haaruitval na bevalling

16-12-2009 17:12 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb 27 juli 2009 een gezonde dochter gekregen met de naam romy

heb eigenlijk na de bevalling nergens last van gehad alleen nu bijna 4 maanden verder heb ik ontzettende haaruitval

ik weet dat dit erbij hoort maar wat kan je er tegen doen

misschien heeft iemand tips dat het iets minder word ofzo

grtz sylvia
geniet van alles om je heen
Enige dat bij mij hielp was simpelweg weten dat het niets anders is dan dat je de haren verliest die je lichaam tijdens de zwangerschap heeft vastgehouden en een goeie kapper. De mijne wist precies wanneer na de bevalling ze welke actie moest ondernemen met mijn haar zodat het goed zat. Heel fijn.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Er is niets aan te doen. Je kan hooguit wat vitamine B gaan slikken, maar dat haar moet gewoon uitvallen omdat het anders (als je niet zwanger zou zijn geweest) ook aan de beurt was om ut te vallen. Ik kreeg destijds hele inhammen, maar ook dat is weer helemaal goed gekomen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Weet iemand toevallig ook hoe lang het duurt?
ja hoelang duurt zoiets want het is best vervelend

me vriend zeurt nu steeds dat er losse haren in bed liggen
Probeer je haar te vlechten 's nachts of is het daar te kort voor? Dan heb je ze niet in bed.

Hoe lang duurt het? Volgens mij een maand of 2. Ik heb geen idee meer. Opeens is het over.

Stomme bijwerking van de zwangerschap. Heel lang bv geven wil het nog wel eens uitstellen, maar helaas niet afstellen
Doe je niks aan, volgens mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoort er gewoon bij ,en het is ook wel een keer over.

Heb je misschien nu niks aan ,maar niet je haar ineens af gaan knippen ofzo(wat ik deed ....)

Trouwens ,toen ik er eens over "zeurde"tegen mijn -ongewenst kinderloze zus - zei zij ;"Je weet toch wat je boven in dat bedje hebt liggen ?! "
Wat je wel kan proberen zijn vitaminetabletjes. Volgens mij vitamine B maar ben er niet zeker van. Vraag anders eens na bij de drogist of apotheek.

Weet niet of het zou helpen maar het kan in ieder geval geen kwaad.
Ik hoorde dat foliumzuur helpt, maar dat hoorde ik pas nadat ik de helft van mijn mooie bos was kwijtgeraakt (althans zo voelde het). Het duurt een paar maanden en het zijn de haren die normaal gesproken tijdens de zwangerschap zouden zijn uitgevallen maar die je hoofd om de een of andere reden allemaal vasthoudt.
mahna mahna tuduuuudududu
Volgens mij duurt het niet bij iedereen even lang, soms duurt het wat langer en andere keren wat korter. De troost is, kan ik inmiddels uit ervaring vertellen, dat je er later weer haren voor terug krijgt! Dan zie je er ook een beetje duf uit, want dan krijg je van die kleine babyhaartjes daar waar je bijv eerst je inhammen had. Maar mijn fantastische kapper knipte mijn haar dus zo dat eerst dat dunne bosje er niet zo flut uit zag en later dat die korte babyhaartjes in een serieus model zaten en die er dus ook niet gek uitzagen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Als het te erg wordt, laat dan eens je bloed checken. Ik had ernstige bloedarmoede (ijzertekort) en die veroorzaakte extreme haaruitval.
Wat ik trouwens ook nog eens irritant vond waren al die nieuwe haartjes die weer aangroeien. Heb je ineens allemaal stekeltjes die door je haren steken, ha ha. Haarlak helpt wel hoor, om ze naar beneden te krijgen. Maar vlak na het douchen een drogen staat dat zo fijn omhoog.
De kapster die ik destijds trof schrok er zo van en vond dat ik er echt mee naar de huisarts moest gaan. Onwetend meisje..,

Mijn ervaring was dat het ophoudt op het moment dat je denkt dat het nu echt niet langer kan,
quote:mamasilly schreef op 16 december 2009 @ 17:12:

ik heb 27 juli 2009 een gezonde dochter gekregen met de naam romy

heb eigenlijk na de bevalling nergens last van gehad alleen nu bijna 4 maanden verder heb ik ontzettende haaruitval

ik weet dat dit erbij hoort maar wat kan je er tegen doen

misschien heeft iemand tips dat het iets minder word ofzo

grtz sylvia

Ik heb op 28 juli 2009 een dochter gekregen, en heb ook sinds een aantal weken veel last van haaruitval.

Maar het hoort erbij en als het goed is gaat het vanzelf over...

Mijn kapster keek er iig niet gek van op.Het zijn allemaal extra haren die je tijdens de zwangerschap hebt gekregen en nu raak je ze helaas weer kwijt.

Geef je trouwens BV ? Vaak krijg je dan pas later (dus na 4 maanden) haarverlies, moeders die de fles geven hebben meestal eerder al last van haarverlies.
hoihoi

ik heb de eerste 4 weken borstvoeding gegeven (in de fles)

trouwens babs gefeliciteerd nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven