grapjes met Sinterklaas

12-11-2020 15:46 98 berichten
De tijd van schoen zetten breekt weer aan. Toch wel leuk om er elke keer weer een feestje van te maken. Om even ideeën op te doen, halen jullie ook weleens grapjes uit? En zo ja, wat gaan of hebben jullie gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Eten jullie die wortels dan zelf op, of gaan ze weer terug in de groentenla?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
voor de kinderen :

Je vingers wat insmeren met iets zwarts ,wat wel makkelijk weg te poetsen is , en op de lichtschakelaars en deuren afdrukken maken .
Gekleurde veren tussen de kacheldeur en op de trap leggen .
Mijn buurman heeft ooit zo hard op de raam van de keukendeur geklopt dat hij hem brak ,dat was minder grappig voor hem en ons.Gelukkig niet gewond.
Achteraf kunnen we er wel om lachen .
Mijn vader deed vroeger ALTIJD een kado van een surprise in gips gegoten .
Niemand vond het lollig alleen hij zelf .
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
dianaf schreef:
12-11-2020 16:24
Ik verstopte ze in de groente la en steeds een stuk eraf zodat het een andere leek .
Of ze gingen de stamppot in .
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
Op de deurpost streepjes zetten met hoe lang Rommelpiet is en alle volgende bezoekers?
Post-its erbij plakken?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
okkervil schreef:
12-11-2020 16:15
Mijn zwager heeft wel eens een heel groot geldbedrag in een envelop gestopt voor zichzelf en dan met een lang gedicht erbij waarin hij stond hoe geweldig hij wel niet was. Het leek net alsof het van mijn schoonouders af kwam. Mijn schoonmoeder zat wat verdwaast te kijken, dus mijn man en ik hadden direct door dat dit van zwager zelf afkomstig was, maar zijn andere broers dus niet. En toen de zak leeg was en alleen mijn zwager dat geldbedrag had gekregen waren ze ontzettend kwaad. Zeker toen mijn schoonmoeder, die inmiddels de grap ook doorhad, zei dat ze toch zeker zelf moest weten aan wie ze wat gaf. Achteraf hebben we er ontzettend om kunnen lachen, maar het liep nog bijna uit de hand.

:rofl:

Oooh ik mis sinterklaas met de familie vieren zo enorm!! Mijn oom kocht een keer voor zichzelf een AFZICHTELIJKE pyjama. Echt afschuwelijk. Hij vond hem prachtig dus riep verrukt 'DANK U SINTERKLAAS!'. Het gezicht van mijn tante bij de aanblik van die pyjama. Ik blééf er bijna in.
pergamon wijzigde dit bericht op 12-11-2020 16:32
20.79% gewijzigd
dianaf schreef:
Wij aten vroeger heel vaak hutspot in sinterklaas tijd
Pergamon schreef:
12-11-2020 16:31
:rofl:

Oooh ik mis sinterklaas met de familie vieren zo enorm!! Mijn oom kocht een keer voor zichzelf een AFZICHTELIJKE pyjama. Echt afschuwelijk. Hij vond hem prachtig dus riep verrukt 'DANK U SINTERKLAAS!'. Het gezicht van mijn tante bij de aanblik van die pyjama. Ik blééf er bijna in.
:HA: En iedereen dacht dat je tante zo'n slechte smaak had. :biggrin: Leuke oom!
Due-scimmie schreef:

Nu je het zegt... o_o
dianaf schreef:
Gewoon in de groentela en later in de hutspot. Vroeger aten we thuis ook altijd veel hutspot rond Sinterklaas
dianaf schreef:
12-11-2020 16:35
Nu je het zegt... o_o
En vies dat ik dat vond en nog vind :facepalm:. Gelukkig eten onze kinderen graag geschrapte worteltjes dus dan valt het niet zo op als er veel wortels in koelkast liggen.
okkervil schreef:
12-11-2020 16:15
Mijn zwager heeft wel eens een heel groot geldbedrag in een envelop gestopt voor zichzelf en dan met een lang gedicht erbij waarin hij stond hoe geweldig hij wel niet was. Het leek net alsof het van mijn schoonouders af kwam. Mijn schoonmoeder zat wat verdwaast te kijken, dus mijn man en ik hadden direct door dat dit van zwager zelf afkomstig was, maar zijn andere broers dus niet. En toen de zak leeg was en alleen mijn zwager dat geldbedrag had gekregen waren ze ontzettend kwaad. Zeker toen mijn schoonmoeder, die inmiddels de grap ook doorhad, zei dat ze toch zeker zelf moest weten aan wie ze wat gaf. Achteraf hebben we er ontzettend om kunnen lachen, maar het liep nog bijna uit de hand.
Geweldig!!!
Ik kreeg vroeger een keer een tandenborstel in mijn schoentje, terwijl ik natuurlijk snoep had verwacht, echt niet leuk.
Due-scimmie schreef:
Inderdaad. Wij vroeger ook en nu dus ook. Ik eet het zelf niet graag, maar mijn vrouw en kinderen vinden het heerlijk. Ik maak dan meestal een curry ofzo.
NYC schreef:
12-11-2020 15:52
Nee. Mijn oudste heeft vorig jaar als waarschuwing zelfs een briefje in zijn schoen gestopt met de tekst: geen grapjes, malle Pietje!!!
Echt?
Mijn kind vond het fopcadeautje het allerleukste!
Geef de schoenwortels aan de buren. Hun konijntjes vinden het lekker. Vooral het groen.
gruffalo schreef:
12-11-2020 16:10
mijn kinderen zijn er al weer te oud voor maar ik vond dit soort dingen altijd erg leuk :-)

- een sinterklaas-bordje met daarop kruimels van beschuit en hagelslag, een gesmeerd beschuit er op met een grote hap er uit. een half glas melk er naast en veel kruimels ook naast het bord. En daarnaast een briefje van Piet die bedankd foor hut lekkure ondbijd (in slecht nederlands uiteraard).
Eh, waarom uiteraard?
@NYC

En een leuk briefje van Malle Pietje met een flauwe mop erop geschreven? Dat kan hij misschien wel waarderen?
Namen verkeerd oplezen en dus ook aan de verkeerde geven is standaard hier. Dit jaar maakt dat niet zo veel uit, vieren het niet met die familie.

Dat zou inpakken is echt goed idee. Dat is ook nog leuk met 3 volwassenen en 4 kinderen.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 12-11-2020 16:52
24.21% gewijzigd
Tiana_76 schreef:
12-11-2020 16:49
@NYC

En een leuk briefje van Malle Pietje met een flauwe mop erop geschreven? Dat kan hij misschien wel waarderen?
Dat kan hij idd wel waarderen, hij krijgt ook een moppenboek dus dat is wel een goeie!
Byrma schreef:
12-11-2020 16:30
Ik verstopte ze in de groente la en steeds een stuk eraf zodat het een andere leek .
Serieus? Jij denkt dat de kinderen zien dat het dezelfde wortel is? Ik gebruikte de hele sinterklaastijd dezelfde wortel. Daarna ging hij naar de konijnen.
Ik (eeh Piet) heb al veel uitgehaald:
Hele eettafel&stoelen ingepakt
Alles meubels ondersteboven
Stro door het huis
Wat lege flesjes bier bij de schoenen (toen waren ze al wel ouder)

en ook keek ik Sinterklaasjournaal, om te weten wat daar speelde, kon je ook lekker meedoen
watdachtjehiervan schreef:
12-11-2020 16:55
Serieus? Jij denkt dat de kinderen zien dat het dezelfde wortel is? Ik gebruikte de hele sinterklaastijd dezelfde wortel. Daarna ging hij naar de konijnen.
Mijn ouders deden dat ook, tot er een moment kwam dat ik als kind verdacht lang naar die winterpeen zat te kijken. Vanaf dat moment aten we veel vaker wortels :proud:
Tjezus, wat vals
watdachtjehiervan schreef:
12-11-2020 16:55
en als je vergeet een peen te kopen... dat paard lust echt veel hoor
Appel in de schoen kan ook, of een boterham
dianaf schreef:
Haha.
Ik was altijd als kind verbaasd dat mijn moeder maar steeds 3 wortels bij de groente bleven liggen. Ze legden ze gewoom terug s avonds. Ik was echt niet snugger genoeg nog dat ik de link legde. Het geloof doet rare dingen met je
Ik heb eens voorgesteld alle cadeautjes voor zoon (die altijd precies wil weten wat hij gaat krijgen) helemaal onderin de zak te doen. De kids mogen om de beurt een pakje uit de zak pakken en aan de eigenaar geven. Ik kan me al helemaal voorstellen hoe zoon steeds zuurder gaat kijken...

Maar omdat dat geheid in oorlog gaat eindigen doen we het maar niet.

Opa heeft ook wel eens puzzels ingepakt met aanwijzingen waar het cadeautje te vinden is (rebus, foto puzzel etc.)
Mijn moeder heeft een keer alle cadeautjes verstopt in het huis, weet nog dat ik dat als kind super leuk vond. Normaal stonden de cadeautjes altijd voor de deur, nu lag er alleen een brief. Met een gedicht dat de sint moe was geweest en even was gaan uitrusten in ons huis (waren ervoor de hele dag weg geweest) en dat toen hij sliep ondeugende Piet alle cadeaus verstopt had. Dit werd een avondvullende speurtocht door het huis voor mij en mn broertje, met bij elk cadeau weer een nieuw gedicht met aanwijzingen waar de volgende pakjes lagen. En elke keer een creatieve beschrijving van waarom de cadeautjes er lagen.

Onder de zonnebank, want Piet mistte de zon van Spanje, in de keukenkastjes want Piet had honger, bij de wc want.... en ga zo maar door. Halverwege stonden er ergens pepernoten en warme choco, want we hadden vast wel honger gekregen van al dat zoeken. De laatste grote cadeaus stonden bij de buren, waar de buurman Sinterklaas was, en zo trots op ons was dat we de cadeaus allemaal hadden gevonden.

Hoe mijn ouders dat allemaal geregeld hadden weet ik niet, ze werkten allebei fulltime. Ze hebben er vast veel lol aan beleefd! Ik heb alle gedichten nog, 18 stuks allemaal met de hand in kalligrafie geschreven. Als ik die teruglees dan ben ik weer even dat kleine meisje in ons ouderlijk huis :heart: .
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven