Het aller-schetigste smelt-topic
woensdag 25 juli 2012 om 16:40
Komt m'n 2-jarige dochter spontaan naar me toe gerend vanmiddag, steekt haar armpjes naar me uit en zegt 'nuffu!'. Ik denk aaaaaaaaaah liefffffffff Heb ik haar in een innige omhelzing, is het volgende dat uit haar mondje komt 'koek!'.
Plemp je tenenkrommend-clichématige 'agossie' verhalen hier.
We moeten toch iets, gezien de komkommertijd, niet?
Plemp je tenenkrommend-clichématige 'agossie' verhalen hier.
We moeten toch iets, gezien de komkommertijd, niet?
donderdag 26 juli 2012 om 14:49
donderdag 26 juli 2012 om 14:49
De oppaskindjes van m'n moeder (twee van 3 en twee van 5 gok ik) speelden vaak met mijn oude barbiehuis. Inclusief Ken en Barbie uiteraard Toen ze mijn vriend een keer hadden ontmoet (ik was 17 ofzo?) heetten Ken en Barbie opeens *naamvriend* en Lonkaa En je wil niet weten wat wij allemaal uitspookten zonder kleren aan in het Barbiehuis
donderdag 26 juli 2012 om 14:50
Loopt ze met haar poppenwagen door het huis, komt broer voorbij gerend en pakt de wagen af. Ze begint te huilen. Ik geef broer een standje en zeg dat de wagen terug moet naar dochter. Broer protesteert, hij wil hem ook! Niets mee te maken, wagen terug naar dochter. na tien seconden loopt ze naar hem toe en vraagt 'samen wagen lopen?'
Het is een schatje, ik hoop wel dat ze nog een beetje voor zichzelf op gaat leren komen..
Het is een schatje, ik hoop wel dat ze nog een beetje voor zichzelf op gaat leren komen..
donderdag 26 juli 2012 om 14:53
Zoon vind het erg leuk om engelse zinnetjes te leren, bye bye en I love you waren al een poos leuk. Vorige week heb een hele ik hem een nieuw zinnetje geleerd 'Give me a kiss' superleuk, hij zit nu opeens weer in een knuffelfase haha. komt ie naar me toe 'Give me a kiss!' ik geef hem een kusje. Zegt hij 'Nee mam, dan wil ik zo'n hele lange dat je mmmmmmmmmmmmmmmmm moet doen. We doen het wel even opnieuw. mam, Give me a kiss!' haha
donderdag 26 juli 2012 om 16:14
Mijn smeltmomentje met 2 jongetjes waar ik vroeger voor zorgde (ik was 10/11). Moeders zijn zussen en BOM-ers die samenwonen.
Oudste was denk ik 5, jongste 2/3 jaar. Helaas begon de jongste die nacht dat ik oppaste erg naar te dromen, maar echt heel heftig; gekrijs, gespartel en gezweet. Ik kreeg het jochie maar niet tot rust... Hij was in complete paniek...
Zit ik in de slaapkamer (ze hadden ieder hun eigen slaapkamer) met jongste jochie, die maar niet tot rust komt. Komt ineens zijn oudere neefje (zeg maar broertje) uit zijn bed en loopt heel zeker de kamer in, gaat op de bedrand zitten en aait zijn neefje over het hoofd en zegt; "ik ben er hoor, doe maar stil".
Jongste jochie was gelijk stil en na wat aaitjes over het hoofd van de oudste, viel hij in dikke slaap
Oudste was denk ik 5, jongste 2/3 jaar. Helaas begon de jongste die nacht dat ik oppaste erg naar te dromen, maar echt heel heftig; gekrijs, gespartel en gezweet. Ik kreeg het jochie maar niet tot rust... Hij was in complete paniek...
Zit ik in de slaapkamer (ze hadden ieder hun eigen slaapkamer) met jongste jochie, die maar niet tot rust komt. Komt ineens zijn oudere neefje (zeg maar broertje) uit zijn bed en loopt heel zeker de kamer in, gaat op de bedrand zitten en aait zijn neefje over het hoofd en zegt; "ik ben er hoor, doe maar stil".
Jongste jochie was gelijk stil en na wat aaitjes over het hoofd van de oudste, viel hij in dikke slaap
donderdag 26 juli 2012 om 16:19
Oh en net nog!
Ik ga naar de supermarkt, valt er een jochie voor me met step en al, ligt compleet gevloerd...
Ik w=ga naar hem toe en vraag of hij pijn heeft en probeer hem overeind te helpen.
Hij blijft stoïcijns onder z'n step liggen en vertelt me in geuren en kleuren waarom hij gevallen is; had te maken met de stand van zijn benen en zijn houding, nou een heel verhaal, maar hij bleef gewoon liggen! Opstaan had hij geen vrouw voor nodig hoor!
Ik ga naar de supermarkt, valt er een jochie voor me met step en al, ligt compleet gevloerd...
Ik w=ga naar hem toe en vraag of hij pijn heeft en probeer hem overeind te helpen.
Hij blijft stoïcijns onder z'n step liggen en vertelt me in geuren en kleuren waarom hij gevallen is; had te maken met de stand van zijn benen en zijn houding, nou een heel verhaal, maar hij bleef gewoon liggen! Opstaan had hij geen vrouw voor nodig hoor!
donderdag 26 juli 2012 om 16:25
Mijn kindje is nog geen 6 maanden oud dus er komt alleen gebrabbel uit. En dat is zoooo schattig, vooral als ze een soort van in gesprek met je gaat. Ik brabbel wat, zij brabbelt wat terug. Of hoe ze enthousiast begint te grijnzen en te trappelen als ze me 's ochtends haar kamertje op ziet komen. Ehm. Je moet erbij zijn geweest vrees ik
vrijdag 27 juli 2012 om 12:48
Oh vanmorgen nog: vriend en ik waren boodschappen gaan doen voor het ontbijt en in de supermarkt heeft een kind een driftbui en ligt op de grond te schreeuwen.
Hij zal een jaar of 6 zijn geweest. Op een gegeven moment krijgt hij ons in het oog en wordt stil (wij zijn nietsvermoedend wat brood en sap aan het uitzoeken).
Opeens voel ik een klein kleverig handje dat aan mijn hand sjort. Dus ik draai me om en kijk dat kind vragend aan.
Kind zegt: 'mag ik misschien met jullie mee want mijn moeder is heel stom en jij lijkt wel op een moeder want jij hebt ook blonde haren en grote tieten!'
Die moeder heeft zich wel zesduizend keer verontschuldigd maar vriend en ik lagen in een deuk.
Hij zal een jaar of 6 zijn geweest. Op een gegeven moment krijgt hij ons in het oog en wordt stil (wij zijn nietsvermoedend wat brood en sap aan het uitzoeken).
Opeens voel ik een klein kleverig handje dat aan mijn hand sjort. Dus ik draai me om en kijk dat kind vragend aan.
Kind zegt: 'mag ik misschien met jullie mee want mijn moeder is heel stom en jij lijkt wel op een moeder want jij hebt ook blonde haren en grote tieten!'
Die moeder heeft zich wel zesduizend keer verontschuldigd maar vriend en ik lagen in een deuk.
vrijdag 27 juli 2012 om 13:20
Gisteren, in de supermarkt passeerde een heel klein vrouwtje. 'Heej', zegt mijn zoontje, 'daar loopt Kwebbel'!. Tja, het was een klein vrouwtje, dat wel. Ik heb hem gezegd dat kabouters niet in de supermarkt komen en dat dat gewoon een kleine mevrouw uit de buurt was.
Zijn vriendje heeft net een zusje gekregen. Mijn zoontje is enigst kind en vroeg of hij ook een zusje mocht. Ik vroeg hem of hij weet wat dat is. Een soort broertje, zei hij. Maar eigenlijk had hij liever een banaan...
Zijn vriendje heeft net een zusje gekregen. Mijn zoontje is enigst kind en vroeg of hij ook een zusje mocht. Ik vroeg hem of hij weet wat dat is. Een soort broertje, zei hij. Maar eigenlijk had hij liever een banaan...
vrijdag 27 juli 2012 om 14:14
vrijdag 27 juli 2012 om 14:56
quote:mjdh schreef op 27 juli 2012 @ 13:20:
Gisteren, in de supermarkt passeerde een heel klein vrouwtje. 'Heej', zegt mijn zoontje, 'daar loopt Kwebbel'!. Tja, het was een klein vrouwtje, dat wel. Ik heb hem gezegd dat kabouters niet in de supermarkt komen en dat dat gewoon een kleine mevrouw uit de buurt was.
Zijn vriendje heeft net een zusje gekregen. Mijn zoontje is enigst kind en vroeg of hij ook een zusje mocht. Ik vroeg hem of hij weet wat dat is. Een soort broertje, zei hij. Maar eigenlijk had hij liever een banaan... ik ook :p al is mijn broertje ook om OP te vreten. Hij is een heel slim kind van 10 en wil altijd met me praten over dingen als zwarte gaten. Nou wil ik niet zeggen dat ik dom ben, maar ja, zwarte gaten... weet je daar heb ik gewoon niet zoveel zinnigs over te melden. Maar hij dus wel. En dan krijg ik dus vragen: 'Denk jij dat zwarte gaten oneindig zijn of niet?' En dan zit ik dus van: 'Ehh...' En dan begint hij een super theoretische uiteenzetting van waarom juist wel of juist niet (Dat ben ik alweer vergeten ), totdat hij er genoeg van heeft en tegen me zegt. 'Mag ik nu een ijsje?'
Zijn vriendje heeft net een zusje gekregen. Mijn zoontje is enigst kind en vroeg of hij ook een zusje mocht. Ik vroeg hem of hij weet wat dat is. Een soort broertje, zei hij. Maar eigenlijk had hij liever een banaan... ik ook :p al is mijn broertje ook om OP te vreten. Hij is een heel slim kind van 10 en wil altijd met me praten over dingen als zwarte gaten. Nou wil ik niet zeggen dat ik dom ben, maar ja, zwarte gaten... weet je daar heb ik gewoon niet zoveel zinnigs over te melden. Maar hij dus wel. En dan krijg ik dus vragen: 'Denk jij dat zwarte gaten oneindig zijn of niet?' En dan zit ik dus van: 'Ehh...' En dan begint hij een super theoretische uiteenzetting van waarom juist wel of juist niet (Dat ben ik alweer vergeten ), totdat hij er genoeg van heeft en tegen me zegt. 'Mag ik nu een ijsje?'
vrijdag 27 juli 2012 om 21:26
Vorig jaar op vakantie met schoonfamilie. Twee kleine nichtjes waren er ook bij. We waren uit eten geweest en waren al naar buiten gelopen. Ik toch even terug het restaurant in, want moest nog plassen. Tot ik viel, languit op de grond. Krabbel weer overeind, voel bloed en ben eigenlijk een beetje overstuur, want 18 weken zwanger en plat op buik gevallen. Door vriend getroost en samen weer even opgefrist. Komt oudste nichtje naar me toe (4,5) met haar lievelingsknuffel: hier tante Kristin, jij mag Bumba wel even..... Ze waren zo onder de indruk dat grote mensen ook kunnen huilen dat ze heel lief waren de rest van de avond en braaf meteen zijn gaan slapen.
Ow en ooit naar het circus geweest, zat een klein jochie van een jaar of vier naast me met zijn moeder. Hij ging zo op in de show, dat ie op het puntje van zijn stoel ging zitten en zijn handje op mijn been legde. Tot hij door had dat ik niet zijn moeder was, toen schrok hij toch wel even....
Ow en ooit naar het circus geweest, zat een klein jochie van een jaar of vier naast me met zijn moeder. Hij ging zo op in de show, dat ie op het puntje van zijn stoel ging zitten en zijn handje op mijn been legde. Tot hij door had dat ik niet zijn moeder was, toen schrok hij toch wel even....
vrijdag 27 juli 2012 om 21:36
Samen met man en dochter (21 mnd) staan we bij de kassa in de supermarkt. Dochter laat ineens een super harde scheet. Ik kijk haar aan, en zij zegt 'pappaaaaa' terwijl ze naar haar vader wijst nu al ontkennen. Ook zo schattig, zoals ze 'hai' zegt tegen honden, bloempjes en haar knuffelberen. En hoe ze haar pop boterham voert en te drinken geeft. Zo lief.
vrijdag 27 juli 2012 om 21:51
vrijdag 27 juli 2012 om 23:11
quote:abcdefg2009 schreef op 27 juli 2012 @ 22:18:
Vandaag hadden mijn twee dochters (tweeling) van 3,5 maand hun eerste gesprek. De één keek de ander aan en zei: 'eh brr a mmm brr ah', waarop de andere dochter zei: 'a brr ah' en glimlachte...
Hier ook zo'n lieve grote broer. Vanmiddag stond ik te koken terwijl zn kleine zusje zat te huilen in de box. Zoon (2,5 jr) laat zn treinbaan in de steek 'Ik ga wel even bij zusje zitten..'
Of als ik loop te sjouwen met zware boodschappen: 'lukt het mama?'
Niet altijd zo schattig trouwens. Van de week (in bikini in de tuin): 'Mama is die dikke...' En bedankt..ben 20 weken zwanger, maar toch!
Vandaag hadden mijn twee dochters (tweeling) van 3,5 maand hun eerste gesprek. De één keek de ander aan en zei: 'eh brr a mmm brr ah', waarop de andere dochter zei: 'a brr ah' en glimlachte...
Hier ook zo'n lieve grote broer. Vanmiddag stond ik te koken terwijl zn kleine zusje zat te huilen in de box. Zoon (2,5 jr) laat zn treinbaan in de steek 'Ik ga wel even bij zusje zitten..'
Of als ik loop te sjouwen met zware boodschappen: 'lukt het mama?'
Niet altijd zo schattig trouwens. Van de week (in bikini in de tuin): 'Mama is die dikke...' En bedankt..ben 20 weken zwanger, maar toch!