Help! Tips/ervaringen vroege vogel?!

14-10-2020 07:41 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wij hebben een dochtertje van net 1 jaar. We hebben de eerste maanden meer slaap gehad dan nu;)

Ze slaapt inmiddels weer door(heeft veel tandjes etc gekregen). Alleen is ze echter al weeeken heel vroeg wakker. 6u is voor ons uitslapen, vanmorgen was het half 5. Het is al maanden aan de gang dus hebben al vanalles geprobeerd. We laten haar in eerste instantie liggen, en anders gaan we naar haar kamer houden we het donker etc. Ze lijkt geen honger te hebben.

Ze kan niet wakker worden van licht want hebben rolluiken. Bij ons in bed nemen helpt niet want dan wil ze alleen maar spelen.

Zoals vandaag half 5 dan wordt ze echt huilend wakker en lijkt ze niet uitgeslapen. Als ze uitgeslapen is (half6) dan wordt ze gewoon gezellig kletsend wakker.

Ze slaapt altijd rond half 8 met een vast bed ritueel. Slaapt overdag 2 x. Niks van te zeggen als ze veel of weinig slaapt of dat invloed heeft op de volgende ochtend.

Heeft iemand tips? Of hopelijk positieve ervaringen dat het over gaat? Of hebben wij gewoon een hele vroege vogel waar we ons komende jaren bij moeten neerleggen?:) In combi met werk is het zo best pittig soms..

Alvast bedankt!
zaj2018 wijzigde dit bericht op 14-10-2020 08:29
0.17% gewijzigd
KamilleT schreef:
14-10-2020 20:22
En dan sta jij ook op als je kind van 5 al zo vroeg op is? Hier had ik ze op die leeftijd al uitgelegd waar hun ontbijt stond en hoe de tv werkte :) Doordeweeks was het nooit zo’n issue, dan moest ik toch om 06.30 op, maar in het weekend slaap ik wel graag uit.
Nee, ik slaap niet graag uit. Ik vind om 6 uur opstaan heerlijk.
Wat is dit nou voor een rare reactie? Ik stond toch ook niet voor mijn lol zo vroeg op? Soms heb gewoon geen keuze. Mijn dochter durfde niet alleen in de woonkamer te gaan zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven