Good Luck 2

18-03-2009 16:58 5016 berichten
Alle reacties Link kopieren
nou, deel 2 dan maar

Iemand nog briljante ideetjes voor me?

Vriendin van zwager komt voor 1 jaar over uit Australië, en nu wil ik haar graag iets geven.

Nu had ik al bedacht kaartjes voor madurodam, zodat ze in vogelvlucht nederland ziet ;)

Kaartjes voor een hollands museum, nog niet gegoogeld dus geen idee of zo iets wel bestaat.

Rondleiding op een kaasboerderij.

Leuk is ook een hollandse mand met daar van alles in zoals kaartjes van het 1 of ander en hollandse producten.

Klompen heeft ze al ;)

woordenboek nederlands is ook wel een goede..
quote:bambino schreef op 15 juni 2009 @ 13:21:

Beterschap Mamax.

Schattig van Max, kleine verpleger in spé?

Hij loopt de hele dag met een dokterssetje rond, maar als je hem vraagt of hij later dokter wil worden is het antwoord nee. Hij twijfelt nog tussen treinmachinist, brandweer en prinses
Bam, foto bij Volendam (ik weet niet hoe ik daar opeens op kom hoor )

Of naar de Zaanse Schans (is te combineren met Volendam qua richting).

Uitnodigen voor het eten en gezellig gourmetten , lekker Hollands.

Maar die mand klinkt sowieso erg leuk!
Ik vind de hollandse mand erg leuk! Je hebt van Blond ook Delfts Blond met koffiekopjes met hippe delftsblauwe afbeeldingen:

Kaartjes van Madurodam vind ik erg leuk. Kaasboerderij is ook een leuk idee. Anne Frankhuis misschien nog? Verder mogen de dropjes natuurlijk niet ontbreken en bij de Hema verkopen ze een silo met allemaal kleine per stuk verpakte stroopwafeltjes erin.

Taalgidsje Engels-Nederlands zal ze misschien zelf al meegenomen hebben?

Wat misschien ook leuk is, is een cd met echte nederlandse muziek erop. Daarbij kan Amalia je na zaterdag vast wel helpen . Je hebt ze volgens mij ook zo te koop. Nederlands maar fout ofzo. Misschien kun je kijken welke nummers daarop staan en die dan downloaden en branden.

Amalia, hier geen juf (in ruste), ook absoluut geen aanleg voor. Ik wil 2 keer iets uitleggen en bij de derde keer raak ik redelijk gefrustreerd. Klinkt, eh, boeiend wat man daar doet .
Zaanse Schans is ook heel leuk inderdaad. Of de historische driehoek Hoorn-Medemblik-Enkhuizen eventueel gecombineerd met het museum.
ohh gekke meiden, wat een prachtige bos bloemen wordt er net bezorgd.

Wat lief, dankjewel. Dat had echt niet gehoeven. ben er stil van.

Ik denk dat ik volgende week weer ziek ben.... ;)
quote:mamax schreef op 15 juni 2009 @ 13:43:

[...]

Hij loopt de hele dag met een dokterssetje rond, maar als je hem vraagt of hij later dokter wil worden is het antwoord nee. Hij twijfelt nog tussen treinmachinist, brandweer en prinses Hahaha
Graag gedaan Bam! Het moet wel een prachtige bos zijn als je daar weer ziek voor wilt worden !
Neeeee, niets ervan Bam! Klaar ben je!

Mamax, De Historische Driehoek? Klinkt spannend!

en ik heb hier inderdaad nog een DVD (notabene!) liggen van Jan Smit van de Beemsterkaas (hoe Hollands ) die ik nooit mag kijken van vent. En hij heeft hem nog wel zelf meegenomen van een klant tsss.
Zaanse schans? daar heb ik nog nooit van gehoord!
owja vergeet je nog helemaal te bedanken voor de kaart Amalia; Bij deze bedankt.

Jinny: Ook bedankt voor de kaart, erg lief van jullie
Dit is hem Amalia, erg leuk hoor!Historische Driehoek
Ik zie dat ze in de Zaanse Schans ook demonstraties geven voor het kaas maken. Heb je 2 vliegen in 1 klap!
Historische driehoek klinkt leuk, wel prijzig.

Zaanse schans nooit van gehoord, daar google ik straks wel even op.
Die nederlandse cd ligt hier vast wel ergens in een la verstopt ;)

kan ik wel eens naar zoeken.
Leuke ideetjes al, komt u maar op met nog meer ideeen.
Zo ver woon je er nou ook weer niet vandaan. Website is www.zaanseschans.nl Echt heel leuk. Van die Historische driehoek kun je ook een klein gedeelte doen. Vooral in combinatie met het Zuiderzeemuseum erg leuk.

Ik kan me voorstellen dat er ergens een grens aan je budget zit, maar je kunt misschien wel iets van een 'Moet je gezien hebben' boekje voor haar maken met tips?
ja, dat had ik al in mijn hoofd, zat al driftig te schrijven.

Ook al woon ik er vlakbij, geeft geen garantie dat ik het ken ;)
dat ziet er leuk uit de zaanse schans
Ben er zo vaak geweest vroeger! Met mijn oma, die woonde ernaast. Volgens mij was het toen gratis en moet je nu betalen. We kochten altijd stroopsoldaatjes en aten een pannenkoek.

Ik was er voor het laatst met haar in 2000, toen viel me op dat er veel Japanners (Chinezen?) waren.

Goeie ouwe tijd... :-)
Jaaah, Zaanse Schans is leuk, en Zuiderzeemuseum ook (het buitenmuseum). En natuurlijk een rondje wallen en coffeeshops in Amsterdam he!
Ja joh, Zaanse Schans is één en al touringcar met Aziatische touristen.
Aha, haar eigen hyves! Samen met Nemo van Vishnu? Wat een schattig setje, super!!

Mijn broer gaat emigreren heb ik zojuist gehoord. Wat geef je in zo'n geval? Nouja, ik laat het aan de andere familie over..

Flauw zonnetje hier trouwens..
Klinkt niet alsof je het heel erg vindt Compu?

Waar gaat hij heen?
Kaasmarkt in Alkmaar. Volgens mij op vrijdag. Keukenhof in Lisse.

Compu, waar gaat hij heen? Komt op mij ook over of je het niet heel erg vindt?

Zo, beetje brak, net een uurtje met Sam op de bank gelegen. Hij werd wakker en wilde nog wel even met mij liggen, maar man wat word ik daar gammel van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven