gestopt met de pil januari 2009 deel 2!

07-03-2009 10:00 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

ik heb een nieuw onderwerp geopend omdat 'gestopt met de pil januari 2009' al vol is!

Graag zou ik met een aantal meiden kletsen die ook in januari 2009 gestopt zijn met de pil en graag zwanger willen worden! :-)

Wie o wie wil meekletsen?
Vol?
ja, ik heb bij 2 onderwerpen gereageerd, en ze hebben daar besloten niemand meer mee te laten schrijven omdat het er anders teveel werden
Hoi!

Ik wil wel meekletsen, ben sinds 1 januari gestopt met de pil. Erg spannend!
Ah, snap.. .Lekker sociaal weer van de dames.

Hopelijk vind je hier wél een paar leuke meiden.

Veel plezier!
Hoi Purplestar!

gezellig! :-)

spannend he?? duurde jouw eerste menstruatie ook langer dan een 'normale' cyclus??
Hier wil ik even op reageren.

Ik ben dus 1 van die sociale dames!

Wij geven netjes aan bij meiden die mee willen schrijven dat het haast geen zin heeft. WIj schrijven met 20 meiden al 2 maanden en dan ken je elkaar een beetje en dan nog is het heel moeilijk op iedereen te reageren. Ik ben zelf om die reden bij een andere groep weggegaan omdat ik het gewoon niet bij kon houden.

Omdat wij heel snel met een 'grote' groep waren adviseren wij een 'eigen' clubje te beginnen. Zodat het voor iedereen overzichtelijk blijft. En daarom ook leuk.

Succes met zwanger worden!
ik ben in april vorig jaar al gestopt met de pil, mag ik dan ook mee babbelen?
Mijn cyclus is helaas nog niet op gang gekomen, heb nog geen menstruatie gehad sinds ik gestopt ben. Het schijnt wel een half jaar of nog langer te kunnen duren voordat de boel weer op gang komt, maar omdat ik voordat ik met de pil begon ook een erg onregelmatige cyclus had, heb ik hiervoor al wel een afspraak met de huisarts gemaakt. Zolang wil ik natuurlijk niet meer wachten! Komt jou cyclus een beetje op gang? En ben je lang aan de pil geweest?

En alleen maar leuk als hier nog meer meiden komen meekletsen!
Ik ben 13 jaar aan de pil geweest, wel direct regelmatig ongesteld ... moet volgende week ongesteld worden, spannend dus...
Hoi anmar, spannend inderdaad! Je bent dus al een tijdje bezig? Hoop voor je dat het binnenkort raak is.

Fijn dat je cyclus wel gewoon regelmatig is, dan kun je tenminste wel iedere maand weer proberen! Ben je ook al bezig met ovulatietesten, temperaturen oid?

Ik heb zelf 9 jaar de pil gebruikt. Van het stoppen merk ik nog helemaal niets, voel me zowel lichamelijk als psychisch niet beter of slechter. En dus ook nog geen menstruatie gehad......
ik heb 3 maanden een ovulatietest gedaan, maar dat was eigenlijk meer om te bevestigen dat dat wat ik voel ook echt mn eisprong is, ik voel dus alles, is wel praktisch. temperaturen heb ik niet geprobeerd, dat is geloof ik best n heisa, moet altijd op t zelfde tijd punt, en aangezien ik erg onregelmatige werktijden heb is dat niet zo heel makkelijk. slik nu wel duphaston, de gyno denkt dat ik n endometriose heb,en het schijnt dat dat bevorderend werkt om zwanger te worden, die neem ik nu pas sinds anderhalve week, dus dat is ff afwachten of dat iets brengt!

kwist niet dat dat normaal is dat de cyclus zo moeilijk op gang komt, kheb op internet wel gelezen dat bij een onregelmatige cyclus ook duphaston word voorgeschreven, wanneer heb je de afspraak?
Dinsdag heb ik een afspraak met de huisarts. Ik weet eigenlijk niet of het veel voorkomt dat de cyclus moeilijk op gang komt, maar heb al wel gelezen dat het niet vreemd is dat het een aantal maanden duurt. Het schijnt wel zo te zijn dat vrouwen met een cyclus langer dan 6 weken vaak geen eisprong hebben, en omdat mijn cyclus erg onregelmatig was en vaak langer dan 6 weken (voordat ik met de pil begon) vind ik het nu wel tijd om naar de HA te stappen. Ik heb erg naar dit moment (stoppen met de pil) toegeleefd en wil niet nog langer wachten! Ik houd er wel rekening mee dat het misschien moeilijk gaat worden om zwanger te worden. Nou ja, niet teveel op de zaken vooruit lopen en eerst maar even zien wat er uit die afspraak komt!

Temperaturen lijkt mij ook erg onhandig, helemaal met onregelmatige werktijden. Maar als je je eisprong gewoon voelt, is dat ook niet nodig, wel erg makkelijk! Jij bent dus al in behandeling bij een gynaecoloog? Endometriose, dat is toch een aandoening aan de darmen? Wordt het daardoor moeilijker om spontaan zwanger te worden?
Spannend dus!

Endometriose is een baarmoederslijmvliesje wat buiten de baarmoeder leeft, die kunnen idd aan je darmen plakken of op je eierstok groeien, heb er vorig jaar ook 1 gehad, die is toen volgelopen met bloed, ook wel chocoladecyste genoemd, en die hebben ze er toen operatief uit moeten halen, had n doorsnee van 8cm, was niet erg prettig dus. maar goed, deze die ik nu heb is nog niet gegroeid, wat n positief teken is, dan kan ie gewoon blijven zitten. Volgens internet word t daardoor niet makkelijker om zwanger te raken, maar goed, ik wacht t ook nog maar een beetje af. Ze zeggen sowieso dat t makkelijk n jaar kan duren voor t zover is, en dat duurt nog n paar maandjes.

Ik woon in Oostenrijk, en bij ons is het normaal dat je elk jaar een frauenarts bezoekt, die onderzoekt op borstkanker, maakt n uitstrijkje etc. ik ben dus normaal bij haar onder behandeling. is net als n huisarts! via haar krijg je ook de pil enzo voorgeschreven.

Succes dinsdag! ik lees wel hoe t verlopen is!
Heel veel sterkte morgen purple star!!
Dankjewel anmar!

Wat naar van die cystes. Hoop dat deze niet verder groeit. Heb je daar verder nog last van, bv buikpijn of zo?

Hoe lang woon je al in Oostenrijk? Goed dat het normaal is dat je daar ieder jaar onderzocht wordt, voorkomen is beter dan genezen. Volgens mij wordt er in Nederland vanaf je 30ste jaarlijks een uitstrijkje gemaakt, ik ben 'nog maar' 28 ;) dus heb dat nog niet meegemaakt.

Ik ben benieuwd wat er morgen uit de afspraak komt. Ik heb al wat middeltjes van de drogist geprobeerd die zouden helpen bij een onregelmatige cyclus, maar tot nu toe geen resultaat. Ik ben dus wel toe aan wat sterkers! Ik laat wel ff weten hoe het is gegaan

Het blijft verder nog wel erg stil hier he?!
en hoe was t?
Ik moet toch nog even geduld hebben

De HA vond het nog niet nodig om in te grijpen omdat mijn menstruatie nooit maandenlang is weggebleven vroeger, ook al was het onregelmatig. Als ik in april/mei nog steeds geen cyclus heb mag ik terugkomen. Ondertussen slik ik de Zwanger Worden pillen van de Etos en capsules Monnikspeper, schijnt ook te kunnen helpen om een regelmatige menstruatie te bevorderen. En verder probeer ik geduld te hebben en wat afleiding te zoeken, ik wil er ook niet steeds zo krampachtig mee bezig zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven