Herfstkids 2007

04-10-2008 13:27 484 berichten
Alle reacties Link kopieren
De group vind je hier.

Egel: gefeliciteerd. En kom gerust weer langs met een "ego" berichtje! Maakt helemaal niet uit!

4HK: Meid sterkte met die kleine man van je.

Wyfke: Dat jengelen/aandacht vragen van Britt ben ik soms ook zat hoor. Laat staan dat je de buikgriep hebt!

Magreet: Yeah! Mijlpaal, gefeliciteerd met t eerste tandje. Kan me van Britt ook nog herrinneren dat m.n. haar ondertandjes er ook opeens zaten zonder gekwijl, poepbroeken, luieruitslag of verhoging. Was met de andere tanden wel anders. En hardlopers zijn doodlopers. Britt had er al 4 met 5 mnd. Maar staat nu al 5 maanden stil wat dat betreft. Wel last maar de kiesjes willen er nog niet doorheen

Ik geef trouwens ook ander vocht aan Britt. Thee en water lust ze helaas niet. Dus vaak diksap en ze mag 's middags een pake Wicky (vind ze errug interessant zo'n pakje met rietje)

Maar met de pap is het al 190 cc melk, tussen de middag een beetje karnemelk. En 's avonds geef ik haar nog 150 cc warme melk in een fles omdat ze nog steeds niet goed avond eet!

Doen die van jullie allemaal braaf avondeten? Als ik op een avond een half potje Olvarit erin krijg is het een topavond! Daarna een danoontje. Dan hebben we t al wel gehad.

Brood eet ze goed. Echter lust mevr geen hartig beleg. Tis jam of alleen boter!

Vanochtend liep ik ffies naar de keuken. Hoor ik t chocola potje op tafel. Stond mevr met een choc sinaassnipper in d'r hand en had t puntje er al afgegeten. Tafel onder de chocola. britt onder de chocola. En dat in 10 sec.....
@bibi: evi eet eigenlijk altijd heel goed haar warm eten. Niks te klagen, begint te huilen als het op is. Daarna dan nog een klein bakkie yohurt (+/- 50cc) en dan voor het slapen gaan maak ik 100cc diksap, wat de laatste tijd niet meer helemaal opgaat.

En daar slaapt ze de hele nacht goed op.

En wat een ondeugend meiske die britt, zomaar aan de chocola haha.

Het is natuurlijk wel errug lekker....
Hoera vandaag voel ik me weer een stuk beter!

@Bibi: grappig dat Britt zo zinnig is met eten. Hoeft ze ook bijna niks als ze met de pot mee eet? Het kan natuurlijk zijn dat ze de smaak van Olvarit niet zo lekker vindt.

En het is inderdaad ongelooflijk wat ze uit kunnen vreten in een paar seconden. Je kunt ze werkelijk niet meer onbewaakt ergens achter laten, behalve in de box. Die gaat bij ons dus voorlopig echt nog niet de kamer uit!

Lucia lust eigenlijk alles en heeft altijd honger. Als je haar een lepel voorhoudt hapt ze toe zonder te kijken wat er eigenlijk op ligt. Gisteravond heeft ze zelfs lasagne gegeten. En dan als toetje nog een flinke bak yoghurt. We hebben haar eten eens in een normaal bord gedaan en volgens mij eet ze net zoveel als een kleuter.
Hallo dames,

Een tijdje geleden voor mij..

Merel eet ook erig slecht met het avondeten.

Pasta gerechten gaan er zo in. En vooral de groene groenten gaan ook beter. Maar het is af en toe echt bar en boos bij ons aan tafel.

yoghurt gaat er zo in zonder toevoegingen van zoettegeit.

Onze periode om weer te mogen te beginnen met zwanger worden komt steeds dichter bij. Vanavond de laatste pil. En dan nog even 3 maanden wachten en we mogen weer.

Kom maar op met misslelijkheid.. hihi.

Even bij lezen.
Egel

gefeliciteerd met je zwangerschap meid.

helemaal voor te stellen. Ik ben de laatste tijd ook niet erig van de partij.Gewoon veel dingen aan me hoofd enz.

@all

iedereen beterschap die ziek zijn of alweer beter zijn geworden.

Hier is het op of er onder. We staan nog steeds in de wacht.Wat we betreft rechtzaak. Ik weet wel dat onze kassa erig krap is. Soms weet even niet meer wat ik moet doen. We hebben geld kunnen lenen bij onze ouders om het verkeerde berekende bedrag terug te kunnen betalen. Nu maar hopen dat we terug kunnen eisen via de rechtzaak. Want anders steken hun ruim 1200 euro extra in hun zak. Ik ben erig blij dart marco 13 maand krijgt.Want anders kunnen we met de feest dagen heelmaal niks. Om nou op een houtje te bijten. Is ook zowat. Het ziet er naar uit dat we dus van de zomer weer niet op vakantie kunnen. Het houd ook in dat ik eigenlijk mijn baby plannen opzij moet schuiven. Dat gaan we dus helemaal niet doen. Gewoon hopen dat het allemaal weer goed komt. Alleen dat is heel lastig.
@babymerel: rechtzaak, jee dat is niet niks. Hopelijk komt het allemaal goed.

Jullie gaan er toch vanaf maart weer voor he? De tijd vliegt voorbij, dus je zult zien dat het zo maart is.

Maar hoe bevalt je nieuwe baan eigenlijk?

@wyfke: fijn dat je je weer wat beter voelt, is niet makkelijk als je je niet lekker voelt en je hebt nog een ukkie rondkruipen.

Kost veel energie dan.
Net terug van het cb.

Evi weegt 11.1 kg en is 78,5 cm lang.

Ze is in vergelijking met de vorige afspraak in sept maar 90gr aangekomen. Echt weinig, maar is niet raar ofzo, ze is veel meer gaan bewegen. En ze was al niet de dunste.

We moeten alleen in feb weer ff terugkomen ivm het billenschuiven van Evi. Tzt wordt er ff gekeken naar de ontwikkeling mbt het gaan staan en evt lopen. Als daar geen verandering in is over 2 maanden moet er contact opgenomen worden met een kinderfysio.

De prikjes heeft ze ook weer achter rug, zonder gehuil....stoere meid!

En nog gevragen van de hoeveelheid melkproducten, ze hebben in principe echt meer dan genoeg aan 300cc.

En we moeten hier thuis gewoon het drinken van 19:00 weglaten, gewoon nog drinken geven bij of direct na het eten en dan verder niets meer tot het naar bed gaan.

Ik zie hier geen problemen in, dus dat gaan we vanaf vanavond ook doen.
Hey Margreet,

Wat is Evi toch een heerlijk welvarend meisje! Hi hi, 11,1 kilo, heerlijk! Zit ze vast nog steeds bovenin de curve!

Jeetje, dat jullie terug moeten komen ivm het billenschuiven. Ik hoorde vandaag over een kindje dat bij Lucia in de groep zit op het kdv, die is 18 maanden en loopt ook nog niet! Dus ik maak me geen zorgen, moet jij ook niet doen hoor! Hebben ze ook naar haar heupjes gekeken? Beentjes omhoog, knietjes richting buik enzo? Gaat Evi's interesse wellicht naar hele andere dingen? Je kunt aan Lucia ook merken dat ze het echt op haar eigen tempo wil doen, want als we te lang met haar rondstappen laat ze zich gewoon door de knieën zakken of begint te jengelen.

Ik heb Lucia vandaag voor het eerst achter een loopkarretje zien lopen. Op het kdv hadden ze er eentje van de Sint gekregen, ze werd ervoor gezet en stapte zo van de ene kant naar de nadere kant van de speelruimte! Het was zo grappig om te zien, ze tuurde ijverig naar haar voetjes :-)

Morgen Sinterklazen met de family, heb ik heel veel zin in. Wens jullie allemaal ook een gezellig weekend toe!!!
En nog even over dat drinken: wat geef jij Evi zoal te drinken overdag en op hoeveel ml kom je dan? Ik geef Lucia twee flessen van circa 200 ml en nog een flesje diksap van 120 ml. Het andere vocht bestaat uit fruithap (200 gram) en yoghurt, althans dat reken ik ook maar even mee. Zou dit wel genoeg zijn? Ik krijg er echt geen 800 ml drinken in hoor!
@Wyfke: nee maak me ook geen zorgen, ik verwacht echt wel dat de ontwikkeling niet stil zal staan. Het is gewoon zo dat de cb arts toch een extra controle wil daarvoor, nouja prima dan.

Ze heeft idd ook naar de heupjes gekeken, niets bijzonders daarbij.

En wat leuk zeg dat lucia al achter zo'n loopkarretje aanloopt. Kan me echt nog niets bij voorstellen dat evi dat doet.

800 ml aan vocht binnenkrijgen is ook best veel, onze cb arts zei ook dat dat vaak niet gehaald werd en dat dat niet erg was.

Het drinken wat evi krijgt is het volgende:

- +/-230 cc pap.

- fruithap en vanaf nu gaat we daar ook gewoon een bekertje drinken bij aanbieden.

- 100cc melk bij de boterham.

- 's middags neem ik een flinke beker diksap (zal +/- 120cc zijn).

- bij het avondeten zetten we een bekertje water erbij + een klein beetje yoghurt als toetje.

- en we geven tot het moment van naar bed gaan voortaan gewoon wat slokjes water tussendoor. Zoals ik al eerder schreef, geen diksap meer vlak voor het slapen gaan.

Het flesje is nu definitief voorbij, een gewone beker gaat best goed en we gebruiken ook tuitbeker maar dan zonder de antilek erop.

Iedereen een fijn weekend gewenst!
tjonge 11 kilo, ik ben benieuwd wat jamie woensdag weegt! zal wel niet zo veel aangekomen zijn want hij is de afgelopen dagen voor het eerst!!! ziek geweest! (nou ja bij zijn geboorte heeft hij waarschijnlijk zo'n stootkuur antibiotica gehad dat hij er tot nu toe niet ziek van was! eigenlijk viel het allemaal best mee gelukkig hij had max 39.4 koorts en dronk gewoon goed, genoeg plasluiers alleen niet eten (maar gelukkig wel pap (melk met bambix en voor het slapen nog opvolgmelk wat we nog hadden staan) via fles dus die kreeg hij 4 keer zodat hij toch wat binnen kreeg op zich wel logisch dat hij dan niks meer wil eten maar we hebben in het begin even aangekeken maar hij wilde echt niets hebben zelfs geen tomaat (vind hij heerlijk) verder had hij ook helemaal geen verschijnselen van hoesten oid dus ik weet eigenlijk niet waar het nou vandaan kwam maar sinds gisteravond is de temperatuur gezakt en vanmorgen was hij 37.1 dus mooi!

ik ga nu snel naar mijn werk ik reageer vandaag of morgen nog wel ff op iedereen!
@Eef: wanneer had Jamie de prikjes ook alweer gehad? Kan ook dat hij daar ziek van is geweest! Fijn dat het inmiddels alweer beter gaat en een hele zorg minder dat hij wel gewoon wilde drinken.

@Margreet: stoer van Evi dat ze al uit een gewone beker drinkt! Lucia is nog steeds aan de fles, maar dat komt ook omdat wij er nog niet zo actief in zijn geweest.
@Wyfke: wij helpen wel hoor met uit de beker drinken, want als ze die zelf vast gaat pakken beland alle melk op haar schoot ws.
wyfke, woensdag moet hij nog voor de prikjes dus dat kan het ook niet geweest zijn. schattig zicht he als ze achter zo'n loopwagentje lopen met die beentjes wijd!

margreet jammer dat je moet terugkomen voor het billenschuiven maar misschien loopt ze voor die tijd al lang rond de tafel enz. echt superstoer dat evi niet moest huilen tijdens de prikjes!

wij hebben nu een soort bidon bij de kruidvat gekocht met een soort stevig rubberen rietje en dat vind jamie zo interessant dat hij toch wel een stuk meer drinkt, ik zal eens opletten hoe veel erin gaat en hoeveel hij dan ongeveer drinkt! er gaat best veel in zo'n fles
Oei ik ben hier ook al lang niet geweest. Druk met van alles en nog wat. Vooral met het wat hahaha

Anniek is ook net herstellende van een griep met hoest. De hoest is er nog en die klinkt in de ochtend niet echt lekker. Ik kijk het nog even een dagje aan.

Hier ook een billenschuiver hoor Margreet en bij mij op het CB zeiden ze dat het ok was maar dat ze met 1,5 jaar haar eerste stapjes gezet moest hebben. Dus ik maak me ook nog geen zorgen hoor, billenschuivers zijn nu eenmaal wat langzamer met alles (blijkt) maar blijkbaar ook heel intelligent (heb ik echt ergens gelezen haha)

Ik zal proberen hier vaker te komen maar ik weet niet of het lukt.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
nou jamie heeft sinds gisteren overal vlekjes... geen jeuk, het zijn ook geen bultjes en het begon in zijn gezicht en daarna buik, rug en ik zag ook achter zijn oren... weet niet wat het is, het lijkt op de 6e ziekte maar ik zag dat het dan echt bultjes moeten zijn... verder slaapt hij echt heeeeeel veel en eet hij 's avonds nog steeds niets en warm eten wil hij echt niet hebben (we dachten, dan geven we het wel tussen de middag maar ook dat was niet goed) gisteren sliep jamie bv van 16.30 vorige dag tot 4.30 toen om 5 uur smorgens fles gegeven toen geslapen tot 8 uur toen om 9.30 terug tot 11.30 toen om 14.30 tot 18 uur (heb ik hem wakker gemaakt) toen was hij zo chagerijnig en moest hij zo verschrikkelijk huilen dus om 19.00 weer terug in bed tot vanmorgen 5.00 weer fles en nu is het 9 uur en roept hij af en toe wel maar valt hij toch steeds weer in slaap. verder geen koorts maar gisteren 35.2 dus weer veel te laag terwijl hij gewoon in hetzelfde sliep als normaal dus maar verwarming aangezet en een poosje bij mij in bed genomen om hem op te warmen en toen man terug kwam van werk heeft hij getempt en was het ondertussen 36.9 weer goed dus... in elk geval is hij nog niet lekker dus! ik ga straks maar eens even cb bellen want ik weet niet of we woensdag wel mogen komen met al die vlekjes! misschien wel iets besmettelijks natuurlijk.
Hi meiden!

Ja het posten heeft weer ff op zich laten wachten van deze kant, sjorrie!

Eef: aaah ziekies! 6e ziekte begint vaak met koorts en dan verschijnen de vlekjes. 5e ziekte begint met vlekjes en daarbij kunnen ze een lichte tempverhoging hebben. Verder zijn ze bij beide ziektes er niet echt ziek van. Maar dat verschilt per kind. Bij 5e begint het trouwens in het gezicht. Besmettelijk zijn ze tot het verdwijnen van de vlekjes!

Sterkte daar!

Ikzelf ben ook een beetje in de lappenmand. Heb t ws aan mijn gal. Stenen of inf is nog niet duidelijk. Heb a.s. vrijdag een echo, dat zal meer aantonen. Bloedonderzoek gaf geen rare dingen. Vandaar mijn lage postgehalte!

Met Britt alles prima. Buiten de normale chronische verkoudheidjes om. Ze begint al weer wat meer te hoesten sinds gister. Dus afwachten. Ook begint mevr wat meer te eten. Avondmaaltje begint er meer in te gaan en ze staat ook meer open voor nwe dingen. Dus das top. Maar die laatste fles. Woest als t op is!! Dus weglaten uhm, kga het dan denk ik maar proberen met een beker diksap ofzo! Mij benieuwen!
@Eef: wat zeiden ze op het cb? als ik jou was ging ik maar even langs de ha, er is toch wel wat aan de hand als Jamie zo anders doet dan normaal. Hij eet nu al een paar dagen niet goed toch?

Ga zelf morgen ook even de ha bellen. Heb er een paar dagen over nagedacht omdat ik niet steeds voor ieder wissewasje bij de ha wil zitten. Maar ze heeft een raar hoestje en dat duurt ook al meer dan een week. Ze zit heel erg vol, maar eet en drinkt en slaapt verder wel goed, vandaar dat ik het even heb aangekeken.

@Bibi: de gal? wat heb je voor klachten dan? Met Brittje lijkt het toch wel de goede kant op te gaan dacht ik zo. Verkoudheidjes zijn normaal, als ze maar niet meer zo hoge koorts enzo heeft.

Wanneer geef je haar trouwens die laatste fles? Lucia eet rond 18.00 uur warm met ons en een flinke bak yoghurt na dus daar krijg ik niks meer in voor het slapen gaan
ik heb het cb niet meer gebeld maar de ha wel maar de assistente zei dat wat ik omschreef precies de 6e ziekte was dus dat ik niet langs hoefde te komen met jamie en dat als de vlekjes weg zijn het niet meer besmettelijk is. verder vandaag weer veel geslapen maar minder als gisteren... eten gaat beter alleen krijg ik er echt geen hap warm eten in

wyfke, ik zou ook ff contact met de ha opnemen als ik jou was!

bibi, wel erg vervelend last van je galwegen! geen pretje! veel pijn?
@Eef: nou beterschap dan maar! Hoe lang duurt zoiets ongeveer? Zielig voor die arme schat.

@Bibi: ook nog beterschap toegewenst! Was ik daarnet helemaal vergeten, schandalig...
Och die arme Lucia is ook ziek, ze heeft bronchitis! De ha vroeg waarom ik niet eerder was gekomen, maar ze had geen koorts en eet en slaapt ook goed, dus ik dacht dat het een onschuldig verkoudheidje was en dat het vanzelf wel weer over zou gaan. Gelukkig ben ik toch geweest. Ze heeft een penicillinekuurtje gekregen. Omdat ze verder niet echt ziek is kan ze wel de deur uit en naar het kdv.

Hoe is het nu met Jamie? Ga je morgen gewoon naar het cb Eef?
Al die zieke kindertjes......allemaal veel beterschap gewenst.

Ook voor jou bieb!
de vlekjes zijn weg bij jamie, precies zoals omschreven staat bij de 6e ziekte verder slaapt hij weer iets minder en heeft hij zelfs een paar hapjes warm eten op vanavond. gaat weer de goede kant op dus! ik ga morgen nog maar ff bellen of we nou moeten komen omdat hij natuurlijk prikjes krijgt en zijn weerstand nog wel lager is.

bibi, beterschap! en alle kindjes die ziek zijn ook beterschap!
wyfke, toch maar goed dat je nog naar de ha geweest bent! kan me wel voorstellen dat je niet gelijk gegaan bent omdat ze verder er niet echt ziek van is! sterkte hoor!
cb geweest:

gewicht 9250 lente 77,1 schedelomtrek 47 hoe is dat trouwens bij jullie kindjes?

verder moest hij heel even huilen bij de prikjes maar was snel weer afgeleid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven