Good Luck!

10-10-2007 22:17 22239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is gisteren weer naar huis gegaan. Het was heel fijn dat ze er was. Jinnyman was nu telkens in het zh bij ons (we moesten langer blijven) en mijn moeder bij Thomas thuis. In het zh met Thomas was niet zo´n succes. Hij vond het maar niks, ik in dat bed daar en de baby die er ook nog was, wat moet hij daar nou mee? Jinnyman is nog vrij en zorgt erg goed voor ons allemaal, fijne vent hoor haha. Thomas vindt zijn broertje wel spannend, maar is erg jaloers. Hij bracht hem wel een stuk mandarijn en deed het mobile voor hem aan, dus dat heeft wat tijd nodig maar komt goed. Ik voel me nog niet de oude, ben erg moe en rust veel, maar dat komt wel weer. We zijn heel erg druk geweest om die bv op gang te krijgen.

Ik schrijf later wel even het bevallingsverhaal als ik wat meer puf heb.
Hey Jinny, wat fijn dat de borstvoeding nu wel op gang gekomen is!! Wel ontzettend vervelend dat je nu meteen al last hebt van spruw. Daar heb ik (gelukkig) geen ervaring mee. Borstontstekingen en tepelkloven dan weer wel.

Sam heeft afgelopen zaterdag voor het eerst wortel gegeten. Met aardappel. Ik dacht dat ik alleen wortel gehaald had, maar toen hij het halve potje op had zag ik dat er ook aardappel inzat. Hij heeft er geen last van gehad. Gister en vandaag hetzelfde, morgen krijgt hij sperziebonen.

Vanmiddag hadden we hier in het ziekenhuis een afspraak bij de fysio en bij de kinderarts. Bij de fysio hebben Sam en ik huiswerk meegekregen. Ze vind hem lui . Hij moet nu:

- van z'n rug naar z'n buik kunnen draaien (doet hij wel, maar blijft met z'n arm onder zich liggen)

- van z'n buik naar z'n rug draaien (met beleid, hij drukt zich op en laat zich dan vallen)

- z'n voetjes pakken (daar heeft hij totaal geen interesse voor)

- als hij op z'n buik ligt wat kunnen pakken (voor Sam is het goed genoeg als hij het kan bekijken).

Hij houdt wel goed z'n hoofd omhoog, en hij kan al goed zitten (met steun). We moeten dus 2 weken flink oefenen en dan weer terug. Cin, is Cas al veel verder? Ik heb het idee dat ze bij Sam ook wat strenger zijn omdat hij nou eenmaal in die molen zit.

Star, Ceetje is goed verwend zeg!! Wat fijn dat het nu beter ging met je schoon(m/l?)oeder. Is zij die met die nederlandse plaatsnaam? Ik heb de deldoll, zoals Amaal zo mooi zei, niet gezien geloof ik?

Hel, nieuw huis, spannend hoor!! E is ook een leuk plaatsje, toeval dat jullie daar terecht kwamen? Jullie waren eerst in H. aan het kijken toch?

Cin, jullie ook al spruw. Hebben ze het nog gezien op de kribbe? Misschien heb je wat aan de tip van Noosje?

Noosje, wanner ben jij nou ook alweer uitgerekend?

Amaal, wat knap van Berend dat hij uit een flesje gedronken heeft!! Sam heeft het in het ziekenhuis en dat hij net thuis was wel gedaan, maar de laatste 6.5 maand niet meer. Geen idee of hij het nog zou willen. Voorlopig moet hij maar gewoon dicht bij mama in de buurt blijven!

Rissie, wat fijn dat je thuis mag bevallen. Durf je dat wel aan na je vorige bevalling?

Compu, wat ongezellig dat man is skieen. Overdag gaat het wel, maar 's avonds vind ik altijd zo stil.

Bridges, al bij Roos geweest? Jullie babykamer al helemaal klaar? We hebben nog geen foto's gezien toch? Ga je nog naar Tijs z'n verjaardag of wacht je even af hoe het met de baby is dan?

Naatie, wanner mag je voor de echo? Gek is dat he, je weet dat er een kleintje groeit in je buik, maar je merkt er nog niks van. Je gaat dan bijna aan de test twijfelen.

Vent is naar een vriend om iets een stekkertje aan de nieuwe achterlamp van z'n motor te laten lassen. Ik duik er lekker in, lekker nog even lezen. Voordeel van ziek zijn is wel dat ik vorige week het laatste deel van Harry Potter heb gelezen. Ik vond het wel een mooie afsluiting.
Jinny, ik vind het ontzettend knap dat je vol hebt kunnen houden tot de borstvoeding op gang was! Zoveel moeite als je ervoor gedaan hebt zonder dat je van te voren wist of het überhaupt zou lukken. Petje af hoor!
Naaaaaaaaaaaaah, ik ben dus nu al zeker 3 keer helemaal ondergekotst!

Gijs is ziek!

We waren zo goed bezig, om zeven uur zaten we met z'n allen in de auto. Wil ik de snelweg opdraaien, hoor ik ineens wat gekok op de achterbank. En kort erna: FLATSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS. Alles helemaal onder de Gijsje-kots.

Smakelijk begin van de ochtend dus.

Naja, dus nu heb ik zorgverlof of zoiets (mezelf iig afgemeld). Gijs heb ik net weer op bed gelegd. Als hij wakker is wil hij alleen maar op m'n schoot zitten. Stakkertje.

Mamax, Cas is ook niet zo'n snelle Jelle. Zeker niet als ik 'm vergelijk met de baby's van de andere meimoeders. Maar hij kan nu rollen (heen en terug, terug niet altijd zonder z'n hoofd te stoten, die houdt ie dan niet hoog genoeg in de lucht). Z'n hoofd kan ie goed omhoog houden als hij op z'n buik ligt. En hij kan z'n voeten in zijn mond steken (en op z'n grote teen zuigen)

Dat was het wel, geloof ik. Er zit nog geen voorwaartse of achterwaartse beweging in. Zitten kan ie ook nog niet zelf dan kukelt ie om.

Goed man, dat ie al wortel en aardappel enzo eet! Cas moet het niet. Als ik 'm wat bijvoeding wil geven dan stopt ie z'n duim in zijn mond en die krijg je er bijna niet meer uit. Hij moet het gewoon niet. Op een groot stuk peer of banaan sabbelt hij even en op een broodkorst ook. Ik geloof niet dat ie veel binnenkrijgt. Nouja, we kijken het nog maar even af, hij moet het dus nog maar even van de borstvoeding hebben. (niet normaal he? heb ik eindelijk een kind aan de borst, wil ie gelijk niks anders meer)

Wat wel goed is, is dat Cas de daktarin nu wel zonder krijsen pikt. Hij denkt gewoon dat we 'm weer van die gore bijvoeding in z'n mond willen stoppen en steekt dan snel z'n duim in z'n mond. Dus we proberen nu of dat toch wil werken tegen de spruw. Nouja, vandaag hoeft ie in ieder geval niet naar het KDV.

Fijn dat Jinnyman zo goed voor je zorgt, Jinny! Doe lekker rustig aan. Hier duurde het bij Cas ook een week of 2-3 voor het voeden echt een beetje liep. Komt vast goed!

Naatie, spannend hoor! Je wilt nu eigenlijk van alles voelen natuurlijk, dan heb je tenminste het idee dat je lijf druk aan het werk is. Wanneer mag je ook alweer voor de echo?

Ok, even posten en dan een was aanzetten. Zal wel wasdag worden hier vandaag!

Cin, beterschap voor Gijsje!

Compu, kat al terecht?

Onze kat is echt spoorloos boehoe. Nergens te bekennen, hele nacht niet thuis geweest. Doet ie anders nooit. Maak nu pamfletten om in de brievenbus te doen, we zijn een beetje bedrukt hier.
quote:mamax schreef op 14 januari 2008 @ 22:14:

Jinny, ik vind het ontzettend knap dat je vol hebt kunnen houden tot de borstvoeding op gang was! Zoveel moeite als je ervoor gedaan hebt zonder dat je van te voren wist of het überhaupt zou lukken. Petje af hoor! Dank mamax. Ik vind het nog steeds een crime, hopelijk wordt het snel beter. En hij was te weinig aangekomen helaas gisteren, hij zit nog onder zijn geboortegewicht. Niet zo stimulerend. Maar ik ga nog door, heb fijne hulp van de hebamme en cin.
Ik ben wat vergeten gisteren.....

\\:-)// SUZE VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!!!

excuses, een dag te laat
Oooooo ja! Heb wel kaartje op bus gedaan, maar ben het hier ook vergeten

Cin, beterschap meid. Deze week kan maar beter snel over zijn geloof ik.

Komt goed met goede hulp die je krijgt Jin
Hou vol Jinny, hij drinkt natuurlijk nog maar heel kort alles uit de borst dus de voeding wordt pas net echt helemaal goed op gang gebracht (kolven is altijd minder efficient als live drinken).

Suuuuuuuuuuuuuze nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! (drie dikke zoenen van mij! )

Ow, grmbl, kaartjes. Die van Thomas kan nooit meer op tijd zijn natuurlijk! Nouja, komt eraan hoor, Jinny, ECHT

Jeetje ja zeg, Suus, nog van harte! Ook helemaal vergeten. Nog een beetje gevierd? Of was het er zoeen die ongemerkt voorbij is gegaan?

Jinny, he gets wat een tegenslag na dat harde werken om de bv op gang te krijgen, dat hebben jullie niet verdiend.

Cin, jij ook beterschap met zieke Gijs en de spruw...

Amalia, ha, succes met de fles dus. Mooi. In maart wintersport yesss. Blijven de jongens (hihi, de jongens!) bij jouw ouders?

Mamax, aan de wortel met aardappel! Leuk om dat zo te lezen, dan realiseer ik me hoe lang dat alweer geleden is, die eerste hapjes... Wat irritant dat ze Sam zo streng volgen. Oh, en E, tja, het ligt precies tussen A en H he?! Vonden het altijd wel een leuk plaatsje, en het ligt wat werk betreft voor ons allebei gunstig.
Oh Suze van harte gefeliciteerd! Gevierd of niet?

Ojee Jinny, de kat nog niet terug. Hier heeft hij weer de weg naar huis gevonden (vorige keer na 24 uur ofzo, net na het ophangen van de pamfletten).

Hoop dat de jouwe ook gauw terug is!!! Ik duim voor jullie.

Wat fijn dat je zo'n handige man hebt. Sterkte met voeden weer (ik heb de eerste 9 dagen 1 a 2 voedingen live gegeven, verder gekolfd, dat duurde dus ook voordat CG weer boven geb.gewicht zat).

Cin, beterschap daar! Hebben de anderen het niet gekregen en duurt het lang (spugen)?

Mamax, al druk met oefenen? Wij kwamen bij de fysio toen CG een jaar was, had eigenlijk eerder gemoeten (maar niemand die het signaleerde).

Succes!

Vanmorgen naar het opvoedcafe geweest. Erg leuk, lekkere koffie en mooi speelgoed voor CG. Je kunt er terecht met al je vragen (die ik nu niet had) en om te kletsen met andere moeders. Dat dan weer wel.
Daar ben ik ook weer! Beetje stressmorgen achter de rug... Jonathan wou zijn beker melk met medicatie niet opdrinken, terwijl dat nooit een probleem is. Maar goed, wij wilden om half 10 weg ivm de vele files. Ik nog eenmaal geprobeerd de medicatie op een lepeltje naar binnen te krijgen, dat lukte half en ineens FLATS alles onder de kots. Dus ik weet niet of hij wat onder de leden heeft of dat hij zich heel erg bewust is van de medicijnen (dat laatste hoop ik dus ECHT niet) maar goed hij is de rest van de dag niet echt happig op eten en drinken. Hoop dat het vanavond wel goed gaat (ben er een beetje bang voor). Maar goed, snel Jonathan wassen, omkleden, M wassen omkleden en toen konden we toch weg. Precies op tijd binnen.

Ondertussen ben ik zelf ook kots misselijk maar dat zullen wel meer zenuwen zijn en associaties met het WKZ. Op naar Dr B die ERG blij was dat Jonathan kan lopen, en Jonathan was in de wachtkamer lief tegen iedereen maar Dr B vertrouwde ie maar niks (en hij draagt nooit een witte jas, dus dat gezicht heeft hij verdomd goed onthouden). Dr B was dus erg tevreden, even wat dingen besproken en toen mochten we weer naar huis. We mogen verder naar beneden me de depakine en als het zo goed blijft gaan wordt daarna de frisium afgebouwd (maar dat duurt denk ik nog wel even). Hij zei aanvalsvrij krijgen we hem toch niet, dat kunnen we wel proberen maar dat doet hem meer kwaad dan goed qua ontwikkeling. En dit type aanval is niet schadelijk, zeker niet in deze frequentie. En hij verwacht wél dat er iets uit het onderzoek komt, maar niet dat erge wat in aug is uitgesproken, daar heeft hij het klinische beeld niet voor. Hij heeft het nu over een heel breed spectrum met ook een aantal milde varianten. Liever helemaal niks natuurlijk maar het klinkt positiever dan een paar maanden geleden.
Stressed is just desserts spelled backwards
Mal, hetkomtgoed, hetkomtgoed, doc B zegt het ook!

Dikke kus,

Suus
Nu even boodschappen doen, straks ben ik er weer even!

Dag dag meissies
Suuuss, gefeliciteerd!!! Ik ben slecht ik ben slecht, helemaal niet aan gedacht. Sorry!!!

Al die kotsende kinderen, bah. Sterkte allemaal!

Jin, kat nog niet terug dus? Ook niet leuk. Hopelijk is ie jaloers en dus tijdelijk weg.

Nou, hier geen nieuws. Ik ga even voor de 5e x Nijntje kijken (gaaahaaap).

Daahaag
Mal Wat een positief gesprek hebben jullie gehad! Hou daaraan vast!
Intussen is de stress hier wel toegenomen. Hij heeft het grootste gedeelte van zijn fles met medicatie wel op (en binnen gehouden), maar niet alles (pngeveer driekwart), en dat moet juist wel! Hij wil ook niet eten, dus ik denk dat hij iets onder de leden heeft.... Even WKZ gebeld en als hij morgen weer niet wil, dan moeten we naar de huisarts en dan misschien wel een neussonde tot hij zich beter voelt de spiegel van de medicijnen mag echt niet teveel zakken, dat is heel slecht voor de epi.
He bah wat vervelend Jin, hopenlijk zijn jullie er snel vanaf. Wat vindt Thoams van zijn broertje? En morgen jarig, vieren jullie het nog?

Goed zo Berend! Dat is een opluchting of niet Amaal? Hoe gaat het slapen, ik heb je er al zo lang niet over gehoord

Naat wij willen zeker weten wat het wordt. Ik denk een meisje en vent denkt een jongen. Het maakt mij echt niet uit... Nog 7 weken wachten...

Wij hebben gister ook ANTM gekeken maar wat me opviel is dat er best wat "vollere" meisjes in zitten, hebben ze het daar de vorige keer over gehad?
Oooh Mal, wat kl*te. Hopelijk is het genoeg en knap Mr J snel op zodat hij alles binnenhoudt. Knuffel voor jullie!
Bij ANTM is nu toch ook een 'volle' verkiezing? Althans, dat begreep ik uit de 1e aflevering, waarna ik meteen afhaakte, want wat een dom mens is die troela die het presenteerd. zo blij met haarzelf.

Slapen Juud, tja, het gaat af en aan. Vannacht was het half 3 en half7. Redelijk dus. Alles meer dan 2x vind ik veel, 2 en 1x mag :-)
Ooh Mal balen dat hij zijn medicatie niet voldoende binnenhoudt, zal vast een virus zijn want er heerst genoeg maar goed dat kan hij er nu net niet bij hebben natuurlijk. Maar wat fijn dat dr. B. zo tevreden was. Is er ook al een nieuwe afspraak gemaakt?

Ooh ik lees al hoe Thomas het vindt, dat zal idd even tijd nodig hebben. Is de kat al terug?

Suze gefeliciteerd! Wat voor een nieuwe baan heb je nu? Kom je ons even bijkletsen op de group?
[quote]amalia schreef op 15 januari 2008 @ 19:24:

Bij ANTM is nu toch ook een 'volle' verkiezing? Althans, dat begreep ik uit de 1e aflevering, waarna ik meteen afhaakte, want wat een dom mens is die troela die het presenteerd. zo blij met haarzelf.

quote]

Deze wordt gewoon gepresenteerd door Tyra Banks, bedoel je haar?
We hebben net met een spuitje nog wel wat vloeibare medicatie binnen gekregen maar ben er helemaal niet gerust op. Denk dat ik mijn matrasje maar bij Mr J leg vannacht. Hopelijk gaat het morgen beter! Die stress om het binnen te krijgen is ook niet bevorderlijk....
He getsie, ik zit een hele bak stracciatellakwark naar binnen te lepelen. Let je even niet op: leeeeggggg. Strange

Mal, wat een positief gesprek! Heb je stiekum nog wat medicijnen naar binnen kunnen smokkelen? Of moet het sowieso allemaal in één keer? Wat naar dat je daar nou weer stress van hebt meis. Hopen dat hij na een goede nacht rust morgen weer lekkere trek heeft.

Opvoedcafé, wat leuk Compu. Ik was al op zoek naar het adres van de vestiging in Helenitastad, maar dat hebben we hier dus niet helaas (tssss...).

Nog niets van makelaar gehoord na ons tweede bod van gisteren. Morgen maar eens bellen. Maak me al helemaal zorgen dat hij ons niet heeft kunnen bereiken, of dat de voicemail een bericht heeft opgegeten ofzo...

Ik ben er klaar voor hoor. Heb al KDV en basisschool voor Mare in E uitgezocht dus kom maar door met dat koopcontract
Oh Mal, crossposting. Gelukkig nog wat binnen dus. Sja, hij krijgt vast ook wel wat van jullie spanning mee. En dan nog zo'n dag met veel indrukken.... Is hij morgen lekker thuis met jou? Kunnen jullie allebei een beetje bijkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven