Heel veel kwijlen
vrijdag 16 oktober 2009 om 16:27
Mijn dochtertje van 4 1/2 maand kwijlt heel erg veel. Nu weet ik dat het erbij hoort, maar er is nog geen tand te herkennen en ze kwijlt al een maand. Mijn oudste heeft nooit zoveel kwijl gehad.
Slabbers met plastic erachter, 2 slabbers, doekjes enz, niets helpt. Ze kwijlt overal doorheen, het loopt gewoon haar nek in. Ze is ook al is ze net schoon, meteen helemaal nat. Nu het iets kouder wordt is dat zo snel koud.
Heeft iemand nog een kindvriendelijke tip? Ductape is al overwogen
Slabbers met plastic erachter, 2 slabbers, doekjes enz, niets helpt. Ze kwijlt overal doorheen, het loopt gewoon haar nek in. Ze is ook al is ze net schoon, meteen helemaal nat. Nu het iets kouder wordt is dat zo snel koud.
Heeft iemand nog een kindvriendelijke tip? Ductape is al overwogen
vrijdag 16 oktober 2009 om 16:38
Ik heb niet echt kindervriendelijk tips, maar misschien kun je eens een consult aanvragen bij een logopedist; het kan zijn dat jouw dochtertje minder voelt in haar mond (klinkt raar, klinkt eng, maar dat is het echt niet!) Als zij het speeksel slechter voelt in haar mond of haar slikreflex is iets minder, dan kan ze het natuurlijk niet wegslikken en laat ze het gaan!
vrijdag 16 oktober 2009 om 16:55
@iklijkslimmerdanikben: Daar heb ik nog niet aan gedacht. Aangezien ze dit niet vanaf de geboorte heeft, denk ik ook niet direct zoiets aan de hand is. Ik weet dat kinderen vaak een periode heel veel kwijlen. We wachten nog even af (er zullen vast een keer tanden komen), mocht het blijven.... je tip zal ik onthouden!
rainz: gelukkig weet je dat het weer over gaat, he. Maar het is zo koud en nat! Regelmatig even verschonen dan maar he!
rainz: gelukkig weet je dat het weer over gaat, he. Maar het is zo koud en nat! Regelmatig even verschonen dan maar he!
vrijdag 16 oktober 2009 om 17:20
Mijn oudste heeft nooit diarree gehad bij tanden. Deze kwijlbabbel nu soms en dan stopt het weer. Dus kan er niet veel van zeggen. Denk ook wel dat het tanden zijn, alleen duurt het zo lang voordat er werkelijk iets te zien is!
Haar shirt is na een half uur weer helemaal nat! Tenminste om haar nekje heen.
Haar shirt is na een half uur weer helemaal nat! Tenminste om haar nekje heen.
vrijdag 16 oktober 2009 om 17:40
Hier ook een kwijlebekkie van 4 maanden hoor, mijn eerste had dat ook niet, zal wel wisselen van kind tot kind.
Ik zou me er niet druk om maken...tenminste, dat doe ik in ieder geval niet, wel om het een uur schoon slabje, haha.
Behalve als hij slaapt, dan heeft hij er geen last van en dan vind ik slabjes een beetje eng.
Ik zou me er niet druk om maken...tenminste, dat doe ik in ieder geval niet, wel om het een uur schoon slabje, haha.
Behalve als hij slaapt, dan heeft hij er geen last van en dan vind ik slabjes een beetje eng.
vrijdag 16 oktober 2009 om 17:58
vrijdag 16 oktober 2009 om 20:30
quote:Noni schreef op 16 oktober 2009 @ 17:58:
Same here... 4 en een half maand en vreselijk kwijlen!
Heb me laten vertellen dat het ontwikkelen van de speekselklieren en de mondspieren begint rond de vierde maand en dat het daar mee te maken heeft. Schijnt ook weer minder te worden als ze het wat meer onder controle hebben.
Kijk dat is nog eens een verklaring zeg, leuk! Dat wist ik ook niet, maar klinkt inderdaad logisch!
0808, ik schreef dat eigenlijk, omdat ik gelijk al in reactie 1 zag dat iemand met een logopedist aan kwam zetten, dat zou ik persoonlijk niet doen met een baby van 4 maanden oud...vandaar dat ik schreef dat ik me er in dusverre niet druk om zou maken...het kwam volgens mij anders over dan ik het bedoelde, sorry! En nu...slabjes wassen, haha.
Same here... 4 en een half maand en vreselijk kwijlen!
Heb me laten vertellen dat het ontwikkelen van de speekselklieren en de mondspieren begint rond de vierde maand en dat het daar mee te maken heeft. Schijnt ook weer minder te worden als ze het wat meer onder controle hebben.
Kijk dat is nog eens een verklaring zeg, leuk! Dat wist ik ook niet, maar klinkt inderdaad logisch!
0808, ik schreef dat eigenlijk, omdat ik gelijk al in reactie 1 zag dat iemand met een logopedist aan kwam zetten, dat zou ik persoonlijk niet doen met een baby van 4 maanden oud...vandaar dat ik schreef dat ik me er in dusverre niet druk om zou maken...het kwam volgens mij anders over dan ik het bedoelde, sorry! En nu...slabjes wassen, haha.
vrijdag 16 oktober 2009 om 20:59
Gelukkig dat je die achterwege laat hoor!
En bedankt, ik moest wel, ik heb een dochter van 3 jaar die helemaal Kitty fan is en nu dus een ventje erbij van 4 maanden, dus ik vond het wel toepasselijk...
Is die van jou trouwens echt zelf gemaakt???
Met je dochter in een draagdoek? Want eerlijk gezegd zie ik het nu pas goed, je moet echt heel goed kijken! Maar wat origineel zeg!
En bedankt, ik moest wel, ik heb een dochter van 3 jaar die helemaal Kitty fan is en nu dus een ventje erbij van 4 maanden, dus ik vond het wel toepasselijk...
Is die van jou trouwens echt zelf gemaakt???
Met je dochter in een draagdoek? Want eerlijk gezegd zie ik het nu pas goed, je moet echt heel goed kijken! Maar wat origineel zeg!
vrijdag 16 oktober 2009 om 21:51
zaterdag 17 oktober 2009 om 11:27
Ik wilde ook niemand ongerust maken, dat heb ik in mijn post ook duidelijk aangegeven! Mijn bedoeling was om te laten zien dat er zoveel oorzaken voor het kwijlen kunnen zijn, maar men meestal niet weet wat de exacte gebieden van een logopedist zijn, dus het was meer bedoeld om meerdere kanten te belichten en dat daar eventueel (mocht het zo zijn en het kwijlen niet overgaan) hulp bij geboden kan worden.
dinsdag 17 november 2009 om 20:00
Mijn dochter kwijlde ook verschrikkelijk, tot 1.5 jaar.. Omdat ook bij haar niets hielp en ik wel wilde dat ze er leuk uitzag heb ik zelf een kwijlslab ontwikkeld, de Dribbib ( Dribble =kwijl en Bib is slab). Zien er leuk uit, dragen superzacht en comfortabel en, lekken niet door! Toch te nat? Even op de verwarming en binnen 15 min kun je m weer gebruiken! te koop op liefkadootje.nl!
dinsdag 17 november 2009 om 20:38
Zoonlief kwijlde ook enorm veel. Voor hem heb ik deze slabbetjes aangeschaft:
http://www.baby-walz.nl/d ... /3/Slabbetjes.a930.0.html
Kleine slabbetjes (ze zijn iets korter dan op de foto) en heel dik, dubbellaags, zachte badstof. De geïrriteerde plekjes in de nek waren daarmee passé.
http://www.baby-walz.nl/d ... /3/Slabbetjes.a930.0.html
Kleine slabbetjes (ze zijn iets korter dan op de foto) en heel dik, dubbellaags, zachte badstof. De geïrriteerde plekjes in de nek waren daarmee passé.