Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
Hoi Hoi!

Ongeduld, hij is prachtig! Wat een schitterend ventje heb je gekregen. Ik stond eerlijk gezegd ook versteld om te zien hoe erg hij op zijn 3D echo leek. Ik had altijd zoiets van dat het wel mee zou vallen hoe duidelijk je kunt zien hoe het kind eruit gaat zien, maar het is bij Guido echt overduidelijk! Bijzonder hoor.

Nadine, ook jouw kleintje (oke hij groeit hard, maar 't is nog wel echt zo'n leuk Klein kindje) is geweldig. Wat een leuke kleertjes ook. Over dat badderen kan het helemaal eens zijn. Bas en ik gaan nu nog steeds bijna altijd samen onder de douche. Inmiddels staat hij gewoon zelf op de grond. (Af en toe kan hij tegenwoordig schuilen onder mijn buik, hihi!) Ik geef hem een teiltje met water en wat speelgoed en dan kan ik me in de tussentijd uitgebreid wassen. Is heerlijk inderdaad! Geniet er maar lekker van.

Zaza, b80 is op vakantie, dus dat duurt nog even voor ze zal antwoorden. Ik dacht dat ze twee weken weg zou zijn, dus nu nog een ofzo. Leuk dat je juf (lerares) bent! Welk vak geef je? Of is dat te persoonlijk?

Tinker, ik wil je alleen maar even een heel dikke knuffel geven! wat een gedoe en wat een ellende. Hoe oneerlijk ook dat je zelf zo weinig inspraak hebt... Ik denk aan je!

Ego, met mij gaat het steeds beter. Ik ben al sinds 5 januari ziek, maar nu begin ik zowaar mijn stem terug te krijgen! (Mag ook wel na drie weken hees zijn!) Verder een update: Het dieet bestond eigenlijk uit normaal eten en verder drie glazen gezoet vruchtensap extra. Ik drink eigenlijk nooit sap (uit een pak) en als ik het doe is het light en nu moest het perse gesuikerd zijn. Al met al viel het dus heel erg mee. Het prikken ging goed. Gelukkig had ik deze keer iemand die direct in mijn ader zat en er (in tweede instantie) zelfs bloed uit wist te krijgen. Meevallertje dus. Toen kreeg ik een heel vies drankje met een erg chemische smaak. Het was volgens mij 75 gram glucose opgelost in iets vloeibaars. Erg smerig! En toen moest ik twee uur lang in de wachtkamer gaan stilzitten... Dat was minder. Ik heb alle tijdschriften geordend en op volgorde van datum gelegd, ik heb mijn zwangerschapsdagboek bijgewerkt en gepraat met andere wachtenden (ook zwangeren en aanstaande oma's) en eindelijk was de tijd dan om. Gelukkig ging het de tweede keer bij het prikken ook weer goed (die vrouw is een natuurtalent!) en toen mocht ik naar huis.

Gisteren ben ik gebeld met de uitslag: alles is goed! Het ging om de bloedsuikerwaardes. Toen ik nuchter was had ik 4.8 geloof ik en na het suikerdrankje en de twee uur wachten was het 5.6. dat is dus prima. (Ik heb begrepen dat het altijd tussen de 4 en de 7 moet zitten. Als je hoger zit dan heb je waarschijnlijk diabetes). Fijn dus dat is gebleken dat dit bij mij niet het geval is!

Ik moet er wel bij zeggen dat het inderdaad een nieuw onderzoek is. Bij mijn vorige zwangerschap had ik dezelfde hoeveelheid overgewicht (hetzelfde BMI) en toen heeft er ook geen haan naar gekraaid. Tja.

Verder zit ik midden in mijn tentamenweek (don't even ask...) en is er momenteel een verbouwing bij ons gaande. Het wordt heel mooi, maar in de tussentijd zitten we wel in de rotzooi en slapen we in de woonkamer. Hmmm.

Ik doe een zwangerschapsyogacursus en dat bevalt prima! Kan me echt even een uurtje ontspannen en dat heb ik tegenwoordig hard nodig.

Na deze week breken er wat school betreft eindelijk rustiger tijden aan. Ik tel de uren af!

Het kindje in mijn buik groeit goed (alle energie neemt het van me af, vandaar dat ik zo lang kwakkel!) en het schopt ook flink. Veel harder en vaker dan grote broer Bas destijds deed.

Oei! ik zie dat het hoog tijd is om Bas op te halen van het kdv! Volgende keer weer meer!

Dikke kus aan allen,

Utah.
Even snel een berichtje om te laten weten dat wij het Brabantse carnaval gaan ontvluchten en morgen met z'n drietjes vertrekken naar een bungalowpark in Duitsland.

Dinsdag 5 feb komen we in de loop van de dag weer thuis dus woensdag ben ik er weer om te reageren!

Liefs

Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
He meiden!

Tink: Ik heb er natuurlijk helemaal geen verstand van, maar als je bespreekt wat deze procedure met je doet, krijg je dan niet meer inspraak?

Utah: Heerlijk, je uitgebreide verhaal! Bijzonder he, die gelijkenis met de 3D echo! Ik was er ook een beetje sceptisch over, maar ik heb het bewijs nu met eigen ogen gezien! Fijn dat het beter met je gaat en dat de onderzoeken ook goed zijn afgerond. En veel succes met jullie verbouwing & je tentamens!

Nadine: Geniet van jullie weekendje weg! En wat een prachtige foto's! Nick wordt al ee hele vent! En de douche is inderdaad een groot succes, we doen het geregeld.

Guido verandert nu al! Net 17 dagen oud en al zoveel wakkerder, alerter. Hij kijkt af en toe heel wijs in het rond. Echt heel maf.

De borstvoeding loopt helaas wat minder sinds vannacht.... Maar met de nodige hulp gaan we hier ook wel weer uitkomen.

Sweety, Tink & Harley: Ik hoop dat jullie ook snel van zo'n wondertje kunnen genieten! Het voelt heel dubbel, aan de ene kant wil ik me inhouden met mijn verhalen, aan de andere kant wil ik ze ook niet "achterhouden" voor jullie, er heel geforceerd over gaan zwijgen. Dikke knuffel voor jullie in ieder geval!
Hallo!

Picture this: Bas wil tegenwoordig niet meer in zijn eigen bed slapen (alleen tussen de middag, 's avonds gelukkig nog wel). Omdat we zo naar de housewarming van mijn zusje en haar vriend gaan, wil ik perse dat hij wel slaapt. Resultaat: man op de bank met kind op zijn buik, allebei in diepe rust! Hihi. Het is verre van ideaal, maar ze komen in ieder geval een beetje bij.

Ondertussen sta ik te kokkerellen voor het feestje en kan ik zo eindelijk (voor het eerst in tijden) weer eens wat uitgebreider voor mezelf zorgen dan alleen een snelle douche.

We zullen maar even doen alsof we helemaal niet aan het verbouwen zijn... Morgen kunnen we er weer mee aan de slag. Joepie. Not.

Nou, ik ga mijn scheergerei en maskertjes tevoorschijn halen. Tot snel weer allemaal!

Nadine, geniet lekker van je minibreak in Duitsland!

Ongeduld, grappig he, hoe je kleintje al verandert. Dat zul je het komende jaar nog wel vaker versteld van staan. (Ik zie nu af en toe foto's uit Bas' babytijd en kan me dan zowat niet meer herinneren dat hij er zo heeft uitgezien. Bizar!) Geniet er maar fijn van. Veel sterkte met de borstvoeding. Bij mij is het allemaal probleemloos gegaan, dus ik heb niet echt tips voor je, behalve dit: Geef de moed niet op en probeer door te zetten! Succes ermee.

Liefs, Utah.
Hoi meiden.

Terug in dit koude kikkerlandje. Brrrr, wat is het hier koud. Gisteren liep ik nog in de 28 graden :(. Hebben het leuk gehad in Florida. We hadden een fly-drive geboekt dus de auto stond klaar en de hotels waren ook geboekt. Wat we tussendoor deden konden we zelf bepalen. We zijn 1 dag in zo'n attractiepark geweest (Epcot Centre) en in heel veel outlet malls. Heb me gekgekocht. Heel leuk winkelen daar. Wat voorbeelden:

Ik had voor 200 dollar (nog geen 140 euro) bij de positiekledingwinkel: een spijkerbroek, een zwarte jogging-achtige broek + capuchonvest-om-thuis-in-te-wonen, een truitje met korte mouwen, een truitje met lange mouwen, een rokje-met-kortebroek-eronder (zgn. "skort"), een spijkerrokje, een korte broek en 5 niet-erg-sexy-maar-wel-leuke-onderbroeken. Scoren dus. Uiteraard overal de labels afgetrokken en alles daar gedragen ivm de douane.

Voor Baby Sluijs: Converse schoentjes (grijze en blauwe), heel veel BabyGap sokjes (10 paar voor nog +/-15 euro, ook om weg te geven), 2 BabyGap rompertjes, een piepklein t-shirtje met CSI Miami erop en een Ralph Lauren broekje (5 euro!) Wederom; scoren dus.

En dan nog maar te zwijgen over de cadeautjes voor baby's om ons heen, oh ja, en mijn 2 paar teenslippers, en mijn nieuwe schoenen. Over Manlief maar te zwijgen. Tja, we zijn allebei niet vies van winkelen dus we vermaakten ons daar prima.

We hebben ook nog wel meer gedaan, naar Kennedy Space Centre geweest, Epcot Centre, 3 boottochtjes gemaakt (dolfijnen, celebrity-villa's en alligators), aan het strand gelegen, aan het zwembad gelegen, heel veel auto gereden... We hadden een grote bak met automaat, ik heb niet gereden (heb wel rijbewijs en eigen auto, maar ben niet zo'n held, zeker niet in buitenland), maar goed, hij zat lekker.

Heb wel een paar keer 's avonds een beetje last gehad van bandenpijn en ik had een waardeloze stoelgang (maar ja, dat heb ik altijd op vakantie) en ik heb een vaginale schimmelinfectie opgelopen. Gelukkig was ik daarop voorbereid, ik had het beetje creme dat ik van de vorige keer (paar maanden terug, 1e zwangerschap) overhad bij me. Is nu wel op, dus moet morgen de dokter even bellen.

Verder hoorden we in de vakantie dat we een (1e) kijker hebben voor ons appartement dat al vanaf oktober in de (stille) verkoop staat. Dus de komende week 's avonds lekker poetsen, klusjes doen en gauw alle was wegwerken.

Zo, en dan ga ik nu op iedereen reageren....
@Zaza: oh, gaan je broeken ook al te krap zitten... In mijn zwangerschaps-scheurkalender stond vandaag: je broeken zullen nu wel wat strakker gaan zitten. Whoeha! Ik kan ze al 10 weken niet meer aan!! Ik had dat ook al bij een week of 8. Oh ja, voor de tabel: ik moet 18-02 voor de 20 wekenecho en 29-02 voor controle naar de VK. Ik ga van de week ook een 3Decho inplannen voor over een paar weken. Is op 11-02 al jouw 12 wekenecho? Nee toch? Of gaat de tijd echt zo snel...

@Harley: he, jammer meid... Ik zat echt mee te hopen. Ik begon een paar blz's terug met bijlezen en toen was het allemaal heel spannend. Tot je berichtje van een paar dagen later. Houd moed!

@Tinkerbel: ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar kan je wel een dikke sturen en je sterkte wensen.

@Ongeduld: oh,w at een mooi bevallingsverhaal. Ik heb de foto's bekeken. Wat een heerlijk mooi ventje. En wat een super kraamhulp! Leuk, dat samen douchen, ik lees er meer over, dat wil ik ook gaan proberen. Lijkt me echt super. (wel eng in het begin!) Slaapt ie inmiddels 's nachts al een beetje? En hoe gaat het met jouw herstel? Lukt het allemaal zonder kraamhulp?

@Nadine: wat een leuke foto's weer van je mooie mannetje! Een hele vent al! Hoe gaat het bij oma en op het KDV? Ben jij alweer een beetje in je ritme op je werk?

@Utah: mijn schoonvader is de woensdag nadat wij zaterdag weggingen uit het ZH gekomen, hij is weer voorzichtig wat werk aan het oppakken. Vooralsnog gaat het goed en heeft hij (merkbaar) geen grote angst. Wat een verhaal weer over je schoonmoeder, heel veel sterkte! En bedankt voor je verhaal over het prikken voor diabetes. Mijn VK heeft mij hetzelfde verteld, dat gaan ze bij mij dus ook doen. In de hoeveelste week/maand ben jij nu? Mijn BMI lag net onder de 30. Ik vind het prima hoor. Controleer mij maar waar je wilt. Liever dan dat ze achteraf zoiets moeten constateren of dat het ernstige gevolgen heeft. Ik hoefde pas over 6,5 week terug te komen bij de VK (de 29e). Tussentijds mag ik wel de 20 weken echo laten maken (morgen over 2 weken). Wat doen ze precies bij Yoga? Ik heb me ook ingeschreven.

@Blink: hoe gaat het met jou en Vincent?

@Es: waar ben je, hoe gaat het met je kleine man?

Zo, ik ga nog even thee zetten en dan voor de buis naar Peter R de Vries kijken (hot news in Amerika, zo mogelijk nog meer dan hier). Leuke TV daar. Heb nieuwste LOSt-aflevering gezien, net weer begonnen daar (serie 4) en 2 Desp. Housewives afleveringen gezien, spannend!!

Dikke kus en tot gauw allemaal.
@b80, AAAHHHH wat ben ik jaloers dat je naar florida bent geweest. Ben er zelf 2 keer geweest. Ben nogal een disney freak haha. Heerlijk 3 weken door die parken dwalen. Fantastisch die outlets!!!! Wil heel graag nog een keer maar vriendlief trekt die parken niet zo. Er jammer. Heb je veel mooie foto's gemaakt? Heb je ook het vuurwerk gezien in epcot centre?
@Tink: oh, nou, ik moest nog heel vaak aan je denken. Ik zag in de Disneystore allemaal Tinkerbell spulletjes!! Ik ben niet zo'n groot Disneyfan op zich, dus ben alleen in Epcot geweest en niet naar de Magic Kingdom e.d. Maar ook in Epcot merk je wel dat je in de Disneywereld bent hoor... Ik heb er geen vuurwerk gezien nee. Wel in Downtown Disney (druk!!). Het was ook mijn 2e keer dat ik er was, maar de 1e keer was ik 11. Toen ben ik wel in Disney/Magic Kingdom geweest (en ook in Epcot, Universal, en Sea World, en Wet'nWild). Maar ja, toen vond ik het zelf super. Kon me overigens niks herinneren van mijn vorige bezoek... Ik hoef niet zo nodig nog een keer, maar om te shoppen zou ik zo weer gaan. Ben geen fan van de outlets in Nederland, maar daar kun je me gerust 3 dagen in eentje opsluiten. Jammer dat je vriend niet meer wil. Kun je niet een keer een weekje gaan? Doe je 1 park, 4 dagen winkelen, 2 daagjes Everglades/Keys en 1 dag reizen xxx
Of met een vriendin??!! xx
Tinkerbel, veel sterkte vandaag! Laat even weten hoe het geweest is..

B80, goed dat jullie het zo leuk gehad hebben en dat je qua winkelen in elk geval zo goed geslaagd bent!

Bijna 20 weken echo alweer. Willen jullie eigenlijk weten of het een jongen of een meisje wordt? (of wisten jullie dat al.. ben beetje een zeef qua geheugen molmenteel..)

Ja, ik heb volgende week 12 weken echo. Veel zin in en vind het ook wel spannend hoor!
Heb vandaag die hsg gehad en het was geen pretje. Dat inspuiten van die vloeistof deed echt pijn. Menstruatiepijn is er niets bij in mijn ogen. Er zijn 3 foto's gemaakt. Erg grappig om te zien. Ook helemaal je eileiders. Wat een weg moeten de zaadjes afleggen haha. Allemaal kronkels. Ze waren wel goed doorgankelijk. Aan de ene kant een hele opluchting maar nu weet ik eigenlijk wel waar het allemaal aan ligt. Ik ben zo ongelovelijk gestressed. Al vanaf dat ik met de pil gestopt ben. Eigenlijk durf ik het allemaal niet en ben ontzettend bang voor alles. Die stress die speelt gewoon heel erg mee. Het gaat ook niet zo lekker op mijn werk, daar ga ik echt met tegenzin naartoe. Heb afgelopen week al thuis gezeten. Morgen gesprek met mn baas en dat maakt me ook zo zenuwachtig. Het speelt gewoon allemaal mee. Ook bezig met een ander huis. Pfffff eigenlijk een stapje terug doen maarja waar begin je.

@b80, die keren dat ik er ben geweest was niet met de partner waar ik nu mee ben. Hij vond dineyland parijs al genoeg. Probeer hem weer mee te krijgen maar hij wilt gewoon niet. Hopelijk als we kids hebben dat ik hem dan mee krijg, dan vind hij het denk ik wel leuk. Een weekje vind ik net te kort. Je zit best lang in het vliegtuig en ik heb toch echt wel 3 weken nodig haha.

Vriendin is geen optie. Ik wil het met hem delen, ik kan dat niet zonder hem doen. Ik trek dat niet zonder hem op vakantie te gaan.
Eindelijk weer even tijd en puf om goed voor het forum te gaan zitten!

B80: Welkom terug in het koude Nederland! Je vakantie klinkt heerlijk! En al bijna 20 weken! Wat gaat dat toch ongelooflijk snel! Voor mezelf duurde het enorm lang voordat het eindelijk zover was, bij anderen lijkt het altijd veel sneller te gaan! En douchen is echt aan te raden! We zorgen er wel altijd voor de ander in de buurt is om de kleine aan te pakken, geeft toch een iets veiliger gevoel.

Zaza: En jij alweer de 12 weken echo! Dan is er al zoveel te zien, de kleine is dan echt een minimensje! Hoe voel je je? Veel last van kwaaltjes?

Tink: Jeetje, valt dat ook nog zo tegen! Het blijft je allemaal ook niet bespaard! En tja, die stress. Een stapje terugdoen is inderdaad verstandig, maar hoe doe je dat,.... Wederom een hele dikke knuffel voor je!

Vanochtend zijn Guido en ik samen naar een potentiele gastouder geweest. Het is de bedoeling dat Guido daar vanaf 1 april 2 dagen in de week naartoe zou gaan. Ik vond het best wel spannend, want je vertrouwt de zorg van je kostbaarste bezit toch aan zo iemand toe. Maar gelukkig klikte het! Ze heeft zelf twee zoontjes van bijna 5 en 9 maanden. Ze komt op mij over als zo'n mama die met alle buurtkinderen koekjes gaat bakken en met de kids gaat knutselen. Helemaal goed dus!

Vanmiddag zijn we langs de huisarts geweest om te checken voor spruw. Helaas hebben we het wel te pakken..... Medicatie meegekregen, nu maar hopen dat het snel aanslaat. Guido heeft tussendoor wel het hart van de huisarts gestolen!
Waar is iedereen???
Vraag ik me ook af.
Ja, hier ben ik, sorry. Drukdrukdruk met opruimen en schoonmaken voor de kijkers die vrijdag naar ons huis komen kijken. Morgen moeten we naar dansles dus dan kunnen we ook weinig doen. En ik kan niet vrijdagochtend alles in mijn eentje doen...

@Zazä: toch al de 12 weken echo. Wow. Bij een ander gaat het veel sneller. Ik vond bij mezelf dat het een eeuwigheid duurde tot de 12 weken echo. En nu zit ik alweer eeuwen te wachten op de 20 weken echo. We willen inderdaad weten wat het is en nee, we weten het nog niet. Internettestjes zeggen allemaal een jongen, maar veel bakerpraatjes (snelle hartslag, 'lelijke' moeder, weinig haar op buik, dat soort onzin) duiden op een meisje. Ik hoop stiekem een beetje op een meisje, maar ik denk dat het een jongen is. Ik kan niet wachten...

@ Tinkerbel: ja, die stress dat kan ik me voorstellen. En je hoort vaak dat als mensen het laten rusten, dat het dan vaak toch nog komt. Kan me alleen ook voorstellen dat het heel moeilijk is om het los te laten... Hoe was het gesprek met je baas? Wat doe je voor werk eigenlijk? En je hebt gelijk, een week zonder Manlief zou ik ook niet willen. Hij blijkbaar wel zonder mij want 8 maart gaat ie een week skiën. Mij niet gezien. Ik haat kou en sneeuw.

@Harley: ben je al met je nieuwe baan begonnen. Bevalt het?

@Ongeduld: fijn dat je een goede gastouder gevonden hebt. Wilde je vriend/man niet mee? En inderdaad, als de baby en ik (of Manlief) straks samen gaan douchen moet de ander zeker in de buurt zijn of thuis zijn om hem aan te pakken. Jou lijkt het of het zo snel gaat bij mij, ik vind het zelf zo lang duren... Bij Zaza daarentegen lijkt het veel sneller te gaan...

Ik ga weer stoppen. Zal morgen wel niet lukken om te komen, maar in het weekend ben ik weer van de partij....

xx allemaal.
Hallo dames,

Hier gaat het even wat minder. Vincent is flink ziek en heeft vocht in zijn longetjes. Dus nu anitbiotica en hopen dat het snel gaat werken. Is zo zielig dat kleine mannetje die zo moet hoesten en benauwd is. Daarom ben ik een tijdje niet geweest!

Thinkerbell, vind het erg voor je dat het zo tegenviel met de pijn. Maar je weet nu wel dat het goed zit. Kan dit alles ook komen door stress, jeetje. Is moeilijk zeggen natuurlijk, maar maak je niet te druk. Ik dacht ook kan ik het allemaal wel, maar het komt echt goed meid! Heb je al een gesprek op het werk gehad en hoe ging dat? Hoop dat het beter wordt en dat je wel weer met een goed gevoel naar je werk gaat. Want op deze manier is het niets natuurlijk.. Veel succes hoor graag van je!

B80 spannend hoor de 20 weken echo! Wij wilden het ook graag weten. Voor mijn gevoel zou het echt een meisje worden, wat was ik verrast! De bakerpraatjes klopten dus voor geen meter en de chinese kalender ook niet. Maar wat ben ik gelukkig met mijn mannetje!! Een tweede (als het kan natuurlijk), zou ik een meisje wel leuk vinden. Maar is het een jongen dan ben ik net zo blij! Als het allemaal kan zouden we graag 2 kindjes krijgen, maar ik wacht nog wel even met proberen hoor. Ik vind te snel niet zo mooi. Maarja het is altijd maar afwachten natuurlijk.

Ongeduld, fijn dat het bij de gastouder goed ging. Is toch wel fijn. Wanneer moet je weer werken en voor hoeveel uur/dagen ga je weer?

Zaza spannend hoor de 12 weken echo!! Echt mooi om je kindje zo te zien trappelen terwijl je nog niets voelt. Zo gek! Geniet er maar lekker van het is je zo gegunt!!

Sweety, weet dat je het wat rustiger houdt, maar ik denk aan je hoor! Dikke knuffel als je dit nog leest!!!!

Nadine hoe waren de daagjes weg?

Over een week weer naar het bureau. Ben benieuwd hoeveel meneer dan is gegroeid, hij ziet er lekker mollig uit! Krijgt nu ook een mooie bos haar, maar ben het nog niet eens over de kleur. Lijkt toch de rode kant op te gaan. Zo grappig!
Hallo allemaal,

Mijn excuus is druk, druk en als ik thuis ben lig in erg moe op de bank of in bed. Maar goed, hoort erbij en met een beetje massel zal het snel beter worden. Morgen 12 weken. Zin in de echo, maar toch ook spannend. Kan niet meer goed in mn eigen broeken.. Krijg ze nog wel dicht, maar word er niet vrolijk van.

Blink, klote is dat, dat Vincent zo ziek is. Hoop voor hem en voor jullie dat het snel beter wordt!

Tink, vervelend dat het je zoveel pijn gedaan heeft. Gelukkig is het voorbij en zag alles er dus goed uit? Al duurt het veel te lang, het komt echt wel goed meid! Echt, daar geloof ik heilig in. Ze kunnen zoveel. Het is gewoon *** dat je cyclus niet op orde is.

Heb je gesprek op je werk gehad?

Ongeduld, spruw.. wel eens van gehoord maar (nog) leek op dit gebied. Wat is het precies? In het mondje toch? En gaat het nu beter met Guido?

B80, blijkbaar gaat het bij een ander altijd sneller, want ik vind de tijd écht kruipen. Pff.. ben blij dat maandag de echo is. Lijkt me fijn om mn mond niet meer te houden. Af en toe beland je nu toch wel in onhandige situaties!

Iedereen een !
anoniem_2846 wijzigde dit bericht op 08-02-2008 20:59
Reden: spelfout
% gewijzigd
Hoi meiden,

Sorry voor de late reactie, maar heb 2 dagen plat gelegen. Gigantische hoofdpijn, koorts en keelpijn. Gelukkig is de koorts gezakt en de hoofdpijn weg. alleen die keel nog, echt drama is dat. Volgens mij waren het alle spanningen van de afgelopen week.

Ik heb disndag een gesprek gehad met mijn baas, wat erg goed ging. De meeste dingen daar was hij al mee bezig. Dus er gaan wel wat aan gedaan worden. De rest was hij het ook helemaal met me eens, en er moete nzeker dingen gaan veranderen. Onderling tussen de collega's lag het ook niet zo lekker, omdat er heel veel gelult word. Dat is nu allemaal uitgesproken en de sfeer is gelukkig weer normaal. Maar voor hoelang?

Ik regageer later nog wel even op iedereen, ik ga nu weer even stomen onder de douche. Dat helpt toch wel erg goed.

Tot later!

XX
@Blink: aaach. wat zielig dat Vincent zo ziek is. Vind ik altijd zo zielig voor die kleintjes. Die snappen het allemaal nog niet enzo... Niet dat het wel leuk is als je het wel snapt, maar ach. Dan weet je iig dat het overgaat. Ik denk dat het een jongen is, maar hoop stiekempjes op een meisje. Aan de andere kant, eerst een jongen en dan een meisje lijkt me ook wel beter, dan heeft ze een oudere broer die een beetje op haar kan passen. Ik zou er het liefst ook 2 krijgen, met een tussenpoos van een jaar of 2-3. Niet te snel achter elkaar. Ik en mijn zus schelen 5,5 jaar, dat is ook leuk, maar over 5,5 jaar is Manlief alweer over 45+. Dan liever wat eerder. Als het kan allemaal hoor. want ja, wie weet hoe het nu nog loopt en hoe het dan loopt. Ik moet nu nog maar zien of alles goed gaat met Baby Sluijs, hij schopt nog niet voelbaar, het laatste VK bezoek (hartje gehoord) is alweer ruim 3 weken geleden, het volgende duurt nog 3 weken. Gelukkig zit de echo er tussendoor...

@Tinkerbel: fijn dat het een goed gesprek was en dat de sfeer weer een beetje normaal is. Dat werkt ook niet lekker. Worden die veranderingen ook op korte termijn uitgevoerd? Voel je je vandaag al iets beter?

@Zaza: die moeheid, ja, daar had ik ook heel erg last van. Nu houd ik het wel weer langer uit, maar mijn conditie is nog belabberder dan hij al was. En ik vrees dat dat steeds erger wordt. Maar wat ik zeg, ik sportte al nooit, dus ik had ook al 0-conditie. Wie weten het allemaal nog niet? Nog 1 nachtje, spannend hoor.

Doen jullie iets van sport?

@Utah/harley/Es/Nadine/Ongeduld: hoe gaat het met jullie?

xx
Blink: Wat naar dat Vincent zo ziek is! Slaat de antibiotica een beetje aan? Ik mag 25 maart weer aan de slag. Ik wil graag 36 (4*9) uur werken, maar daar moet ik nog met mijn werkgever over vechten,.... zowieso is nog helemaal niet zeker wat voor werk ik straks ga doen, dus het is nog even afwachten met wat voor aanbod ze komen....

B80: Waren de kijkers enthousiast? En wat kan er een tijd tussen de bezoekjes aan de VK zitten he! Ik kon wat dat betreft de weken ook soms wel vooruit kijken!

Zaza: Hoe was de echo?? Spruw is een schimmelinfectie in het mondje van de kleine en op je tepels. Guido lijkt er weinig last van gehad te hebben, maar voor mij was het voeden ongelooflijk pijnlijk. Gelukkig slaan de medicijnen goed aan. Alleen drinkt Guido de laatste dagen minder (hij dronk enorm veel, hij zit nu op het gemiddelde), waardoor ik een melkoverschot heb. Dit geeft ook weer pijn.... Ik moet zeggen dat de borstvoeding me door deze dingen wel tegenvalt, maar het is zo ongelooflijk knus en toch het beste voor je kindje. Zo, zeurmodus uit! Morgen wordt ik gebeld door een lactatiedeskundige, die heeft vast nog hele nuttige tips!

Tink: Voel je je al wat beter? Spanningen en een griepgolf is geen goede combi. Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad op je werk! Zo lastig alshet daar ook al niet zo lekker loopt. Ik ieder geval een dikke knuffel en een kopje kippenbouillon (beproefd medicijn van mijn moeder).

Grappig, dat het bij een ander veeeeel sneller lijkt te gaan dan bij jezelf! Ik heb ook enorm lang zitten wachten op alle mijlpalen, en bij jullie lijkt het voorbij te vliegen!
Hoi lieve meiden,

Hier even een snel berichtje. Afgelopen dinsdag terug gekomen uit Duitsland en vanaf toen heb ik het ook mega druk gehad.

Nick wordt a.s. zondag gedoopt en het boekje moest nog in elkaar gezet worden; er moest nog een foto gemaakt worden voor de voorkant samen met het andere jongetje dat gedoopt wordt; ik moest donderdag gewoon werken en het is natuurlijk SUPER mooi weer geweest dus zijn we ook veel en vaak wezen wandelen!

Dan zijn vrienden van ons maandag 04-02 bevallen van een zoon, dus we moeten ook nog op kraamvisite.

Pffff.... zou willen dat ik deze week ff niet hoefde te werken!

Morgen weer met Nick naar het CB, dus ik zal woensdag heel hard m'n best doen om hier weer verslag te komen doen, en dan ook ff op iedereen te reageren.

Knuffels vanuit het zonnige Brabant!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Ongeduld, Vervelend is dat! Borstvoeding zou toch leuk moeten zijn lijkt mij? Ik hoop voor jullie dat je goede tips krijgt en dat het snel beter gaat.

B80, mijn conditie is ook belabberd hoor.. was net weer een poosje aan het sporten, boksen. Maar met het risico van (per ongeluk) een knal in je buik vond ik het een hele tijd geleden eigenlijk al geen prettig idee meer. Doe nu niets, vind sport eigenlijk ook niet zo leuk..

Tink, voel je je al wat beter? Wel fijn dat je een goed gesprek met je baas gehad hebt. Hopelijk verbetert het en blijft het beter!

Vanmorgen echo gehad, echt super leuk! Kleine was druk heen en weer aan het springen. De cyste is niet weg, maar ook niet groter geworden. Vanmiddag hebben ze overleg wat ze daar mee gaan doen. Waarschijnlijk weinig, nog een keer terug komen voor controle over een paar weken. Als het dan niet groter is, doen ze waarschijnlijk niets en als het wel groter is, gaan ze een kijkoperatie doen. Krijg vanmiddag telefoon over hoe het echt verder zal gaan.

Ben wel gerustgesteld nu wat betreft de kleine. Heb 3 foto's gekregen, erg leuk!!
Vanmiddag gebeld door de gyn, ze gaan niets met de cyste doen omdat het toch erg klein was. Ze maakte wel een foutje, want zei dat ik een nieuwe afspraak voor over 2 weken moest maken voor een gewone echo. Dus ik vroeg waarom, omdat alles toch goed was? Ja, zegt ze, maar we mogen je 2 aanbieden en je hebt er maar 1 gehad. Dus ik maar eerlijk opgebiecht dat dat niet waar was en dat ik er al 2 gehad heb. Vond ze haar eigen fout zo vervelend dat ik maar gewoon een afspraak moest maken..
Sorry meiden, heb even geen puf meer. Morgen reageer ik weer.

Toch alvast 1 iemand...

Zaza, gefeliciteerd met je goede echo, wat moet je opgelucht zijn! Genieten nu...

xxx
@ Ongeduld: kijkers waren "zeer oriënterend maar enthousiast over de afwerking van het appartement" volgens het kaartje van de makelaar dat ze achtergelaten hadden. Ze willen het even laten bezinken en zouden vandaag iets laten weten. Maar we hebben nog niks gehoord. Morgen maar eens bellen. 6,5 week tussen de VKbezoekjes vind ik echt lang. Ik lees overal dat in het begin 4-5 weken normaal is. Volgende keer vraag ik of ik eerder mag. Wat zonde dat de borstvoeding zo tegen zit. En knap dat je niet opgeeft. Wat zei de lactatiedeskundige?

@ Nadine: Drukdrukdruk dus bij jou. Hoe was het op het CB? Heeft Nick ook nog doopnamen?

@Zaza: ja, boksen lijkt me nu even niet de beste sport voor je. Ik heb er ook een hekel aan. Ik ging tussen de middag even met de kantoorfiets naar de bank (echt nog geen 5 minuten). Ik kwam gewoon hijgend terug. Het is echt slecht met de conditie gesteld. Ik denk steeds, misschien moet ik het een beetje opbouwen, al is het alleen maar door te wandelen ofzo, maar ik kan de puf gewoon niet opbrengen. Vind jij nog andere sporten leuk? Zoals ik al zei: fijn dat je een goede echo had. En dat de cyste (nog?) niet verwijderd hoeft te worden. En leuk dat je door de fout van je VK een extra echo krijgt. Of moet je hem dan ook zelf betalen?

Het lijkt bij mij wel of mijn maag in de verdrukking zit ofzo. Ik zit zo snel vol. En ik ben opeens sinds gisteren ook weer heel erg moe. Ik ga zo maar een uurtje slapen ofzo. Nog 6 nachtjes slapen tot de 20 weken echo. Ga zaterdag naar de negenmaandenbeurs. Zijn er nog moeders die daar ervaringen in hebben?

xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven