Gestopt met de pil... januari 2009

09-09-2009 15:40 2821 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel III

Kunnen we weer even vooruit...

Wie?Gestopt?LNL/VlkZwanger!Due dateFuturemaman 27jr28 jan 0923 okt��Yaelle2 30jr1 jan 091 nov��Loesssie 28jrjan 096 nov lnl��Jippiedepippie 30jrsept 08Hij is geboren!!! 10 oktoberNietvoordepoes 30jr1 jan 09Ze is geboren!!! 12 oktoberAkka 29jr25 sep 08Ze is geboren!!! 20 okt 09Muca 26jrjan 098 okt vlk24 okt 09Jowellie 35jrdec 0819 nov gyn+echo!20 jan 10Mariska79 29jr15 jan 0927 okt vlk26 jan 10Mundy 34jr22 jan 0922 okt vlk30 jan 10Xasi 26jrdec 0827 okt vlk10 feb 10Uggie 31jrjan 092 nov vlk/echo25 apr 10Coco1977 32jrsept 09? vlk1 mei 10Bebje 28jr13 feb 099 nov termijnecho18 mei 10
@Beb, wat leuk dat je gebeld hebt! En 2 afspraken gemaakt, goed man! Maar over 3 weken bij je eerste afspraak ben je toch al 9 weken? Dan kun je het hartje ook al zien met een uitwendige echo...! Wordt zo echt hè nu? Fijn dat je er een goed gevoel bij hebt!
quote:nietvoordepoes schreef op 21 september 2009 @ 11:10:

Was je film lekker Akka! En was het een romantische pizza?

Hier alles nog wel ok. Een dikke, pijnlijke knie, maar mijn enkel gaat weer wat beter. Toch maar wat minder fanatiek poetsen

Vanavond laatste keer pufclub.

Gisteravond bbq met familie van mijn lief. Ze zaten er allemaal op te hameren dat ze zo snel komen kijken als mini-poes er is.. ik weet niet zo goed wat ik daar van vindt, ik geloof dat ik manlief maar even inschakel als uitsmijter tegen die tijd..

Nee, het was een thrillerpizza.

Enkelpijn?? Toch van het aanrecht gedonderd? Ik zei toch dat je er af moest blijven!

Zie jij ook hordes mensen op je mini afkomen als ze er nog maar net is? Terwijl iedereen het waarschijnlijk alleen maar goed bedoeld en zijn superenthousiast.

Ik zie dat he-le-maal NIET zitten, al dat bezoek in het begin! Je schijnt kraamhulp ook als uitsmijter in te kunnen zetten, dan kunnen jij en manlief van jullie beeb genieten.
@Bebje: ik vind die echo trouwens ooks best laat... hoeveel weken ben je dan?
@Ugg: Wat verschrikkelijk zeg, jij midden in je puberteit en dan ligt je moeder op sterven. Kan me voorstellen (nou ja, enigzins voorstellen dan) dat dat soort van langs je heen gaat. Hadden ze je niet verteld dat het nu heel ernstig was? Of wilde je het niet zien?
Jawel, maar dat kwam totaal niet aan in mijn botte brein...
@Poes, lijkt me ook helemaal niks, zo'm zwerm om je bed en wieg! Echt niet hoor hé!! Wat is er gebeurd met je enkel?
quote:Ugglover schreef op 21 september 2009 @ 11:22:

Jawel, maar dat kwam totaal niet aan in mijn botte brein...

Dat was dan toch uit zelfbescherming Ugg? Het moet echt heel zwaar en klote zijn om op zo'n jonge leeftijd je moeder te verliezen!

Voel je je schuldig? Niet te hard zijn voor jezelf!
@ Akka, hier ben ik weer hoor!

Kom net uit het ziekenhuis, had al 5 dgn knallende koppijn beetje misselijk etc etc. Toch vanmorgen even gebeld en moest direct langskomen. Op alles getest, ook zwangerschapsvergiftiging. Dat is het gelukkig niet, maar mijn bloeddruk heeft een stijgende lijn. Ik moet vrijdag terugkomen, als het dan niet goed is, mag ik zaterdag niet op vakantie.

Ik reageer straks op alles hoor, eerst even tot "rust" komen.
@Ugg, oh elke keer een echo? Wat gaaf zeg, dat zou ik ook wel willen!

Ik kan me voorstellen dat je je moeder mist, maar je moet jezelf niks kwalijk nemen hoor. Pubers zijn nou eenmaal zo...

@Poes, idd maar even rustig aan met poetsen hoor! Ga maar lekker net als Akka een pizzaatje kijken ofzo

@alle zwangeren, hebben jullie soms ook van die rare dromen? Ik droomde van de week, dat ik elke dag de baby uit mijn buik moest halen, om eten te geven. Ik had een grote snee in mijn buik, die ik zelf open kon maken en dan moest ik de baby eruit halen. Na het flesje moest ik haar dan snel weer terug doen en mijn buik weer dicht maken, omdat ze nog te klein was om buiten mijn buik te overleven. Er was nog iemand anders bij, die dat ook moest doen (geen idee meer wie) maar die had een rits op haar buik zitten, ik weet nog dat ik dacht dat dat me veel handiger leek. Dat is toch raar??
Oh shit Jowellie, klote zeg!

Hoe voel je je nu? Met Mini wel alles goed?

Je gaat niet werken nu neem ik aan? Doe rustig aan inderdaad...
haha Mundy, wat een vreemde dromen!

Dat heb ik niet... weet wel dat Poes in het begin droomde over laarzen in haar buik...
Och jeetje Jowellie, dat is niet zo mooi. Ik hoop voor je dat je bloeddruk snel weer op peil is en je toch nog op vakantie kan. Doe maar lekker rustig aan!
@Jowellie, bah! Wat een naar verhaal, dat is wel even schrikken zeg! Hopelijk zakt je bloeddruk... was alles wel goed met mini? Echt heel vervelend voor jullie!

@Akka, neem het mezelf niet meer kwalijk maar heb dat wel heel lang gedaan. Maar nu ik ouder ben, kan ik het beter relativeren gelukkig. Ik hou zielsveel van mn moeder en dat weet ze ook daar ergens boven de wolken! Dat weet ik zeker...

@Mundy, wat een bizarre droom!! haha... jij moest je buik dichtvouwen dan ofzo? Ritsje was idd handig geweest!
Ja ik moest hem gewoon weer dichtvouwen en dat bleef dan aan elkaar zitten, beetje een klittenband idee. Die buik met rits was vast de duurdere versie
@Bebje, zie nu dat ik niet eens op jou gereageerd hebt. Wat fijn dat je twee afspraken hebt kunnen maken. Na de echo, wordt het allemaal ineens een stuk echter!
xasi; wat raar van die prenatal daarzo!

fijn dat je er nu echt van kan genieten!!!

akka; heerlijk gesnoept inderdaad.... en het was erg gezellig

Leuk dat je de meubels aan het oppimpen bent!

bepje; wat balen, antwoordapparaat! lekker wezen uiteten met je lief? lastig dat je het eigenlijk van de daken wil schreeuwen, maar ook nog even de VK wil afwachten.... zeker bij je zus lijkt me dat moeilijk! Fijn dat het uiteindelijk lukte met bellen en dat je er een goed gevoel aan overhebt gehouden. Bij mij is trouwens nooit sprake geweest van een inwendige echo.

Wij zijn idd ook naar gemeentehuis geweest om te erkennen. Daarnaast hadden wij ivm ons eigen huis een samenlevingscontract (kan wat mundy zegt ook al eerder hoor) en daar hebben we een paar weken geleden een testament aan toegevoegd.

fm: het enige wat helpt is gewoon kalmer aan doen, meer rust inlassen.... tja op zich gaat dat redelijk, maar soms doe ik toch weer te veel...

het wordt bij jou idd beetje spannend nu he? ik duim voor je!!

ugg: wat heerlijk dat je ook minder-misselijk-dagen hebt!

Wat een bijzonder moment op de begraafplaats... knuffel voor jou!

nvdp: ja er moeten bij mij ook niet onverwachts elke keer mensen aan de deur staan hoor! ze bellen maar en dan plannen we het wel in...

Je kan natuurlijk ook net een paar dagen wachten met het versturen van je geboortekaartje, dan heb je wat speling, maar ook de kraamzorg inzetten. Of misschien tactisch plannen: kom maar om 16.00 en dan gaan jullie om 17.00 eten (dus vriendelijk verzoek om weer weg te gaan)

Of een paar weken later een kraamfeest geven en de uitnodigign al op het kaartje zetten... voor de net-niet eerste lijn familie en vrienden?

jowellie; wat vervelend verhoogde bloeddruk, da's iets om inderdaad goed in de gaten te houden; geen zout, pizza's, drop etcetc meer....? Of kun je eventueel ook medicatie gebruiken?

doe maar kalm aan!
haha mundy wat een rare droom? Was het een akelige?

Mijn buurmeisje had vroeger een barbie met een zwangere buik. Die kon je er af halen en dan de baby er uit halen of er weer in stoppen. Misschien had jij er ook zo een?

Bij de intake bij vlk ben ik 9 weken en bij de echo 12 weken. Dus dat klopt wel ongeveer. Dacht ik zo... Liever was ik morgen al gegaan, maar ja dat haalt niet zo veel uit denk ik....

Pfff Ugg, het lijkt me nu inderdaad weer een heel nieuwe ervaring in het missen van je moeder, nu je zwanger bent. Heftig zeg...

Wow Jowellie: hopelijk is vrijdag alles in orde. Rustig aan!

Jippie: wij hebben al testamenten, maar die moeten dan gewijzigd worden. Bleh,ik houd helemaal niet van die regelzaken.
@ Ugg, wat leuk dat je het hartje hebt gezien! En fijn is dat he, als het zo kan delen! Wat fijn dat je niet meer zo misselijk bent. Heel mooi dat je mini aan je moeder hebt laten zien

@ Fm, spannend allemaal, ben benieuwd!

@ Xasi, ik heb even gespiekt naar je foto's. Mooie buik heb je!

@ Bepje; 5 nov!! joehoe, dan zie je mini!

@ Mundy, ik heb af en toe ook van de hele gekke dromen, schijnt normaal te zijn tijdens de zwangerschap ( althans dat is mij verteld )

@ Akka, ik ben wel weer naar mijn werk gegaan ( denk eigenlijk wel dat het dom is..., maar ja, thuis ga ik ook maar zitten piekeren en hier heb ik nog wat afleiding ) Ik kijk gewoon hoe het gaat en anders meld ik me gewoon ziek. Ik ben gewoon echt aan vakantie toe, dus ik hoop dat het allemaal goed komt.

@ Jippie, ik moet opletten met zout eten, maar dat komt wel goed. Gewoon bepaalde dingen vermijden. Ik had a.s. woensdag eigenlijk ook een etentje met het team, maar heb ik maar afgezegd, want ik wil gewoon dat alles in orde komt en er komen nog genoeg leuke etentjes.
@Bebje: volgens mij hadden de meesten van ons de eerste echo (termijnecho is dat, om te bepalen hoe ver je bent) rond de 9 weken, vandaar.

@Jowellie: zit je gewoon op je werk!? Ga eens naar huis joh. Of doe je daar nu ook rustig?

Het zou echt klote zijn als je niet op vakantie mag! Net nu je er zo aan toe bent.... Komkommers en bleekselderij eten is goed tegen hoge bloeddruk toch, die zijn vochtafdrijvend.

@All: ik ben me toch een lekker soepje aan het maken: een minestrone. Hij staat nu te pruttelen... wordt heerlijjk!

Ik ga zo naar een vriendinnetje toe, thee drinken, leker mutserig

@Maris: ben benieuwd wat je allemaal gekocht hebt!

Ciao chicas!
quote:akka schreef op 21 september 2009 @ 13:19:

@All: ik ben me toch een lekker soepje aan het maken: een minestrone. Hij staat nu te pruttelen... wordt heerlijjk! hahaha! Ons moederke!
@ Akka, nou ik doe mak aan hoor! Gewoon beetje rustig alles doornemen. Ik heb me voorgenomen dat als het "te" word, ik mijn spulletjes pak en naar huis toe ga.

Ik weet niet of komkommer tegen hoge bloeddruk helpt, ik zal s ff googlen.
Oja: Akka -> ik krijg met 9 weken ook een echo. Maar dan dus inwendig. Heb net even gegoogled (onwetend zwanger meisje als ik ben) wat dat nou inhoudt. Het enige dat ik kan vinden is dat je bij een inwendige echo meer kunt zien. Ik vind dat wel best denk ik...

Dus heb meteen twee echo's gepland. Een op 13 oktober (9weken) en een op 5 november (12 weken)

Jeeeeee, zo wordt het echt veel echter!
@Jowellie, het zou idd zwaar klote zijn als je vakantie niet door zou kunnen gaan... bahbah! Even heel spannend! Rustig aan doen hoor, knap dat je naar je werk bent gegaan, bikkeltje!

@Akka, dat klinkt heerlijk! Voel je je goed vandaag? Veel plezier bij je vriendinnetje.

@Beb, ik zou gewoon ook al fftjes zeuren voor een echo bij je eerste afspraak! Het is toch wel heel erg fijn om die geruststelling te hebben...
Oh ja Beb, we ratelen maar door hier, dat is waar ook, als je wilt, krijg je een inwendige echo bij 9 weken! Tuurlijk wil je dat!!
Dat zeg ik Ugg: ratel nou niet altijd zo door!!!

Dat doe ik toch ook nooit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven