Goed gemutst!
dinsdag 23 februari 2010 om 22:15
dinsdag 23 februari 2010 om 22:18
dinsdag 23 februari 2010 om 22:30
Colin Firth dan, niet Bob.
Remma, ik had een discussie met collega. Als wij onze bedrijfsnaam uitspreken dan zeggen we er 'de' voor. Collega van mij doet dat ook voor de afkorting, ik vind dat niet klinken. Volgens haar moet het omdat je het ook zegt:
Voorbeeld:
Uw leverancier, de AardappelBonenCompanie.
Uw leverancier, ABC.
Volgens haar is het dus: Uw leverancier, de ABC.
Wat moet het zijn of zijn er geen regels voor?
Remma, ik had een discussie met collega. Als wij onze bedrijfsnaam uitspreken dan zeggen we er 'de' voor. Collega van mij doet dat ook voor de afkorting, ik vind dat niet klinken. Volgens haar moet het omdat je het ook zegt:
Voorbeeld:
Uw leverancier, ABC.
dinsdag 23 februari 2010 om 22:32
Wat cool!
Bij ons vragen ze ouders om te rijden voor uitjes op dinsdag en donderdag met de opmerking dat het niet door kan gaan als er niet genoeg ouders zijn (vrijwel alle ouders werken op die dagen). Ik heb voorgesteld dat ze met de bus gaan voor 1 uitje; stopt voor school en paar minuutjes lopen bij uitjeslocatie vandaan. Heb ik nog geen reactie op.
Daar is Sven!
Bij ons vragen ze ouders om te rijden voor uitjes op dinsdag en donderdag met de opmerking dat het niet door kan gaan als er niet genoeg ouders zijn (vrijwel alle ouders werken op die dagen). Ik heb voorgesteld dat ze met de bus gaan voor 1 uitje; stopt voor school en paar minuutjes lopen bij uitjeslocatie vandaan. Heb ik nog geen reactie op.
Daar is Sven!
dinsdag 23 februari 2010 om 22:34
quote:Pammie schreef op 23 februari 2010 @ 22:30:
Voorbeeld:
Uw leverancier, ABC.
Daar heeft in het tijdschrift Onze Taal ooit een heel verhaal over gestaan, met een vergelijking van Nederland en Vlaanderen erbij. Volgens mij was de conclusie van dat stuk dat er geen algemene regels zijn voor het gebruik van lidwoorden bij zoiets, en dat er grote regionale verschillen zijn.
Was wel een grappig verhaal.
Voorbeeld:
Uw leverancier, ABC.
Daar heeft in het tijdschrift Onze Taal ooit een heel verhaal over gestaan, met een vergelijking van Nederland en Vlaanderen erbij. Volgens mij was de conclusie van dat stuk dat er geen algemene regels zijn voor het gebruik van lidwoorden bij zoiets, en dat er grote regionale verschillen zijn.
Was wel een grappig verhaal.
dinsdag 23 februari 2010 om 22:38
Wat duf zeg, dat ze niet met een uitje kunnen zonder ouders. Je brengt je kind toch juist bij een BSO onder zodat je er zelf níet bij hoeft te zijn. Bij ons gaan ze niet heel vaak op uitje (ze gaan wel naar de stad of naar het park of speeltuin, maar dat kan lopend), maar als ze gaan dan is er gewoon een bus. Ik vind dat niet meer dan normaal, het is betaalde opvang. Voor een school vind ik het wat anders.
dinsdag 23 februari 2010 om 22:40