Good Luck!

10-10-2007 22:17 22239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik denk soms wel eens, ik moet Oma nog een beetje uithoren voor het niet meer kan. Deze verhalenvertellers verdwijnen langzaam uit ons midden Ik hang altijd aan haar lippen als ze vertelt over vroeger. Dat doet zij ook meer naarmate ze ouder word. Ze mist Opa ook nog steeds. Bijna 55 jaar getrouwd geweest! Doe het daarna maar weer alleen. Moeilijk hoor.

Opa heeft Rotterdam zien branden. Dat was voor hem echt een trauma. Hij komt daar niet vandaan hoor, maar hij moest daar helpen opruimen zeg maar.
Stressed is just desserts spelled backwards
He, wat een leuk "gesprek" val ik zo in... Grappig, dat heb ik me ook wel eens bedacht, dat de generatie van onze grootouders zo waanzinnig veel heeft meegemaakt. Mijn opa (van moeders kant) was van 1904. Niet te bevatten hoe anders de wereld er toen uitzag.

Ondertussen in A... Druk aan het uitzoeken, organiseren en inpakken. Ben even niet zo te spreken over vriend z'n inbreng, vanochtend ruzie, altijd lekker als je aan het verhuizen bent. Voelt toch anders met samenlevingscontract.

Groetjes!
Ik word altijd een beetje jaloers als ik bedenk hoe leuk mijn kindjes en opa en oma het zouden vinden als ze gewoon aan de deur zouden komen met zo´n lampionnetje. En hoeveel ze nu van elkaar missen... Nou ja, het is niet anders.

Mal, leuke foto´s en mooie verhalen. Boeiend is dat he?

Star, viel spaß heute! En fijn dat het iets beter gaat met starman en starschoonmoeder.

Bam, operatie klaar. Fijn. Hoe gaat het nu?
quote:Maleficent schreef op 11 november 2008 @ 16:07:

herkenbaar????

[afbeelding]Ik moet aan de akela denken van Jin, die had T toch ook in zo;n soort pakje gehezen ?
Oh, plaatje komt helemaal niet door...

Hier was het ook gezellig, St Maarten. Laurens kon heeeel goed zingen, cute!!!!

Maar ik vond het wel genoeg na 5 deuren. We gingen criss cross door de wijk en na 40 min was het klaar voor mij Berend begon ook te mekkeren dus bij papa geeindigd en meten naar binnen gegaan. Nu wachten op de Sint toch?
Haai!

Het was erg leuk. CG was acuut verlegen bij alle deuren. Snoep borg ze wel goed op in haar tas. En thuis alles in haar mandje doen en erbij zingen. En natuurlijk snoepen!

Volgend jaar weer.

Hoe was het met Ceetje?

Mal, wat een geweldige foto's!! De vrouw waarnaar je vernoemd bent, is dat dan je overgrootoma? En welke naam dan? Snap het niet zo goed.

Hou oud is je oma nu?

Ik ga elke week een dag naar mijn oma. We hebben onlangs alle foto's uitgezocht en ik vond het ook zo boeiend als jij.

Mijn opa was actief in het verzet en zij zat met 3 kinderen thuis, soms in de kelder. De kinderen hadden de spanning gelukkig niet zo in de gaten.

Ze is nu 98!

Laatst vroeg ze of er iets aan de hand was toen ik veel naar de wc ging, de stouterd haha. Ze leeft ook erg mee met CG.

Jinny, dat zijn de momenten dat je elkaar mist he... balen.

Was het bij jou afgelopen week soms? Was je niet gegaan vanwege de ziekte.

Amalia, zaten er nog pepernoten bij?
Amalia, je mag mijn akela niet uitlachen hoor, ik heb het ontdekt. Ik denk dat ze gewoon heel erg 2006 is . Leuk dat het een beetje een succes was en dat Laurens zo goed kan zingen!

Compu, stoere oma heb jij! En wat lief dat ze zo meeleeft. Het ging mis bij de lantaarntjesoptocht, een soort Sint Maarten ja...
Oh ja, heb ik al verteld dat mijn oudste het aller, aller, allerliefste Duitsertje is die je ooit hebt gezien? Hij zegt zoooooo lief Gute Morgen! Echt, zo lief . En nu spoor ik hem telkens aan om mensen op straat te groeten zodat ik het heel vaak kan horen .
Laterne, Laterne, Sonne, Mond und Sterne.

Brenne auf, mein Licht, brenne auf, mein Licht,

aber nur meine liebe Laterne nicht!

bullet Laterne, Laterne, Sonne, Mond und Sterne.

Sperrt ihn ein, den Wind, Sperrt ihn ein, den Wind,

er soll warten, bis wir alle zu Hause sind!

bullet Laterne, Laterne, Sonne, Mond und Sterne.

Bleibe hell, mein Licht, Bleibe hell, mein Licht,

denn sonst strahlt meine liebe Laterne nicht!

Dit zong CG's vriendinnetje met haar mama.
Zet het op film! Ik wil het zien! Hij heeft ook een lekker snoetje he.
Jeetje Compu, jij bent helemaal geintegreerd hier zeg. Dat zongen we precies!!!! Wat lachen dat je dat opschrijft! Ik zou bijna zeggen, kom hier wonen .
Aaaaaaaa T. een klein Duitsertje, schattig!

Jaaaa hier was het ook superschatrtig! Een uur vol gehouden en mijn haantje de voorste ging steeds harder zingen
Haha, ik zat soms tussen 4 deutsche Damen und Kinder.

Waar had hij het geleerd? Van jullie?

Heeft hij wel kindjes aan de deur gezien of was dat niet?
Bam: fijn dat het goed is gegaan! Gelukkig maar!

Compu: alvast veel sterkte donderdag! Hopelijk gaat het ook snel!

Hier ook een geweldige zanger! Was leuk!
Hmmm bedoelde niet snel, maar goed!

Mal: gave foto's! leuk hè!
Snel en goed graag. :-)

Gaat het met duo-er deze week, Bridges?

Heb nog wat opgeschreven over Freinet, heb je vast wel gelezen (hoeft niet te reageren hoor).
Ja gaat wel, maar nog erg wennen en aantal dingen komen nu nog op mij neer (rapporten en oudergesprekken) dus nu nog even anderhalve week reuze druk, en dan ben ik het ZAT!

Freinet wel gelezen, maar moet het nog even goed lezen. Ik weet niet of mijn mannetje, die heel veel behoefte aan structuur en regelmaat heeft, er goed zal gaan zeg maar. Dus ik ga donderdag kijken, maar heb verder nog geen idee...
Vent hier is ook moe van het lopen dus nu al naar bed1 Watje
Oh ja en mijn meisje kan opeens staan en zo! Ze wordt veeeeeeeel te snel groot!

zo. nu echt weer even iets doen...
Zo dat is snel Bridge, knappe Fieke!

Hier ook allemaal kindjes aan de deur met lantaarntjes. Lief hoor. Jonathan vond het allemaal maar raar, was nog een beetje chagrijnig van zijn zere mond.

Compu, jouw oma dus nog goed bij de tijd. Mijn oma is nu 86. Ze leeft heel erg mee hoor met ons, maar ze weet niet alles want dan slaapt ze niet meer. Ze mag op doktersadvies geen TV meer kijken want dan wordt ze depressief (van slecht nieuws etc). Had ze laatst wel gedaan want er was een concert en toen schakelde ze te vroeg in en zag ze een stukje natuurfilm, dat een leeuw aan ander dier pakte, was ze weer dagen van slag.
Knap van Fieke!!!!
Goedemorgen allemaal

Bam, hoe gaat het met Bandy?

CD, ik had er nog niet op gereageerd, maar ik vind het knap dat je wat extra hulp hebt gevraagd mbt Kevin. Heeft hij het bij iedereen dat hij slecht luistert, of alleen bij jou? Zoals Jonathan is thuis bij ons echt een boef maar op het KDV is hij weer heel braaf. Wij gaan daar ook wat tips krijgen over 2 weken, want wij zijn geneigd Jonathan wat meer te verwennen en hij moet natuurlijk ook als een gewoon kind opgevoed worden. Nou ja sterkte ermee. En misschien is Kevin wel een kindje die gewoon heel erg toe is aan school etc. Misschien als hij het leuk vindt, een ochtend extra naar de PSZ?

Compu en Star, en wat was de snoepopbrengst gisteravond? Die kindjes bij ons hadden echt zakkenvol, voor een maand snoep ofzo

Jinny, wat leuk dat Thomas gutemorgen zegt. Hij praat steeds beter he? Fijn hoor! Scheelt een hoop driftbuien denk ik.

Nou ik heb Jonathan weer naar het KDV gedaan, is wel beter voor hem, weer lekker met de kindjes spelen.
Goeiemorgen,

En dan heb jij weer wat meer je handen vrij, Mal!

Vertel eigenlijk eens hoe het gaat met de allergie? Hield je daar al rekening mee en is het lastig?

De snoepopbrengst is niet zoveel hoor, 11 adressen, dus 11x snoep. De meesten hadden de doosjes van de Hema (op mijn advies haha). Ze is net al begonnen met de smarties..

Mijn oma kijkt ook geen tv meer en geen krant. Maar mijn moeder knipt voor haar positieve berichtjes uit, dat vindt ze erg leuk.

Het komt blijkbaar erg bij hen 'binnen' en het is niet meer te volgen denk ik. Mijn oma vroeg zich zoveel jaar geleden ook af hoe de fax het papier door zo'n klein draadje kon krijgen! :-)

Als ik bij haar ben krijg ik smsjes van mijn moeder en dat vindt ze zo lollig, dan verzint ze teksten die ik terug moet typen.

CD, ik had ook nog niet gereageerd. Best moeilijk voor jullie.

Hoop dat iemand je verder kan helpen!

Hel, goed juist dat je ruzie had. Dan is dat ook gelijk maar even duidelijk dat hij actiever moet zijn.

's Nachts komt trouwens dat bijna-ongeluk in mijn gedachten voorbij, dan denk ik: 'Hel had het ook' en dan kan ik het loslaten.

Wij gaan aan het werk in huis na het Zandkasteel.
Compu, hij heeft al sinds baby last van koemelkallergie, dus ik hield er al rekening mee. De KNO arts zei dat hij er licht op reageert, dus ik denk dat hij er al overheen aan het groeien is. Jonathan vindt sojamelk lekker, hij weet niet beter, dus het is geen probleem voor ons.

Grappig he, hoe die oudjes reageren op nieuwe dingen. Mijn zwager gaf mijn oma een roos die liedjes kon zingen. Dan ligt ze helemaal in een deuk.
Goedemorgen,

Jullie hebben ook zo genoten van jullie peuters gisteravond. Leuk hè?

Lianne zong helemaal zelf, knap kind. En iedereen:"Aaah wat lief!" Dat is nou mijn kind .

Bijna had ze een trauma opgelopen. We waren aan de overkant van onze straat, toen ik zei dat we nog naar onze buurman gingen, die hadden we nog niet gehad. Er stonden kinderen te zingen en we waren bijna bij hun voordeur, rent de hond van de buurman naar Lianne. Zie het voor je: een peuter van 1 meter lang en een labrador van ongeveer 2 jaar die tegen haar opspringt. Fijn.

Dit was niet de eerste keer en buurman riep hem ook niet. Gevolg: kind hartstikke overstuur, ik schreeuwen:"Jessie af", dat werkte natuurlijk niet. En vervolgens naar de buurman:"D. houd je hond bij je!". Geen wonder dat ze bang begint te worden voor honden.

Dus naar binnen, kind getroost, lampion was een beetje stuk; kon ik nog plakken. En toen dacht ik:"Ze wil vast niet meer naar buiten". Maar dat viel mee, want ze vond het hartstikke leuk. En toen we weer thuis waren, moest ze aan papa haar snoepgoed laten zien en alles vertellen .

Lianne wilde uiteraard niet meer bij de buurman zingen, maar hij kwam het later goed maken.

CD, dikke :hug:! Vervelend dat het zo moeilijk gaat met Kevin. Hoe is het gesprek met de verpleegkundige gegaan?

Mal, Jonathan zijn tand zit nog vast?

Prachtig, die foto's. We zaten eergisteren een dvd van onze trouwdag te kijken, daar was mijn oma nog bij .

Lianne zag het ook en was behoorlijk onder de indruk, want de volgende ochtend zei ze iets van:"Ik ben gisteren getrouwd"

Mamax, super dat Max zo'n leuke verjaardag heeft gehad.

Bam, ik had je ge'smst. Fijn dat het goed is gegaan.

Bridges, applaus voor Fieke!

Ga weer, nog even relaxen voordat Lianne van psz komt (ben super verkouden en gisteren weer ongesteld geworden, bléh).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven