Groep B Streptokokken-bacterie niet actief of toch wel?

16-03-2009 16:03 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nu bijna 40 week zwanger en gedurende deze zwangerschap meerdere malen blaasontsteking gehad. Een aantal weken terug is mijn urine op kweek gezet om te kijken of er misschien sprake was van GBS, Groep B Streptokokken. Er is toen vastgesteld dat op dat moment de bacterie niet actief was. Hartstikke mooi naturlijk maar dit is alweer 5 weken geleden. Vraag me echt af of het kan zijn dat de bacterie nu bijv. wel alsnog actief kan worden? Ben er nl net achter dat ik wederom voor de 4e keer, een blaasontsteking heb. Ook had de vk gezegd dat er alsnog een kans bestaat dat ik gewoon draagster ben (is tenslotte 1 op de 10 vrouwen zonder dat ze het weten). Wie o wie heeft ervaring met deze nare bacterie? Of kan mij er meer over vertellen?

gr marleen
up
Wat een dag, wat een dag... ik heb even wat gekopieerd wat ik in ander topic heb geschreven.

---

Vanochtend voordat ik de oudste naar school ging brengen om vervolgens de weekboodschappen te gaan doen, dacht ik: laat ik nog even gaan plassen, want dat kan voorlopig even niet. Dus ik plassen, droog ik af en toen kwam er een hele plons over mijn hand heen. Ik kijken naar de kleur... helder. Ik ruiken... geen urinelucht. Dus dan toch vruchtwater? Ik schrok er best van.

Ik maandverbandje in onderbroek gedaan, want moest oudste toch echt wegbrengen. Toch maar niet gelijk boodschappen gedaan, maar eerst langs huis om weer naar de wc te gaan. Niets meer, geen verlies van vruchtwater.

Ik zus bellen (mijn "mona-weet-raad"). Die zei mij dat ik de VK moest bellen. Dus ik braaf VK bellen, maar die zat in een bevalling, maar zei mij wel dat ze straks langs zou komen met visites rijden. Mocht de deur niet uit van haar. En al die tijd geen druppeltjes meer.

Ik ondertussen nog opruimen en wat schoonmaken in huis, want je weet maar nooit. Nog met verzekering aan de telefoon gehangen over mijn kraamzorg (door een fout van hun, zou ik maar 24 uur krijgen. Dat accepteerde ik niet en ik eiste een goede oplossing. Die is er na een week gekomen. Gelukkig!).

Vk kwam rond kwart over 12. Heeft hartje geluisterd, gevoeld naar ligging en heeft een testje gedaan met een wattenstaaf (soort CSI... staafje moet verkleuren). Maar er bleek niets van vruchtwater te zijn. Maar doordat ik die actieve streptokok heb, wilde ze geen enkel risico nemen. Contact gezocht met gyneacoloog, moest ik mij om 14.00 u melden.

Goed... oppas regelen, wie haalt zoon op, etc. Ook voor hen maar een tas ingepakt, want stel ik zou moeten blijven. Manlief zijn patienten afbellen.

Wij keurig op tijd in het ZH. Werden we gelijk geroepen. Eerst hartfilmpje, was prima. Daarna echo, om te kijken hoeveel vruchtwater ik nog heb en om te kijken of er iets te vinden was van het breken van de vliezen. Maar er was genoeg vruchtwater. En het leek niet op gebroken vliezen. Nog inwednig onderzoekje met eendenbek gehad, moest dan hoesten en dan zou er vruchtwater uit moeten komen. Ook dat niet. Gyneacoloog vermoedt nu een hoge vliesscheuring. Maar doordat het hoog zou zijn, gaat zo'n scheur ook weer heel snel dicht, schijnt. En omdat de baby met haar koppie al in bekken ligt is dat toch een "stop" geweest.

Ik ben dus gewoon weer thuis en het kan nog weken duren voordat de baby zich aankondigt.

Op zich dus niets aan de hand en goed dat ze het goed gecontroleert hebben, zeker met die GBS (en dat ik antibiotica moet tijdens de bevalling). Maar wat een onzeker gedoe zo'n ochtend en halve middag. Dan op stel en sprong het één en ander regelen voor de jongens.

En al met al had ik dus nog niet de weekboodschappen in huis. Manlief was rest van de dag gewoon thuis. Dus bij thuiskomst toch nog maar wel boodschappen gedaan. Morgen zou ik dara geen tijd voor hebben en op zaterdag vind ik boodschappen doen één grote verschrikking. En zaterdag willen we wat leuks gaan doen met de jongste, oudste gaat morgenmiddag naar de camping naar opa en oma voor 2 nachtjes.

Ik ben nu werkelijkwaar doodop. Ga nog even wat drinken op de bank en dan op tijd mijn bed in. Moet morgen ook helpen op de peuterspeelzaal. Jippie... NOT. Ik werk zelf in het onderwijs en met kinderen, maar daar helpen vind ik niets aan. Voel mij altijd overbodig en kan voor mijn gevoel niets nuttigs doen. Ze hebben al 2 leidsters en een verstandelijk gehandicapte die met de kinderen gaat plassen etc. Maar goed, zoonlief vindt het super dat mama mee gaat. Dus voor hem doe ik het met liefde. Maar kan daar niet de hele tijd zitten geeuwen, dus bedje... ik kom er bijna aan!!!

---

FF... hoe gaat het nu met jou???

Groetjes!
GB3: wát een dag!! Oh meid.. Ik krijg zo'n flashback! Zo is het hier *toen* ook gegaan. Wáárom laten ze jou doorlopen????

En een vlies gaat NIET dicht!!! En ja, álle onderzoekjes die jij hebt gehad met als zogenaamde uitslag 'geen vruchtwater' heb ik ook gehad. Maar het was wel degelijk vruchtwater!

Hoeveel weken ben je nu? Kindje mag toch al komen??

Ik zou als ik jou was dit niet afwachten!

Mijn mond viel open van verbazing van je verhaal. Wat een slap preventie beleid hebben we toch!

GB3, ik weet niet of het zeker is of je kind ziek word, maar wat jij nu hebt, heb ik gehad en mijn kind heeft 2 weken op de kinderafdeling gelegen met AB-infuus. Doodziek. (E-coli bacterie)

Ik werd 48 uur daarna ook ziek. Baarmoederontsteking. Kreeg ook AB via infuus, 41.1 graden koorts is gemeten. Ik heb zelfs de gyn aan het bed gehad.

Nou, ja, ik maak me mss ook wel druk om niets. Maar toch.

Succes!!

Groetjes Fleur
Up..

GB3: Hoe gaat het met je?

ps: die test met dat wattenstaafje is trouwens ZO onbetrouwbaar! Dat ze dat nog gebruiken. Ongelovelijk.

Nou ja, ik hoop dat je intussen bevallen bent en dat het vooral goed is gegaan!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven