Good Luck!

10-10-2007 22:17 22239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haaaa, dit fietsje gekocht op MP, 15 euries slechts!!! http://link.marktplaats.nl/173084836

Oei CD, schrikken! Ik was daar ook bang voor, dus voedde de laatste avondvoeding in bed aan de kant van de rand, en dan de voeding in de nacht deed ik aan de kant van het midden van het bed. Dus als ik dan in slaap zou vallen, zou Berend er niet uit vallen (ik viel nl ook wel in slaap...). Gelukkig gaat het goed met hem. Ze zijn nog redelijk van kraakbeen en dat is niet voor niets...;-)

Star, hoe gaat het met je???

Kokos, gezellig dat getrappel! Dat mis ik wel eens hoor... soms gaan mijn darmen tekeer, en dan denk ik heel even: hé, een frumpje! Om meteen 'wakker' te worden en te realiseren dat het mijn darmen zijn... ha ha.

Fijne dag allemaal! Heerlijk weer hier!
Jinny, vanmorgen hebben we nog een heel gesprek gehad met de logopediste en zij vertelde mij dat als het spreken niet goed op gang komt dat kindjes daar heel erg driftig van kunnen worden, dan is het goed om ze andere manieren van communicatie aan te bieden. Nou is dat bij Jonathan niet het geval, maar om wat jij gisteren schreef moest ik eigenlijk meteen aan jou denken. Misschien hebben jullie er ook wel wat aan om naar een logopediste te gaan voor wat info, maar ja, dat is weer in het Duits natuurlijk allemaal, ook wel lastig. Niet dat ik bemoeial wil zijn, je moet maar zien wat je met deze info doet.

Verder was er weinig wat we verder nog meer konden doen dan dat we al deden. Zij vermoedde wel dat alle oorontstekingen en de grote neusamandel hem behoorlijk vertraagd hebben, maar verder is hij natuurlijk een heel stuk achter en moeten we naar de achterstandsleeftijd kijken en dan doet hij wel wat hij doen moet, zeg maar. We moeten hem het alleen niet meer zo makkelijk maken, dus als ik doorheb dat hij wat wil, echt wachten tot hij gaat communiceren, dat hoeft niet perse praten te zijn, aanraken is ook communicatie. Dat doet Jonathan ook wel hoor, als hij iets van me wil. Of als hij naar buiten wil dan komt hij zijn jas brengen, dat soort dingen. Maar ik geef hem nog net iets te snel wat ik voel wat hij wil zeg maar.
Stressed is just desserts spelled backwards
goedemorgen

Had ik me zo voor genomen om maandag te reageren, is het alweer vrijdag.... 1e week thuis zit erop, had me voorgenomen om vanalles te doen, maar is niks van gekomen. Ja slapen, dat lukt super! Maar ja daar komt het hier niet klaar mee. Volgende week komt de stucadoor, erg fijn, hoeven we niet meer tegen de stenen in het trapgat aan te kijken. En de kasten van de babykamer kunnen worden gevult. Heb tassen vol van vriendinnen gekregen. Denk alees dat ik 1 niet gebruik, want zij wil het terug, en ik kan dat dus echt niet onthouden, wat ik nou van wie heb gekregen. Ach ik moet zelf ook nog wat spul te kopen hebben hè;-))

Verder voel ik me niet zo. Misselijkheid is weer in alle hevigheid terug, bekken zitten heel erg vast en humeur wordt er daardoor ook niet beter op.... Mag niet zeuren, weet waar ik het voor doe, en er zijn genoeg meiden die met me willen ruilen, dus ophouden nu.

Jin, mark had laatst ook zo'n fase van slaan. Normaal pak ik heb dan bij zijn bovenarmen en zeg dat dat niet mag en dat het zeer doet. Toen hij me een keer kompleet onverwacht voor het slapen gaan een klap recht in mijn gezicht gaf, heb ik hem als reactie terug geslagen (ook in zijn gezicht) Hij moest heel erg huilen en ik dus ook, omdat ik hem geslagen had.De volgende dag zou hij het weer doen en de tranen sprongen me alweer in de ogen omdat ik aan de dag ervoor dacht (heerlijk hormonen;-)) En daar schrok hij van, dat hij zich bedacht en het niet meer heeft gedaan. Nou is mark wel een heel gevoelig mannetje, dus denk dat het daarom zo'n impact had. Dat je huilt en eens uitvalt is heel normaal hoor, maakt je gewoon mens. ALs je daarna maar weer goedmaakt. Kind ziet dan ook dat jij gevoelens hebt, is niks mis mee. Ik hoop iig dat het snel over is.

Enka, leuk je weer te lezen. Onze oude hond heette ook Kwispel, maar dan dus zo geschreven. Staat veel mooier dat van jullie!! Gaaf dat jullie zelf een tuin-klouter-meubel gaan maken!! En hoe staat het met het trouwalbum? Ben je er al mee bezig? Hier liggen de foto's in de kast gewacht om geplakt te worden....

Oh ruggeprik, ik had hem na de tijd ivm hechten. Niks van het prikken gevoeld. Vond het heerlijk, omdat ik niet kon stoppen met trillen en dat hielt dus op door de prik. Hoe het tijdens de bevalling is, weet ik niet.

Hel, hoe is het met het bod op huis afgelopen?

Nou, ik ga naar mijn moeder, kijken of Mark al uit zwembad is. Hij heeft een nachtje bij mijn ouders geslapen. Babyfoon wordt (lees is) bezorgd en ik wilde wel dat Mark naar zwembad ging, om het bij te houden zeg maar. Ach en opa en oma vinden het alleen maar leuk. En ik heb weer een nacht goed geslapen, dus kan er weer tegen. Zal een lap stof kopen om de maxicosi een wat vrouwelijker uiterlijk te geven;-))

Lekker van de hak op de tak ga ik zeg, ben er niet bij met mijn hoofd....

tût maris
Jaaaaa ik doe het nog

Viel reuze mee, prikken inderdaad venijnig Kokos

Gelukkig was ding zo verwijderd.
Fijn Star!!!! En een beetje leuke dokter gehad haha?
Stressed is just desserts spelled backwards
Ja twee zelfs Niet leuk, maar wel heel grappig en aardig.
Hé hallo even snel,

wilde even spieken of je nog leefde Star Maar gelukkig wel.

Verder hier alles goed alweer een drukke week achter de rug maar nu weer lekker weekend. Zo met de trein naar mijn ouders, mijn moeder was wo jarig en dan komt man straks met de auto als zijn weekend ook is begonnen. We gaan een erg leuk kadootje geven, ik ga met mijn moeder en zus in september 3 dgn naar Madrid (zo fijn die budgetvliegmaatschappijen ) en nu krijgt ze dan een kaart met "dan en dan gaan we de bloemetjes buiten zetten" en de komende tijd gaan we dan steeds tips geven om op de dag zelf pas te vertellen waar we heen gaan.

Thijmen is hier soms ook een drift/gil/sla monstertje hij beland dan steevast op de keukenmat om daar even af te koelen ( en ik kan dan ook tot 10 tellen) . Succes met de andere monstertjes!

Ik ga nu heel ongezellig weer want ik moet nog even wat dingetjes doen, maar alvast een heel prettig en zonnig weekend
Gelukkig kunnen zij die gaan sterven nog groeten . Fijn dat het achter de rug is Star! Kun je nog lopen? Doet het auw?

Dank voor alle woorden! Maar ik wilde niet klagen hoor, ik gaf antwoord op Compu haar vraag. Ben daar gek om te gaan klagen met twee mooie (gefrustreerde ) mannen! Het is af en toe wat vermoeiend, maar dat is alles. En niet zo goed weten hoe je daar mee om moet gaan, dat maakt het lastig.
Fijn Star dat je het hebt overleefd!!! :-)
CD, he wat akelig en ook niet leuk van vent. Het overkomt de beste weleens en gelukkig is er niet veel (echt) aan de hand. Knuf voor jou.

Amalia, al een aquaplay gevonden?

Enka, wat leuk! Naar Madrid met zus en moeder, heerlijk!
Nee Jin, ik laat die aquaplay maar zitten. We hebben die fiets gekocht, en ik vind het wel mooi zo. Met een emmer en wat vormpjes en zo'n molentje met water vermaakt hij zich ook wel bedacht ik me. Kan het altijd nog wel eens kopen. Verwend kind.... :-)
Goedemiddag!

Star: gelukkig dat het meeviel. Ben je alweer aardig op de been of kun je niet goed lopen nu?

Jinny: hier ook een drakenkind momenteel. Zelfs zo erg dat opa hem van de week na een uur (!!!) al terugbracht omdat hij er geen kant mee opkon! Zat ik er dus weer fijn mee... pfffff...

Gistermiddag heeft ie niet geslapen, nu gelukkig wel weer!

Maar dan is meneer is helemaal niet te genieten hoor! En dan weet ik ook even absoluut niet meer wat te doen.... dan ben ik dat ventje zooooooo zat, dat ik hem het liefste wegbreng ver bij mij vandaan, haha!

Als mijn vriendin op bezoek komt met haar zoontjes (zelfde leeftijd als Twan en Kevin) of ik ben bij haar, zegt ze altijd: men, ik dacht dat mijn zoon druk was, maar als ik Kevin zie weet ik dat de mijne nog rustig is!!! Nou, dat zegt genoeg toch?

Voordeel is dat die van haar lief kan spelen en de mijne niet...

Nou ja, nog even en dat hoop ik dat ie vlug naar de psz kan!

Noosje: wat naar van Shanna zeg, hoe gaat het nu met haar? En hoe gaat het met Helena?

Enka: gezellig op een korte trip dus met moeder en zus, leuk hoor!

Amalia: ja, ik heb me dus nu ook maar bedacht dat ik 's nachts maar voed aan de binnenkant van het bed.... durf het anders niet meer! Gelukkig neemt Twan mij niets kwalijk, haha.

En ook vriend niet hoor, het was ook een schrikreactie van hem, hij is daar ook al steeds bang voor geweest dat dat zou gebeuren! Maar het is hem ook overkomen toen Kevin iets van 5 of 6 maanden was, en ik in de keuken een fles aan het maken was 's morgens. Hij lette even niet op en boem, daar lag Kevin op de grond! Die draaide zich dus zelf van het bed af!

Dus hij weet hoe schuldig ik me voelde, want daar heeft hij zelf ook heel lang last van gehad!

Nou, even kijken of ik nog wat belangrijks gemist heb...
Leuk hè, dat ze 2 zijn . Echt een gezellige leeftijd!!!
leuk idee Enka, die tips voor je moeder!
Haai,

Oja, Star, je hebt het achter de rug!! Fijn. Goed ingepakt?

Mal, gelukkig niet ook nog logopedie erbij. Goed te weten dat het initiatief nu bij J. moet liggen. Ben benieuwd hoe dat gaat werken.

Jinny, ik had overigens 1 reactie nog niet gelezen die wij op de VATcursus hebben geleerd met de driftbui: afleiden. Maar ik denk dat je die zeker in de praktijk brengt?

Hoe is zijn spraak nu dan?

CD wat een schrik..

Sommigen hebben zo'n bedje aan het grote bed gekoppeld, ken je dat? Maar om dat nu nog aan te schaffen..

Wat wordt je slaperig van voeden midden in de nacht he.

Vanmorgen naar een rk basisschool geweest. Ik vond 'm veel te groot. Het systeem was trouwens o.k. Nu maandag weer naar een openbare school.
Spitsuur hier! :-)
Compu: ja afleiden is een goeie om driftbuien te lijf te gaan, maar ook dat vind ik moeilijk, want er is niet altijd wat voor handen waarmee ik hem kan afleiden..... op zo'n moment reageert hij nergens op, dan zet ik hem maar even op de gang.... probleem is dan alleen dat hij hartverscheurend begint te huilen omdat er een eng beest aankomt.... tja, wat moet ik dan? ventje is duidelijk bang ervoor, dus dat vind ik dan ook sneu... dan zeg ik maar dat hij dat beest weg moet jagen, dan gaat het vaak wel weer.... pfff, idd amalia, moeilijke leeftijd hoor!

Wanneer zou het makkelijker worden?

Kevin heeft trouwens wat nieuws..... heeft grote interesse voor insecten

Ik heb mijn ramen dus ook vol handjes zitten, want hij vangt de vliegen zo van de ramen af... blergh!

En laatst was ik aan het vegen buiten (ook geen succes met een peuter erbij, maar goed) zat hij steeds pissebedden te vangen, alleen pakt hij ze zo hard dat hij ze fijn knijpt, gats!
ja, die bedjes ken ik Compu, maar idd, om dat nu nog te doen..... en daarbij, passen die eigenlijk wel op ieder bed? Volgens mij niet op een waterbed...
Nou, ik ga nog even wat doen, wasje in machine gooien en wat opruimen, nu beide jongens nog even hun ogen dicht hebben!

Heerlijk die rust!

Wat een genot zo!
Hai

Schrikken Cd, gelukkig loopt het goed af. Kan me reactie van vent wel voorstellen, al is hij niet leuk. Ik las altijd een boek tijdens de nachtvoedingen zodat ik niet in slaap viel... Misschien handiger, want op waterbed kan Twan ook rollen hè...

Compu: welke school? En komt de link van huis nog?

Hoera! Star doet het nog!!! Fijn dat het meeviel...

Mal: zijn jullie nog steeds aanvalvrij? Leuke foto's vand e jongens! jammer dat je geen foto van Juud plus buik hebt...

Juud: ben benieuwd naar de foto's straks! Oh nee die krijgen we niet. Flauw hoor! Kan je hem niet zwart wit maken? Zien we in ieder geval wat!

Jin: arme jij. Snap dat je niet klaagt, maar dit is niet leuk joh! Petje af voor je hoor! Geen tips hier, alleen een knuf!

Ris: ook van jou foto's!!!

Hel: hoe is het bod afgelopen?

Enka: leuk cadeau voor je moeder zeg! Leuke foto's inderdaad!

Amalia: leuk fietsjew! heb er voor Ties ook een, maar moeten nog zijwieltjes en vlaggetje op...
Lastig hoor, CD..

Je hebt idd ook een mannetje met pit zo te lezen!

Ipv gang strafstoeltje in de kamer?

Fijn dat je even tijd voor jezelf hebt!

CG kan zich dus ook niet goed uitdrukken; bij haar spreek ik op zo'n moment uit wat ze wil. En dan leg ik daarna uit waarom dat niet kan. En dan leid ik haar af. Maar dat kan nog als ze wat jonger zijn (qua ontwikkelingsleeftijd). Dat is mijn tactiek hier.

Leuk de chocoholicjes op de groep!

Bridges, ik was naar de Adelbertus. Maandag naar de K.poort.

Link zal ik plaatsen.

Morgen boodschappen of vandaag?
Adelbertus staat wel heel goed bekend Compu! K.poort ken ik niet goed genoeg...

Vanavond boodschappen, morgenochtend naar school brengen en evt. wat klaarzetten en daarna zwemmen met Ties en dan is vriend weg, dus dan even niks. Zondagochtend nog klaarzetten en dan is het allemaal zover. Erg druk hier dus, maar vooral ook in mijn hoofd. En mijn zusje is er ook vanaf morgenavond, dus niet geheel rustiger, haha. Maar ja, volgende week gaat het vast beter.
Leuk drie dagen Madrid Enka

Hoe is het met Quispel? Groeit hard in het begin he?

Het deed nog geen auw Jinny, maar ben net een uurtje geleden toch maar naar huis gegaan want deed toch wel erg zeer en dan zit het toch niet zo lekker op het werk.

Compu, ben goed ingepakt hoor

Nog andere schoolopties in de buurt?

Ja CD, twee is echt een briljante leeftijd Hopelijk snel een plekje op de peuterspeelzaal, zou wel lekker zijn dat hij daar even zijn energie kwijt kan.
CD, kan je niet een strafstoelje maken dan ipv op de gang. En heeeeeel veel dingen negeren, ik merk dat dat ook wel werkt. Niet overal op ingaan. Word je zelf heel moe van en je kind nog opstandiger. Natuurlijk wel bij de ergste dingen ingrijpen, anders krijg je zo'n 'schatje'
CD, vergeet je niet ook af en toe te genieten? Ik hoor je de laatste tijd alleen maar "klagen". Je hebt twee prachtkereltjes, dat is een hele zege hoor! Het wordt snel wat rustiger voor jou als de psz begint. Wanneer is dat?

Star, pootje omhoog dus? Hopelijk ben je snel weer helemaal op de been!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven