Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
Sorry meiden dan is mijn mama jarig en daar wil ik graag naar toe. En omdat het zo'n eind is voor Laura blijven we waarschijnlijk.Week later misschien? En anders stoor jullie niet aan mij hoor. Als verder iedereen kan heb ik gewoon pech.
Was ik ook weer! Wat kan een mens het druk hebben met eigenlijk helemaal niets!

Blink: Morgen naar de fysio he! Ben benieuwd wat ie zegt! Hou je ons op de hoogte? Hoe waren de Toppers? Vast een groot feest!

Hoest met de andere dames??

High tea-en: Het weekend van 8 en 9 augustus heeft tot nu toe de beste score. Blink, past jou dit ook?

Ik heb Guido's mondje aan een inspectie onderworpen, hij krijgt 5!!! tanden / kiezen door! 8 maanden niets en nu 5 tegelijk! Verder merken we dat ie steeds meer met verschillende klanken gaat brabbelen! Zo schattig.

Guido's logeerpartijtje ging hartstikke goed! Opa & oma hebben enorm genoten, net als Guido. En wij hadden een leuke avond, dus helemaal voor herhaling vatbaar!
Hoi,

Ja 8 of 9 vind ik wel prima. Het liefst 8 als het zou kunnen. Als dan iedereen mee kan? Gezellig!!

Jeetje, 5 tanden tegelijk. Arm kereltje. Heeft hij er ook veel last van dan? Fijn dat het logeren zo goed ging!

De Toppers waren geweldig!! We hebben echt goed gefeest. Zeker iets om nog eens naar toe te gaan!
Marielle, hoe is het met jou? Spannend de 2e ronde. Ik zal voor je duimen dat het raak mag zijn!
8 augustus is wat mij betreft prima! Iemand nog suggesties voor een lokatie????

Vandaag een lekker dagje vrij! Ik ben Marktplaats aan het afspeuren naar buitenspeelgoed, ik kan al een driewieler met duwstang ophalen! Morgen ga ik eindelijk een tuinset ophalen en ik ben aan het tekenen voor een prieel en speelfort voor Guido. Echt een projectje voor mij, het lijkt me zo leuk voor Guido om heerlijk in de tuin te kunnen spelen. Ik zit nu aan een twee torens te denken met glijbaan, schommels, zandbak en picknicktafel. Ik bedenk, vriendlief en zwager voeren uit! Prima taakverdeling!
Hé ladies,

8 augustus is wat mij betreft prima!

@ Ongeduld: kan ik bij jou ook zo'n fortje bestellen?!?! Ik vind die ook zoooooo geweldig, maar die krengen zijn zo verschrikkelijk duur in de winkel, zelf maken moet toch wat euries schelen!!

En Guido 5 tandjes in één keer, dat is echt zielig!

@ Sweety: nu moet je wel van de partij zijn hoor!

@ Bloem, jullie 20 weken echo is toch een dezer dagen? Gaat alles nog voorspoedig?? Hier draaien de duimen op volle toeren!!

Hier gaat alles goed. Vanavond om 20.00 uur hebben we de pretecho! Ik ben zo benieuwd of nummertje 2 ook zo veel op mijn man (dus op Nick lijkt) of dat dit kereltje wat meer van mij weg heeft. Natuurlijk probeer ik zo snel mogelijk foto's op hyves te zetten; misschien vanavond al...

A.s. vrijdag komt m'n vader de lampen in Nick z'n kamer ophangen en het traphekje op zolder en dan kan Nick EINDELIJK gaan verhuizen!!! Nu hebben we het hele weekend plannen, dus het verhuizen wordt ergens volgende week want ik wil wel zelf thuis zijn als we dat doen.

Nou meiden, ik ga weer ff aan het werk. Ik hoor het wel over de 8ste.

Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
O ja, voor de tabel: 25 juni VK (+ rhesusspuit BLEGH!!!)
hoi!

alles goed met iedereen? hier gaat het goed, inderdaad blink de 2e ronde, spannend!!

Ik ben ondertussen ook gestopt met roken, gaat me goed af tot nu toe!! (is natuurlijk ook een goede motivatie)

Nadine: wat is een rhesusspuit?
Wat goed zeg Marielle! Dat is idd een goede motivatie! Zet hem op je kunt het!!

Ongeduld, klinkt gaaf dat fort. Helaas hebben we niet meer zo'n grote tuin. Ik heb ook een glijbaan van marktplaats gehaald. Het is net zo eentje als wat Nadine heeft voor Nick. Vincent vind het geweldig. (vooral het naar boven klimmen via het glij gedeelte. Dikke boef). Verder een leuke zandbak en het konijn is zijn grote vriend. Zo grappig dat hij het steeds gras zit te voeren.

Nadine, spannend zeg dat de kamer bijna af is! Ben erg benieuwd wat Nick van zijn nieuwe grote bed vind! Komt vast goed! Leuk echo!! Geniet ervan!!

Bloem, hoe is het met jou? Schiet nu idd echt op naar je echo! Hoe voel je je verder?

Zaza, hoe is het met jou? Nog steeds zo druk? Bijna vakantie toch, kun je lekker uitrusten.
Ja Nadine ik vind ook dat ik erbij moet zijn

Hahaha nee maar heb er ook echt wel een keer zin in!

De 8ste lijkt me prima.

Marielle: Toppie dat je gestopt bent met roken!

Ga hard duimen voor je hoor!

Ongeduld: Och mijn arme schoonzoon 5 tandjes in 1 keer.

Arm ventje.....maar hij gaat ze nog wel heel hard nodig hebben

Wel sneu dat ze met zijn allen tegelijk erdoor willen.

Kussie voor hem!
Nadine: Wat leuk vanaaf de pretecho! Spannend ook hoor op wie hij lijkt. Geniet ervan!
hoi meiden,

even snel een berichtje van mij, heb weer wat problemen met internet en moet eerlijk zeggen dat ik internet de laatste tijd een beetje mijd. Lees hier op het forum ook vaak verhalen die ik nu liever niet hoor.

met mij gaat het wel, ik zie op tegen komende week. Het aftellen naar woensdag is nu echt begonnen maar ben zo bang dat ik ook van dit kindje afscheid moet nemen, van genieten is echt geen sprake. was het maar november....Ga vanavond wat films bij broerlief ophalen en de laatste afleveringen van Prison Break en ik geloof zelfs dat hij ook het nieuwste seizoen 24 heeft, ik ben op zoek naar afleiding haha zodat ik niet kan piekeren.

ik probeer me na de echo weer te melden...

doeg!
@ Mariëlle: pfff hoe leg ik dat uit....wacht, ik google ff de uitleg.... Je Rhesusfactor zorgt in ieder geval voor het plusje of minnetje achter je bloedgroep. Ik heb dus B negatief

Uitleg:

Rhesusfactor

Waarom wordt je rhesusfactor gecontroleerd?

Bij 85% van de bevolking is de rhesusfactor aanwezig. Het hebben van rhesuspositief bloed zegt iets over de aanwezigheid van een eiwitachtige stof in je bloed. Ontbreekt deze rhesusfactor dan is het bloed rhesusnegatief. Dus bij de eerste controle bij de verloskundige wordt er bij het bloedonderzoek ook de rhesusfactor bepaald.

Waarom is dat zo belangrijk?

Als een zwangere vrouw rhesusnegatief bloed heeft en haar man rhesuspositief bloed dan is het mogelijk dat zij een kindje kunnen krijgen met rhesuspositief bloed. Het bloed van moeder en kind (rhesusnegatief en –positief) mag niet met elkaar worden vermengd bij de bevalling. Het bloed van de moeder reageert vijandig op de rode bloedcellen van de baby. Dit kan tot rhesusziekte bij het kind leiden.

Rhesusprik

Als inderdaad blijkt dat het bloed van de moeder rhesusnegatief is wordt in de 30e week van de zwangerschap gecontroleerd of er antistoffen tegen de rhesusfactor in het bloed zitten. Tegelijkertijd krijg je ook een injectie anti-D-gamma-globine. Ook wordt direct na de bevalling bloed uit de navelstreng genomen om de rhesusfactor van de baby vast te kunnen stellen. Heeft het kind rhesuspositief bloed, dan gaat het moederbloed afweerstoffen aanmaken. Dat geeft bij een volgende zwangerschap met een rhesuspositief kind problemen; rhesusziekte. Bij elke bevalling is er kans op vermenging van bloed van de moeder en het kind. Daarom krijgt een rhesusnegatieve moeder na de geboorte van een rhesuspositief kind binnen 72 uur nogmaals een injectie met antistoffen tegen de rhesusfactor; een anti D-gamma- globine injectie behalve de anti D-gamma- globine injectie krijg je ook 1000IE immunoglobuline injectie.

Daarom krijg ik dus zo'n spuit. Nick was gelukkig ook Rhesus negatief, dus die spuit bij de bevalling hoefde gelukkig niet meer!!

O ja, en super goed dat je gestopt bent met roken!!!

@ Bloem: begrijpelijk dat je alle "trieste" verhalen ff links laat liggen, groot gelijk!! Probeer vast te houden aan die goeie 16 weken echo!!! Logisch dat je dagen nu tergend langzaam gaan... maar echt, ze gaan voorbij.... probeer een beetje vertrouwen te hebben in je lichaam. Ik ga er vanuit dat moeder natuur je goed gezind is deze keer! Hier wordt in ieder geval aan je gedacht....

Liefs Nadine
Wat een gezellige drukte ineens!

Bloem: Dikke knuffel! De duimen draaien overuren! Ik hoop dat je volgende week na een goede echo eindelijk kunt gaan genieten!

Nadine: Tja, bestellen wordt wat lastig... Ik moet waarschijnlijk ook nog wel wat bergen zien te verzetten voor het fort daadwerkelijk in de tuin staat.... Heel veel plezier vanavond!

Marielle: Goed dat je gestopt bent!

Blink: Wat goed dat Vincent zo lief is voor het konijn! Guido kan af en toe behoorlijk ruig zijn met de hond.

Sweety: Hoe is het met jou en Laura?? Enne, je moet er gewoon bij zijn hoor!

Guido heeft net ontdekt dat ie ook in zijn keukentje kan kruipen... Zie de foto's op hyves!
Hé ladies,

Helaas (nog) geen foto's van onze spruit. Sterker nog, we moeten snel een keer terug. Er was geen beweging in te krijgen!!! 2 D hebben we wel e.e.a. gezien, maar hij had constant handjes, voetjes en/of navelstreng voor z'n gezichtje en was niet wakker te krijgen dus we konden op 3D echt niks zien. Moest wel lachen, als we niet hadden willen weten wat het werd, hadden we mooi pech gehad. Ze zet het echoapparaat op m'n buik: eerste wat we zagen, z'n mannelijkheid!!!

Morgen ff bellen voor een nieuwe afspraak volgende week ergens...

@ Ongeduld: leuke foto's en herkenbaar!! Nick kroop ook telkens IN de keuken op het kdv!!

Nu nog ff lekker op de bank hangen; kheb tenslotte al weer weekend!
Nadine, wat jammer dat hij sliep! Hoop dat het de volgende keer beter is..

Ongeduld, wat goed dat je zelf wat ontwerpt, knap hoor!

Bloem, kan me voorstellen dat je stikt van de zenuwen. Ik hoop dat je na de goede uitslag van de echo kan gaan genieten, want dat verdien je!

Hier druk.. pff.. Laatste loodjes! Bijna vakantie. Morgen nog een tentamen en vrijdag als het goed is een sollicitatiegesprek op een andere school. Geheel onverwacht gebeld, want ik had daar niet eens gesolliciteerd. Hadden ze de brief van een andere locatie gekregen. De locatiedirecteur belde of ik intresse had, maar hij belde op zijn eigen initiatief en moet nog "even" de rest van de commissie optrommelen. Hij belt me morgenvroeg weer. Duimen jullie voor me, vrijdag?!

Verder lekker weekendje weg naar Vlieland met vriendinnen dit weekend. Heerlijk.

Lynn gaat goed, tijgert lekker en begint met kruipen. Ze leuk. Sinds een paar dagen kan ze ook gaan zitten en hebben we nu dus ook de andere autostoel in de auto. Wat een veranderingen he?! Alleen nog steeds gaan tandje te bekennen.. en dat met 10 maanden!
Bloem ik duim voor je
Zaza, wat spannend die sollicitatie. Ga voor je duimen! Dus Lynn gaat al zitten. Gaat zo snel met die kleintjes. Wens je alvast een fijn weekend!

Bloem, kan me voorstellen dat je op van de zenuwen bent. Idd denken aan die super mooie echo van de 16 weken. Komt vast goed meid. Dikke knuffel!!

Ongeduld, soms moet ik ook wel ingrijpen hoor. Maar over het algemeen gaat het goed.

Sweet, zeker moet je komen!

Nadine, wat een slaapkoppie! Haha dus meteen laten zien wat het is! Grappig hoor. Succes de volgende keer. Wordt een duur grapje zo!

Gister naar de fysio geweest .Vincent zijn onderbeen staat niet goed. Het was wel even schrikken dat er dus echt iets is. Maar ze wilde toch afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen en of het nog zelf te corrigeren is voor ze met therapie begint. Dus tot het 4e jaar kan het corrigeren. Vertrouw ik het dan nog niet dan moet ik weer aan de bel trekken. Dus hoop dat het vanzelf dan maar goed komt in de loop van die 2 jaar!

Sophy wat lief van je!

Zo, nu snel naar mn werk. Ik kom straks nog te laat! haha

Groetjes!
@ Zaza, hier draaien de duimen ook voor je sollicitatie!

@ Blink, zeker ff schrikken, maar fijn dat er nu een diagnose gesteld is. Hopelijk trekt het met therapie bij. Toch vreemd dat er bij de kinderarts niks gezien is. Daar was je toch ook geweest?

Ennuh die 2de echo kost niks hoor. Is gewoon een soort garantie.

Zo, nu snel onder de douche en iets gaan doen. Ik heb heerlijk uit kunnen slapen vandaag. Nick was door het gehoest van manlief vanmorgen al om 6 uur wakker!!! Toen heeft ie nog even bij mij in bed gelegen tot manlief klaar was en die heeft 'm toen aangekleed en om 7 uur al weggebracht naar het kdv. En toen kon ik heeeeeeerlijk slapen!!! Nu snel wat actie dus....

Liefs Nadine
Blink, zeker schrikken! Maar hoe kan dat dan? Wat is er mis (of is dat lastig uitleggen)? En stel dat ze er wel wat aan moeten doen, wat gaan ze dan doen?
Nadine, Het verkeerd lopen van Vincent viel steeds meer mensen op. Maar ik dacht eerst dat het kwam omdat hij in feite nog niet echt lang loopt. Toen de wijkverpleegkundige van cb langskwam met 18 maand viel het haar ook op. Zij heeft toen een extra afspraak gemaakt bij de kinderarts van het cb. Daar was ik laatst geweest en die verwees mij door naar de kinderfysiotherapeut. (had ik volgens mij al wel geschreven.)

Zij zag dus na hem grondig te hebben onderzocht en te hebben bekeken dat zijn onderbeen en daardoor zijn rechtervoet erg naar binnen staat. Daardoor strompelt en valt Vincent ook zo vaak. Dus eigenlijk valt hij idd over zijn eigen voetje, vooral als hij moe is.Zij kon aan de manier van zitten al zien dat hij laat was met kruipen en lopen en zelf staan. Hij heeft nog niet veel evenwicht zeg maar. Nu is het zo dat heel veel van de gevallen die het in deze mate hebben net zoals Vincent dat het vanzelf herstelt tot de 4e levensjaar. Mocht dit nu niet zo zijn dan moet ik terug en wordt ik door verwezen. Het gekke is dat het vallen helemaal niet zo erg is nu, want hierdoor leert hij dus evenwicht te krijgen. (wist ik ook niet).

Dus hij krijgt nu verder geen therapie eerst. Maar als ik het niet vertrouw en ik vind het over een aantal maanden nog te erg dan ga ik gewoon nogmaals langs. Dan moet ik waarschijnlijk naar een podotherapeut met hem. Maar nu eerst hopen dat het idd snel verbeterd. Ben dus blij dat ik weet dat ik me nu niet te druk moet maken.

Zaza, het heeft niet echt een reden waarom hij dit heeft. Dit kan elke kindje krijgen. Zijn grove motoriek is niet helemaal goed, maar kan dus nu in de loop der tijd wel goedkomen. Het heeft tijd nodig.
Blink, sorry, ik had niet terug gelezen en het is dus niet goed blijven hangen (zwangerschapsdementie )

Nu maar hopen dat het netjes bijtrekt en anders idd gewoon weer teruggaan. Het is in ieder geval niet iets waar je je reuze zorgen om moet maken volgens "de geleerden". dat moet toch een soort van geruststelling zijn.

Manlief is niet voorlopig nog niet thuis dus ik ga ff lekker zappen en bankhangen!!

Liefs Nadine
JOEHOE! Ik ben geslaagd, ik heb een geweldige tuinset gekocht! En hij staat prachtig in de tuin!

Eerste opdracht geslaagd, nu het speelfort en ons prieel nog...

Blink: ik kan me voorstellen dat je even schrikt! Ik hoop ook dat het bijtrekt!

Nadine: Wat goed dat jullie een 2e keer mogen komen! Mijn schoonzusje moest het er maar mee doen.... En heerlijk, zo'n relaxochtendje!

Zaza: Nog even en je kunt genieten van de vakantie! Tot die tijd nog leuke en spannende dingen in de planning, dus ook hier draaien de duimen volop!
Oja, zwangerschapsdementie. Is dat nog erger bij een tweede? (zal mijn man blij mee zijn als het bij ons lukt!). Hebben jullie al een nieuwe datum voor de volgende echo?

Leuk Ongeduld!! Daar kan je toch zo blij van worden he!

Iedereen alvast fijn weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven