Good Luck!

10-10-2007 22:17 22239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het niet een idee om het gewoon eens 1 avond te proberen? Als het niet werkt dan ben je ook niet meteen die productie kwijt. Je mag ook best Mart donderdagochtend bij mij brengen dan ga ik met ze naar het indoor speelparadijs. kan jij even met Cas mee slapen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Als je hem om 9 uur brengt en om half 1 weer haalt... dan kunnen ze lekker samen ravotten. Ik moet Jonathan nog best wel in de gaten houden daar maar ik denk dat Mart zich al wel aardig red daar toch?
Oh Juud, dit komt me heeeel bekend voor!

Misschien kan Mart even logeren, zodat jij bij kan slapen? En wat ik ook wel deed (want Laurens sliep ook niet meer overdag) is vroeg naar bed, en dan wakker worden voor de laatste voeding en weer verder slapen. Of als Cas slaapt Mart even voor een leuk filmpje zetten en er lekker naast gaan liggen op de bank met je ogen dicht. Rust je toch uit.

Probeer in het weekend tussen de middag te slapen als vent er is en veeeeeel naar buiten gaan, vooral met dit weer.

Water drinken als je voedt, helpt ook goed. En geen eisen stellen aan jezelf en de dag. Het komt zoals het komt en nu is het tijd om aan jezelf te denken.

Het komt weer goed hoor. Relaxt blijven en opeens slaapt Cas beter!

Sterkte meid, vreselijk hè als je zo moe bent?

Mal, snotter de snot.. bah!

Lief vond de kadootjes erg mooi! Moet zeggen dat het ook erg mooi geworden is van die zwart wit foto's met een strakke passe partout en een zwarte lijst.
Oja, en ik krijg mooie laarzen voor mijn verjaardag volgende week. Goed kado vond ik zelf

En we vieren het volgende week zaterdagavond. Heb nu al spijt.... kinderen liggen dan gewoon te slapen (hoop ik). Ik hoop ook dat iedereen rond 1 uur is afgetaaid. Wishfull thinking denk ik ha ha! Maar die zondagmiddagfeestjes zijn ook zo saai natuurlijk, ik wilde het weer een x ;s avonds doen om te laten zien dat we nog best hip zijn als ouders ha ha!!
Pff, vent is vandaag voor het eerst naar nieuwe baan. Jammer dat hij niet meer thuis is, maar aan de andere kant was hij zo druk met de badkamer dat we hem amper hebben gezien. En daarbij heeft hij natuurlijk ook weer zoveel opdrachten en klusjes en dingen die gehaald moeten worden dat ik ook nergens aan toe ben gekomen.

Oudste kabouter poept net in z'n onderbroek, bah! Verder gaat het erg goed met zindelijk worden, hij zegt sinds een paar dagen zelfs dat hij moet plassen als hij een luier om heeft. Zou het er dan eindelijk van komen?!

Zo, ga even de tafel dekken, schoonmama komt zo een broodje eten. Kom daarna weer terug, heb een spannend bericht. Heb vrijdagavond de politie over de vloer gehad...
Schiet dan maar op met je broodje
Oooh Mamax, wat is er gebeurd???

Ben ook bezig sinds gisteren met het zindelijk maken. Plassen gaat nu goed. Hij krijgt steeds een sticker (3 stickers in 7 minuten... hij wilde steeds weer gaan. Maarja, we moeten het aanmoedigen hè?). En bij 12 een kadootje. Ik dacht eerst 10, maar met dat plastempo, ha ha! Nu moet er echt een plas komen, en niet 3 druppels.

Gisteren 1x in z'n broek geplast. Vandaag nog niet. Maar hij lag net bij z'n garage te spelen en dan weet ik al hoe laat het is. Ik vroeg 4x: wil je op de wc poepen, niet in je broek doen hoor! Neeee, hij wilde niet. En ja hoor, een fijne drol in z'n broek.

Nouja, niet moeilijk gedaan, verschoond en we gaan weer verder.

Vraag voor de experts onder ons die al wc kinderen hebben: we gaan zo weg, dan toch wel weer een luier? Dat is dan wel weer onduidelijk. Maar ik heb geen zin in een natte autostoel of een plas midden in het Muiderslot..

Net op straat: Laurens, niet plassen hè, wachten tot we thuis zijn.

Wel mama, tegen boom. Boom heeft dorst.

Leuk, jongentjes. Overigens gewoon thuis geplast hoor
Wat dat betreft is Laurens wel verder dan. Max snapt(e?) het niet als hij een broek aan had. Maar nu gaf hij het met luier en onderbroek en broek wel aan, misschien zit er nu toch schot in. Ik zou hem als je weggaat wel een luier om doen. Natte autostoel is niet lekker.

De politie; we zijn druk met de badkamer bezig, vent had vrijdag toch maar besloten de vloer eruit te jekkeren. Geeft een enorme herrie natuurlijk, dus ik ben met de jongens naar m'n moeder gegaan. Om 18 uur kwam ik thuis, kom ik de buurman tegen (rijtje van 4, hij woont zeg maar in huis 1, wij in 3) of man nog lang doorging, want hij wilde gourmetten met het gezin en ze konden elkaar niet eens verstaan. Dus ik zeg dat ik net thuis kom, maar dat hij nooit veel langer dan 6 uur, half zeven doorgaat omdat we dan eten en de jongens naar bed gaan. Ik naar man toe, die moest nog een klein stukje, dus dat ging hij afmaken. Om half zeven gaat de bel, eerst dacht ik nog laat maar gaan, hij is bijna klaar. Uiteindelijk toch naar de deur gelopen, buurman weer. Het moest afgelopen zijn met die herrie en hij had al 5 jaar last van ons en bla bla bla. Ik zeg nog hij is bijna klaar, we eten ook zo. 'Hij stopt er nu mee, anders trek ik de stroomkabel uit de voortuin', schreeuwde hij toen, onderwijl draait hij zich om om weg te gaan. Dus ik keek hem echt zo aan van spoor jij wel, terwijl ik de deur dicht doe. Hij draait zich om en trapt de deur weer open. Ik zeg 'nou Frits rustig een beetje. Hij zet een stap naar binnen, pakt me bij de keel en brult 'stoephoer' naar me. Toen ging hij weer. Ik de deur dicht gekwakt en naar boven gelopen. Vent wilde meteen de politie bellen, maar ik vond dat hij hem eerst nog de kans moest geven z'n excuses aan te bieden, we moeten er toch nog naast blijven wonen. Dus vent naar buiten, staat hij in z'n eigen voortuin. Hij was zeker niet van plan z'n excuses aan te bieden. Hij had me niet bij de keel gepakt en een stoephoer was ik ook, want ik had denigrerend naar hem gekeken. Vervolgens was vent een laffe hond omdat hij niet met hem wilde vechten (nee, hij is lekker dapper, eerst een vrouw aanvallen en er dan over liegen!).

Ik wilde eigenlijk eerst nog eten, maar tijdens het opscheppen drong alles pas echt door, dus ik kreeg een enorme huilbui. Toen toch de politie maar gebeld. Die was er met 10 minuten. Hele verhaal gedaan, toen had ik 2 keuzes, of aangifte doen, dan pakken ze hem op en moet hij mee naar het bureau, of kiezen voor bemiddeling. Voor het laatste gekozen, dus de politie naar hem toe, maar hij wilde absoluut niet meewerken. Volgens de politie had hij behoorlijk gedronken, hij heeft hun er op een gegeven moment ook uitgezet. Er wordt nu wel een melding van gemaakt, maar omdat er geen getuigen zijn en er bij mij niets te zien was kunnen ze verder weinig doen.

Ik ben hem daarna niet meer tegen gekomen, kijk ik ook niet echt naar uit, geen idee hoe hij reageert. Het gekke was dat vent er 's middags nog geweest was en ze een heel normaal en gezellig gesprek hadden. Sommige mensen '

Al met al een enerverende vrijdag dus.
Mal, het is nooit leuk om te horen dat iemand vindt dat je kind een laag begripniveau heeft, ook al herken je het zelf niet. Ik vond dat wat Compu zei wel een goeie, thuis filmen. Dan is hij toch in z'n eigen omgeving, met z'n eigen mensen om hem heen. Als zij er dan bij zou zitten zou het misschien ook weer minder gaan omdat er dan toch iemand vreemd bij zit.
Grappig, ik lees net dat de binnenspeeltuin waar wij altijd heen gaan dicht is en dat hij medio februari weer open gaat op een nieuwe locatie. Die is hier om de hoek, echt maar 2 minuten lopen ofzo. Lekker!
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeej Mamax, wat een verhaal! Bizar zeg, wat een idiote reactie! Echt niet te geloven. Ik kan me voorstellen dat je er niet echt op zit te wachten om 'm weer tegen te komen!

Juud: Tsja, moeilijke fase is dat, hier hebben we 'm ook gehad. Ik zou de oplossing niet zoeken op het 'voedingsgebied' maar gewoon blijven voeden op verzoek. En dan zelf een tijdje 's avonds tegelijk met Mart en Cas naar bed, Cas naast je neerleggen in een wiegje/bedje en 'm snel voeden als hij komt. En zo krijg je toch nog flink wat uren slaap tussendoor. De oxytocine van het voeden doet de rest wel. Hoe meer je jezelf er tegen verzet, hoe vermoeider je wordt. En uiteindelijk gaat ook deze fase voorbij. Hier heeft Cas een jaar 's nachts gedronken en nu slaapt ie braaf door (maar wordt 's morgens om 6 uur wakker, da's dan wel weer jammer voor Eduard ).

Moeilijk hoor, Mal, om dat zo van hulpverleners te horen steeds. Je weet het allemaal wel maar om het dan toch zo te horen! Overigens denk ik dat je niet moet twijfelen aan wat je zelf bij Jonathan ziet, in zijn veilige omgeving laat hij natuurlijk altijd meer zien dan bij 'vreemden'. Maar het zal altijd wel moeilijk blijven, denk ik.

Amalia, wij doen hier aan pamper af = pamper af. Dus ook bij uitjes. Heel vervelend in het begin maar anders is het zo onduidelijk. Wel heb ik Gijs wijs kunnen maken dat we ook 'berenonderbroeken' hebben en dat zijn luierbroekjes. En in het weekend krijgt hij heel soms een berenonderbroek aan omdat ik 'm gewoon niet kan verschonen nu en voor gasten is dat zo lastig om te doen (en ik wil het ook niet vragen) dus ik heb 'm wijsgemaakt dat hij in de berenonderbroeken ook echt NIET mag plassen. En dat lijkt te werken. Maarja, dat heb ik pas gedaan toen hij goed en wel zindelijk was, niet in het begin. Toen dweilden we gewoon.

Ok, even posten!

Cin

Oja! Mag ik niet vergeten natuurlijk!

Bedankt voor je kaartje, Rissie! Heel lief!

Hij lag er wrs al even maar ik moet altijd even wachten tot Eduard de post meebrengt uit Belgie. :-)

Oh Mamax, wat een schrik voor je!! Ik kan me voorstellen dat het daarna bij je ging werken. Het is geen kattenpis wat hij bij je flikte!

Die man is zo gek als een deur zeg. Maar dat jij dat nu moest treffen, vind ik wel naar voor je.

Sterkte ermee. Ik hoop dat hij ergens in zich zo´n groot schaamtegevoel heeft en zich daarnaar gedraagt in jouw bijzijn!

Mal, wat knap dat je hulp in gang hebt gezet. Op deze manier ben je het voor dat het b.v. lichamelijke klachten worden. Je sleept toch verdriet met je mee, waar je mee moet dealen.

Kun je het met Malman goed delen nu?

Rissie, gefeliciteerd met je verjaardag!! Mooie leeftijd meid.

Juud, moeilijk voor je. Vermoeidheid kan je zo nekken he.

Ik weet niet wat ik zou doen in jouw plaats, maar heb al vaker verteld dat ik zoveel aan het bvforum heb gehad.

En is man op tijd deze week?

Cin, nog geen oproepnieuws dus..? Vind je het irri of wel o.k.?

Hel, ben je 'over'? Hoe heb je geslapen? En hoe vind Mare het?

Hier alles o.k.

CG is wat moe en aanhankelijk, maar verder geen bijzonderheden.

Het gebaar voor Zwarte Piet is al doorgedrongen. :-)
Vanavond 3e poging hachee, Bridges.

Eerste keer had vriend iets heel fouts meegenomen, kant en klare hachee van Struik! Brrr.

2e Keer was ie verbrand.. Hele huis stonk. Veel te hoog gezet natuurlijk.

En nu... het lijkt goed te gaan!
Mamax, noujaaaaa wat een bizarre actie van je buurman. Echt buiten proportie. Dat lijkt me wel akelig als je er naast woont, naar sfeertje. Ik hoop dat het wel een beetje leefbaar blijft.

Compu, hoe gaat het me CG-tje? Heeft ze last van het oortje of gaat het helemaal voorspoedig? Smaakte de hachee?

Wat betreft Jonathan. Ik merk dat hij best wel nieuwe dingen doet soms dus dan komt het extra hard aan als iemand zegt dat hij een laag begripniveau heeft. Ik ben zo bang steeds dat hij na het KDV dan in een gat valt. Dat hij niet eens naar speciaal onderwijs mag omdat hij niet leerbaar is ofzo..... Niet dat dat het ergste is maar ja... je hebt je er al net bij neer gelegd dat de gewone school niks wordt. Nou ja afwachten maar. Ik merk dat hij me soms best wel probeert na te doen. Vanmiddag vroeg ik of hij de was wilde helpen opvouwen en toen zei hij douwen en hij keek in zijn duikbootboekje en toen zei hij buiboo. Dan ben ik echt blij. Maar ja na zo'n gesprek denk ik wel eens dat ik het veel te rooskleurig zie of dingen aangrijp om hoop te houden, maar dat moet je toch wel hebben? Soms ben ik bang dat het in zijn koppie helemaal niet goed gaat dat dat een teken is dat de ziekte veel meer schade geeft dan we doorhebben en dat Jonathan helemaal niet bij de goeie groep zit...

Maar aan de andere kant is hij wel weer een week aanvalsvrij nu (afkloppen) en merk ik dat hij weer veel lekkerder in zijn vel zit. De epilepsie stoort natuurlijk in zijn taalopslag gebied.
Mal, je krijgt weer een hele dikke knuffel van me meid! Wat een zorgen toch iedere keer weer. Maar de hele week aanvalsvrij is natuurlijk een feestje waard!!! Jeooeoeoeoehoeoeoeo!!!

Ik had toch de luier omgedaan. Was maar goed ook, want het Muiderslot was dicht Stond echt niet duidelijk op de site. Maargoed, lekker gewandeld daar. En best een frisse wind, dus een natte broek had ik niet kunnen gebruiken. Anyway, nog even wat gedronken en daar wilde Laurens plassen. Hij was nog droog!!! Plas gedaan, helemaal goed.

Jeeee Mamax, wat een verháál!! Ik zat te lezen en te denken: ik was meteen gaan trillen en huilen zodra ik de deur dicht had gedaan. Maar dat had jij dus ook later. Fijn zo met de buren...tsss. Nou, sterkte!!!

Batterij is bijna op, ben weg!
Mal, ik denk dat je je daar niet zo'n zorgen over hoeft te maken. De meeste stimulans en prikkeling komen van jullie en jij kunt het beste zien wat hij kan. Mocht je nu twijfelen dat hij het niet goed laat zien dan kun je overwegen om bijvoorbeeld een tijdje jullie te laten filmen zodat hij geobserveerd kan worden in zijn veilige omgeving. Is het niet te snel om te concluderen dat hij wel of niet leerbaar zou zijn? En is ieder kind niet leerbaar tot een bepaald niveau? Misschien moet hij wel naar een Mytylschool (zo heet dat toch?) maar ook daar gaat hij toch dingen leren? Maar het steeds bijstellen van je verwachtingen is en blijft een hele pijnlijke zaak wat je steeds tegen blijft komen met Jonathan waarschijnlijk. Heel verdrietig voor jullie, hartstikke logisch dat dat zo'n pijn doet!

Maar echt, hij komt echt wel op de goede plek terecht. Zoals ik jullie als ouders heb leren kennen gaan jullie je daar zo voor inzetten dat dat helemaal goed komt!

Mamax, wat een gek verhaal! Net wat Amalia zegt, ik zou geloof ik ook gaan huilen. Rare vent. Bah, niet leuk als het zo gaat met de buurman.

Amalia, cool leuke laarzen! Wat voor?

Rissie, ik behoor tot één van de zestien gelukkigen! Dank voor je lieve kaartje!!!

Mal, van hieruit een hele dikke knuf!

Juud, ik kan ook helemaal niet tegen die documentaires. Ik viel er midden in en wachtte op het happy end... Lastig met Cas. Same here, maar ik ben wat verder en het gaat nu wat beter. Sterkte! Doe wat je het beste lijkt. Moeilijk he?

Compu, lekker zeg, verbrande hachee...

Ik zie de bui weer hangen. Schoonpa vindt dat we maar door de zure appel moeten heenbijten en een week met hun en familie op vakantie kunnen, zonder kindjes....
naja Jinny, dat kan hij toch niet bepalen voor jullie?? Aaargh ik ben zo allergisch voor mensen die vinden dat je kind niet mee mag. Ze horen bij jullie!!! Als je het nou zelf ook wil, oke, maar dat het van te voren bepaald wordt, dan zou ik dus al niet meer gaan.
...
Maar waar moet je je kindjes door laten vertroetelen als je ouders er al niet zijn? Ik vind het nogal wat. Wat zegt Jinnyman ervan?
Ris, nog gefeliciteerd meid

Amaal, gefeliciteerd met vent.
quote:Jinny schreef op 16 november 2008 @ 22:01:

Oh jemine, wat een topics worden er weer geopend zeg. Ehm, waar kan ik het beste in huis mijn schoen zetten als we geen verwarming hebben??? Ehm, hoe moet ik het huishouden doen?

Tjonge, wat mogen die dames blij zijn, als dat het enige is waar ze zich druk om hoeven maken...

Sorry, geen pms . Heb van de week een heel relativerende documentaire gezien. Beelden en geluiden hoe 47 mensen uit een brandend appartement probeerden te komen. Elf mensen dood (waaronder zeven kinderen), mensen bungelden aan balkons aan drie vingers met een kind in de armen, een baby net zou oud als jongste werd van elf meter naar beneden gegooid, echt brrrrr. Lekker wichtig, waar je je schoen gaat zetten dit jaar....

Sarcastische opmerking op dat topic

He gets, wat een nare docu!
Mal, Jinnyman is nog werken, laat thuis en ik ben morgenvroeg weer werken. Spreek hem morgenavond (ik wacht wel even op hem hoor, maar ik wil vanavond niet hysterisch worden...).

Ook zo leuk. Net rooster gekregen van december van Jinnyman. Gaat ie in de ochtend van oudjaarsdag weg en komt ergens 2 januari geloof ik weer terug.
Waaaaaat Mamax? Wat een idioot zeg die vent!! Logisch dat je een huilbui kreeg zeg! Mafketel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven