Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
Zaza: Als de vk er vertrouwen in heeft en aangeeft dat het niet gevaarlijk is voor het kindje, dan zou ik daar ook op vertrouwen. Maar het blijft wel lastig voor jou!

Ben vanmiddag al gebeld met een uitnodiging voor toch een vervolggesprek. De direct leidinggevende gaat binnenkort weg en wil toch graag wat feedback van de directeur. Dus ik ga vrolijk nog een keer heen.... Ben ook wel benieuwd naar de uitslagen van de test!
Zaza die buikpijn klinkt als erg heftig als je dan niet meer kunt autorijden. Is dat dan hetzelfde als harde buiken? Doe wel rustig aan hoor, ook al duurt het niet lang meer voor je met verlof gaat, misschien moet je kijken of je iets kunt regelen met werk als het steeds erger wordt. Wat lessen aan collega's overhevelen ofzo? Zit zelf niet in het onderwijs en het zal vast iets te simpel zijn als dat ik het hier opschrijf, maar de kern is: denk aan jezelf!!

Ongeduld: wat goed dat je alweer bent uitgenodigd, je bent wel lekker bezig he? Goed trouwens dat je direct een kennismaking met het team hebt gehad, is vaak nog belangrijker dan je gesprek met de leidinggevende. Wanneer heb je het vervolggesprek? Is dit ook voor vestigingsmanager (of heb ik dat verkeerd onthouden?)?

Zaza ik heb geen topic geopend, een andere bloem heeft dat gedaan. Dacht nog wel origineel te zijn haha Heb even gekeken welke je bedoelde en het had wel gekund hoor haha want ik ben nog niet ongesteld geworden. Zit op dag 35 en wacht nog minimaal tot zondag (dag 39) voordat ik ga testen. Voel ook nix, behalve dan dat ik vorige week echt veel menstruatiepijn had en nu niet meer. Volgens mij had ik dat vorige maand ook. En ja wel wat pijn in mijn tepels, maar ja dat kan ook vanalles zijn, ik ga er maar van uit dat het niet zo is, kan het alleen maar mee vallen!

Ik ga mijn vriend niet pushen om te stoppen met roken, ik maak het hem alleen steeds lastiger we zijn net verhuisd en roken mag alleen buiten, af en toe zucht ik een beetje als hij weer rookt en maak af en toe een opmerking. Meer kan ik niet doen, hij zal toch zelf die beslissing moeten nemen. Maarre hij is wel geschrokken van de 'preek' gister van de gyn.

En ongeduld, ik ben idd wel een beetje opgelucht, blij dat er iets gedaan wordt en dat er nog een keer gekeken wordt of ik wel een eisprong heb. Ik kan niet wachten tot eind juni, het klinkt nog zo ver weg he...

Utah: hoe is het??

Blink: alles goed met je moeder?

Sweety: hoe is het met de misselijkheid?? Al bij de doc geweest?
Zaza: Hoe is net nu met je??

Denk je wel genoeg aan jezelf?? Veel rust etc..

Tuurlijk is dat lastig met werken maar jij en je baby gaan nu voor hoor. xxxxxx

Ongeduld: Wow wat goed ...je bent idd lekker bezig

Super hoor!

Bloemetje: nee niet bij dok geweest, het lijkt ietsje beter te gaan en ik kom er wel doorheen.

Wat spannend dat je niet ongy bent...of heb je wel vaker een lange cyclus?

Ja soms is het beter dat mannen van de gynaecoloog horen hoe slecht ze bezig zijn qua gezondheid.

Niet dat ze dan direct stoppen maar ze horen het dan tenminste
Nadine: Waar blijft de olifantvoeten foto??

Ongeduld: Ik zal ook ff zo.n album gaan maken dan komt het wel goed met de echo

Hoop ik....
Hum.... Jullie roepen dat ik lekker bezig ben, maar zelf voelt dat namelijk niet zo.... Komt een beetje omdat ze hadden laten doorschemeren dat het gesprek van dinsdag het laatste gesprek zou kunnen zijn. Door het feit dat de regiomanager weggaat en de uitslag van de test, willen ze toch nog een extra gesprek. De deur staat dus nog wel open, maar ik wil wel extra goed beslagen ten ijs komen. Ik heb de uitslagen van de test inmiddels en krijg het rapport nog. Ik wil hier samen met een vriendin (kent en de branche en mij erg goed), het gesprek erg goed gaan voorbereiden, zodat ik ze van hun sokken kan blazen. Ik zat me af te vragen, zou de uitslag tegen kunnen vallen doordat ik natuurlijk al een aantal maanden thuis ben? Kan me voorstellen dat er een laagje stof op mijn managementvaardigheden is komen te liggen.

Jeetje wat een gewauwel! sla het gerust over!

Zaza: Hoe is het vandaag?

Nadine & Blink: Hoe is het met jullie schatten?

Bloem: De kennismaking met het team vond ik ook erg fijn. Mocht ik het wel worden, dan weet ik waar ik instap en kan ik op voorhand al iets van een strategie bepalen. Ik blijf overigens voor je duimen!

Sweet: Dikke knuf!

Utah: Hoe is het met je mannen? Kun je de draai een beetje vinden?

Ik ga zo de stad in. Ik heb mijn oog laten vallen op de nieuwe ladyphone van Samsung. HEBBEN HEBBEN HEBBEN

Oja, misschien heeft een van jullie de gouden tip. Wel een waarschuwing vooraf, het is een poep & pies verhaal! Guido heeft sinds vorige week zaterdag al niet meer gepoept. Dus al bijna 2 weken niet! Nou is het voor bv kindjes normaal dat ze minder poepen, maar dit is wel erg lang. Ik merk ook dat ie last van zijn buikje heeft, echt heel sneu. Omdat hij dus nog volledige bv krijgt, kan ik geen laxerende voeding geven.... Erg lastig. Mijn actieplan van vandaag is: huisarts & cb bellen, apotheek (moet ik toch zijn) om advies vragen.
@ Ongeduld: Je bent toch ook al begonnen met fruit? Geef Guido anders eens verse pruim of kiwi, dat werkt volgens mij best wel!

@ Sweety: shit, helemaal vergeten! Sorry! doe het meteen vanavond!

Met ons ventje gaat alles goed hoor. Hij heeft weer lekkere poepluiers en is wel wat jengeliger door zijn tandjes, maar goed, dat hoort er allemaal bij! Ben gisteren weer eens lekker wezen shoppen voor onze knul. Nieuwe (zomer)slaapzakken, shortama (pyjama met korte mouwen en korte broek) 2 paar nieuwe schoenen en een klamboe voor over het ledikantje. Denk dat ik eerdaags ook zijn bedje naar beneden moet gaan zetten; hij begint zich steeds vaker aan de spijlen en de rand op te trekken! Morgenvroeg weer lekker babyzwemmen!

Ik hou het nu ff kort, ben nl. aan het werk en het is druk druk druk

Tot snel weer ladies!

Liefs Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Ongeduld, geen flauw verstand van, maar zou het kunnen dat het iets met het warme weer van de laatste twee weken te maken heeft? Dat hij misschien wat te weinig vocht binnen gekregen heeft ofzo? Wat zeiden de ha etc?

En wat betreft de sollicitatie, vind het wel positief dat ze je nog een keer terug laten komen. Als ze niet geintresseerd waren, namen ze die moeite echt niet! Maar je bereidt je in elk geval zo goed mogelijk voor, meer kan je ook niet doen.

Bloem, aha, dat was jij dus niet.. oke. Niet goed gekeken. Goed als je vriend geschrokke is van de preek! Laat hem er maar goed over nadenken inderdaad.

Ik zet het duimen in voor je!

Sweety, hoe is het met de misselijkheid?

Harley, hoe is het bij jou?

Nadine, ben ook benieuwd naar de voetenfoto!

Vanmiddag wel weer wat last van mn buik gehad, maar lichtjes, dus misschien wel gewoon "normaal" De boel rekt ook goed op op het moment..

Op het werk nog redelijk rustig gehad, dus hoop dat het zo blijft. Mijn rooster is beter nu, hoef niet zoveel te lopen en probeer in de klas zoveel mogelijk er aan te denken te blijven zitten. Als het echt niet meer wil kan ik nog aangeven geen klassen meer te willen en andere werkzaamheden te doen. Maar eerst even aankijken.
ff snel want manlief roept dat eten klaar is.

Hier dan de voetenfoto's

De eerste foto was ik 7 maanden zwanger, de tweede zijn m'n voeten nu!

Ben benieuwd naar jullie reacties! hahaha!

Tot laterrrrrrrrrr
zooo nadine!!! Kon je nog wel schoenen aan??

zaza fijn dat het vandaag wat beter ging en dat het wat rustiger is op je werk!

ongeduld: ik werk zelf als HR adviseur en nodig alleen maar iemand uit voor een vervolggesprek als ik er een goed gevoel bij heb, anders is het zonde van mijn tijd. En nee, doordat je een aantal maanden thuis zit, komt er echt geen stof op je vaardigheden hoor! Die heb je, of die heb je niet!

Sweet: ben je al aan het digiknutselen?

pff weet door die onregelmatige cyclussen niet meer wanneer ik nu kan testen...zat de laatste maanden rond de 32-34 dagen, maar vorige maand een uitschieter van 39. Zit nu op dag 36, misschien zondag testen..

Tink: hoe is het met jou???
Nadine: Hier nog geen fruithapjes, dus ik kan hem geen laxerende hapjes geven. Ik heb op het januari topic nog een aantal tips gekregen, we proberen ze gewoon uit...

Zaza: Tijd voor een buikfoto????

Bloem: spannend joh! Mijn duimen draaien overuren! Bedankt voor je bemoedigende woorden!
Nadine: OMG!!!!!!
Even snel tussendoor...

Bij ons is alles goed. Eigenlijk is het alleen maar beter gegaan sinds de kraamhulp weer weg is. Bas merkt dat alles weer 'normaal' is en pakt daardoor zijn oude ritme gewoon weer op. Dat is erg fijn. Hij eet en slaapt nu even goed als voordat Tim geboren was. En hij is zo'n lieve grote broer!

Met Tim gaat het ook uit de kunst. Hij eet en slaapt, meer is het eigenlijk niet. De borstvoeding stroomt hier rijkelijk. Ik heb weer genoeg voor de hele straat. Hihi. Tim gaat er lekker op, maar heeft de laatste week wel af en toe wat last van krampjes. Gelukkig zijn die tot nu toe te verhelpen met een beetje knuffelen, massage of laten zuigen op mijn pink. Tim is een wereldbaby.

Mijn man heeft deze week halve dagen gewerkt (morgen ook nog) en daarna begint hij vanaf maandag weer op volle kracht. Ik heb er vertrouwen in dat ik het thuis dan ook prima zal redden met mijn kleine mannetjes.

We hebben nog een enorme waslijst aan dingen die gebeuren moeten. (Zoals het versturen van de geboortekaartjes.... Morgen is het kind al twee weken... Oeps. Nou ligt het gedeeltelijk ook aan de drukker, maar toch... Oeps!) Vandaar dat ik momenteel wat minder post. Dat begrijpen jullie vast wel, toch?

Nou, die foto's houden jullie nog even van me tegoed.

Veel liefs en hopelijk tot snel,

Utah

PS

Na de keizersnee heb ik maar drie dagen gevloeid, maar opeens begon het vanavond weer met vrij veel helderrood bloed. Is dat nogmaal? Iemand hier ervaring mee? Morgen toch maar even bellen met de VK...
Utha, wat fijn dat het zo goed gaat met je mannen. Hoeveel jaar zit er tussen je jongens?

Ik krijg nu al heel vaak de vraag wanneer de tweede komt!! Pardon? Dat vind ik toch zo'n stomme vraag. Ten eerste is Vincent nog geen 8 maanden oud en ten tweede is dat toch aan ons om te bepalen en niet aan vreemden. Heb jij deze vraag al gehad Nadine? Ik zou (als het allemaal kan natuurlijk) graag een tweede kindje krijgen in de toekomst. Maar dat mag van mijn nog wel 2 a 3 jaar duren. Maar dat is mijn mening natuurlijk. Vind het nu al pittig dus wil hier eerst rustig aan wennen en genieten van mijn ventje.

Met mijn moeder gaat het gelukkig langzaamaan de goede kant op. We blijven rustig aan doen. Maar wat ben ik blij dat het zo goed afgelopen is!

Zaza, meid als die harde buiken heftiger worden. Aangeven hoor! Jij en je kindje zijn nu het belangrijkste!

Ongeduld, veel succes met het nieuwe gesprek. Als je je al zo goed voorbereid dan komt het vast wel goed!! Ik duim voor je!

Gewoon even huisarts bellen hoor wat te doen met Guido zijn ontlasting. Want dit is niet helemaal goed denk ik. Of inderdaad pruimen/ kiwi geven. Vind hij vast ook wel lekker!

Nadine, hoe oud was Nick toen hij terug kon draaien van buik naar rug? Vincent kan sinds een paar weekjes van rug naar buik, maar terugdraaien doet hij niet. Ook kan hij nog niet los zitten kan Nick dit al?

Mijn vriendin heeft een dochtertje van 8 1/2 maand en ze kan alles veel sneller dan Vincent. Ieder kindje zijn eigen tempo natuurlijk, maar Vincent is echt erg makkelijke en lui! hahaha

Ook zijn fles houdt hij zelf niet vast. Ik oefen wel met hem, maar als ik hem dan moet helpen dan laat hij alweer los.

Phoe en driftbuien dat hij dan krijgt als het niet lukt. (Komt me wel bekend voor OEPS!! haha).

Harley, hoe is het bij jou meid?

Sweety, nog steeds zo misselijk? Anders gewoon die tabletjes proberen hoor. Helpt echt!
net getest: helaas

wilde eigenlijk helemaal niet testen, maar ben al dagen een beetje misselijk/weeeig en dacht misschien dan toch...maar nee. Moet me nu weer even opladen en mezelf maar voorhouden: aankomende maand onderzoeken en die maand daarop gaan we vast met de behandeling beginnen en komt het goed...

laat nu die menstruatie dan maar snel komen, want het lijkt wel alsof mijn cyclus elke maand langer wordt
Bloem:
Bloem: Ach meisje! Ik had het zo gehoopt! Ik blijf nog een beetje voor je duimen, want ik teste ook pas op dag 41 positief, daarvoor op dag 37 negatief. Dikke knuffel!

Utah: Fijn dat het zo goed gaat!

Blink: Lijkt me zo irritant, mensen die er maar vanuit gaan dat er snel een tweede zal komen. Wij hebben daar een "taakverdeling" in. Vriendlief roept altijd dat hij de komende 5 jaar nog minstens 3 kinderen wil, ik roep vervolgens dat ie een knappe vent zal zijn wanneer hij voorbij het spiraaltje komt. Dan snoer je opdringerige familie wel de mond!

Sweety: Hoe is het in misselijkheidsland?

Harley: hoest bij jou?

Guido had gister eindelijk een volle poepbroek. Ik heb met liefde zijn rompertje uitgewassen, want ik was best opgelucht. Er heeft 2 weken tussen gezeten! Je kon gewoon aan hem zien dat het hem ook enorm opluchtte!
Goedemorgen uit het regenachtig Nederland ;-(

De misselijkheid is heel wisselend. Nu gaat het goed en als ik moe word dan begint de ellende merk ik, maar goed ben nu al 10 weken en 2 dagen dus gaat de goede kant op denk ik.

Blink: Nou ja zeg! Je bent amper bevallen (bij wijze van) en nu vragen over een tweede?

Sorry hoor maar eerlijk gezegd gaat het ze toch niks aan?

Dat is iets tusen jou en je mannetje.

Ongeduld: Wat fijn dat Vincent lekker gepoept heeft. Hahaha klinkt als een grapje maar 2 weken is erg lang en dus kan ik me zo voorstellen dat zowel hij als zijn ouders opgelucht zijn. (beiden op een andere manier mar toch )

Nadine: Heb nog eens even naar je foto's gekeken maar hellup!!! Staat me dat te wachten? Hoe kon je lopen meid??

Oef....nou ja alles voor het goede doel

Zaza; Hoe gaat het met je? Lukt het allemaal nog??

Bloem: He verdorie meis...wat ellendig nou. Maar niet opgeven hoor! Nee ben nog niet aan het didiknutselen geweest. Zal manlief wel even vragen het voor te doen

Gisteren even (ahum) naar de Media markt en toen kwamen we "per ongeluk" terug met een LCD flatscreen (groot!!!)

Hebbuh hebbuh hebbuh!!!

Hahaha die had ik van Ongeduld afgepikt.

Hoe is je nieuwe foon meid???
Utah, fijn dat het goed gaat. Zal wel even wennen zijna sl je man weer aan eht werk is denk ik? Ben benieuwd naar de foto's!

Bloem, klote! Maar inderdaad, ik blijf ook nog even voor je duimen!

Blink, inderdaad, waar bemoeien mensen zich mee? Pff.. dat ze het lef hebben het te vragen. En zeker nu al. Heleboel mensen willen er toch wel wat meer tijd tussen hebben, je hebt gelijk!

Ongeduld, gelukkig maar. Had de ha nog wat goede tips?

Sweety, gaat dus langzaam de goede kant op? Gelukkig, dan zal het inderdaad na 12, 13 weken wel zo goed als over zijn.

Hangt de flatscreen al?

Hier nog geen druppel regen gezien de afgelopen dagen, terwijl het zo goed voor de tuin en mijn graszaadjes zou zijn..

Zal vandaag of morgen proberen een buikfoto te plaatsen, heb het om de 4 weken bij gehouden. 12, 16, 20 en 24. Wel grappig om te zien, maar mn buik is nog best bescheiden hoor!

gaat wel redelijk goed hier. Merk echt wel als ik aan het werk ben dat ik erg gevoelige en soms pijnlijke buik krijg. Donderdag weer naar vk, zal nog even vragen hoe het allemaal zit.

Fijn weekend!
Harley, alles goed?

En het regent.. :-)
Buikfoto's

Voor degenen die het leuk vinden te zien hoe dik ik word..
@ Zaza: mooie buikfoto's. Heb zelf geen een foto's van m'n buik (bloot) Vond dat ik helemaal geen mooie buik had en heb de foto's die ik had gemaakt, heel snel weg gegooid! Ben er ook niet rouwig om dus.. Jij daarentegen hebt een prachtige buik, mag je trots op zijn!!! Ga dus vooral door met foto's maken!!

@ Sweety: Nou, lopen ging nog wel, maar niet zo lang hoor! Ik kon vanaf eind april m'n normale schoenen niet meer aan en heb sinds die tijd sportschoenen aangehad en slippertjes. Die zag je dan aan het eind van de avond ook helemaal in m'n voeten zitten! Maar niet iedereen houd zoveel vocht vast als ik hoor! Tis niet perse een voorbode van wat je te wachten staat!

@ Bloem: hè shit meid van je negatieve test! We blijven voor je duimen dat er snel een positieve mag volgen.... knuf vanuit Brabant

@ Blink: nee, ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen vragen over een evt. tweede kindje gehad heb. Moet daar eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat ik altijd geroepen heb dat ik zeker niet aan een tweede wil beginnen VOOR dat Nick kan lopen. Ik zie het echt niet zitten om m'n zwangerschapskilo's EN Nick mee te moeten slepen! Klinkt misschien een beetje bot, maar ben gewoon eerlijk!

Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij kon Nick zich omrollen van buik naar rug toen hij een maand of 7 was. Omrollen van rug naar buik kon hij met 5 maanden dus hier heeft het ook 2 maanden geduurd voordat hij het truckje andersom doorhad! Los zitten doet Nick sinds een paar dagen. En dan nog moeten we het goed in de gaten houden als hij in de box zit, als ie omvalt, butst ie zo met z'n hoofd tegen de rand (is al eens gebeurd, erg zielig ook!) Nick houdt z'n fles ook niet zelf vast. Dat komt vanzelf wel. Hij vind het gewoon fijn om mijn hand vast te houden. Ik heb het ook een poosje geprobeerd maar vind het wel prima zo. Hij pakte toch telkens mijn hand, dat wil hij het liefste. Maar echt Blink, prik je niet vast op wat andere kindjes doen. De een loopt snel de ander praat snel. Mijn vriendin (Mirreke) d'r kindje is ook zo mega snel met alles, ik stoor me d'r echt niet meer aan. Schiet ik niks mee op. De een is snel de ander wat minder snel, hoe komen ze anders aan een gemiddelde

Morgen reageer ik op de rest, moet nu gaan. Ga met manlief uit eten en Nick uit logeren, heerlijk!!!

Tot morgen lieve schattten!!

Kus Nadine
Nadine, je hebt ook helemaal gelijk. Maar als ik soms de verhalen hoor dan ga je toch erover nadenken. (ik tenminste). Maar het zal vanzelf wel komen.

Wat lekker uiteten!! Waar gaan jullie naar toe?

Zaza, mooie buikfoto's hoor! Ik heb wel blote buikfoto's gemaakt, maar wel met ontzettend veel strea (chips, hoe schrijf ik dat ook alweer?) De zuster in het ziekenhuis vond het een leuk patroontje.

Ongeduld, wat fijn een dat het toch nog is gelukt met de poepluier! Dat lucht dat kereltje vast en zeker op.

Sweety, zo toe maar weer. Jij ligt dus languit op de bank voor de nieuwe tv!

Wij hebben ons huis nog even weer bewonderd. Even alle maten opgenomen. Ik kan bijna niet meer wachten, maar nog een kleine twee maandjes en dan kunnen we eindelijk beginnen met klussen en dan EINDELIJK verhuizen! Ben deze buurt zo beu met dat lawaai en gefeest. Ben al rustig aan het opruimen en dingen wegdoen. Want als je het weer meeneemt heb je weer alles in mum van tijd vol staan.

Fijn weekend nog iedereen!
zaza wat een mooie buik!

Nadine: lekker gegeten en uitgeslapen?

Sweet: hoe hangt je nieuwe tv??

Blink: lekker aan het inpakken? Wat kunnen mensen toch rare vragen stellen?! Wat antwoord je eigenlijk? Dat het ze niets aangaat??

jullie kunnen deze maand stoppen met duimen. Volgende NOD is 24 juni, heb 'm maar gelijk op dag 39 gezet. Pff wat een end weg he? Kan Clomid je cyclus ook korter maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven