geen verstand van

07-03-2009 22:51 60 berichten
Mijn schoonzusje is pas overleden, zij heeft 6 kinderen achter gelaten. Heel erg verdrietig allemaal.

Ben als tante altijd al gek met haar kinderen geweest en die band wordt nu alleen nog maar hechter.

Nu hebben de kinderen in leeftijd 4 t/m 16 ook kleding nodig natuurlijk en hoewel ze een geweldig lieve papa hebben, geeft hij zelf ook al aan geen gevoel voor fashion te hebben.

Ik wel, dwz ik kan de kinderen wel in leuke outfitjes krijgen maar omdat ik zelf geen kinderen heb..... uhm, waar ga ik nou kijken?

Er is een krap budget want het zijn veel kinderen en er is niet veel inkomen. Dus ik dacht zelf al wel voor de pubers naar de H&M te gaan en voor de kleinere naar de C&A of zo?

MOEDERS help svp, wat zijn winkels waar ze hip en trendy kleding verkopen (geen suffe broeken tot onder je oksels) en waar de prijs nog een beetje oke is?

Ik weet uberhaubt niet goed waar kinderkleding te krijgen is omdat ik daar nooit mee bezig ben maar dat gaat nu veranderen dus misschien dat mensen goeie tips hebben?

THanx moms!
Alle reacties Link kopieren
Twom hij woont niet bij ons hoor, al scheelt dat niet veel Hij woont bij zijn vader. En net als jouw neefjes en nichtjes wilde hij knuffelen, praten, er moeten kleren gekocht etc.

En dat knuffelen, alsof ie bij me naar binnen kroop. Dat deed me soms zo'n pijn.

Hij is nu een volwassen vent van 23 en hij loopt nog steeds regelmatig binnen.

Je kunt nooit hun moeder vervangen, maar je kunt er wel altijd voor die kids zijn. Iemand die haar huis en armen voor ze opent dat hebben ze nodig.

Al dat verdriet is zo zielig voor die kleintjes :(
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Wat een verdriet twompie,... fijn dat jij er zo voor ze wilt zijn!

Een tip die ik nog niet had gezien is de Zara. Dat vind ik zelf wel een hele fijne winkel, vooral omdat ik het best leuk vind om af en toe wat klassiekere kleertjes te kopen (weet niet of dat bij jouw neefjes/nichtjes zo is hoor) maar daar hebben ze dus best hele leuk blouses met spencers enzo voor weinig en voor meisjes leuke betaalbare jurkjes. Er is ook een stoerdere lijn, dus voor elk wat wils. En vooral als het uitverkoop is scoor ik daar wel lekker. H&M is erg leuk en niet duur.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik weet niet waar je woont, maar ik vind het merk bakkaboe erg leuk en niet duur! Dat wordt in het zuiden des lands verkocht bij de Jola. Verder hebben ze bij de Hans Textiel ook nog weleens wat leuks ertussen hangen. Maar goed, ik heb alleen nog maar geshopt voor mijn meisje van 15 maanden, ik weet niet hoe het voor oudere kinderen is natuurlijk.

H&M en Zara is ook altijd goed! En ook in de sale kijken inderdaad!

Heel veel sterkte en succes!
Twompie, inventariseer alle maten van de kinderen (ook schoenmaten) en schrijf die op een briefje.

Even lamineren en in je tas/portemonnee stoppen zodat je die altijd bij de hand hebt als je langs die winkel loopt die opheffingsuitverkoop heeft, of als de Schoenenreus (daar hebben ze, naast meuk, ook goede kinderschoenen) weer eens een actie heeft van 2=1 en je voor weinig geld schoenen kunt kopen.

Je hoeft dan niet eerst weer naar huis om te vragen wie welke maat ook al weer heeft, en dan weer terug naar de winkel.

Succes!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Himalaya die kdis groeien toch binnen no time uit hun kleren? Dan moet je dat lijstje continue verversen, lijkt me ook een gedoe. Gewoon ff bellen
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ha Twompie! Lief dat je het gezin wilt helpen met kleding en knuffelen.

Wat ik een goeie manier vind om de prijs van een nieuwe garderobe te drukken: vraag eens rond aan ouders in jouw woonplaats of ze een leuke tweedehands kinderkledingzaak kennen. Dus niet een dump ofzo, maar een zaak waar mooie kleding verkocht wordt. Dan kun je daar, als een kind een grotere maat broeken nodig heeft, ongeveer de helft van de nieuwe garderobe kopen: broeken voor buitenspelen, voor het weekend, joggingbroeken, etc. Die kosten vaak maar een paar euro per stuk. Dan heb je meer geld over voor een paar mooie nieuwe spijkerbroeken ofzo. Mijn zoon van 5 is overigens vaak gek op de kleding die ik bij een tweedehands zaak koop, bijv. ook sweatshirts, leuke tshirtjes (sommigen nooit gedragen). De oudere kinderen hebben er misschien meer moeite mee, die zou je evt. kunnen laten zien wat het budget is, en ze meenemen naar zo'n zaakje, kunnen ze als ze willen eieren voor hun geld kiezen (meer outftits voor hetzelfde geld) of anders gewoon maar een paar nieuwe kleren.

succes! En oudere kinderen vinden het vaak leuk om mee te gaan winkelen voor de kleintjes, misschien is dat ook een leuk uitje voor ze.
Jeetje wat erg dat dit gebeurd is, maar wat lief dat je zo aan het helpen bent.

Als het budget niet te hoog is, is uitverkoop heel ideaal, heel veel dingen, zoals spijkerbroeken en vesten, kun je het hele jaar door dragen, ook spijkerrokjes e.a. En dan maakt het niet uit als het een 'winter collectie broek' is.

H&M valt voor mijn kinderen vaak te wijd, maar die zijn dan ook erg smal. En de hema is ook niet heel smal.

Op internet is ook veel te vinden, ook de internet winkels hebben veel uitverkoop op voorraad ( kleertjes punt com bijvoorbeeld)

Didi valt met shirtjes vaak wel smal, misschien een idee voor het smallere meisje? Mexx isook lang niet altijd duur trouwens.

We voor jongens, en V&D heeft tegenwoordig best leuke dingen, en Villa Happ ook wel (al vallen veel dingen ook niet erg smal)

Zara heeft idd ook leuke dingen, had vorig jaar een paar leuke spijkerjassen gekocht daar, niet door, mooie wassing.

Heel veel succes er mee (fl)
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
quote:TessTan schreef op 08 maart 2009 @ 08:56:

Ik weet niet waar je woont, maar ik vind het merk bakkaboe erg leuk en niet duur! Dat wordt in het zuiden des lands verkocht bij de Jola. Verder hebben ze bij de Hans Textiel ook nog weleens wat leuks ertussen hangen. Maar goed, ik heb alleen nog maar geshopt voor mijn meisje van 15 maanden, ik weet niet hoe het voor oudere kinderen is natuurlijk.

H&M en Zara is ook altijd goed! En ook in de sale kijken inderdaad!

Heel veel sterkte en succes!

Bakkaboe gaat tot en met maat 86, daarna wordt het Persival. Geweldige merken inderdaad en wordt ook verkocht bij Bertus ten Hoor en Hiershops.

Verder vind ik Henk ten Hoor en Bentex ook niet echt duur en ook wel leuke kleding.

Hans textiel, Zeeman en Wibra kosten inderdaad geen drol, maar ik vind daar ook best vaak dat de kleding helemaal niet leuk is. Terwijl een week latr de rekken daar vol kunnen hangen met leuke kleding...

Wibra heeft vaak leuke basics en superfijn ondergoed vind ik.

Succes!
Hoi TO,

Wat goed dat je dit voor je neefjes en nichtjes doet. Ik heb geen verstand van kinderkleding, maar wat misschien nog een handige tip is, is om met de hele club een dagje naar een outlet te gaan. Je vindt daar vooral oudere collecties met flinke kortingen. Batavia Stad is bij Lelystad, maar er zijn nog meer outlets in NL, geloof ook eentje in Roosendaal, en anders even googlen!

Succes!
Wat een drama Twompie. Fijn dat jij je broer en je neefjes en nichtjes op deze manier wil helpen.

Waar ik altijd wel kan slagen voor een schappelijk bedrag is de Terstal. Die zitten meestal in kleinere plaatsen (even googlen) Ik liep daar altijd aan voorbij tot ik een keer een muts en das enzo nodig had. Ze hebben echt leuke kleding voor iets meer dan de wibra of zeeman. De Piet Kerkhof was ook zo'n liever-niet-winkel tot ik er een keer voor wat anders naar binnen liep. Bij beiden kan je een complete outfit aanschaffen voor ongeveer 40 euro (voor de pubers natuurlijk iets meer)
Bentex is een winkel van Terstal, ook veel dezelfde kleding.

Enne ik zag net een folder van Takko, ook goedkoop maar niet mijn smaak, maar misschien wel die van jullie...
Hee dit is echt perfect al die tips! Ben een lijstje aan het maken met winkels die jullie noemen die ook hier in de buurt zitten en een lijstje met alle maten.

Online wat dingen bestellen is ook niet gek. Bij bonprix.nl hebben ze niet heel veel maar wel erg betaalbaar. Ga ook nog even een internetlijstje maken. Als ik dan alle maten een beetje weet, kan ik online ook het één en ander bestellen.

Super dat jullie zo mee willen denken
Wat Annepanne zegt klopt: de lengtematen komen overeen met de kindermaten. Daarbij moet je weten dat een maat verspringt per 6 cm. Dus mijn dochter wordt straks 4 jaar en is 104 cm. groot. Zij draagt maat 104-110. Wat dus overeenkomst met lengematen 104 cm tot 110 cm. Nu is mijn dochter een stevige meid en die van 4 jaar van jou dus een smalletje? Dan zal zij waarschijnlijk wel uitkomen met die maten als ze ook die lengte heeft. Mijn dochter is een stevige meid en van sommige kleding heeft ze zelfs 116 nodig, omdat ze het anders niet past. Hou er bij jonge kinderen (4 jaar is dus jong) rekening mee dat je een maat op de groei koopt. Dus geen kleding die precies pas is, want daar zijn ze zo weer uit. Liever 1 maatje groter die net wat wijder zit. En probeer de verleiding te weerstaan al seizoenen vooruit te kopen, omdat er dan nog niet veel te voorspellen valt over welke maat ze dan zullen hebben. Dat geldt voor schoenen al helemaal! Soms slaan ze zelfs bijna 1 maat over, vanwege een groeispurt. Dus zeker als je nog niet zo ervaren bent, kun je veel aankopen in 1 keer beter vermijden omdat je nog moeilijk kunt inschatten hoe hun groei gaat.

En kunnen de oudste kinderen je niet een beetje helpen met de kleintjes? Ik denk dat ze misschien best wel een beetje weten wat wel en niet past. En kijk ook naar kleertjes. Hou het voor je en probeer je voor te stellen hoe de kinderen erin rondlopen.

Wibra kun je trouwens voor zo'n 20 euro max. wel klaar zijn voor kinderkleding voor de jongsten.
Nee die van 4 is "gewoon" qua postuur maar die van 10 is erg tenger. Die van 12 is wel wat steviger.

Wel handig die lengte in de maten. Zo is het makkelijker onthouden.
quote:twompie schreef op 08 maart 2009 @ 15:00:

Wel handig die lengte in de maten. Zo is het makkelijker onthouden.Ja he, daar is over nagedacht
Joh dit is allemaal zo nieuw voor me. Eerder nam ik er wel eens wat mee de stad in voor een cadeautje maar kleding?

Echt geen benul van deze zaken maar het begin is er met al deze info zeker al wel
Vergeet ook niet te kijken wat doorgeschoven kan worden naar de jongere kinderen.

In Utrecht zit wel een leuk en goed tweedehandsmerkkledingwinkeltje (drie keer woordwaarde). In de Hamburgerstraat. In de Twijnstraat zit ook iets, maar daar ben ik nooit binnen geweest.

En verder...
Twompie,

Name It, heeft er ook goedkope artikelen tussen zitten. Poloshirts voor 4,95, is bijvoorbeeld goedkoper dan die van de Hema. Daarnaast zijn al die webshops een uitkomst, vaak hebben die standaard artikelen van vorig jaar in de uitverkoop, dit scheelt je snel weer een paar euro's.

Marktplaats is ook altijd handig, er wordt soms ook nieuwe kleding tegen schappelijke prijzen aangeboden. Daarnaast kom je zo ook wel weer webshops tegen.
Er zijn veel kledingzaken die 'familie en vrienden'koopavonden hebben, dan krijg je al snel 20% korting. Dit is ook iets om te onthouden.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Gecondoleerd met het verlies van je schoonzusje.

Kijk eens in de kleding van de kinderen wat ze nu dragen, meestal staat het merk of de winkel er wel in. Meestal valt een merk smal of juist niet en als ze een bepaald merk veel hebben valt dat waarschijnlijk goed.

Super dat je zoveel met ze doet en dat ze ook zo gek op jou zijn.
Wibra is voor die ukkies echt heel leuk!!

Heb net voor Snaak weer een enorm leuk spijkerrokje gehaald, voor 3 euro, en ontzettend leuke hemdjes en shirtjes, ook nog geen 5 euro per stuk. Het is af en toe even zoeken, maar echt wel de moeite waard hoor.

Ow, en de gewone basisshirts kun je ook best bij de Action halen, leuke legginkjes enzo, effen shirtjes met lange mouw voor nog geen 3 euro, en echt goede kwaliteit!

Zeeman wil ook nog wel leuk spul hebben, al moet ik zeggen dat ik Wibra echt een stuk leuker vind, geen hobbezakken en broeken tot je oksels in ieder geval!

Heel veel succes met alles, en wat ontzettend lief dat je dat doet!
Echt heel erg bedankt voor jullie lieve reacties en praktische tips. Ben een schema aan het maken met kind/maten/mogelijke winkels hihi. Hoop dat het over een tijdje allemaal automatisch gaat.
Wat een hoop geld scheelt is als je weet voor wat je winkelen gaat. Dus inventariseer.

Wie is er uit alle truien gegroeid, wie heeft alleen nog maar 1sok-paren, wie moet er een goede spijkerbroek of jas.

Dan heb je de basis en is de volgende ronde voor aanvulling en leukere dingen.

En misschien is het handig of fijn voor de oudste(n) om kleedgeld te krijgen?
stekte met de situatie, wat enorm verdrietig...

als je in de buurt van beverwijk woont kun je ook eens naar de bazaar, dan moet je niet de grote hallen in maar er is daar zeg maar een pad tussen de hallen met wat losse winkels waar ze nieuwe kledig restpartijen verkopen. vanaf maat 86 tot 176. heb daar laatst een jasje voor zoonlief gekocht (maat 68 maar dat zie je daar nauwelijks en past hij voorlopig ook nog niet) voor 1,50! kinderkleding hangt trouwens vaak in die winkels achterin, voorin dameskleding. je moet dus wel even zoeken.

heel veel succes!
o ja entree bazaar is wel 2 euro voor iedereen boven de 12.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven