Goed gemutst!

07-02-2010 20:50 2501 berichten
Gaat er dan iedere 10 minuten (ofzo) automatisch zo'n kussentje om je arm opgeblazen worden? En hoe gaat dat overdag dan? (ik ken zo'n ding vanuit het ziekenhuis, maar daar kon ik toch nergens heen, dus was het niet zo erg dat er zo'n bloeddrukmeter aan je hangt.

Wel goed dat je gegaan bent hoor Anky, want in je eigen topic zeg je wel zo, dat zijn van die vage kwaaltjes die iedereen wel eens heeft, maar als je ze allemaal op een rijtje zet dan zijn het er toch best een boel.

Balen Remma, van nekpijn. Behalve een sportmasseur kan een fysiotherapeut ook heel goed bepalen of het alleen gespannen spieren zijn of dat er ergens nog wat anders zit natuurlijk. Je kunt tegenwoordig gewoon een afspraak maken dus niet te lang met die pijn aan blijven rommelen hoor.

Ik was alleenstaand vanavond, man moest uit het werk nog ergens heen, en het ging bepaald niet vlekkeloos, zeg maar. Limoen was oververmoeid, mandarijn was aan het plagen, ik was aan het pannenkoekenbakken en werd langzaam gek. Toen we het eindelijk op hadden stortte Limoen helemaal in en bleek ook nog eens dat ze met een poeponderbroek had rondgelopen, dus vieze troep, zere billen en haar pokken moesten ook nog ingesmeerd want jeuk. Ze lag er uiteindelijk pas om half 8 in, daarna Mandarijn in bed gelegd, die kwam er een beetje bekaaid af qua aandacht, want ik had hem nog geen boekje voorgelezen of Limoen kreeg alweer een hoest aanval. Na hoestdrank en neusspray kon ik weer verder met Mandarijn. Ging naar beneden opruimen, inmiddels 8 uur, kreeg ze weer een hoestaanval, nog maar even recht op gezet en een slokje water gegeven, en daarna gaan zitten en nu is de keuken nog een puinhoop maar ik heb geen zin.

Gastouder heeft haar vanmiddag ook al rond de lunch uit school gehaald, juf had mij gebeld dat Limoen in tranen was en opgehaald wilde worden, ze verklaarde dat ze erg moe was. Vreemd want gisteren heeft ze de hele midddag buitengespeeld dus ik dacht eigenlijk dat ze wel weer beter was.

Wat schattig Miffy, dat Pluis het altijd eerst weer goed wil maken voor ie gaat slapen.

Wij plakken niet, heb ook geen boek gekocht, ze vinden het gewoon leuk om die plaatjes in een doosje te doen en zo hoef ik ook niet te kijken of we alles hebben, lekker makkelijk.
Boeken zijn vol !!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt trouwens voor de tips, Citro en Anky. Ik was al bij de huisarts geweest, poosje terug, en zij vertelde me oefeningen te doen. Ik heb deze braaf gedaan en het werd ook beter, maar na vannacht weer prut dus.

Heb je de keuken dan ook echt laten zitten? En hoe is het nu met Limoen?
Anky, op gezondheid vraagt iemand zich af of er ooit wel eens mensen worden opgeroepen als bloedplaatjesdonor.

Mijn vader heeft trouwens dezelfde bloedgroep als jij. Toen hij na jaren donor zijn geen bloed meer mocht geven, kreeg hij het dringende verzoek aan zijn kinderen te vragen of ze, als ze dezelfde bloedgroep hadden als hij, donor wilden worden, omdat ze zo blij zijn met O-. Ik heb een andere bloedgroep, maar met mij zouden ze sowieso niet zo blij zijn, omdat ze me telkens weer zouden mogen opvegen

En wat ga je gaan ze nu met die boeken doen, Pammie?

Slaap lekker op je nieuwe kussen, Remma.
Ik toch maar afwasmachine uit en in gaan ruimen, maar nu begint Limoen net weer aan een hoestaanval, even boven kijken
Citro, weer een beetje zennnnn?

Remma, Pamman loopt nog bij de fysio voor nekklachten. Eerst natuurlijk voor z'n knie maar omdat hij toch bezig was is hij daar gebleven.

Net mijn vader aan de lijn; uitslag was niet goed. Maar de tumor is zo klein dat ze verder niets doen. Volgens de arts kun je er 100 meer worden. Daar gaan we dan maar vanuit.

Ik ga naar bed. Mannie morgen vrij, gezellig.
Laten we daar dan maar van uitgaan Pammie.

Welterusten?

Slaapt Limoen alweer?
Mijn vader wil dat ding er liever uit hebben logischerwijs maar schijnbaar is een operatie vele malen vervelender (ook qua problemen erna) dan dit ding laten zitten.

Ik hoop dat jij ook lekker slaapt Remma en dat het morgen weer een beetje beter is.

Citro, hoop dat je een rustige nacht hebt.

Weltrusten in principe ja maar Mini is wakker.

Nightynight
Nou ja, goed en slecht nieuws dus Pammie.

Is Mini nog gaan slapen? Het is bij jullie wel een gedoe de laatste nachten hè met spokende kinderen.

O citronella, wat een drama. Alleen de avond doen en dan ook nog vervelende kinderen. Is Limoen uiteindelijk nog wel gaan slapen?

Hier zijn ze gelukkig al de hele week erg zoet als ik ze naar bed breng. Is maar goed ook, want A-man kan natuurlijk nog niets (die ligt met name op de bank en schuifelt door het huis). Ik hoop dat hij volgende week wel weer de kinderen weg kan brengen. Op zich vind ik dat niet erg om te doen, maar het is zo irritant dat ik elke keer te laat op mijn werk ben en te vroeg weer weg moet.

24 uurs meting is inderdaad met zo'n zelfoppompende band inderdaad.

Morning!

Valt wel mee hoor Ank. Mini moest even plassen maar sliep zó weer. En van de week was Mannie een nachtje aan de spook. Maar verder slapen ze erg goed de laatste tijd. Ik ben zo uitgerust dat alle bedden al zijn afgehaald en de eerste was al draait Mannie was wel om 6 uur wakker maar hij wilde op zijn kamer spelen. Leuk, want hij heeft al een jaar een prachtige ruime kamer en hij deed er bijna niets. Dat begint nu een beetje te komen.

Citro, heb je een goede nacht gehad?

Remma, hoe gaat het met de hoofd- en nekpijn? Heeft het nieuwe kussen geholpen?

Wij gaan Mini naar school brengen.

Later.
Hm, doe maar, die koffie. Bij ons in huis woont er ook eentje met hoestaanvallen. Vannacht was hij zo aan het hoesten dat ik bang was dat hij zou gaan overgeven. Hijzelf ook: "Bijna noeien, mama!" (hij gebruikt (k)noeien voor spugen). Geen heel rustig nachtje dus. Citro, hoe was het met jouw zeehond? En heb je al waterpokken gesignaleerd bij Mandarijn?

Remma, heeft het wonderkussen geholpen?

Pammie, vervelend voor je vader dat hij nu steeds zal blijven rondlopen met de gedachte dat er iets in zijn lijf zit wat er niet hoort, maar de geruststelling als het wel weggehaald zou worden, zou misschien ook maar beperkt zijn: als er een keer een tumor gegroeid is, houdt hij waarschijnlijk toch altijd de onzekerheid dat dat ook nog een keer zou kunnen gebeuren.
Sok, je hebt mail, dank je!

Pammie, ook geen leuk bericht zeg. Laten we maar hopen dat de artsen gelijk hebben. Maar ook al wordt hij ermee 100, je blijft er wel mee bezig voor de rest van je leven. Niet leuk.

Remma, een tante van mij met chronische rugpijn (spierpijn) heeft heel veel baat bij het innemen van magnesium. En ik heb ook al een tijdje rugklachten (ook vanuit een spier), heb gisteren hoog gedoseerd magnesium genomen, en het gaat echt beter! Misschien doet het ook wat voor je nek? Moet je wel uitkijken dat je een "goed" magnesiumpreparaat neemt zoals magnesiumcitraat. Magnesiumcarbonaat bv. is vaak in de drogist-bruistabletten en heeft niet zo'n goede "bioavailability". Maar misschien doet het nieuwe kussen al de truc.

Citro, klinkt als een echte rampavond. Bij ons valt het momenteel mee, maar het was een week of twee geleden nog eenzelfde tafereel hier. En als ze dan eindelijk rustig waren kon ik maar heel moeilijk ontspannen omdat ik op de volgende hoest- kots- of droomaanval zat te wachten. Viel de nacht mee? Sta je er alleen voor of waren er nog vorderingen qua bommetje?

Anky, applaus voor het niet-negeren van je klachten!
Mif, ik ben best jaloers op kinderen die "noeien" kunnen aangeven. Scheelt een hoop gestress ... Wat sneu voor Pluis en jullie. Heb je al een forumnick voor jongetje nr. 2 bedacht? Die hoef je tenminste niet met man te overleggen!
Pluis en Watje

Mannie kon ook altijd erg goed 'pugen' aangeven maar goed, hij oefende ook heel veel

Mif, het is zijn prostaat, als ze die weghalen zal hij daar geen kanker meer krijgen. Maar schijnbaar kun je daar wel weer incontitent en impotent van worden, ook niet echt een leuke optie als je nog 100 wil worden.
quote:Pammie schreef op 05 maart 2010 @ 10:09:

Pluis en Watje
quote:Pammie schreef op 05 maart 2010 @ 10:09:

Pluis en Watje

He ja Watje dan wel voor man, omdat hij eigenlijk nog geen 24 uur zonder Pluis kan

Pluis gaf pas achteraf aan dat hij bijna had moeten spugen, dus erg veel nut had het niet.

Wordt je vader wel onder controle gehouden, Pammie, of is zelfs dat onnodig stressvol?
graag gedaan Nitro! hoop dat je er wat aan hebt.

Prognoses van traaggroeiende vorm van prostaatkanker zijn zodanig gunstig dat opereren idd risicovoller is dan niet. Maar dat zegt natuurlijk niks over hoe je daarmee geestelijk mee moet dealen. het blijft toch kanker.

hier ook spooknacht; Poek had in bed geplast (wel direct wakker geworden en uitgeplast op het potje, dus we gaan vooruit) en heeft daarna in ons bed verder geslapen. en wij hebben een poging daartoe ondernomen, hoewel die niet heel succesvol verliep. we zijn nu dus allebei behoorlijk brak (wij zijn watjes, we kunnen niet tegen 1 slechte nacht) daarbij komt dat ik nog steeds koppijn heb, gisteravond vermoedelijk koorts en dat ze hier aan het boren zijn- joepie
HIj wordt onder controle gehouden, iedere 3 maanden volgens mij.

Grote Pluis en Kleine Pluis? Boris? Snuffie?

Ik heb Mannie net verteld dat hij kan rekenen met z'n vingers; hij heeft het helemaal door. Ik hoor van de wc allerlei sommetjes met goede uitkomsten voorbij komen

Oh nee... 6 + 6 = 2
quote:[message=5402948,noline]Pammie schreef op 05 maart

Oh nee... 6 + 6 = 2 Tijd om zijn tenen erbij te nemen
Ik meld me alvast af, denk niet dat ik voor mijn vertrek op zondagochtend nog forum ...
Pfff. toch geen fijn idee, dat er zo'n "ding" in je lichaam blijft zitten, alsof je met een tijdbommetje leeft. Maar goed, als opereren meer risico geeft en het geen agressieve tumor is dan zal het wel goed zijn, maar geen fijn idee.

Ik heb Limoen gisterenavond nog even uit bed gehad, maar ze was zo moe dat ze op de bank gewoon verder sliep en hoestte, dus toch maar weer terug naar bed. De rest van de nacht verliep relatief rustig. En behalve dat ze nu ook ontzettend moe is zijn ze allebei best wel in een goed humeur gelukkig. Ik heb Limoen thuis gehouden van school. Mandarijn was naar de PSZ dus een meiden ochtendje, gebeurt niet vaak. Moest wel nog even wat achterstallig huishoudelijks doen, bedden verschonen en wassen draaien enzo. En daarna zijn we nieuwe zomerschoenen wezen kopen voor haar en Mandarijn. Mandarijn had hard schoenen nodig, want hij zat met zijn teen tegen de rand (en op de een of andere manier kon ie daardoor zijn evenwicht niet meer bewaren, hij viel steeds om de afgelopen dagen had niet door dat zijn schoenen te klein waren). Nu liggen ze allebei op bed, kan ik even rustig koffie drinken en zo nog even de restanten van de lunch onder de tafel wegstofzuigen.

Oeh, da's geen goede combinatie Sok, slechte nacht, hoofdpijn en boren. Sterkte.

En Pluis ook al zo aan het hoesten. Arm jong. Naar is dat als ze zo moeten hoesten dat ze er bijna (of helemaal) van gaan spugen.

Hier kunnen ze het ook wel redelijk aangeven. Maar ik kan het ook wel redelijk voorspellen, zeker als het uit hoesten voortkomt, zo'n virus waar ze vanuit het niets beginnen te spugen dat overvalt me dan weer wel.

Mandarijn moest in de auto onderweg naar PSZ ook spugen trouwens, zei man. Hij is wel eens vaker misselijk in de auto, maar op die 500 meter naar de PSZ? vond ik toch wel vreemd.
Heb ook nog even het ziekenhuis gebeld ivm amandeloperatie, agenda van kno-arts zat helemaal vol tot begin mei. Heb aangegeven dat we ook beschikbaar zijn voor lastminute acties ivm afzeggingen en voor een andere arts. Twijfel nog wel een klein beetje of we het voor onze mei vakantie uberhaupt wel moeten doen, maar ik vind het zo zielig alsmaar dat gehoest. Ik hoop zo dat dat beter wordt.
Citro, is het een optie je zorgverzekeraar te bellen voor wachtlijstbemiddeling? Als het nu snel gebeurt, is het achter de rug terwijl het staartje van het virusseizoen nog niet voorbij is.

Goede reis, Nitro!
Waarom twijfel je Citro?

Hier ook huishoudelijk (joh ). Alle dekbedden zijn gewassen, op die van Mannie zat bloed en de rest had ik nog nooit gedaan. Nu is alles weer lekker fris. Boodschappen zijn ook binnen, huis is gezogen. Vanavond ga ik uiteten met 2 oud-collega's. Bedritueel mag Pamman voor de verandering eensch alleen doen (ik ben al 2 weken de pineut.)

Ik moet pimpomballen buiten met Mannie. Ik zat net even eigenlijk. Hij is wel lekker aan het spelen zonder zus op z'n nek.
Nitro, fijne reis (was toch werktripje?).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven