Herfstkids 2007

04-10-2008 13:27 484 berichten
Alle reacties Link kopieren
De group vind je hier.

Klein mijlpaaltje. Anniek trekt zich nu op tot op haar knietjes en ze hupst tegenwoordig op haar kont de kamer rond. haha zo grappig om te zien. Een echte billenschuiver dus.

Ik zal eens op de hyves kijken. Ik ben echter geen Hyves fan. Tenminste ik kom er nooit. Ik houd op facebook mijn internationale contacten bij, maar zie verder van Hyves niet zo het nut in aangezien alle vriendjes daar gewoon in Ned wonen. Ik zet binnenkort wel foto's op mijn weblog (adres staat in de AK toch?) dus als ik dat gedaan heb geef ik wel een gil.

Nu snel weer even aan het werk en dan lekker Anniek ophalen. Ik mis haar nu echt, zeker nadat we 3 weken 24 uur per dag samen hebben doorgebracht.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Lucia is gaan staan in de box!!!!! Ze had het deze week al eens vaker gedaan, maar toen ging het met veel moeite en gejammer en stond ze heel erg te wiebelen. En nu zat ik even op het toilet, kom terug en daar was ze zomaar geruisloos gaan staan en stond redelijk steady op haar beentjes!

Deze mama is dus trots!
Leuk om al die ontwikkelingen te lezen.

Mijn meisje loopt nu officieel de hele kamer rond. Precies 14 dagen na haar verjaardag. Echt geweldig!!

Ze rent af ent oe ook.

Merel heeft dat ook dat ze ineens een babypretje heeft. Zowat buik schuddend gaat het bijna.

Fijn dat de vakantie zo goed is geslaagd CHICA

Ik heb een baan gevonden voor 2 dagen. Misschien ga ik de vrijdag avond erbij werken. Maar ik wil eerst even weten hoe het gaat met mijn rug.

daarna zien we wel verder.
Leuk leuk al die nieuwe dingen van de kids.

@Chica: Evi is ook een echte billenschuiver, doet (nog) geen moeite om zich op te trekken en schuift de hele kamer rond. Ze denkt vast.....zo kom ik er ook wel.

@Babymerel: fijn dat je een baan hebt gevonden.

En die merel, al echt lopen en rennen zelfs. Lijkt me wel echt schattig eruit zien.

@Egel: van harte gefeliciteerd met je zoontje!!

Wij gaan deze dagen op vriendenweekend, vanavond als Evi slaapt rijden we naar de accomodatie, is niet heel ver.

Evi blijft bij mijn ouders tot zondag middag.
Margreet: wat leuk een vriendenweekend. Geniet lekker van alle vrijheden En nog een billenschuivertje haha ik vind het wel zo schattig dat geschuif op hun billen.

BM: jeetje lopen en rennen wat goed zeg van haar. Nou dat is nog een mijlpaal te ver hier hoor.

Wyfke: Yeah, kan me voorstellen dat je trots bent, groot gelijk want het is zeker een mijlpaal.

Oh ja foto;s staan op mijn weblog. En ergens onderaan staat "wil je alle foto's klik dan hier" dan kom je in een "mijn album album" en daar staan alle foto's. Het zijn er wel veel hoor dus pas op hahahaha
wyfke, wat leuk he als ze ineens staan!

chica, ik zal straks naar je foto's kijken, ik ben benieuwd

BM tjonge wat snel zeg! al lopen en rennen.

jamie probeert steeds meer met 1 hand te doen maar aan een hand van ons vind hij nog erg eng, dan gaat hij snel zitten. verder zwaait hij nu en zegt "da" erbij en klapt hij nu in zijn handjes en doet zijn armen omhoog bij hoera, ik ben benieuwd of hij het met zijn verjaardag ook zal doen!
o en margreet, veel plezier op je vriendenweekend, leuk hoor!
Ik moest zo lachen om mijn meisje.

Het is echt een griet.

Ik zag een hele leuke olli tas. En merel die liep er heen. Met 2 handjes op de etalage glas. En ze zei; maaaaaaaaaaaain. Met andere woorden; het is mijn tas!!!

gezellig margreet een vrienden weekend.
Hi meiden!

Wow wat is er weer veel geschreven zeg, top hoor!

En wat een ontwikkelingen bij de kleintjes :-) Goed he! nou moeders wees maar trots hoor!!!!!!!!!! Geweldig toch!

Egel: Gefeliciteerd met je kleine man!!

Updeetje hier: Britt ALWEER ziek Wor er moedeloos van. Ze is echt om de 2 weken ziek. Gelukkig niet elke keer zo heel erg. Maar 2 weken geleden was het goed mis en nu ook weer. Begon' met een verkoudheidje, maar inmiddels zijn allebei d'r oogjes ontstoken, groen prut stroomt er zowat uit. En ze heeft er ook echt pijn aan. Heb haar maar een zetpil paracetamol gegeven nadat ze gewoon ontroostbaar was vanmiddag en dat hielp. Maar ze ziet er niet uit. Zo zielig. Echt!! Wist dat met een KDV je vaak een ziek kind zou hebben maar dit is echt te erg.

Afgelopen dinsdag bij t CB geweest voor haar vaccinaties AU! maar daar worden ze niet warm of koud van de hoeveelheid van ziek zijn. Hmmm

Ze is trouwens 77 Cm en 9600 gram. Dus ietswat lang voor d'r leeftijd en psies goed qua gewicht.

Heb trouwens op de groep e.e.a. gezet. Wil hier t er niet uitgebreid over hebben.. Maar in ieder geval helpt t vaak ziek zijn van Britt niet mee zeg maar!

Maar we blijven hoe dan ook genieten van dat kleine meisje. Nog 2 weekjes en dan is ook zij 1

Heb een longsleeve shirt laten maken met daarop de tekst " Ik ben 1, en jij?" Die krijgt ze aan op d'r verjaardag. leek me leuk!

Liefs bibi
Oja qua ontwikkelingen.

Britt, loopt om de tafel en langs de bank. Staat soms los, maar heeft dat zelf niet door. In ieder geval trekt ze zich OVERAL aan op. En alles wat open kan, gaat open.

Ze is niet meer zo bijterig etc. Ze knuffelt nu meer. En kust er op los. Zelfs als je er niet om vraagt.

Ze heeft al maanden d'r favo knuffels waar ze mee slaapt. En als ze wakker wordt dan reikt ze me haar knuffels aan en die moet ik dan kussen en knuffen. Zo schattig!

We hebben ook een spelletje, waar ik achter haar aan kruip en zeg dat ik haar ga pakken. Zo hard lacht ze dan, echt ze krijgt er meteen de hik van. Als ik haar gepakt heb dan kus ik haar in d'r nekkie en knuffel haar en zeg dan ONEE niet mama pakken he! En kruip dan weg, en jahoor schaterend van het lachen kruipt ze mij dan achterna. En als ze me dan heeft verbergt ze haar koppie lachend in me!

kortom, GENIETEN :-)

Liefs
@Bibi: het lukte niet om via de groep te reageren dus heb ik je via Hyves maar een bericht gestuurd!

Groetjes!
Thnx meiden!

Het helpt echt. Al kan ik gewoon alleen maar ff van me afschrijven.

liefs
Bleh anniek is weer beter van de buikgriep, maar nu heb ik het. Ben moe en misselijk en ga zo weer naar bed. Gelukkig is Anniek wel weer beter maar nu slaapt ze snachts niet meer door. Krijsen is het elke keer. En tja dan zijn we toch weer zwak om 0200 in de nacht en mag ze bij ons in bed. Hopelijk is het een sprongetje ofzo. Nu even de ak lezen voor Bibi.
Chica! Beterschap meid! En kan me zo voorstellen hoe kapot jij nu bent. Is Anniek erg afgevallen door de griep?

Britt is er nog steeds niet bovenop. Gister begon helaas de koorts. Maandag naar de HA geweest met haar want haar ogen waren helemaal opgezwollen. Ik herkende haar niet eens toen ik haar uit bedje haalde. Alles groen, uit d'r neus en ogen. Zo zielig. En ze heeft er ook pijn aan, dat vind ik t ergste. gelukkig helpt een zetpilletje wel heel goed. Dan is ze weer te spreken en speelt ze weer wat.

Vandaag is ze wel naar het KDV, dus mobieltje in de buurt!
Arme, arme britt

het zit haar niet mee allemaal. En de rest ook niet!

Chic ik wens je veel beterschap toe
Hey, ben er weer eens....

Vriendenweekend was erg gezellig, weinig geslapen en veel lol gehad. Evi had zich goed vermaakt bij opa en oma.

@Chica: wat een leuke foto's en filmpjes van jullie. Erg gaaf om te zien allemaal.

En die Anniek niet meer doorslapen, hopelijk blijft het maar bij een enkele keer.

Ben jij inmiddels alweer wat beter?

Ik merk ook wel dat ik wat vaker dingetjes overneem van Evi, verkoudheidje ofzo.

@Babymerel: die merel lijkt echt wel al veel vooruit te lopen in haar ontwikkeling vergeleken met Evi. Leuk hoor, vooral dat met die tas hahaha!!

@Bibi: zo zielig die britt, het zit haar niet mee. Gaat het inmiddels alweer een beetje beter?

Hoe is verder daar bij jullie?

Morgen weer een ''jarige job'' onder ons.

@Eef: alle voorbereidingen getroffen?
margreet, ja hoor alle voorbereidingen zijn getroffen, ik heb er zin in en vanavond alvast de slingers enz ophangen! leuk hoor! morgen de taart bij de bakker ophalen ben benieuwd hoe hij is geworden! we hebben er een van sesamstraat besteld en we hebben sesamstraat (en gewone) slingers en we hebben sesamstraat uitnodigingen gestuurd! fijn dat je het leuk gehad hebt met het vriendenweekend!

babymerel, jouw kindje loopt wel ver voor met alle andere kindjes vergeleken geloof ik! leuk hoor!

bibi, sterkte hoor! zonde voor brittje met haar oogjes!

chica, beterschap!
Hallo allemaal,

Eef ik ben morgen niet thuis dus ik feliciteer je nu alvast met Jamie!!! Ik hoop dat jullie een hartstikke leuke dag krijgen maar dat zal vast wel! Leuke kadootjes voor hem gekocht???

@Chica: staat jouw website op de groep vermeld? Lijkt me ook wel even leuk om te kijken en ben wel erg nieuwsgierig naar Anniek! Gaat het alweer wat beter met jullie?

@Margreet: is Evi nog steeds op haar billen aan het schuiven of doet ze ook pogingen om op haar buik vooruit te komen? Is ze trouwens vaak verkouden? En heb je ook het idee dat ze daar vatbaarder voor is nu je gestopt bent met de bv? Af en toe denk ik: ik had nog langer bv willen (moeten?) geven...

@Bibi: het is wel heel heftig met Britt hoor. Vindt jullie ha dit echt allemaal normaal? Kan er niet één of andere allergie of overgevoeligheid een rol spelen?

Lucia zit niet zo lekker in haar vel de laatste dagen. Ze heeft last van boze buien en kan een volgend moment dan weer heel lief doen. Ze laat nu iedere keer van zich horen als ze het ergens niet mee eens is en huilt dan met dramatische uithalen (klinkt nu extra dramatisch vanwege een flinke verkoudheid en rochelende longetjes) en ook maait ze dan met armen en benen en doet haar rug hol. Ze schopt en slaat en kijkt me dan heel nijdig aan met zo'n rood aangelopen bolletje. Zit er wel een beetje mee want ze is van haar geboorte af al een heel meegaand, vrolijk en relaxed meisje geweest en het lijkt nu af en toe een woedende driftkop. Ik las in de Spock dat dit typisch gedrag kan zijn voor éénjarigen omdat ze hun eigen ik gaan ontdekken en dus ook ontdekken dat ze zich niet alles maar hoeven laten "welgevallen".

Ze trekt zich overal aan op momenteel, wil steeds staan maar begint dan na een tijdje weer te huilen, huilt bang in haar nieuwe autostoeltje omdat ze volgens mij de beelden uit het raampje niet goed kan volgen...tandjes, kiesjes, rode billen...het is ook wel heel wat natuurlijk.
@Eef: HOERA!!!!!! Jamie 1 jaar......van harte gefeliciteerd.

@Wyfke: Evi is nog steeds een echte billenschuiver. Op haar buik doet ze echt geen pogingen, begint dan al snel te huilen omdat het niet lukt allemaal. Misschien dat wij dit toch meer zouden moeten stimuleren.

Ik heb niet het idee dat ze vaker verkouden is of vatbaarder is. En eigenlijk is het helemaal niet erg dat kindjes regelmatig verkouden zijn (zij onze cb arts), je hebt schijnbaar heeeel veeeeel soorten verkoudheidjes en dit is alleen maar goed om weerstand op te bouwen.

Ach, voor de rest hebben wij zeer zeker niet te klagen, want evi is eigenlijk amper echt goed ziek geweest, meestal was het na 1 dagje over.

Mij lijkt het verder wel normaal gedrag hoor wyfke, wat lucia vertoond, evi doet dat ook wel eens. Ze hebben door dat ze zich kunnen verzetten denk ik.

Heb je andere topic overigens ook gelezen.
En zijn jullie kids een beetje ontregeld door het verzetten van de klok?

Hier viel het gelukkig mee, Evi hoorde ik rond 7:30 nieuwe tijd.

@Eef: leuk verjaardagsfeest gehad van Jamie??
Hieperdepiephoera, ook Jamie is nu officieel dreumes....ben heel benieuwd hoe jullie het gehad hebben gister en wat voor kado's hij heeft gekregen!!!

Lucia was vanmorgen 8.10 uur wakker nieuwe tijd. Ben benieuwd hoe het de rest van de dag gaat. Zouden ze niet meer last hebben van zomertijd, omdat ze dan ineens een uur eerder naar bed moeten?

Lucia is ook alweer wat rustiger. Het heeft er vast mee te maken dat ze haar eigen ik ontdekt en dat ze zich kan verzetten tegen wat wij willen.

Ben er gister op uit geweest met twee jeugdvriendinnen. Lekker geshopt en uitgebreid uit eten geweest, wat was het gezellig!!! Best fijn zonder kindertjes eigenlijk, konden we tenminste weer eens ongestoord een gesprek voeren. Maar ik heb Lucia wel gemist hoor en vond het stiekem ook een klein beetje moeilijk om weg te gaan, maar als ik dan maar eenmaal weg ben vermaak ik me ook wel weer.
hallo allemaal

jamie heeft echt een hele leuke verjaardag gehad, veel te veel kado's zoals een driewieler (smarttrike), sesamstraat garage, traktor met boerderijdieren, een wagen om achter te lopen, little people enz enz nadien was hij natuurlijk helemaal kapot!

jamie was vanmorgen om 6 uur oude tijd wakker..... geen vergelijken met jullie dus... maar voor hem gewone tijd meestal rond 6.30 ik heb al van alles gedaan om uit te stellen maar hij heeft dan honger ofzo en een heel natte broek dus als hij dan verschoond is en een fles (gewone melk met brinta) op heeft dan slaapt hij nog tot tussen 7.00 uur en 9.30 dat is altijd maar afwachten... wel erg vervelend dus want hier is niks op te plannen natuurlijk want als hij tot 9.30 slaapt dan wil hij echt niet voor 12 uur of nog later naar bed omdat hij nog niet moe is...

wyfke: leuk met je vriendinnen op stap! gezellig hoor! ik ga ook wel af en toe wat doen en dan is het best lekker om even weg te zijn maar ik denk dan ook altijd aan hem hoor! ik vind het eigenlijk alleen moeilijk om hem weg te brengen als hij gewoon thuis is heb ik er veel minder moeite mee
Eef: Hierperdepiep voor jamie (al is het 2 daagjes te laat) weer een kleine dreumes erbij. De verjaardag klinkt helemaal goed en wauw wat heeft hij veel kadoos gekregen. Een smartrike staat hier ook op de verlanglijst. Is het een beetje een handig ding???

Gelukkig ben ik alweer beter en Anniek ook, ik geloof niet dat ze veel afgevallen is. Anniek heeft dit weekend zelfs bij opa en oma gelogeerd. Hadden wij heerlijk even tijd voor elkaar en konden we 2!!!!! keer uitslapen, wat een luxe. Bij opa en oma heeft ze lekker doorgeslapen maar vannacht was het hier weer raak. Huilen en als ik weg ging weer huilen. Heb uiteindelijk 2 uur bij haar bedje gezeten met proberen weg te lopen maar dat werd echt niet gepikt. Uiteindelijk viel ik zelf om van de slaap en heb haar dus maar weer mee in bed genomen. Waarom slaapt ze bij opa en oma wel? omdat ze misschien weet dat ik haar uit bed haal? Zal toch wel niet, dat ze zo slim is?

We hebben net de jetlag achter de rug dus zon enkel uurtje wintertijd overleven we ook wel weer haha. Ik heb haar gewoon een uurtje later in bed gelegd en dus wordt ze blijkbaar ook een uurtje later wakker. Hoop maar dat het zo goed blijft gaan. Brrrr vind het trouwens al koud buiten en met de wintertijd wordt het ook al zo snel donker savonds. Lopen jullie kindjes al in de dikke winterjassen met sjaals en mutsjes? En hebben jullie de lange mouwen rompers al aan en de voetenzakken in de buggy's? Ik weet nooit zeker of ik haar nu wel warm genoeg aangekleed heb, of dat ze wellicht te warm is, of door het stilzitten in de buggy het koud krijgt, of dat het op de fiets te koud is. Goh waar je je allemaal al niet druk om kan maken

Ik heb wel dit weekend via MP voor haar een paar lekkere echte truien besteld voor de winter. Anniek is ineens doorgeschoten van maat 74 naar 80 dus ik denk dat dat de maat is voor deze winter. Ik heb ook al een skipakje in huis, gekregen van mijn schoonzus. Zooooo schattig. ben sowieso erg dol op jasjes en dasjes enzo. Ik vind het zo super schattig staan.

Gister trouwens ook de box eindelijk naar beneden gezet. Ze trekt nu zichzelf de hele tijd op tot aan haar knietjes en ik zie haar anders in een onbewaakt ongeblik er ineens uit donderen. Tevens hebben we dit weekend voor de het eerst de grote kinder autostoel gebruikt. Wij hebben de maxi cosi priori XP, lekkere stoel hoor. Wil er eigenlijk nog eentje voor de andere auto, maar vind ze best duur. Wie weet een goede aanbieding? Zat ook te denken aan eentje van de Hema. Zijn die ook goed?

Heb trouwens gehoord dat msn gaat stoppen. Dat betekent dat we met de hele groep over moeten. Ik kreeg de tip om naar www.multiply.com te gaan. Is er iemand die dit zou kunnen regelen????

Wyfke: heerlijk zon weekend en voel je niet schuldig joh dat je er even lekker uit bent. Dat heb je gewoon af en toe hard nodig en wordt je uiteindelijk alleen maar een betere moeder door. En wat margreet ook al zegt, dat ontdekken van hun eigen ik, gaat inderdaad gepaard met een hoop tegenstribbelen, gewoon simpel weg omdat ze nu ineens doorkrijgen dat ze dat kunnen doen.

Bibi: Hoest thuis? Alweer wat aan de beterende hand?
@Eef: wat een prachtige kado's heeft Jamie gekregen! Zet je ook nog een paar foto's op Hyves? We delen graag in de feestvreugde

@Chica: ik weet dat ook niet met dit soort weer, of ik haar warm genoeg aangekleed heb. Ze heeft altijd van die gewone katoenen truitjes aan (echte truien: waar koop je die??) met een romper met korte mouwen eronder. Ze heeft nu wel een met jersey gevoerd winterbroekje, maar dan nog altijd koude onderbeentjes als we buiten geweest zijn. Vorig jaar lag ze natuurlijk nog lekker onder de dekentjes in de kinderwagenbak, maar zou nu de voetenzak er weer overheen moeten?

Ze heeft een jasje wat volgens mij een beetje tussen zomer en winter inzit, niet echt heel dik maar wel een muts erbij die over haar oren gaat.

Ik wou ook nog wel een autostoel voor de andere auto, maar dat is inderdaad wel een beetje duur. Misschien kun je eens op kieskeurig.nl kijken? Daar kun je diverse producten met elkaar vergelijken.

Ik heb vandaag een vrije dag opgenomen en ben nu net een half uur wakker Heerlijk zeg!
Van harte jamie..... ik heb al gelezen dat je veel heb gehad. Dus je kan vooruit.

Merel heeft wel erg last gehad met klok verzetten. Maar nu is alles weer goed. Ik heb zaterdag weer voor het eerst gewerkt zins 2 jaar. Het was even wennen ..... Verder was hij heel te vreden. Dus ik heb een contract binnen gehaald. En per 1nov werken...

De woensdag en zaterdag worden mijn vaste dagen.

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven