Good Luck!

10-10-2007 22:17 22239 berichten
Alle reacties Link kopieren
He gat Mal, wat vervelend. Beterschap voor jullie!
Ik zit nu te wachten op de bus dan komt Jonathan zo thuis. Zo lief als hij thuiskomt dan is hij zo blij om me te zien. En vanmorgen hoefde hij helemaal niet te huilen toen M hem wegbracht dus dat gaat ook beter. Zijn favo vriendje was er dus papa mocht meteen exit.
Stressed is just desserts spelled backwards
Spannend Jin! Ik hoop dat alles goed is!

Mal, beterschap! Heb je nog een beetje bij kunnen slapen?
Mal, rustig aan meis.

Hé Jin, hier gaat het prima. Lianne is zo lief, ik ben vaak met haar aan het spelen of we zijn buiten. En daarnaast slaapt ze steeds minder dus ben ik hier ook minder aanwezig.

Nog steeds niet zwanger nee, maar dat komt vast wel goed. Ik houd me er niet zo mee bezig, maar moet zeggen dat ik wel graag wil. Ik was wel een beetje teleurgesteld ja. Maar goed, daar kan ik me dan ook wel weer snel overheen zetten als ik Lianne zie.

Tijd voor een glas thee, meisje ligt in bed, maar die zal zo wel weer wakker zijn. En ik moet nog repeteren voor morgenavond.
Kokos, sneu hè om je oma zo te zien?

Jin, nee niet tot bloedens! ieks...
Zo, net even voor mijn bevallingsverhaal gaan zitten, zie hieronder. Nu ga ik Twan voeden, die wordt net wakker!

Bevallingsverhaal Twan 27 januari 2008.

Rond half 5 zondagmorgen werd ik wakker van wat krampen in de buik.

Had al het idee van; “zou dit het begin zijn”, want ze bleven terugkomen, vrij regelmatig.

Tegen 8 uur ben ik gaan douchen, daarna weer in bed gekropen, Kevin was ondertussen wakker geworden en papa had hem eruit gehaald en meegenomen naar ons bed. Kon de weeën nog wel redelijk wegpuffen. (was er ondertussen vanuit gegaan dat het echt begonnen was en hoopte vurig dat het niet weer weg zou gaan!).

Tegen 9 uur zijn we eruit gegaan en koffie gedronken, heb zelfs nog 2 krentenbollen naar binnen kunnen werken, voor het geval dat ik er niet meer aan toe kwam om wat te eten dachten we!

Dat bleek niet fout gedacht, want tegen 10 uur werd het dusdanig erg en ik behoorlijk kriegelig van Kevin’s gezeur om koekjes dat ik vriend vriendelijk doch dringend heb verzocht hem aan te kleden en naar opa en oma te brengen, die we inmiddels op de hoogte hadden gesteld zodat ze uit bed konden komen, haha.

Papa bracht Kevin dus weg en om half 11 heb ik de vk gebeld dat het begonnen was en ben ik in bad gaan liggen. De vk was ondertussen bij een andere mevrouw en als ik het niet meer kon houden moest ik weer bellen. Dat was rond half 12, vriend verzocht te bellen want ik vond het steeds zwaarder worden om ze weg te puffen en wilde heel graag weten hoever ik ondertussen was!

Vriend moest ondertussen van mij stofzuigen en dweilen, want dat was al 3 dagen niet gebeurd aangezien ze met die trap bezig waren geweest enzo. En ik schaamde me natuurlijk voor de vieze troep, waar je je dan al niet druk om kunt maken zeg!

Om 12.05 uur was de vk er, heeft me uit bad en op bed geholpen en heeft de vliezen gebroken. Vriend was nog maar amper klaar met alles, hij was ook helemaal overrompeld dat het allemaal zo snel ging!

Rond 12:30 uur had ik bijna 8 cm ontsluiting en heeft de vk alles in rap tempo met vriend klaargezet. Het laatste randje ging erg moeizaam, maar eindelijk om 13:15 mocht ik meepersen! De kraamhulp kwam precies op dit moment binnen stappen.

Dat persen was een genot, nu wist ik dat het bijna klaar was! Maar ook dit keer raakte ik bijna in paniek toen ik doorhad dat het niet ging lukken, ik was zo bang dat ik weer naar het ziekenhuis moest, dat ik duidelijk vertelde dat het niet ging. Gelukkig zag de vk dit zelf ook, Twan lag niet helemaal goed met z’n hoofdje (achterhoofdsligging) en bleef dus goed steken. Na 3 keer persen heeft ze snel een knip gezet en toen was ie er! Wat een opluchting dat ze zo snel ingreep zeg! (Dit hadden ze waarschijnlijk bij Kevin toen ook direct moeten doen, want bij hem was het hetzelfde verhaal! Dan was me die ziekenhuisrit misschien wel gespaard gebleven.)

In totaal dus maar 18 min. geperst en de placenta volgde met behulp van een prik na 10 min.

Heerlijk gevoel, de baby op mijn buik en lekker thuis de klus geklaard! Toen had ik ineens zoiets van, wat is het eigenlijk? En het was een jongen!!!

De vk vroeg aan vriend hoe hij ging heten, en die was spontaan de naam vergeten, haha.

Hij was ook helemaal verbaasd geweest dat het allemaal zo snel was gegaan!

Twan werd aangekleed en ik gehecht. Dat was even naar, maar ik heb het er ontzettend graag voor over gehad, ik kijk met een goed gevoel terug op de bevalling! Ik herstel goed, heb weinig last van de knip, mijn baarmoeder was vlot al bijna niet meer te voelen (helaas wel veel nare naweeën gehad hierdoor!).

Later toen we allemaal waren bijgekomen en ik gedoucht en aangekleed weer op bed lag, baby naast me en de kraamhulp aan het werk was gegaan, kwam Kevin met opa en oma langs.

Mijn ouders hadden we direct na de bevalling gebeld omdat zij van ver moeten komen, maar ik had ze ’s morgens al even via msn op de hoogte gebracht dat het begonnen was. Maar ook zij waren erg verbaasd dat het zo snel was gegaan. Tegen half 5 waren zij er ook.

Kevin riep gelijk baby baby en klom bij me op bed, helaas ook over mij heen, wat erg pijnlijk was! Na de eerste kennismaking tussen Kevin en Twan is Kevin gaan spelen in de kamer, want hij was vreselijk hyper.

Wilde tussen de middag ook niet slapen, hij had drommels goed door dat er wat gaande was.

De kraamhulp is geweldig, ik sta er van te kijken wat zij allemaal gedaan krijgt in huis met Kevin erbij! Maar goed, ze gaf wel aan dat zij dat ook geleerd heeft (en ze heeft zelf 3 jongens) en Kevin was bij haar wel druk, maar op een gezellige manier, niet vervelend gelukkig! Hij luisterde ook best goed naar haar, maar dat komt omdat ze vreemd is natuurlijk.

Ze ging met hem naar buiten, en moest regelmatig in een sprintje erachteraan omdat hij er bijna vandoor ging, haha.

Kortom, een fijne kraamweek gehad!
CD, wat heb je dat mooi opgeschreven. En wat een geweldige bevalling ook, fijn!
Cd, wat een goed verhaal! Mooie bevalling hoor. En wat lief van Kevin. Volgens mij is het voor die kleintjes veel makkelijker om kennis te maken lekker thuis dan in het zh.

Kokos, succes met repeteren! Ik zie nu dat mijn vraag er misschien wat bot staat, maar het is echt oprechte interesse hoor. Wat heerlijk dat je zoveel met Lianne buiten bent. Ben je dan veel in de tuin of ga je ergens heen?
Mal, wat leuk dat Jonathan al een vriendje heeft en het zo goed naar zijn zin heeft. Werk jij veel op de dagen dat hij weg is?
CD, mooi verhaal hoor. Fijn dat het uiteindelijk zo vlot ging. Knap ook dat jij nog kon aangeven dat je voelde dat het niet goed ging! Oei, ja die naweeën zijn niet prettig en bij een 2e schijnen ze ook heftiger te zijn. Ik vond het op zich wel meevallen, maar mijn baarmoeder zakte ook heel snel dus die naweeën duurde maar kort.

Pfff. Laurens klimt nu de hele tijd via de nieuwe verwarmingsombouw in de box. Straks zakken ze er samen nog doorheen! Even weer eruit plukken (nu al te laat omdat ik ngo aan het typen ben....)
quote:bridges6 schreef op 03 februari 2008 @ 20:35:

Hel: op tribune mag al hoor, zet er hier maar een op! ik kom weer live verslag uitbrengen als het kan! geen tekenen nog, maar had ik bij Ties ook niet echt... Tsja het "mag" na morgen komen mits Ties beter is... maar ja, geen zeggenschap hè...

Leuk Artis! Was mooi weer voor!

wij nemen PRDV op, duurt me tot te laat... maar wel nieuwsgierig. vind het maar rare bedoening allemaal. Die J. liegt dat hij barst en P. wil mij teveel geld verdienen!P geld verdienen? Denk maar niet dat hij er een cent van in zijn eigen zak steekt.
Wat een lieve foto's op de groep van Twan en Kevin! Echt een lief klein schatje die Twan. Volgens mij lijken ze wel een beetje op elkaar toch CD? Of zie ik dat verkeerd?
Stressed is just desserts spelled backwards
Star wat denk jij dan dat hij met al dat geld doet?

Bam weer opgeknapt?

Fijne bevalling Cd, zo een wil ik er ook wel! En wat een leuke foto's van je mannetje!

Bridge 08-02-08 is idd een leuke datum, daar ga ik ook voor! (euh voor jou dan he )
Gebruiken om programma's te maken.
De huisarts belde nav de rötgenfoto's en echo die ik vorige week van Berend's heup heb laten maken (hij had een scheve bil, had ik laatst verteld hier). Het blijkt dat beide heupkommen iets te wijd zijn. Dat verklaard ook waarom de benen wel even lang zijn en de knieën opgetrokken ook even lang zijn. De orthopeet (?) wil er nu nog even goed naar kijken, want het was niet overduidelijk. Bah, echt niet leuk. Hij krijgt dan wellicht een spreidbroekje. Nouja, laat ik maar niet op de zaken vooruit lopen. Ik hou jullie op de hoogte.

Nu naar de kleine Twan kijken!
O dat zou niet zo mooi zijn voor kleine mannetje. Hopelijk valt het toch mee!
Wat een moppie!!!! Die wangetjes en dat mooie haar! Té cute! Goed gedaan CD
Ik hoop het ook Star, mss is het zo weinig dat het vanzelf bijtrekt. Morgen maar eens googlelen. Nu peter kijken.
Zo, net de Vries gekeken: ik kom erachter dat ik ook in het Holliday Inn het geslapen toen ik op Aruba was. Gek hoor....

Anyway, waarom heeft hij de politie of het ziekenhuis niet gebeld? Volgens mij vertelt hij nog niet alles.

Ik duik er vroeg in! Ciao
HIEP HIEP HOERAAAAAAAAAAAA! Sam is ook 2 jaar!!! Gefeliciteerd!!!

Amalia> Wat doe je als hij bijt? Je mag best even ferm NEE zeggen dan en DIRECT afkoppelen. En wees alert aan het begin en eind van de voeding, als hij namelijk goed aanligt KAN hij niet bijten (dan ligt z'n tong over z'n tandjes).

Cas heeft me 2 keer gebeten en nu doet hij het niet meer (klop ik even af).

Jinny> Om de 2 uur eten is voor zo'n jonkie hartstikke normaal! Dus ik zou proberen om de bijvoeding af te bouwen en gewoon lekker 10-12 keer per etmaal aanleggen. In het begin is dat een heel gedoe maar uiteindelijk gaat dat na een paar weken heel soepeltjes.

Ok, ik ga nog even verder lezen!

Jinny, ik maak me geen zorgen over Gijs. Hij komt er ook wel, zij het wat trager. :-) Maar ik wil het natuurlijk wel uit laten zoeken. Ik weet zeker dat hij me wel goed hoort op de grote lijnen maar het kan zijn dat hij de nuances in klanken mist en daardoor de woorden niet goed kan vormen. En hij praat ook een beetje gek, een beetje zoals dove mensen praten. Maar er zit nog steeds gestage vooruitgang in. We shall see! Ik weet nog niet wanneer ik terecht kan, ik moet eerst naar de huisarts maar moet wachten tot z'n snot weg is anders kan de HA niks zien in z'n oren, geloof ik!

CD> Prachtige foto's van Twan en Kevin! Mooi bevallingsverhaal ook!

Amalia, hoop dat het mee gaat vallen met z'n heupjes! Zo'n spreidbroek lijkt me erg pittig voor z'n kleintje!

Wij hebben vandaag gekindercarnavald. Ze hadden in het zaaltje veel ballonnen dus Gijsje verroerde het eerste uur geen vin En maar vertellen: blablabla BLON blablablabla KPOT blablablabla PANG

Om half zeven keerde ik met 4 kinderen weer naar huis want m'n neefje bleef hier logeren (m'n schoonzus is met m'n moeder op zuip ).

Morgen ga ik met Sam naar Assepoester (de musical) en daarna hebben we een pannenkoekenfestijn. Ik ben ZEER benieuwd.

Ok, ik ga even friends kijken!

Morgen...

Straks even met Ties naar huisarts, voor de zekerheid. Temp schommelt, hij spookt en zit wel wat vaak aan zijn oren. En flink verkouden dus ze wilden hem toch even zien. Hopelijk kunnen ze er wat mee...

CD: mooi verhaal hoor, en erg mooie foto's!!!

Cin: heb jij vakantie nu? Vanwege carnaval of zo? Klinkt gezellig! Haha Gijs met de ballonnen!

Amalia: hè vervelend van zijn heupjes. Tsja het is natuurlijk helemaal niet erg van een spreidbroek 9heb er zelf ook een gehad, haha!) maar leuk is anders, zeker voor de ouders... Hopelijk is het niet nodig of is hij er daarna snel vanaf...

Star: ach na een kijkcijfer van 7 miljoen en allerlei ophef denk ik wel dat Meneer de vries daar iets meer aan over houdt! En bij dit nieuws, vind ik dat je het niet helemaal op deze manier moet spelen. Maar ja, hij hefet wel goed werk verricht, dat doet de politie hem niet na!

Zijn de andere zieken weer wat beter? Verder terug lezen lukt nu even niet, dus jullie horen wel weer vanuit het bridgesfront...
Even ego hoor, vanochtend kabouter voor het eerst bij de peuters afgeleverd. Ze was zo overstuur, arm kindje... En ik baal zo van die leidster (weer die ene, bij wie ze bij de baby's niet op kon schieten, die is na een maandenlange burnout naar de peuters overgeplaatst omdat ze bij de baby's niet functioneerde...). Had me zo voorgenomen het positief te benaderen, maar in 3 zinnen had ze me alweer helemaal over de zeik. Ik stapte helemaal in tranen de auto in. Bah. Nou ja. Adem in adem uit. Ze zal het wel overleven.
Hel, als ik jou was ging ik hier toch echt even over in gesprek. Hetzij met leidster zelf, hetzij met het hoofd van het kdv. Dis niet goed hoor! Zowel jij als Mare moeten er een goed gevoel bij hebben.

Dikke x!
Morgen meissies, alles leuk?

CD, wat een prima bevalling zeg. Dat heb je mooi opgeschreven. En wat een prachtig kereltje heb je daar gemaakt. Lieve foto's!

Amalia, he getsie. Das minder zeg. Hopelijk valt het mee en maakt de orthopeed zich geen zorgen...

Bridge, beterschap voor Ties maar weer! Hopelijk brengt de huisarts een oplossing.

Jin, Thomasje aan de beterende hand begreep ik? Fijn zo! En hoe gaat het met jou?

ff spieken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven