of zo eens gaan bellen of ik een keer langs mag komen; terwijl ik ook voorbeelden ken van vrienden-van-schoonouders die al in de eerste week willen komen. Dat snap ik dan ook niet.

Maar ja, dan ga ik op mijn eigen -binnekort te versturen kaartje- toch ook maar een hint geven dat het fijn is als er eerst gebeld wordt!Ik zou juist in de kraamtijd gaan ipv na een maand ; de eerste week heb je toch volop hulp ? Dat de eerste drie dagen gevuld is met ouders en broers en zussen ...maar dag vier ofzo ...
Ik verbaas me erover dat je uberhaupt zo'n tekst op het kaartje moet zetten. Je snapt toch wel dat je niet zomaar aan kunt komen lopen? Dat heb ik iig nog nooit meegemaakt. Moet je je kaartje vervuilen met huishoudelijke mededelingen, zonde.....
Als je vroeger een kraamdag zonder - spontaan - bezoek had ging je je afvragen hoe populair je dan wel niet was
quote:Britannia schreef op 13 juli 2009 @ 10:35:

Ik verbaas me erover dat je uberhaupt zo'n tekst op het kaartje moet zetten. Je snapt toch wel dat je niet zomaar aan kunt komen lopen? Dat heb ik iig nog nooit meegemaakt. Moet je je kaartje vervuilen met huishoudelijke mededelingen, zonde.....

Omdat je anders te maken krijgt met mensen die het anders gewend zijn ....zoals ik

We kunnen niet ruiken dat er na elke zoveel jaar een omslag komt in het denken van kersverse - aanstaande of pasbevallen - ouders , hoor .
Haha, zo zie je maar dat wat voor jezelf zo logisch is (voor mijzelf in dit geval), voor een ander weer heel anders kan voelen.

Bij mij liever wachten tot ik een beetje ben uitgedeukt, geen dikke pakken kraamverband in mijn joggingbroek heb zitten en de borstvoeding een beetje onder controle heb... Daarvoor wil ik alleen maar echte intimi aan mijn bed!

Maar ik snap wel wat je bedoelt, dat je de eerste week nog lekker hulp hebt. En een kraamverzorgster die na 45 minuten beleefd de hint geeft dat het bezoek ten einde loopt. Dat is wel een voordeel!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Labyrint schreef op 13 juli 2009 @ 09:46:

'Bezichtiging op afspraak"?
quote:Broedkippetje schreef op 13 juli 2009 @ 10:38:

En een kraamverzorgster die na 45 minuten beleefd de hint geeft dat het bezoek ten einde loopt. Dat is wel een voordeel! vond ik één van de leukere vader-taken. Na 30 minuten "zo, en nu gaan jullie weer. Daahaaag."
bel voor een meet&greet met.....
Een vriendin van mij vermeldde 'Graag bellen voor bezoek: als je onverwacht komt is er een kans dat we in de tuin zitten, en dan horen we de bel niet'. Zo kon ze onaangekondigd bezoek op de stoep laten staan...
Op het kaartje van een collega : (bij het 2e kindje)

U bent van harte welkom op ons kraamfeest op ......(ongeveer 6 weken na de geboorte)

En het was er heel erg druk en gezellig!
daar is een hele handige startpagina voor:

http://tekstengeboortekaartjes.startpagina.nl
Samen kom je verder
Het kind is, even snel gerekend, al 5
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven