HCG-monster-hormonen!
woensdag 8 december 2010 om 12:05
Eigenlijk zegt de titel al voldoende!
Herinner je je nog die keer dat je tijdens je zwangerschap veranderde in HCG-zilla? Een hysterisch monster met overduidelijk hormonaal gedrag? Gierende huilbuien, afgewisseld met angstaanjagende lachsalvo's? Of had je juist nergens last van en ben je fluitend door die 9 maanden gekomen?
Ik ben zo benieuwd! Ik heb last van premature-zwangerschapsverstrooidheid. Ofwel: nu heel pril zwanger, maar net zo chaotisch als een premenstrueel wezen. Gisteren stond ik te koken en liet ik in alle hectiek die door de chaos werd veroorzaakt een glas kapotvallen. Tranen, tranen, tranen! Jankbui met grote uithalen. En het ergste was nog: totaal niet in verhouding tot de schade. Mocht ik nog twijfelen of die dikke strepen op de test wel echt waren, nu weet ik het zeker!
Herinner je je nog die keer dat je tijdens je zwangerschap veranderde in HCG-zilla? Een hysterisch monster met overduidelijk hormonaal gedrag? Gierende huilbuien, afgewisseld met angstaanjagende lachsalvo's? Of had je juist nergens last van en ben je fluitend door die 9 maanden gekomen?
Ik ben zo benieuwd! Ik heb last van premature-zwangerschapsverstrooidheid. Ofwel: nu heel pril zwanger, maar net zo chaotisch als een premenstrueel wezen. Gisteren stond ik te koken en liet ik in alle hectiek die door de chaos werd veroorzaakt een glas kapotvallen. Tranen, tranen, tranen! Jankbui met grote uithalen. En het ergste was nog: totaal niet in verhouding tot de schade. Mocht ik nog twijfelen of die dikke strepen op de test wel echt waren, nu weet ik het zeker!
woensdag 8 december 2010 om 12:16
woensdag 8 december 2010 om 12:17
ik heb niet zo'n last van mijn hormonenhoor.... helemaal niet eigenlijk. Mijn omgeving darentegen!!! Hebben heel erg last van mijn hormonsters, er schijnt geen pijl meer te trekken te zijn op mijn reactie, om over mijn humeur al helemaal niet te spreken...
anoniem_52938 wijzigde dit bericht op 08-12-2010 12:18
Reden: kudsmilies
Reden: kudsmilies
% gewijzigd
woensdag 8 december 2010 om 12:19
woensdag 8 december 2010 om 12:19
Ik weet nog dat ik iets van 8 weken zwanger was en op de huishoudbeurs liep. Ik kon iedereen wel een schop verkopen, ik irriteerde me aan alles! Heb ik vooral de eerste 4 maanden erg last van gehad, daarna ging het beter. Ik was geloof ik niet heel erg aardig..
Overal om janken heb ik de hele zwangerschap gehad, heb ik nu nog regelmatig last van.
Enne, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Overal om janken heb ik de hele zwangerschap gehad, heb ik nu nog regelmatig last van.
Enne, gefeliciteerd met je zwangerschap!
woensdag 8 december 2010 om 12:20
God ja, heb nog nooit in mijn leven zoveel ruzie gemaakt, of zo chagrijnig geweest en zoveel beren op de weg gezien bij God weet wat. Dat maakte niet eens uit. Zelfs uitgevallen tegen een collega, die me werkelijk zo ontzettend irriteerde.
Sta op het punt om te bevallen: Godzijdank! Maar ben wel een beetje bang ook voor wat de bevalling hormonaal met me gaat doen....
Sta op het punt om te bevallen: Godzijdank! Maar ben wel een beetje bang ook voor wat de bevalling hormonaal met me gaat doen....
woensdag 8 december 2010 om 12:22
In het begin van de zwangerschap ben ik een keer met de auto naar mijn werk gegaan, bij wijze van uitzondering (had een treinabbo). En toen ik naar huis ging, ben ik in de trein gestapt. Toen ik op zoek ging naar mijn fietssluitel, bedacht ik me dat ik niet op de fiets was. Trein weer ingestapt en auto opgehaald.
Verder was ik de eerste 6 maanden te ziek. Toen het beter met me ging (vanaf week 30), merkte ik wel dat ik last kreeg van hormonen. Ik zei en deed dingen meer impulsief. Niet altijd positief
Nu, na 5mnd, merk ik vooral dat ik snel emotioneel wordt bij lieve, vertederende en zielige dingen.
Verder was ik de eerste 6 maanden te ziek. Toen het beter met me ging (vanaf week 30), merkte ik wel dat ik last kreeg van hormonen. Ik zei en deed dingen meer impulsief. Niet altijd positief
Nu, na 5mnd, merk ik vooral dat ik snel emotioneel wordt bij lieve, vertederende en zielige dingen.
woensdag 8 december 2010 om 12:28
Ik heb een keer bijna de deur ingetrapt van een drogist die precies toen ik aankwam lopen met mijn zwangere buik, de winkeldeur dichtdeed en mijn rennie (tegen brandend maagzuur) was op!
(beetje overdreven geschreven hoor, maar ik was wel Heel Erg Kwaad)
Ik bedacht me nog net op tijd, dat er nog een andere winkel verderop was, die wel tot 5 uur open was
(beetje overdreven geschreven hoor, maar ik was wel Heel Erg Kwaad)
Ik bedacht me nog net op tijd, dat er nog een andere winkel verderop was, die wel tot 5 uur open was
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 8 december 2010 om 12:33
woensdag 8 december 2010 om 12:36
Ik ben nu 20 weken zwanger en heb het idee in een langdurige PMS aanval te verblijven. Ik krijg zelfs een brok in mijn keel van de kerst Coca Cola reclame... Robijn doet het ook goed.
Mensen die te meelevend zijn, vind ik irritant en mensen die niet geinteresseerd zijn, zijn ook irritant. Mijn vriend moet me om de haverklap bevestigen dat hij me nog lief, mooi en aantrekkelijk vind. En ik word zo moe van mezelf pffff....
Gefeliciteerd met je zwangerschap meid
Mensen die te meelevend zijn, vind ik irritant en mensen die niet geinteresseerd zijn, zijn ook irritant. Mijn vriend moet me om de haverklap bevestigen dat hij me nog lief, mooi en aantrekkelijk vind. En ik word zo moe van mezelf pffff....
Gefeliciteerd met je zwangerschap meid
woensdag 8 december 2010 om 12:57
Janken: check
Janken en lachen tegelijk: check
Boos om niks: check
Had ik al gezegd janken om iedere reclame, ieder liedje, ieder dier en elk zielig mensje. Pff, lang leve de kerst!
Was getekend Juniper 7 weken hcg belast.
Overigens vindt man het allemaal nog erg meevallen
Janken en lachen tegelijk: check
Boos om niks: check
Had ik al gezegd janken om iedere reclame, ieder liedje, ieder dier en elk zielig mensje. Pff, lang leve de kerst!
Was getekend Juniper 7 weken hcg belast.
Overigens vindt man het allemaal nog erg meevallen
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
woensdag 8 december 2010 om 12:59
Ik heb tijdens mijn zwangerschappen weinig last van stemmingswisselingen gehad (ook volgens mijn man, trouwens). Wel was ik al snel emotioneel voor de geboortes van mijn kinderen, naderhand springen de tranen nog sneller in mijn ogen. Ik kan het goed camoufleren, maar als ik me zou laten gaan, zou iedereen in mijn omgeving me uitlachen. Het gebeurt zoooo vaak.
Home is where your wifi connects automatically.
woensdag 8 december 2010 om 17:33
Ik had er persoonlijk geen last van, maar na 2 zwangerschappen vlak na elkaar en het daaropvolgende ontzwangeren was mijn man blij mij weer terug te hebben inplaats van het monster wat ik schijn te zijn geweest. Hahahahaha, zo blij dat ik het niet doorhad!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 8 december 2010 om 19:12
Hahahaha leuk! Dank voor jullie reacties, en natuurlijk ook voor de felicitaties! Het viel me op dat ik nu andere reacties heb. Mijn zwangerschap is echt heel erg pril, maar ik ben wat sneller aangebrand. Wat ongeduldiger, zeg maar. En alles kwijt! En gisteren ben ik in de mediamarkt in janken uitgebarsten omdat ik de poten van een ijsbeer op tv zo lief vond.
woensdag 8 december 2010 om 22:34
Oh echt MdK?!!!!!! Wat gaaaf!!! Gefeliciteerd!!!! Ik wist dat helemaal niet! Lees je wel eens op andere topics en dan vind ik je reacties goed, leuk of doordacht, dus ben me er altijd van bewust dat jij mevrouwdekees bent. Maar dat je nu ook nog tweemevrouwdekezen bent! WHAO! Sinds wanneer weet je dat?