haaruitval bij 5 jarige

06-07-2008 17:38 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter van 5 verliest dagelijks erg veel haar.

haar haar is al vrij dun en het groeit ook nog eens erg langzaam dus beter word het er ook niet op.

als ik haar haar voorzichtig kam dan haal ik er altijd wel een bosje haar uit en ook als ze s'morgens opstaat dan ligt er vrij veel haar op het kussen.

ik gebruik nu een speciale shampoo en lotion maar ik zie nog geen verschil.

iemand enig idee wat dit veroorzaakt of wat ik hier aan kan doen?

miep
Het kan een vitamine B tekort zijn. Dit heb ik zelf tijdens ziekte wel eens gehad en toen viel mijn haar ook bij bossen uit. Ik kreeg toen van de huisarts een flinke kuur met allerlei vitamine B. Dat hielp. Misschien kun je met haar eens naar de huisarts?
miep, heb je wel het idee dat het weer aangroeid?

het kan inderdaad vitamine b tekort zijn.

ook veranderingen in de omgeving / stressgevoeligheid kunnen een oorzaak zijn.

zou haar inderdaad eens meenemen naar de huisarts.

heb je trouwens al eens gezocht op: Alopecia areata?

Bepaald soort haaruitval, ook bij kinderen.
Even naar de huisarts. Haaruitval (valt het uit of breekt het af?) kan door vanalles komen. Hier bij mijn zuigeling afbrekend haar door ernstig ijzertekort. IJzer is aangevuld en het haar blijft weer zitten.

Even naar de huisarts dus.

Haaruitval door stress (alopecia) geeft over het algemeen pleksgewijs haaruitval en maakt ronde kale plekken. Uit je verhaal maak ik niet op dat dat aan de orde is bij je dochter. Mocht dit wel zo zijn, dan is het een zaak voor de dermatoloog. Maar dat kan de huisarts het beste beoordelen.

Had ik al gezegd dat je hiermee het best even langs de huisarts kunt? Dat dus.
Hallo ik ben een moeder met een dochter die op 8 jarige leeftijd alopecaia areata totalis heeft gekregen.

Gelukkig denk ik dat jou dochter andere symtone heeft.

Ik ben lid van een niet commerciele hulpgroep HAARWEB NL

Daar heb ik enige berichten gelezen die mischien van toepassing zijn op jou dochter.Ik wil je adviseren even onderliggende linke te lezen en even op het forum te kijken.

Met deze extra informatie kan je aan je huisarte vragen om je door te sturen naar een dermatologe.

“Loose Anagen syndrome” Het lijkt wel of de haren los in de hoofdhuid zitten. Een aandoening, meestal bij blonde meisjes tussen 2 en 9 jaar. Onder de microscoop zijn onderontwikkelde haarwortels te zien.

Meestal is een korte kuur met mineralen voldoende om het probleem op te lossen.

(ps op haarweb nl was er ook een chinees meisje met dit syndrome)

uncombable hair syndrome

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=11911

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven